نحوه بستن گردبر روی دریل + نکات ایمنی استفاده از گردبر

نحوه بستن گردبر روی دریل از جمله کارهاییست که نحوه یادگیری آن بسیار مهم است. ابزار هایی مانند گربرد کبالت خطرات خود را هم به دنبال دارد به همین دلیل باید از نحوه بستن گردبر روی دریل اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید به طور صحیح این ابزار را بر روی دریل نصب کنید و سوراخکاری سطح را انجام دهید.

نحوه بستن گردبر روی دریل

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد برای برشکاری روی سطح نحوه بستن گردبر روی دریل از اهمیت بالایی برخوردار است این ابزار باید محکم و با رعایت نکات ایمنی بر روی دریل نصب شود.

مشخص کردن ابعاد مورد نیاز
این ابزارهای برش دهنده  را با توجه به اندازه ای که نیاز دارید اندازه سوراخ آن را مشخص کرده و برای بریدن دایره ای به همان اندازه ، تنظیم و تعیین  کنید. حتما در هنگام برش فلزات از روان کننده یا روغن برش استفاده نمایید.
انتخاب محورمد نظر
اگر از محور هایی با قابلیت جدا شدن استفاده می کنید محور را مشخص نمایید و سپس اطمینان پیدا کنید که محور مورد نظر با سه نظام دریل مطابقت دارد.
تنظیمات محور
بعد از اینکه محور را انتخاب کردید آن را به گردبر متصل نموده و سپس تنظیم کنید. انقدر آن را بپیچانید که محور محکم شود. اگر از ابزاری با قابلیت تنظیم استفاده می کنید محور را باید حدود ده سانتی متر،  دندانه ها قرار دهید و به محکم شدن آن اقدام کنید.
محکم کردن گردبر
  • برای محکم کردن این ابزار انتهای محور را در سه نظام قرار دهید و جای آن را محکم کنید.
  • بستن سه نظام
  • این ابزار را به حدی بچرخانید که اطمینان پیدا کنید در جای خود قرار گرفته و محکم شده است.

نحوه استفاده از مته گردبر

نحوه استفاده از مته گردبر به مهارت خاص خودش نیاز دارد و توصیه می شود قبل استفاده و برش قطعه ای را به صورت آزمایشی برای برش با این ابزار امتحان کنید و برای تمرین این کار مراحل زیر را انجام دهید.
  1. یک سوراخ راهنما در مرکز قطعه ایجاد کنید و برای سوراخکاری حتما قطعه را در جای خود ثابت نگه دارید تا در حین برش لغزش ایجاد نشود.
  2. محور را تنظیم کنید تا همه دندانه ها روی سطح قرار بگیرند. برای برش فلزات بهتر است قبل کار محل مورد نظر را روغن کاری و روان کاری کنید. می توانید از اسپری wd40 برای روان سازی قطعه استفاده کنید.
  3. ابزار را محکم روی سطح کار قرار دهید و همه تمرکزتان ثابت نگه داشتن قطعه برای برش باشد.
  4. برای این که برشکاری تمیز و با دقت داشته باشید بهتر است در حین برش کار را متوقف کنید و گرد و غfار ناشی از سوراخکاری را بیرون بریزید. انجام این کار از گیر کردن ابزار و داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند و در نهایت برشکاری تمیزی و دقیق انجام می شود.
بیشتر بدانید : مته الماسه چیست ؟

رعایت نکات ایمنی استفاده از گردبر

رعایت نکات ایمنی استفاده از گردبر باعث می شود خطرات و صدمات احتمالی به میزانی کاهش یابد.هنگام استفاده از انواع این ابزار مانند مته الماسه استیل ، گردبر گرانیت و سایر ابزارهای برش دهنده مشابه آن حتما از دستکش ایمنی ، محافظ گوش و عینک محافظ استفاده شود و برای سوراخکاری مثل چدن و یا فولاد از ابزار دریلی استفاده نمایید که دسته محافظ ایمنی را داشته باشد. ادامه مطالب در مورد نکات ایمنی استفاده از گردبرها توضیحات بیشتری شرح داده شده است:
  • زمان استفاده از گردبرها موارد ایمنی مانند پوشیدن عینک و دستکش را جدی بگیرید و از این وسایل استفاده کنید
  • در هنگام استفاده از این محصول لازم است که کمی فشار وارد کنید.
  • در زمان سوراخکاری باید با سرعت کم  و ثابت بمانید ؛ در واقع با توجه به نوع ابزار برشی باید سرعت و نحوه قرار گیری دست خود را تعیین کنید.
  • در زمان سوراخ کاری نیاز است از مایع خنک کننده و یا روان کننده جهت سهولت در سوراخکاری استفاده کرد. اگر به این مایع‌ها دسترسی ندارید می‎توانید پس از هر 30 ثانیه سوراخکاری را خاموش کنید تا خنک شود.
  • سعی کنید که از تمیزی و تیز بودن دندانه ها اطمینان حاصل کنید.
  • و در آخر سعی کنید برای خرید این ابزارها به فروشگاه های معتبر و دارای اصالت کالا مراجعه کنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد نحوه بستن گردبر روی دریل
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح