حلال چسب 123 + نحوه پاک کردن چسب 123 از روی پوست دست و سطوح مختلف

شاید برای شما هم این اتفاق پیش آمده باشد که برای چسباندن و اتصال دادن دو قطعه دستمان نیز آغشته به چسب شود اما روش پاک کردن چسب از روی پوست دست و بدن را ندانیم. چسب 123 یا همان چسب یک دو سه که برای چسباندن بسیاری از قطعات کاربرد دارد از چسبندگی فوق العاده قوی برخوردار است به همین دلیل اگر این نوع چسب به دست تماس داشته باشد برای جدا کردن چسب از روی دست باید نحوه پاک کردن چسب 123 و اطلاعاتی در مورد حلال چسب ۱۲۳ را بدانیم . ما در این مقاله روش های مختلف پاک کردن چسب از روی لباس ، پاک کردن چسب از روی دست و موارد دیگر را به طور کامل شرح داده ایم ، تا در مواجه با آغشته شدن چسب بر روی دستتان به راحتی بتوانید آن را از روی پوست جدا کنید بنابراین تا آخرین مطالب با ما همراه باشید.

نحوه پاک کردن چسب 123 از روی پوست دست و سطوح مختلف

چسب 123 میتراپل 

چسب 123 استارباند 

حلال چسب 123 چیست ؟

همانطور که می دانید چسب 123 ، یک چسب سریع خشک با استحکام بالا است که در منازل و مشاغل و صنعت های گوناگون مانند صنایع پزشکی ، چوبی ، فلزی و... کاربرد دارد. زمانی که این چسب با سرعت بالایی خشک می شود شاید برای افرادی که سرعت کار برایشان اهمیت دارد یک مزیت محسوب شود اما این ویژگی می تواند به عنوان یک معایب نیز شناخته شود چرا که با خشک شدن سریع این چسب و ماندگاری بالا ، پاک کردن آن از سطوح مختلف کار سخت و دشواری می شود. حتی بسیاری از افراد پاک کردن چسب یک دو سه از روی پلاستیک ، فلز و... را غیر ممکن می دانند. اینجاست که باید بدانید حلال چسب 123 خشک شده نیز وجود دارد. حلال چسب 123 می تواند به شما در پاک کردن چسب 123 از روی شیشه عینک ، از روی دست ، سرامیک و سایر سطوح کمک بسیاری کند.
حلال چسب 123 چیست ؟ حلال چسب 123 پاک کننده سریع چسب 123 از روی سطوح مختلف می باشد
خوشبختانه کارخانه هایی وجود دارند که توانسته اند حلال چسب 123 را با کیفیت عالی تولید و به بازار عرضه کنند. انواع چسب 123 بر پایه پلی یورتان و سیانوآکریلات ساخته شده اند حلال چسب یک دو سه می تواند با قدرت عالی این نوع چسب ها را از روی سطح های مختلف جدا کند. امروزه حلال چسب 123 با نام های اسپری حلال چسب 123 و یا مایع پاک کننده چسب 123 در بازار شناخته شده اند.
در بسیاری از موارد هم نیازی به خرید حلال چسب 123 نیست شما می توانید برای پاک کردن چسب 123 از روی سطوح مختلف روش های خانگی و سنتی که نیاز به هزینه اضافه ندارد استفاده کنید. در این صفحه شما را با پاک کردن چسب یک دو سه به روش خانگی آشنا خواهیم کرد.

پاک کردن چسب با آب گرم و صابون

آب گرم باعث کم ترشدن قدرت چسب می شود به همین دلیل برای جدا کردن چسب از روی پوست ، ترکیب آب گرم با صابون بسیار نتیجه بخش است . برای این کار ابتدا درون کاسه آب گرم مقداری پودر صابون بریزید و پس از ترکیب آب و صابون پوست آغشته شده به چسب را برای 2 دقیقه داخل محلول آب و صابون قرار دهید و سپس با دستتان چسب را از روی پوست جدا کنید.

روش پاک کردن چسب از روی دست با آب گرم و صابون

پاک کردن چسب فوری با نمک و آب گرم

آیا از محلول نمک و آب گرم برای جدا کردن چسب فوری استفاده کرده اید؟ روشی ساده و موثر برای پاک کردن چسب از روی پوست بدن.

پوست چسبی شده را در آب گرم به مدت 15 دقیقه قرار دهید یا یک پارچه را در آب گرم بشویید و آن را روی پوست مانند کمپرس گرم روی دست فشار دهید.سپس نمک را روی چسب بمالید و دوباره با آب گرم بشویید و چسب را به راحتی جدا کنید.

استون (حلال چسب)

یکی از بهترین روش برای پاک کردن چسب 123 از روی دست و پوست بدن ، استفاده از حلال چسب آستون می باشد.برای این کار کافیست قسمتی از پوست دست را که به چسب چسبیده شده به مقداری استون آغشته کنید و برای چند دقیقه پوست را در تماس با استون قرار دهید سپس با دستتان چسب را از روی پوست جدا کنید. آستون باعث حل شدن سیانواکرلیت که ماده اصلی در چسب 123 قطره ای است می شود.

بیشتر بدانید : اسپری چسب 123

پاک کردن چسب با الکل

الکل ، برای جدا کردن چسب از روی پوست دست نیز کاربرد دارد.برای استفاده از این روش ابتدا پنبه را به مقداری الکل آغشته کنید و سپس به پوستی که چسب چسبانده شده بمالید این کار را تا چند بار تکرار کنید تا کامل چسب از روی پوست پاک شود.سپس پوست را با آب بشویید و کمی مرطوب کننده غلیظ بزنید.

شایان به ذکر است که امروزه مایع پاک کننده انواع چسب در بازار به فروش می رسند که به غیر از استفاده از روش های خانگی برای پاک کردن چسب از روی پوست می توان از این نوع مایع پاک کننده چسب استفاده نمود. پاک کننده چسب بلک پاور ، از پرفروش ترین و قیمت مناسب ترین پاک کننده های چسب است که انواع چسب را از روی پوست دست به راحتی جدا می کند.

پاک کردن چسب با کره

بعضی از پوست ها بسیار حساس هستند و ممکن است به روش های ذکر شده مانند پاک کردن چسب با الکل و یا پاک کردن چسب با استون پوست آسیب ببیند به همین دلیل ما برای پوست های حساس نیز روشی برای جدا کردن چسب از روی پوست ارائه می دهیم .

کره اسان ترین روش برای پاک کردن چسب فوری از روی پوست حساس می باشد برای این کار مقداری کره را روی چسب بزنید و پوست را کامل به کره آغشته کنید از روغن زیتون نیز در صورت نداشتن کره می توان استفاده نمود.سپس چسب را از روی پوست جدا کنید.

اگر علاقه مند به مطالعه سایر مقالات این صفحه هستید پیشنهاد ابزار میهن مطالعه مقاله ابزارآلات مورد نیاز شغل نجاری می باشد.

پاک کردن چسب از روی دست

چگونه چسب 123 را از روی دست پاک کنیم؟ چسب های 123 قوی ترین چسب های فوری هستند که به سرعت خشک می شوند و در حین استفاده از آن ممکن است به پوست دست نیز برخورد داشته باشد. پاک کردن چسب از روی دست روش های مختلفی به همراه دارد در اولین روش ابتدا باید دست هایتان را با آب گرم شسته و سپس با محلول سرکه شستشو دهید و در نهایت دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید با این راه حل خواهید دید که چسب ها از پوست دستتان جدا می شوند اگر با این روش هم چسب ها جدا نشدند می توانید از دیگر حلال چسب فوری که یکی از آن ها استون است استفاده کنید.

پاک کردن چسب 123 از روی پوست دست با استون و آب گرم

اغلب خانم ها برای استفاده از ناخن های مصنوعی از چسب قطره ای استفاده می کنند برای جدا نمودن چسب از ناخن می توانید ظرفی از آب گرم و استون تهیه کنید و انگشتان خود را در آن قرار دهید همچنین برای جدا کردن چسب از روی پوست نیز می توانید مقداری استون بر روی پوست خود بمالید که در این روش کم کم چسب از پوست جدا می شود . دقت داشته باشید که از ماده استون در محل هایی که پوستتان زخمی است استفاده نکنید.


روش سوم برای جدا کردن چسب از پوست دست ، استفاده از پودر لباسشویی می باشد ، ابتدا پودر لباسشویی را با آب گرم  ترکیب کرده سپس دستانتان را در داخل آن قرار دهید پس از20 دقیقه چسب ها به آسانی از پوستتان جدا می شوند .

بیشترین مصرف چسب در قالب چسب های قطره ای ، چسب فوری و چسب 123 هستند که این چسب ها در نماکاری سنگ های ساختمانی ، ساخت ام دی اف ، کابینت بسیار کاربرد دارند  و حتی در تعمیرات برخی از لوازم های خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند .
با تمام فوایدهایی که این نوع چسب ها دارند اگر به روش صحیحی از آن ها استفاده نشود می تواند خسارت های زیادی را به مصرف کننده تحمیل کند به همین دلیل برای عدم ایجاد اینگونه مشکلات از پاک کننده چسب باید استفاده کرد.
بنابراین مهم ترین و کاربردی ترین حلال چسب یک دو سه از روی دست ، استون ، آب گرم و صابون و روغن زیتون ، خمیر دندان می باشد. استفاده از روغن زیتون و آغشته کردن دست با آن می تواند خاصیت نرم کنندگی و شل کنندگی چسب روی دست ایجاد کند.
خمیردندان نیز به دلیل خاصیت سایندگی می تواند اثر خوبی برای از بین بردن لکه چسب 123 روی دست داشته باشد. برای این کار کافیست مقداری خمیردندان روی پوست دست بزنید و چند دقیقه با مسواک روی پوست دست بکشید در آخر معجزه جدا شدن چسب از روی دست با خمیر دندان را مشاهده خواهید کرد.
آیا تینر چسب را پاک می کند؟ چسب های خشک شده به هیچ عنوان با تینر ، استون و حلال های شیمیایی به دلیل محکم بودن آن ها جدا نمی شوند اما با پیشرفت علم محققین پاک کننده هایی را ساختند که این گونه مشکلات را حل کرده است.

حلال چسب 123 روی ماشین

ماشین از آن دسته لوازم هایی است که بسیاری از افراد به دلیل قیمت بالا حساسیت خاصی روی آن دارند و هر تغییر رنگی می تواند روی کم تر شدن قیمت ماشین تاثیر بگذارد. ممکن است به هر دلیلی چسب  روی بدنه ماشین چسبانده شود و جدا کردن آن بدون رنگ پریدگی بدنه برایتان کار سخت و دشواری باشد. در اینجا پیشنهاد می شود برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی بدنه ماشین به هیچ عنوان از حلال چسب یک دوسه استفاده نکنید چون ممکن است این حلال به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا رنگ بدنه ماشین را از بین ببرد.

استفاده از استون به عنوان حلال چسب 123 روی بدنه ماشین انتخاب مناسب تری است . البته این نکته را فراموش نکنید که استون پاک کننده رنگ نیز می باشد به همین دلیل به روش اصولی از استون برای پاک کردن چسب 123 روی ماشین باید استفاده کرد که در اینجا به طور کامل شرح داده شده است.

  • ابتدا یک استون که حاوی حلال است ، آب ، کرم دست ، صابون و یک پارچه تمیز برای پاک کردن چسب 123 از روی ماشین تهیه کنید.
  • محلی که چسب چسبیده شده را با استفاده از پارچه مرطوب که در اب گرم خیس شده ، کامل خیس کنید سپس با کرم  دست و صابون ظرفشویی را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی بدنه ماشین بمالید با این روش احتمال دارد بدون استفاده از استون نیز این چسب از روی بدنه ماشین بدون رنگ پریدگی جدا شود.
  • در صورتی که چسب از روی بدنه جدا نشد از استون استفاده کنید.مقداری استون را روی پارچه بریزید و به آرامی روی چسب بمالید تا ناحیه چسبانده شده از روی بدنه به ارامی جدا شود.

پاک کردن چسب یک دو سه از روی داشبورد ماشین نیز همانند روش بالا می باشد فقط برای پاک کردن چسب 123 حتما از دستکش استفاده کنید و در و پنجره های خودرو را باز بگذارید تا تهویه لازم داخل خودرو وجود داشته باشد همچنین از نگهداری مواد اشتعال زا در حین پاک کردن چسب یک دو سه از روی داشبورد خودداری کنید.

پس از پاک شدن چسب 123 ، استون را از روی داشبورد بردارید تا به سطح داشبورد آسیب وارد نکند

پاک کردن چسب 123 از روی شیشه عینک

پاک کردن چسب 123 از روی شیشه عینک و سایر شیشه ها بسیار آسان تر از سایر موارد ذکر شده می باشد. برای پاک کردن چسب از روی شیشه ترکیبی از روش های خانگی و شیمیایی وجود دارد برای مثال برای جدا شدن چسب از سطح شیشه می توانید از آب گرم استفاده کنید و سطح را با آب گرم خیس کنید و یا اگر چسب به سطح لیوان شیشه ای آغشته شده باشد می توانید در طول شبانه روز لیوان را در محلول آب گرم و صابون قرار دهید تا باعث شل شدن چسب شود.
پاک کردن چسب 123 از روی شیشه عینک با استون
همچنین برای این که چسب سفت و سخت شده به سطح شیشه آسیب وارد نکند و به راحتی از سطح شیشه جدا شود ابتدا یک استون که حلال قوی چسب محسوب می شود تهیه کنید ، سپس سطح شیشه عینک را کمی خیس کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان استون را به طور مستقیم به شیشه نزنید بهتر است استون را روی یک پارچه آغشته کنید و پارچه را به سطح شیشه ای که چسب آغشته شده بمالید این کار باعث شل شدن چسب و جدا شدن آسان آن از روی شیشه عینک می شود. پس از این کار شیشه را با یک پارچه تمیز از سطح آغشته شده به استون پاک کنید.

حلال چسب 123 روی پارکت

اگر این چسب روی پارکت چسبیده شده باشد بهترین حلال چسب 123 روی پارکت چه می باشد ؟ آیا می توان از استون ، سرکه برای از بین بردن جای چسب روی سطح پارکت استفاه کرد؟ پاک کردن چسب یک دو سه از روی پارکت مشابه روش های قبل نیست و به هیچ عنوان از سرکه و یا هر نوع مایع اسیدی به عنوان حلال چسب 123 روی پارکت استفاده نکنید. استفاده از موادهای اسیدی باعث وارد شدن آن به لایه چوبی پارکت و در نهایت شل شدن و یا متورم شدن پارکت می شود. شما می توانید از روش های ذیل به عنوان حلال چسب یک دو سه روی پارکت استفاده کنید.
پاک کردن چسب 123 از روی پارکت با آب گرم
استفاده از آب گرم اولین روش برای پاک کردن چسب 123 از روی پارکت می باشد. برای این کار ابتدا آب جوش تهیه کنید و حوله ای را داخل آب جوش قرار دهید و سپس حوله را روی سطح چسب بگذارید تا چسب از حالت سفتی در بیاید برای این کار  5 دقیقه زمان بگذارید. اگر با اب گرم چسب جدا نشد از یک کاردک برای جدا شدن چسب از روی پارکت استفاده کنید فقط این کار را با احتیاط انجام دهید تا به سطح پارکت آسیبی وارد نشود.
استفاده از سشوار برای پاک کردن چسب 123 از روی پارکت
گرمای زیاد استحکام چسب را از بین می برد به همین دلیل می توانید با سشوار و حرارت بالا روی سطح چسب بگیرید تا گرما چسب را شل کند. پس از آن با یک پارچه خشک سطح را تمیز کنید. در اینجا نیز می توانید پس از استفاده از سشوار از کاردک کمک بگیرید.
پاک کردن چسب 123 از روی پارکت با استفاده از سشوار
یخ خشک بهترین حلال چسب 123 از روی پارکت
یخ خشک به عنوان قوی ترین حلال چسب 123 روی پارکت می باشد. اما برای این کار حتما از عینک و دستکش مخصوص استفاده کنید. روش استفاده از یخ خشک به عنوان حلال چسب یک دو سه به شرح ذیل می باشد:
یخ را روی وسط سینی قرار دهید و ظرف حاوی یخ را روی چسب بگذارید و یک دقیقه زمان دهید. یخ خشک بر خلاف سایر موارد چسب را به حد زیادی خشک می کند و باعث ایجاد ترک روی چسب می شود و در نهایت به راحتی می توانید چسب را از روی پارکت جدا کنید.
استفاده از حلال چسب 123 و محصولات تجاری
اسپری حلال چسب 123 و قطره های تجاری می توانند گزینه ای برای پاک کردن چسب 123 از روی پارکت باشند اما برای این کار باید به نکات های مهمی توجه کرد :
قبل استفاده از حلال چسب 123 صنعتی روی پارکت در یک قسمت کوچک لوازم چوبی تست کنید و اگر لکه روی چوب ایجاد نشد از این حلال برای پاک کردن چسب 123 استفاده کنید.
سپس مطابق با دستور العملی که روی محصول درج شده عمل کنید. این دستورعمل بدین صورت است که کمی اسپری حلال چسب یک دو سه را روی اسفنج مرطوب بریزید و اسفنج را روی سطح مورد نظر بکشید و در آخر با یک پارچه سطح چسب زده شده را تمیز و پاک کنید از کاردک برای این کار نیز می توانید استفاده کنید.
بخارشوی برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی پارکت
از بخارشوی برای از بین بردن چسب روی پارکت می توانید استفاده کنید اما در صورتی که هیچ خراشی روی پارکت ایجاد نشده باشد. خراش ایجاد شده روی پارکت و استفاده از بخارشوی باعث خراب شدن لایه زیرین پارکت می شود.

حلال چسب 123 از روی فرش

برای پاک کردن چسب 123 از روی فرش ، چه نوع حلال پاک کننده ای مناسب است ؟ فرش از دسته لوازم هایی است که اگر نحوه پاک کردن چسب 123 به صورت اصولی انجام نشود ممکن است به بافت و رنگ فرش آسیب وارد شود. بسیاری از افراد برای این که بتوانند چسب را از روی سطح فرش جدا کنند از اشیاهای نوک تیز که باعث آسیب به فرش می شود استفاده می کنند که کار اصولی و صحیحی نمی باشد. همچنین برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی فرش به هیچ عنوان اسپری حلال چسب استفاده نکنید در عوض می توانید به روش های خانگی و سنتی به راحتی چسب را از روی سطح فرش جدا کنید.
  1. در اولین روش استفاده از یخ را پیشنهاد می کنیم . کافیست چند تکه یخ را داخل کیسه فریزر قرار دهید و به مدت چند دقیقه یخ را روی محل چسب بگذارید با این کار چسب به راحتی از روی فرش جدا می شود.
  2. دومین روش استفاده از سرکه سفید می باشد. ابتدا با قسمت پشت چاقو مقداری از چسب را تراش داده سپس سرکه را به یک پارچه آغشته کنید و به مدت 20 دقیقه روی چسب قرار دهید. البته برای این که بدانید سرکه با رنگ فرش سازگاری دارد آن را در یک قسمت کوچک فرش امتحان کنید و در صورت عدم آسیب به رنگ فرش می توانید از این روش استفاده کنید.
  3. سومین روش استفاده از اتو برای از بین بردن جای چسب روی فرش است. توجه داشته باشید این روش بدین معنا نیست که اتو را مستقیما روی فرش قرار دهید این کار باعث ایجاد سوختگی روی فرش می شود. ابتدا یک حوله را خیس کنید و آن را روی چسب قرار دهید و سپس از روی حوله شروع به اتو کشی نمایید پس از نرم شدن چسب می توانید با استفاده از چاقو لکه را بتراشید و از سطح فرش جدا کنید.
  4. چهارمین روش استفاده از استون برای از بین بردن لکه چسب روی فرش است برای این کار نیز همانند سرکه روی یک قسمت کوچک فرش امتحان کنید در صورت سازگاری و عدم آسیب از استون می توانید به عنوان حلال چسب 123 از روی فرش استفاده کنید.

حلال چسب 123 از روی فرش با یخ

پاک کردن چسب یک دو سه از روی مبل

برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی مبل استفاده از استون راه حل مناسبی نیست چرا که ممکن است رنگ مبل را از بین ببرد. تنها روش پاک کردن چسب 123 از روی مبل استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید بهترین حلال چسب 123 روی مبل می باشد. کافیست پارچه تمیز را به سرکه اغشته کنید و پارچه را روی چسب بگذارید و با شل شدن چسب آن را با پشت چاقو از روی سطح مبل جدا کنید.

پاک کردن چسب یک دو سه از روی ام دی اف

اگر برای چسباندن یک قطعه شکسته شده ام دی اف از این چسب استفاده کردید و در حین استفاده به محل دیگر ام دی اف نیز پخش شد برای پاک کردن چسب از روی ام دی اف می توانید از استون استفاده کنید. استفاده از سنباده نیز گزینه مناسبی برای پاک کردن چسب 123 از روی ام دی اف می باشد. اما هر دو روش می تواند به پوشش ام دی اف آسیب وارد کند بنابراین در انجام این روش ها باید با احتیاط رفتار شود.

پاک کردن چسب یک دو سه از روی فلز

برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی فلز ابتدا بررسی کنید که فلز رنگ شده است یا خیر اگر فلز رنگ شده بود استفاده از استون و اسپری حلال چسب 123 توصیه نمی شود چرا که باعث از بین رفتن رنگ روی سطح فلز می شود . شما می توانید از سرکه به عنوان حلال چسب یک دو سه روی فلز استفاده کنید. برای این کار به روش ذیل عمل کنید:
  • ابتدا یک محلول نسبت یک به دو از سرکه و آب درست کنید.
  • پارچه تمیز تهیه کنید و با محلول پارچه را خیس کنید.
  • اگر قطعه فلزی کوچک باشد نیازی به پارچه نیست و شما می توانید فلز را داخل محلول به مدت 30 دقیقه قرار دهید.
  • پارچه را از روی فلز پس از چند دقیقه بردارید و با سنباده از نوع نرم برای پاک کردن چسب 123 اقدام کنید.

پاک کردن چسب 123 از روی فلز با اسپری wd40 و سرکه سفید

چگونه چسب را از روی فلز رنگ شده پاک کنیم ؟ جدا کردن چسب از روی فلز رنگ شده به غیر از موارد ذکر شده یک روش دیگر نیز دارد شما می توانید بدون ایجاد آسیب به رنگ فلز از یک محلول بسیار قوی تر به نام اسپری wd40 استفاده کنید. کافیست اسپری را روی سطح پاشش کنید و پس از چند دقیقه سطح فلز آغشته به چسب را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

روش پاک کردن چسب از روی سطوح

برای پاک کردن چسب از روی سطوح ، انواع پاک کننده چسب وجود دارند که به راحتی می توانند چسب را از روی سطح جدا کنند. در این مقاله ابزار میهن روش های سنتی و مختلفی را برای پاک کردن چسب 123 از روی دست ، لباس و ... شرح داده است که با مطالعه هر کدام از آن ها می توانید اطلاعات بیشتری درباره حلال چسب کسب نمایید.

پاک کردن چسب از روی پارچه و لباس

از بین بردن جای چسب از روی لباس و یا پارچه ممکن است برای شما کار سخت و دشواری باشد اما برای پاک کردن چسب از روی لباس و پارچه روش های مختلفی وجود دارد.

یکی از راه حل های ساده جهت پاک کردن چسب مایع از روی لباس ، استفاده از سرکه است برای این کار ابتدا باید سرکه را در پنبه آغشته کنید و آن را روی لکه ی چسب قرار دهید پس از گذشت چند دقیقه چسب از روی لباس به راحتی جدا می شود .
همچنین جهت از بین بردن چسب آکواریوم نیز می توانید از سرکه به عنوان یکی از حلال چسب آکواریوم استفاده کنید فقط تفاوتی که در این روش وجود دارد پنبه را به سرکه آغشته می کنید و روی لکه قرار می دهید و پس از چند دقیقه این کار را چند بار تکرار کنید ، زیرا چسب آکواریوم بسیار قوی تراز چسب مایع است و با یک بار انجام دادن از هم جدا نمی شوند.
لکه بر چسب برای پاک کردن چسب های قطره ای دو راه حل وجود دارد ، اولین راه حل استفاده از بخار است ، شما می توانید پارچه ای روی لک قرار دهید سپس روی پارچه اتو بخار بکشید تا لکه چسب به پارچه بچسبد و از بین برود . در روش دوم می توانید پارچه و یا پنبه ای را به سرکه آغشته کنید و روی چسب بکشید پس از چند دقیقه گذشت زمان می بینید که لکه به راحتی از پارچه جدا شده است.
اگر چسب بر روی پارچه و یا لباس ریخته شد یکی دیگر از روش های کاربردی این است که ابتدا اجازه دهید چسب از روی لباس به طور کامل خشک شود و سپس آن را در فریزر قرار دهید و پس از سفت شدن کامل می توانید قسمت زیادی از چسب را از پارچه و یا لباس جدا کنید و باقی مانده جدانشده را با استفاده از محلول پاک کننده چسب ، اثر چسب از روی لباس را به طور کامل از بین ببرید.

روش پاک کردن چسب رازی از روی لباس

چسب رازی از دسته چسب های قدیمی و شناخته شده ایست که قدرت فوق العاده بالایی برای چسبانده شدن دارند و به سرعت خشک می شوند حال در این جا سوال است که کدام حلال چسب می تواند چسب رازی را از روی لباس و پوست جدا کند؟

استون بهترین حلال چسب برای جداسازی چسب رازی از روی لباس و پوست دست است و می توانید از آن برای پاک کردن چسب از روی لباس استفاده کنید. روش های دیگر برای از بین بردن جای چسب از روی لباس به شرح ذیل می باشد:

  • ژل پترولیوم
  • روغن
  • خمیردندان
  • الکل
  • آب و مواد شوینده

پاک کردن چسب یک دو سه از روی چرم

برای پاک کردن چسب یک دو سه از روی چرم می توانید اب گرم و صابون را با هم ترکیب کرده و یک اسفنج را به این محلول آغشته کنید و به چسب بمالید تا خاصیت چسبندگی چسب از دست برود در صورت لزوم می توانید این کار را چند بار تکرار کنید.

پاک کردن چسب یک دو سه از روی پلاستیک

یکی از قوی ترین حلال چسب 123 از روی پلاستیک سرکه می باشد با این تفاوت که روش استفاده از آن با سایر روش های گفته شده متفاوت است.
ابتدا پارچه خیس و مرطوب را روی سطح چسب قرار دهید. پارچه را را با سرکه رقیق خیس کنید و اجازه دهید پارچه آغشته به سرکه چند ساعت روی سطح چسب زده شده بماند.
چسب را با الکل یا استون مالش دهید تا چسب به طور کامل تجزیه شود و در آخر چسب را با یک پارچه مرطوب و تمیز از روی سطح پلاستیک پاک کنید.
در این روش هم بهتر است در یک قسمت کوچک پلاستیک امتحان کنید و مطمعن شوید که پلاستیک به سرکه واکنش نشان نمی دهد. می توانید از روغن گیاهی نیز به عنوان حلال چسب 123 روی پلاستیک استفاده کنید.
پاک کردن چسب از روی پلاستیک با استون و سرکه قوی ترین حلال چسب 123
همچنین روش پاک کردن چسب 123 از روی پلاستیک بستگی به جنس پلاستیک نیز دارد به همین دلیل قبل استفاده از روش های مختلف برای پاک کردن چسب از روی پلاستیک آن را در یک سطح کوچک و نقطه نامشخص امتحان کنید تا ببینید چه واکنشی نشان می دهد زیرا درجات مختلف پلاستیک واکنش های متفاوتی دارند.

حلال چسب 123 از روی چوب

یکی از حلال چسب 123 که می تواند قطعه چسبیده شده چوب را جدا کند استفاده از سرکه سفید می باشد.. یک تکه از پارچه را به سرکه اغشته کرده و آن را بر روی سطحی که چسبی می باشد قرار دهید و اگر پارچه خشک شد مجددا با سرکه آغشته کنید این کار را تا زمانی انجام دهید که قدرت چسب را از بین ببرد و بتوانید چسب را از سطح جدا کنید. سرکه به راحتی می تواند چسب را از روی چوب نیز جدا کند.
برای پاک کردن چسب های یک دو سه حلال استون نیز مناسب است که می تواند قطعات چسبیده را از یکدیگر جدا کند حلال های دیگری مانند دی کلرومتان ، نیترومتان ، دی متیل سولفواکسید نوعی حلال هستند که برای از بین بردن سیانواکریلات مورد استفاده قرار می گیرند. از حلال استون معمولا برای جدا نمودن چسب از روی قطعاتی مانند فلز ، سنگ ، شیشه ، و پارچه های بدون رنگ استفاده می کنند و برای جدا کردن قطعاتی مانند لاستیک ، نایلونی و پلاستیک مناسب نیستند.
در این مقاله نتیجه می گیریم که حلال چسب 123 برای هر سطحی متفاوت است و نمی توان از یک حلال برای از بین بردن جای چسب برای همه سطح ها استفاده کرد.
بهترین حلال چسب 123 چیست؟
حلال های صنعتی که برای چسب 123 ساخته شده اند بهترین حلال برای پاک کردن چسب از روی پوست است.
آیا روش خانگی برای پاک کردن چسب 123 از روی پوست دست وجود دارد؟
بله استفاده از آب گرم و صابون ، استون ، الکل ، وازلین ، کره روش های سنتی و خانگی برای جداسازی چسب از روی پوست دست می باشد.
نحوه پاک کردن چسب با الکل به چه صورت است ؟
الکل ، برای جدا کردن چسب از روی پوست دست نیز کاربرد دارد.برای استفاده از این روش ابتدا پنبه را به مقداری الکل آغشته کنید و سپس به پوستی که چسب چسبانده شده بمالید این کار را تا چند بار تکرار کنید تا کامل چسب از روی پوست پاک شود.سپس پوست را با آب بشویید و کمی مرطوب کننده غلیظ بزنید.
نحوه پاک کردن چسب با کره به چه صورت می باشد ؟
کره اسان ترین روش برای پاک کردن چسب فوری از روی پوست حساس می باشد برای این کار مقداری کره را روی چسب بزنید و پوست را کامل به کره آغشته کنید از روغن زیتون نیز در صورت نداشتن کره می توان استفاده نمود.سپس چسب را از روی پوست جدا کنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد روش پاک کردن چسب 123 از روی پوست دست و بدن
CAPTCHA
یاسمن در تاریخ جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ :
سلام من خیلی چسب روی دستم هست ولی حوصله ی پاک کردن رو ندارم
سلام وقت بخیر با حلال های چسب به راحتی چسب از روی دستتان پاک خواهد شد
حاجلو در تاریخ یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ :
سلام چسب۱۲۳ رو اجر نما سفید مالیده شده و زرد شده با استون پاک میشد و اگه پاک میشه قیمتش چنده ممنون میشم جواب را برام پیام کنید
سلام وقت بخیر بله با استون صنعتی پاک میشه و یا حلال های چسب 123 خیر نباید تاثیری بزارند
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح