جدول تبدیل گلند pg به میلیمتر + انتخاب سایز گلند

تبدیل سایز pg به میلیمتر

جدول تبدیل pg به میلیمتر و یا جدول گلند pg ، نشان دهنده یک استاندارد در لوله های برق است که برای کاهش خطرات احتمالی و کمک به مهندسان برای اجرای انتقال کابل مناسب برای هر قسمت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کل استفاده از جدول گلند pg این امکان را به مهندسان می دهد که وزن تقریبی ، ضخامت کابل لوله فولادی برق را با توجه به استانداردهای تبدیل سایز pg به میلیمتر به دست آید. همچنین برای لوله های برق پروژه های ساختمانی جهت حدیده کاری نیاز به حدیده لوله برق می باشد تا عمل حدیده کاری به طور صحیح و کامل انجام شود.

در جدول پیش رو تبدیل سایز pg به میلیمتر می توانید کوچک ترین جزئیات ابعاد لوله فولادی برق را مطابق به استانداردهای لوله برق مشاهده کنید و با مشاهده سایز کابل قابل استفاده حتی وزن لوله های برق را محاسبه نمایید. لوله های فولادی pg ، محافظ عالی برای کابل های برق هستند و مانع برق گرفتگی و آسیب به سیم های برق  توسط حیوانات می شود. برای برش لوله های برق ، گردبر کبالت آهن 22 ، گردبر آهن کبالت25 ، گردبر آهن کبالت30 و گردبر آهن کبالت 38 کاربردی ترین گردبر آهن کبالت هستند که برای برش مورد استفاده قرار می گیرند.

جدول تبدیل گلند pg به میلیمتر

تبدیل pg به اینچ

جدول تبدیل pg به اینچ در لوله های کاندوئیت pg از سایز pg11 الی pg48  اینچ میباشد. لوله های کاندوئیت pg با استفاده از ورق های گالوانیزه تولید می شوند و برای پروژه هایی همچون نصب دوربین مدار بسته ، کابل کشی در لوله های صنعتی بسیار کاربرد دارد.

 تبدیل سایز لوله به اینچ ( لوله های فولادی معروف به سایز اینچی ) و پرکاربرد ترین سایز لوله های pg به شرح ذیل می باشد:

  1. لوله 5/13 با قطر 2 سانتی متر
  2. لوله 16قطر 2.5 سانتی متر
  3. لوله 21 قطر 3 سانتی متر
  4. لوله 29 قطر 4 سانتی متر
  5. لوله 36 قطر 5 سانتی متر

جدول گلند pg

یکی از انواع محاسبه سایز گلند ، جدول گلند pg می باشد. این محاسبه با روش های مختلفی انجام می شود که یکی از محاسبات آن از طریق محاسبه با pg می باشد. گلند pg کاربردهای متفاوت و خاص خود را دارد و از این رو محاسبه سایز آن نیز مهم است. با توجه به داشتن قطر کابل ورودی به تابلو می توانید سایز گلندهای مختلف را بر حسب pg انتخاب نمایید. در جدول ذیل گلند pg برای قطر کابل 3 تا 54 میلی متر می باشد.

سایز گلند قطر کابل بر حسب میلی متر
pg7 3...6.5 mm
pg9 4...8mm
pg11 5...10mm
pg13.5 6...12mm
pg16 10...14mm
pg21 13...18mm
pg29 18...25mm
pg36 22...32mm
pg42 30...38mm
pg48 34...44mm
pg63 42...54mm

 

تبدیل گلند کابل برق

تبدیل گلند کابل برق برای اتصال دو سایز متفاوت کابل استفاده می شود و این نوع گلندهای کابل برق نیز دارای سایز بندی های خاص خود هستند. قسمت های اصلی و ساختار تبدیل گلند کابل برق به سه بخش تقسیم بندی می شود:

  • ردیوسرها : برای اضافه شدن سایز m20 به m32 قسمت خارجی تبدیل دنده می شوند و گلند بزرگ تر روی رزوه سایز 32 بسته می شود.
  • آداپتورها : برای کاهش سایز مورد استفاده قرار می گیرد و بر خلاف ردیوسرها در قسمت داخلی روزه ها قرار داده می شود. به طور مثال گلند کوچک تر از m20 داخل اداپتور قرار می گیرد.
  • مهره گلند: مهره گلند از حرکت تبدیل و گلند جلوگیری می کن.

زمانی که گام رزوه ها برای اتصال ماشین های صنعتی وجود نداشته باشد استفاده از تبدیل گلند کابل برق بهترین انتخاب می باشد.

سایز مختلف گلند pg

آیا در پروژه های صنعتی برای نصب کابل آمادگی  و مهارت لازم را دارید ؟ انتخاب سایز مناسب کابل برای پروژه صنعتی بسیار مهم است. اتصال کابل و یا همان لوله های برق اگر در اندازه مناسب خود محاسبه نشوند اتصال لوله های برق به یکدیگر جهت کاهش خطرات احتمالی غیر ممکن می شود حال چگونه سایز مختلف گلند pg  را محاسبه کنیم؟
انواع کابل لوله برق و سایزهای مختلف آن
لوله های برق ابزاری هستند که می توانید آن ها را به انتهای لوله های برق دیگر متصل کنید و با تجهیزات کامل از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. از چنین لوله های برق می توان در مواردی مانند کابل های داده ، قدرت الکتریکی ، ابزار دقیق ، کنترل و مخابرات استفاده کرد و به طور کلی در اکثر صنایع های مختلف کاربرد بسیاری دارد.
سایز مختلف گلند pgو گلند کابل
آیا می دانستید که انواع گلند نیز به محاسبه اندازه گلند کابل متتفاوتی نیاز دارند؟ در این صفحه انواع گلند کابل و جدول سایز گلند و کابل به طور کامل شرح داده می شود.
  • سایز گلند کابل pg
آیا می دانستید که pg مخفف کلمه panzergewinde  می باشد؟ سایز آنها با کلمه pg  و یک عدد اسم نام گذاری شده است. اعداد pg حداقل با حداکثر قطر کابلی که می توان از داخل عبور داد تطابق دارد. اعداد سایز گلند کابل pg در موارد ذیل قابل مشاهده است:
بیوراکتورها و راکتورهای شیمیایی
لوله های کابل سری pg از pg7 تا pg63  در سایزهای معمولی در بازارجهانی شروع می شوند. برای مثال رزوه pg16 برای محکم کردن سنسورها و از دیگر تجهیزات ، اتصالات و جعبه های اتصال استفاده می شود. جدول ذیل اطلاعات لازم درباره سایز کابل pg  شرح داده شده است.
جدول سایز گلند کابل pg
  • گلند کابل فلزی
لوله های کابل فلزی در موارد بسیار و گسترده ای کاربرد دارند. یکی از محبوب ترین گلندهای کابل ، گلند کابل فولادی ضد زنگ و گلند کابل برنجی می باشد که کاربرد مختلفی دارند و هر دو دارای مزایا و معایبی هستند که می توانید با بررسی کامل درباره تفاوت آن ها اقدام به خرید گلند کابل مناسب خود نمایید.
گلند کابل فلزی چیست؟ کاربرد گلند کابل فلزی
یکی از مهم ترین کاربرد گلند کابل فلزی ، در فناوری صنایع شیمیایی مناطق با تقاضای بالا در پایداری شیمیایی و مکانیکی می باشد و مهم ترین مزایای استفاده از گلند کابل فلزی طول عمر بالای آن است.
  • گلند کابل زرهی
کابل های زره پوش یک لایه محافظ اضافه دارند که از ساییدگی و برش کابل جلوگیری می کند. لایه زره کابل از یک روکش فویل به صورت فلز راه راه ساخته شده است و این ویژگی باعث انعطاف پذیری بالا در اطراف بیرون و داخلش می شود.
گلند کابل زرهی چیست؟
جنس های گلند کابل های زرهی معمولا موارد ذیل می باشند:
فویل های آلومینیومی 
فولاد 
کولار 
هدف اصلی آن ها محافظت از کابل های زره پوش از کشیده شدن در سراسر نصب است.
  • گلند کابل پی وی سی

گلند کابل پی وی سی از دیگر گلند کابل هایی است که در مواردی همچون دستگاه برقی ، صفحه توزیع جعبه کنترل ماشین آلات و موارد بسیار دیگر استفاده می شود.

گلند کابل پی وی سی چیست

  • کابل نایلونی
در میان همه مواردی که از انواع کابل ها نام برده شد یکی دیگر از انواع اصلی کابل ها کابل نایلونی می باشد. کابل های نایلونی دارای رنگ بندی های مختلفی هستند رنگ آبی و قرمز کابل نایلونی نشان دهنده آن است که می توانید کابل ها را کد رنگی کنید. اگر کابل نایلونی در موارد خاص استفاده شود یک سیستم رنگی با اندازه گلند کابل 300 برای برنامه های مخابراتی بسیار کاربرد دارد. با استفاده از این نوع کابل تعمیر و نگهداری آن ها بسیار آسان می باشد. یک لوله کابل نایلونی نیز می تواند بیشترین رتبه ip  را داشته باشد و حداقل ip 68  است و علاوه بر آن ممکن است نسبت اشتعال ul94 v0  داشته باشد که نشان دهنده یک استاندارد برای ایمنی قابل اشتعال در مواقع سوختگی است. جدول
یکی از مزایای استفاده از لوله های کابل نایلونی کم تر شدن فشار زیاد است همچنین دمای عملیاتی گسترده ای نیز دارد که از -40 درجه سانتی گراد تا 100 درجه متغیر است. سیم نایلونی برای انتقال جریان برق و برای سیم کشی ساختمان ها کاربرد دارد.
  • گلند کابل پلاستیکی

کابل های پلاستیکی متنوع ترین نوع کابل ها محسوب می شود این نوع کابل در برابر اسیدهای ضعیف ، گریس دوام بسیار زیادی دارد. جدول سایز گلند کابل پلاستیکی به شرح ذیل می باشد:

گلند کابل پلاستیکی چیست؟ کاربرد گلند کابل پلاستیکی

  • گلند کابل فشرده دوبل
اینگونه کابل های داخلی و خارجی برای استفاده با انواع کابل های زره پوش می باشد و تداوم الکتریکی و حفظ کابل را نیز به عهده دارد. اجزای گلند کابل فشرده سازی دو گانه شامل موارد ذیل است :
  1. حلقه بستن
  2. مهر و موم بیرونی
  3. حلقه پشتیبانی
  4. مهر و موم داخلی
  5. مهره پوشش
  6. مهره قفلی
  7. مخروط زرهی
  8. واشر تخت پی وی سی

با استفاده از این جدول می توانید اندازه مختلف انواع گلند کابل را بشناسید.

سایز انواع مختلف گلند کابل برق

چگونه سایز کابل را به صورت صحیح محاسبه کنیم؟ ابتدا باید نوع کابل مناسب را با توجه به پروژه خود انتخاب کنید و برای انتخاب اندازه اتصالات کابل در تمام سطح باید به صورت برنامه ریزی شده باشد.
نصاب کابل باید نوع کابلی را که قرار است در پروژه استفاده شود را انتخاب کند و در نظر داشته باشید که آیا پروژه شما نیاز به کابل زره پوش دارد یا خیر؟ پس از بررسی کامل به فاکتورهای مهم برای خرید اتصالات کابل اقدام کنید.
  • ابتدا نوع کابل زره را بررسی کنید.
  • مواد استفاده شده در تولید کابل را نیز مورد بررسی قرار دهید.
  • درجه جریان خطای اتصال کوتاه کابل را نیز بررسی نمایید.
  • در مراحل بعدی مطمئن شوید که می توانید تشخیص دهید آیا کابل ، با پوشش محافط در برابر ساییدگی نیاز دارد یا خیر؟
  • انجام این کار برای استفاده در مکان و محیط های مختلف قابل اجرا می باشد. همچنین باید مواد استفاده شده در محفظه های الکتریکی جفت شده را نیز بررسی کنید.
گلند کابل چیست؟
از گلند کابل برای بستن کابل ها به صفحات مختلف جعبه های تقسیم استفاده می شود.
استفاده از جدول تبدیل pg به میلیمتر چه کاربردی دارد؟
با کمک این جدول استانداردهای لوله های برق نشان داده می شود که باعث کاهش خطرات احتمالی می شود و برای اجرای انتقال کابل مناسب به مهندسان کمک می کند.
جدول تبدیل pg به اینچ چه کاربردی دارد؟
لوله های کاندوئیت pg از ورق های گالوانیزه ساخته شد و این جدول برای نصب دوربین مداربسته و کابل کشی در لوله های صنعتی کاربرد دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد جدول تبدیل گلند pg به میلیمتر
CAPTCHA
عباس در تاریخ یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ :
سلام . جدول تبدیل pg به میلیمتر رو اگه لطف کنید ارسال بفرمایید
سلام وقت بخیر همین صفحه جدول رو داره میتونید کپی بگیرید
سعید در تاریخ شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ :
سلام 15 رشته کابل (3x50) Cu/SC/XLPE/SG/SCT/ICWS/PVC داریم گلند PG75 بهش نمی خوره ایا نمونه بر حسب اینچ بهش میخوره.اگر نمونه مناسب دارید گاتولوگ رو برام بفرستید سفارش خرید بفرستیم خدمتتون
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح