نحوه نگهداری چسب 123 + ترفندهای جلوگیری از خشک شدن چسب 123

چسب 123 در ضمره قوی ترین چسب ها بر پایه سیانوآکریلات می باشد که برای مصارف خانگی ، صنعتی و عمومی استفاده می شود و برای چسباندن سطح های مختلف کاربرد دارد. پس از یکبار استفاده ممکن است باقی مانده چسب را برای دفعات بعد برای سطح های مختلف استفاده کنید. این چسب ها به دلیل قابلیت خشک شدن سریع نیاز به نگهداری صحیح دارند تا از خشک شدن چسب 123 جلوگیری شود و بتوان از آن برای دفعات بعد استفاده کرد. به همین دلیل در این صفحه قصد داریم در مورد نحوه نگهداری چسب 123 توضیحات بیشتری ارائه دهیم و با آموزش روش جلوگیری از خشک شدن چسب 123 بتوانید استفاده طولانی مدتی از این چسب داشته باشید

نحوه نگهداری چسب 123

نگهداری چسب 123 در محیط مناسب و نکات ریزی که اگر به آن توجه شود باعث افزایش طول عمر این چسب ها می شود. می توانید عمر اینگونه چسب ها را با نگهداری در محیط خشک و خنک افزایش دهید. محیط های مرطوب باعث از دست دادن خاصیت چسبندگی آن می شود بنابراین باید برای افزایش طول عمرشان ، آن را از محیط های مرطوب دور نگه دارید. این چسب ها اگر باز نشده باشند بین 12 تا 15 ماه طول عمر دارند اما بهتر است قبل از خرید ، به تاریخ انقضا آن توجه کنید.
در این صفحه سعی شده تا چندین نکات ایمنی در هنگام استفاده از چسب و نگهداری چسب 123 را به شما ارائه دهیم که موارد ذیل می باشد :
  • بخاری که از اسپری چسب ایجاد می شود برای سلامتی انسان بسیار مضر است  بنابراین تا حد ممکن از استنشاق آن خودداری نمایید .
  • سعی کنید عمل چسب کاری  را در یک محیط باز و جایی که تهویه مناسب داشته باشد انجام دهید .
  • یکی از خطرات چسب 123 ، کشیدن سیگار در حین چسباندن شیئ می باشد بنابراین از روشن کردن آتش و یا سیگار خودداری نمایید چرا که این چسب ها قابل اشتعال می باشند .
  • سعی کنید چسب به پوست و یا چشم ، برخورد نکند و اگر چنین اتفاقی افتاد با آب فراوان شستشو دهید .
  • این چسب ها باید در دمای مخصوص نگهداری شوند ، از قرار دادن چسب در تابش مستقیم نور خورشید و دما بالای 50 درجه سانتی گراد خودداری شود .
  • اسپری فعال کننده چسب بسیار اشتعال پذیر می باشد . از نگهداری آن در معرض تابش آفتاب یا حرارت خودداری نمایید .

روش جلوگیری از خشک شدن چسب 123

بزرگترین مشکلی که مصرف کنندگان با این نوع چسب دارند این است مایع آن به سرعت خشک می شود و زمانی که مایع چسب خشک شود استفاده از آن غیر ممکن می شود ، در این صورت برخی از کاربران اقدام به خرید مجدد این محصول می کنند که هزینه بر است به همین دلیل خشک شدن چسب 123 اگرچه مزیت هایی دارد اما در برخی موارد معایب های خاص خودش را نیز دارد. برای جلوگیری از خشک شدن چسب 123 روش هایی وجود دارد که از این مشکل جلوگیری می کند.
محکم بستن درب چسب
اولین روش جلوگیری از خشک شدن چسب یک دو سه ، این است که پس از هر بار استفاده درب چسب را به خوبی و محکم ببندید به طوری که هوا داخل چسب نباشد با این روش مدت زمان خشک شدن آن دیرتر می شود و استفاده طولانی مدتی از آن می توانید داشته باشید.
نگهداری چسب در جای خشک و خنک
این نوع چسب ها اگر در محیط مرطوب قرار بگیرند باعث پلیمریزه شدن و فاسد شدن چسب می شود بنابراین بهتر است برای نگهداری چسب 123 آن را در محیط خشک و خنک قرار دهید. با نگهداری این چسب ها در محیط خشک می توانید از خشک شدن چسب 123 در مدت زمان کوتاه جلوگیری کنید.
تمیزکاری دهانه چسب
اگر با هر بار استفاده دهانه چسب را با یک پارچه تمیز کنید باقی مانده های چسب بر روی دهانه از بین می روند و مانع زود خشک شدن پس از هر بار استفاده می شود.
قرار گیری پیچ بر روی دهانه چسب
افرادی که هر روز با این نوع چسب ها سر و کار دارند و به صورت حرفه ای از آن ها استفاده می کنند  یک پیچ بر روی دهانه چسب پس از هر بار استفاده قرار می دهند چرا که دهانه چسب اولین جایی است که باعث خشک شدن چسب می شود. پیچ را روی دهانه چسب قرار دهید و در صورت نیاز می توانید پیچ را باز کنید و از چسب استفاده مجدد داشته باشید.
بیشتر بدانید : کاربرد چسب 123

چسب 123 خشک شده را چگونه نرم کنیم ؟

سوال بسیاری از افرادی که قصد نرم و احیا کردن چسب خشک  شده را دارند این است که چگونه چسب 123 خشک شده را نرم کنیم ؟ اگر چسب شما خشک شد راه حلی برای نرم و رقیق شدن دوباره چسب وجود دارد کافیست مقداری آب جوش در یک ظرف اماده کنید و زمانی که به نقطه جوش رسید آن را در یک ظرف کوچک تر بریزید به طوری که کمی خنک شود و پس از خنک شدن مایع چسب را به داخل ظرف قرار دهید. این چسب ها تحمل دمای بالا را ندارند و با این روش دوباره نرم و قابل استفاده خواهند شد.
همچنین برای کاهش چسبندگی چسب های خشک شده و پاک کردن آن ها از روی سطوح روش های مختلفی وجود دارد که در مقاله حلال چسب 123 چیست ؟ به طور کامل توضیح داده شده است.
ارسال نظر / پرسش در مورد روش جلوگیری از خشک شدن چسب 123
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح