نحوه رنگ آمیزی کابینت های قدیمی و دست دوم + هزینه رنگ آمیزی

کسانی که قصد بازسازی خانه های خود را دارند، اولین موردی که به ذهنشان می رسد، تغییر کابینت است، زیرا آشپزخانه قلب خانه و کابینت یکی از مهم ترین آیتم های دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. متاسفانه هزینه تعویض کابینت هم بسیار بالاست و در بحث بازسازی بیش ترین هزینه به این مورد اختصاص پیدا می کند. از این رو برخی از افراد قادر به تعویض کابینت های قدیمی خود نیستند.
چنانچه شما نیز نمی خواهید بابت تعویض و نوسازی کابینت های خود هزینه زیادی متحمل نشوید، نگران نباشید. با رنگ آمیزی کابینت که قطعا هزینه کم تری نسبت به تعویض آن دارد، می توانید تغییرات لازم را در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد کنید. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به نحوه رنگ آمیزی کابینت های قدیمی (MDF و فلزی) بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ابزار رنگ کردن کابینت

قبل از اقدام به رنگ آمیزی کابینت باید ابزار مورد نیاز این کار را تهیه کنید. چنانچه لوازم لازم را نداشته باشید، قطعا نتیجه کار کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.
از جمله رایج ترین ابزارهایی که در رنگ امیزی انواع کابینت مورد استفاده قرار می گیرد، عبارتنداز :

نحوه رنگ آمیزی کابینت های قدیمی

در این قسمت به نحوه رنگ کردن کابینت ام دی اف و نحوه رنگ کردن کابینت فلزی می پردازیم. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :
  • تمیز کردن روی کابینت ها
با یک دستمال و اسپری تمیز کننده سطوح ، کابینت ها را به طور کامل از هر گونه گرد و غبار و لکه چربی تمیز کنید. در صرت نیاز می توانید از اسپری ضد چربی و یا مایع ظرفشویی نیز برای این کار استفاده کنید.
  • کاشی های بین کابینتی و رو کابینتی را بپوشانید
برای محافظت از کاشی های بین کابینتی و رو کابینتی از پاشش رنگ و اتفاقات دیگر، حتما آن ها را با کاغذ یا روزنامه بپوشانید و دور آن ها را چسب بزنید.
  • درب های کابینت را از بدنه جدا کنید
برای افزایش کیفیت و سرعت کار لازم است درهای کابینت ها را از بدنه جدا کنید. به این منظور ابتدا پیچ های لولا را باز و در را از بدنه جدا کنید. سپس در را روی زمین بگذارید و برای اینکه لولا و دستگیره های در رنگی نشوند، لولا و دستیگره ها را نیز از در کابینت جدا کنید.
نکته : برای اینکه در هر قسمت از کابینت با دیگری جا به جا نشود، پیشنهاد می کنیم روی هر کدام شماره بزنید. از اولین در کابینت، شماره را با ماژیک روی چسب کاغذی بنویسید و چسب را داخل درب ها بچسبانید.
  • سطح کابینت را سنباده بزنید
سنباده زدن برای کابینت های ام دی اف ضروری است. برای کابینت های فلزی نیز چنانچه قسمتی دارای زنگ زدگی باشد، حتما باید از سنباده استفاده کنید. البته پیشنهاد ما این است که برای افزایش کیفیت رنگ آمیزی، هر دو نوع کابینت را قبل از رنگ آمیزی سنباده بزنید تا در نهایت رنگ یک دست و با کیفیتی داشته باشید. پس از انجام این کار، با یک دستمال نم دار، گرده های ایجاد شده را تمیز کنید.
نکته : از سنباده 120 برای این کار استفاده کنید.
  • یک لایه آستر یا پرایمر بزنید
قبل از رنگ آمیزی، اعمال یک لایه پرایمر الزامی است. اگر کابینت شما ام دی اف است، از آستر روغنی و اگر کابینت شما فلزی است از آستر روغنی یا آکریلیک استفاده کنید. پرایمر آکریلیک برای کابینت ام دی اف توصیه نمی شود زیرا پرایمر آکریلیک بر پایه آب بوده و می تواند منجر به باد کردن ام دی اف شود. با یک قلم موی متوسط یا غلتک، یک لایه آستر یا پرایمر روی در و بدنه کابینت ها بزنید.
نکته : اگر کابینت شما ام دی اف است و از آستر روغنی استفاده کرده اید، باید 4 الی 8 ساعت برای خشک شدن آن صبر کنید.
  • دوباره سنباده بزنید
پس از خشک شدن پرایمر یا آستر، با یک سنباده 200 مجددا تمام سطح کابینت را سنباده بزنید و در آخر نیز با یک دستمال تمیز، گرد و خاک ایجاد شده را تمیز کنید.
  • کابینت را دو یا سه سری رنگ بزنید
برای رنگ کردن کابینت می توانید از رنگ های روغنی یا آکریلیک استفاده کنید و نوع آستر و پرایمری که در استفاده کرده اید در انتخاب نوع رنگ تاثیری ندارد، بلکه بنا به سلیقه خود می توانید از هر یک از رنگ های روغنی یا رنگ آکریلیک استفاده کنید. البته پیشنهاد ما رنگ آکریلیک است زیرا هم سریع تر خشک می شود و هم بوی کمی دارد و مشکلات تنفسی ایجاد نمی کند.
با توجه به نوع رنگی که استفاده می کنید، برای اعمال رنگ می توانید از قلم مو، غلتک، پیستوله و ... استفاده کنید.
  • کیلر یا براق کننده بزنید
برای اینکه تمیز کردن کابینت راحت تر باشد، پیشنهاد می کنیم پس از اتمام مراحل رنگ آمیزی از کیلر استفاده کنید. برای این کار با توجه به سلیقه خود می توانید از اسپری کیلر براق دوپلی کالر و یا اسپری کیلر مات دوپلی کار استفاده کنید.

هزینه رنگ کردن کابینت قدیمی چقدر است ؟

یکی از سوالاتی که برای افرادی که در فکر رنگ آمیزی کابینت های قدیمی خود هستند، ایجاد می شود درباره هزینه رنگ کردن کابینت آشپزخانه است. در پاسخ به این پرسش لازم به ذکر است که هزینه رنگ آمیزی کابینت به عوامل مختلفی مثل ابعاد کابینت، نوع رنگ، موقعیت جغرافیایی، تکنیک رنگ آمیزی و ... بستگی دارد. بنابراین قیمت تمام شده برای همه یکسان نیست. با این حال واضح است که هزینه رنگ آمیزی کابینت های دست دوم و قدیمی ارزان تر و مقرون به صرفه تر از تعویض کابینت ها می باشد.

هزینه رنگ آمیزی کابینت قدیمی چقدر است ؟
تعیین هزینه رنگ آمیزی کابینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال قطعا رنگ آمیزی کابینت به صرفه تر از تعویض ان است.
رنگ آمیزی کابینت را با قلم مو انجام دهیم یا غلتک ؟
با توجه به نوع رنگ و تکنیک رنگ آمیزی می توانید ابزار مورد نظر را انتخاب کنید.
آیا برای رنگ آمیزی کابینت حتما باید درها را جدا کنیم ؟
جدا کردن در از بدنه و همچنین جدا کردن دستگیره ها، باعث می شود نتیجه رنگ آمیزی تمیزتر باشد.
برای صاف کردن سطح کابینت از چه سنباده ای استفاده کنیم ؟
برای سنباده زنی سطح کابینت می توانید از سنباده 120 استفاده کنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد نحوه رنگ آمیزی کابینت های قدیمی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح