روش باز کردن لوله های یخ زده + تضمینی + آپدیت 1402

روش باز کردن لوله های یخ زده

یخ زدن لوله های آب در زمستان ، به دلیل سرمای زیاد مخصوصا در مناطق های سردسیر بسیار قابل مشاهده است. هوای بسیار سرد زمستان باعث می شود تا برخی از لوله ها یخ بزنند موارد هایی که باعث یخ زدگی این گونه لوله ها می شوند استفاده از عایق نامرغوب ، نقص ترموستات و یا دمای بسیار سرد بیرون باعث بروز این گونه مشکلات می شوند.
روش باز کردن لوله های یخ زده
تعمیرات لوله های یخ زده هزینه های زیادی را دربردارد اما اگر به چنین موردی مواجه شدید نگران نباشید. حتما از خود می پرسید جهت جلوگیری مجدد از یخ زدگی لوله ، چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟ با مطالعه مقاله روش های باز کردن لوله های یخ زده می توانید بدون آسیب به لوله ها مانع یخ زدگی لوله در فصل زمستان شوید و یا در صورت یخ زدگی، اقدام به رفع یخ زدگی لوله کنید. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که شما را در این کار راهنمایی کنیم پس تا آخر این مطالب با ما همراه باشید.

چگونه لوله یخ زده را باز کنیم؟

لوله آب هایی که بر اثر سرما یخ زده اند باعث مسدود شدن راه آب می شود و یا حتی یخ زدگی زیاد منجر به ترکیدگی لوله می گردد. چگونه لوله یخ زده را باز کنیم ؟ سوال بسیاری از کسانی که با مشکلات یخ زدگی لوله مواجه اند. فروشگاه ابزار میهن بهترین روش باز کردن لوله یخ زده را در این صفحه شرح داده است.

  • مکان یابی لوله یخ زده
برای تشخیص محل یخ زدگی لوله، ابتدا باید از نزدیک ترین شیرآب ، شروع به یافتن لوله های یخ زده کنید می توانید با لمس کردن لوله ، بخش های بسیار سرد لوله را پیدا کنید و معمولا لوله های یخ زده در جاهایی هستند که گرمای خانه را دریافت نمی کنند موتور خانه ها ، زیرزمین ، گاراژ و دیوارهای بیرونی را به خوبی بررسی کنید زیرا میزان دما در این مکان ها بسیار پایین است و امکان یخ زدگی لوله ها زیاد می باشد.
  • یخ زدگی لوله
اطمینان پیدا کنید که لوله های یخ زده هیچ گونه شکاف یا سوراخی نداشته باشند زیرا هنگامی که آب یخ می زند منبسط می گردد و انبساط آن باعث ترکیدگی لوله می شود ، اگر در لوله شکافی ایجاد شده باشد حتما باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا لوله را تعمیر نماید.
  • جریان آب لوله را قطع کرده و شیر را باز کنید
برای باز کردن لوله یخ زده پلاستیکی و فلزی، شیری که آب در آن قسمت لوله جریان دارد را ببندید ، حتی امکان دارد نیاز به بستن شیر اصلی خانه نیز باشد . سپس شیرهایی که آب در آن قسمت جریان دارند را باز کنید این کار باعث می شود آب داخل لوله و قسمت یخ زده به بیرون ریخته شود .
روش هایی نیز وجود دارند که شما می توانید  برای آب کردن یخ در لوله ها استفاده کنید :
  • حوله گرم
در این روش می توانید لوله ها را گرم کنید و برای این کار روش های مختلفی وجود دارد . در این بخش باید آب گرم قسمت های دیگر خانه را باز کنید و یک حوله در سینک ظرفشویی قرار داده و آن را با آب گرم خیس کنید آب اضافی حوله را خارج کرده ، سپس حوله گرم را دور لوله بپیچانید ، این کار باعث می شود لوله تقریبا گرم شود و تا گرم شدنش حوله را از روی لوله برندارید .
  • سشوار گرفتن
اگر حوله گرم مشکل شما را حل نکرد ، می توانید از سشوار استفاده کنید . سشوار را روشن کرده  و گرمای سشوار را در قسمت های مختلف لوله بگیرید . حرارت گرم باعث می شود قسمتی از لوله که به شیر آب نزدیک است باعث کاهش فشار و حرکت آب شود .
روش باز کردن لوله یخ زده با سشوار
  • بخاری مخصوص گرم شدن هوای آزاد
اگر سشوار هم کارساز نبود ، روش های دیگری هم وجود دارد می توانید از یک بخاری مخصوص گرم شدن هوای آزاد استفاده نمائید و آن را نزدیک لوله یخ زده بگذارید . مطمعن شوید که بخاری مورد استفاده دارای استاندارد باشد بخاری را روشن کنید و اجازه دهید یک ساعت فضای مورد نظر را گرم کند پس از گذشت یک ساعت می توانید ببینید که آیا لوله گرم شده یا نه ؟ اگر لوله گرم شده بود شیر آب را باز کرده و جریان آب را ببینید از کدام قسمت می آید و اگر از لوله آب چکه می کرد زمان بیشتری بخاری را روشن بگذارید .
  • استفاده از نوار گرمایشی
می توانید با استفاده از نوار گرمایشی لوله یخ زده خود را تعمیر کنید و حتما قبل از استفاده آن به دور لوله حتما دستورات سازنده آن را مطالعه کنید نوار را به صورت لایه های تکی به دور لوله پیچانده و انتهای آن را به نزدیکترین پریز وصل کنید با این روش به راحتی لوله شما گرم می شود.

چگونه از یخ زدگی لوله آب جلوگیری کنیم؟

  1. ​برای جلوگیری از یخ زدن لوله به گاراژ ، موتورخانه و دیوارهای بیرونی سر بزنید تا مطمعن شوید هیچ هوای سردی به داخل خانه نمی آید . روکش هایی روی شیرهای آب بیرونی بکشید تا مانع یخ زدن لوله ها شوند و زمانی که هوا سرد می شود  شیر آب را باز کنید ، این کار باعث می شود آب در لوله جریان پیدا کرده و احتمال یخ زدگی در لوله کاهش می یابد .
  2. اسپری wd40 ، یکی از بهترین اسپری های کاربردی برای مانع از یخ زدگی لوله آب و سایر سطوح در فصل سرما می باشد. از اسپری روان کننده wd40 علاوه بر لوله های آب یخ زده می توانید برای شیشه های خودرو ، بدنه خودرو استفاده کنید و مانع یخ زدگی برف روی خودرو شوید. برای مثال اگر کولاک و بارش برف شدید رخ دهد با پاشش مقداری اسپری wd40 روی قفل خودرو می توانید مانع ورود آب به داخل قفل و یخ زدگی شوید.
  3. می توانید از چسب سیلیکون برای پر کردن شکاف های لوله یخ زده و یا چسب 123 میتراپل برای اتصال لوله استفاده نمایید.
  4. قطع آب واحد های مسکونی که هیچ سکونتی در آن وجود ندارد یکی از بهترین روش برای مانع از یخ زدگی لوله آب است زیرا در جریان نبودن آب به مدت طولانی می تواند یکی از علت های ترکیدن لوله های آب در زمستان شود.
  5. عایق لوله در برابر سرما ، مانع یخ زدگی لوله های آب می شود.عایق بندی لوله های آب به نوعی یک نوع محافظ لوله های آب محسوب می شود و برای این کار می توانید از لوله کش های با تجربه کمک بگیرید. پشم شیشه و عایق های لاستیکی بهترین عایق بندی لوله آب محسوب می شوند.

روش جلوگیری از یخ زدگی لوله آب با اسپری Wd40

چند روش جلوگیری از یخ زدن لوله پلاستیکی و فلزی

یخ زدن لوله نه تنها باعث مسدود شدن مسیر آب می شود، بلکه خطر ترکیدگی لوله نیز وجود خواهد داشت. از طرفی ترکیدگی لوله می تواند باعث ایجاد نم و رطوبت در دیوارها شود. بنابراین آگاهی از روش های جلوگیری از یخ زدن لوله فلزی و پلاستیکی بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل در ادامه چند اقدام مهم برای جلوگیری از یخ زدن لوله های توکار و رو کار ذکر خواهیم کرد :

  1. یکی از آسان ترین و بهترین راه های جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله های روکارپوشاندن آن ها با الیاف عایق مثل پشم شیشه است. اگر امکان تهیه پشم شیشه را ندارد، می توانید از پارچه های ضخیم روی شیر آب، کنتور و لوله های روکار استفاده کنید.
  2. گرم نکه داشتن و حداقل ممانعت از ورود هوای سرد به داخل فضای اتاق، پارکینگ، سرویس بهداشتی و ... نیز می تواند مانع یخ زدگی لوله های موجود در این فضاها شود.
  3. دریچه کنتور را به طور کامل با پارچه های عایق بپوشانید.
  4. روشن بودن سیستم های گرمایشی مثل بخاری، باعث گرم شدن دیوارها و در نتیجه مانع یخ زدگی لوله های توکار و روکار می شود.
چگونه لوله آب یخ زده را باز کنیم؟
استفاده از سشوار ، آب گرم ، نوار گرمایشی بهترین روش برای باز کردن لوله های یخ زده می باشد.
چگونه از یخ زدن لوله آب جلوگیری کنیم؟
استفاده از اسپری wd40 و پاشش آن روی سطوح مانند لوله مانع یخ زدگی لوله های آب می شود.
علت ترکیدن لوله های آب در زمستان چیست؟
وجود سرمای زیاد ، عدم عایق بندی لوله های آب
ارسال نظر / پرسش در مورد روش باز کردن لوله های یخ زده
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح