مهم ترین ابزار تعمیرات لپ تاپ و موبایل + 10 ابزار ضروری تعمیرات لپ تاپ و موبایل

افرادی که قصد دارند مغازه تعمیرات لپ تاپ و موبایل راه اندازی کنند باید ابزار تعمیرات لپ تاپ را خریداری کنند. ابزار و تجهیزات تعمیرات لپ تاپ مدل های مختلفی دارند که در بازار به فروش می رسند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از ابزار تعمیرات موبایل و لپ تاپ بپردازیم تا افراد بتوانند بهترین ابزار برای تعمیرات موبایل و یا لپ تاپ را خریداری کنند بنابراین پیشنهاد می شود تا آخرین مطالب با ما همراه باشید. 
انتخاب بهترین ابزار برای تعمیرات موبایل و لپ تاپ

نحوه راه اندازی تعمیرات موبایل و لپ تاپ

برای این که یک مغازه تعمیرات موبایل و لپ تاپ داشته باشید باید مهارت لازم در این زمینه را نیز کسب کرده باشید. این مهارت با دوره های تخصصی و یا کارآموزی نزد تعمیرات موبایل و لپ تاپ به دست می آید بنابراین اولین مرحله تخصص لازم در این زمینه می باشد. پس از دریافت مدرک و کسب آموزش های لازم در زمینه تعمیرات لپ تاپ و موبایل باید به سراغ پروانه کسب و سپس اجاره و یا خرید مغازه رفت. پس از طی نمودن این مراحل باید مغازه پرتردد را برای تعمیرات انتخاب کنید و در آخرین مرحله اقدام به خرید ابزارهای تعمیرات لپ تاپ نمایید.

ابزار مورد نیاز تعمیرات لپ تاپ و موبایل

همانطور که می دانید برای تعمیر هر لوازمی نیاز به یکسری ابزارالات می باشد. ما می خواهیم به معرفی مهم ترین لوازم تعمیرگاه موبایل و تبلت بپردازیم چرا که برای شروع کار کسب اطلاع درمورد این لوازم لازم و ضروری می باشد.
پیچ گوشتی ابزار تعمیرات لپ تاپ و موبایل
همانطور که می دانید پیچ گوشتی ابزاریست که برای باز و بسته کردن پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در سایزهای مختلف به صورت ست پیچ گوشتی و تکی به فروش می رسند. وجود این ابزار برای یک تعمیرکار لپ تاپ و یا موبایل بسیار ضروری می باشد معمولا پیچ گوشتی موبایلی ، پیچ گوشتی ستاره ای ، پیچ گوشتی ساعتی ابزارهایی هستند که برای باز و بسته کردن پیچ های موبایل و یا لپ تاپ کاربرد دارند. برای تهیه این ابزار حتما باید به کیفیت و برند آن توجه کنید چرا که مدل های تقلبی و بی کیفیت می تواند آسیب به قطعات حساس دستگاه ایجاد کند.
هویه و سیم لحیم برای تعمیرات موبایل و لپ تاپ
یکی از مهم ترین لوازم برای تعمیرات موبایل استفاده از هویه و سیم لحیم می باشد. برای لحیم کاری قطعات کوچک برد موبایل مانند میکروفون و... از این ابزار بسیار استفاده می شود. این ابزار دارای یک قطعه آهنی است که نوک آن با حرارت بسیار زیاد باعث آب شدن سیم لحیم می شود و قسمت آب شده را به مکان مورد نظر متصل می کنیم و پس از اتصال سریع خنک می شود و دو نقظه مورد نظر را به یکدیگر متصل می کند.
مولتی متر برای عیب یابی قطعات معیوب الکترونیکی
مولتی متر دستگاهیست که به شدت در تعمیرات لپ تاپ استفاده می شود. کاربرد این ابزار بدین گونه است که می تواند قطعات معیوب الکترونیکی را عیب یابی کند و ایراد و اتصال موجود در برد را پیدا کند. تعمیرکاران موبایل و لپ تاپ از این ابزار برای اندازه گیری برخی مشخصه ها الکتریکی و عیب یابی روی برد استفاده می کنند.
انواع پنس در تعمیرات موبایل و لپ تاپ
از دیگر لوازم مورد نیاز برای راه اندازی تعمیرات موبایل و لپ تاپ ، انواع پنس می باشد. این ابزار برای نگه داشتن قطعات الکترونیکی حساس مانند آی سی ها ، سیم و... استفاده می شود و از این طریق از آسیب به قطعات حساس موبایل در حین تعمیر جلوگیری می شود. امروزه این محصول نیز در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند که از ویژگی های خاصی برخوردارند.
سوهان برای تعمیرات موبایل و لپ تاپ
برای از بین بردن تیزی ها و تراش دادن سر سیم ها از ابزاری به نام سوهان استفاده می شود. این ابزار در سایز و شماره دنده های مختلفی به فروش می رسند برای مثال از سوهان نازک برای پیدا کردن ارتباطات روی برد و یا برای از بین بردن سوختگی های برد لپ تاپ و یا موبایل استفاده می شود. وجود این ابزار علاوه بر این که برای تعمیرکاران موبایل لازم است نحوه استفاده از آن نیز بسیار مهم می باشد.
برس تمیز کننده
در زمان تعمیرات موبایل و یا لپ تاپ گرد و غبار روی قطعات را می گیرد برای از بین بردن این گرد و غبار ابزاری به نام برس تمیز کننده وجود دارد. برای جلوگیری از آسیب به قطعات حساس الکترونیکی حتما باید نوع استاندارد این ابزار خریداری شود تا بدون آسیب به بردها pcb  گوشی را به صورت ایمن تمیزکاری کند. البته می توانید از قلم مو نیز برای تمیز کردن قطعات حساس الکترونیکی اسفاده کنید.
منبع تغذیه
منبع تغذیه جریان الکتریکی بین قطعات موبایل را راه اندازه می کند. با استفاده از منبع تغذیه می توان گوشی هایی که به مدت طولانی خاموش بودند را شک داد و بدون نیاز به باتری روشن کرد. بهترین منبع تغذیه برای تعمیرات موبایل بهتر است از نوع 5 آمپر 30 وات باشد چرا که این مدل برای روشن کردن اکثر گوشی ها استفاده می شود.
استفاده از هولدر و پایه نگهدارنده
برای این که در حین تعمیر ، گوشی موبایل تکان نخورد تعمیرکاران موبایل از هولدر و یا همان پایه نگه دارنده استفاده می کنند. این ابزار گوشی را محکم نگه می دارد و مانع لغزش گوشی در حین تعمیر می شود.
پد مگنت دار
همانطور که می دانید موبایل دارای قطعات ریز و درشت است و با باز کردن گوشی موبایل به دلیل کوچک بودن برخی قطعات ممکن است شناسایی نشوند و یا گم شوند برای جلوگیری از گم شدن قطعات ریز و درشت موبایل از پدهای مگنت دار استفاده می شود. مگنت در پدها باعث چسبیده شدن قطعات به پد می شود و از گم شدن آن ها جلوگیری می شود.
گریس حرارتی
از گریس نوع حرارتی برای ایجاد باند بین پردازنده cpu  و سینی خنک کننده جهت کنترل حرارت استفاده می شود. این ماده تحت عنوان سیلیکون نیز شناخته شده که در انواع خمیر و مایع به عنوان هدایت کننده حرارت مورد استفاده قرار می گیرد.
ارسال نظر / پرسش در مورد برای تعمیرات لپ تاپ و موبایل چه ابزاری مورد نیاز است ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح