نکاتی که باغبان در فصل گرما باید رعایت کند

اغلب برای باغبانان در فصل تابستان به علت گرمای زیاد ، مشکلات ابیاری به وجود می اید و این باعث می شود که  برای باغبان و باغچه طاقت فرسا و سخت باشد . همچنین هر باغبانی ،  باید اطلاع داشته باشد که چه زمانی و از چه طریقی گیاه را ابیاری دهد که در این مقاله به چند مورد از نحوه نگهداری گیاهان توضیحاتی خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین روش ها موجود بپردازیم.
باغبان باید نحوه نگهداری گل و گیاه را در فصل تابستان بلد باشد تا

آبیاری مناسب

1-باغبان باید گیاهان را کامل ابیاری دهد که با خشکی عمق خاک مبارزه کند تا  ریشه آن ها در مقابل افت های گیاهی ، مقاوم شود. قبل از ابیاری اجازه دهید تا چند سانتی متر روی خاک نیز کامل خشک شود.

2-از ابیاری های زیاد و سطحی بپرهیزید زیرا وقتی ریشه ها به کم عمق شدن مشوق شوند به راحتی می توانند خشکی را تحمل کنند ، همین امر باعث می شود گیاه به افت و حشرات مختلف مبتلا شود .

استفاده از تقویت کننده مناسب

3-باغبان می تواند از یک تقویت کننده با نیتروژن پایین استفاده کند تا مواد مغذی به گیاه برسد ، این تقویت کننده ی نیتروژن ارگانیک ،  باعث می شود که گیاه رشد بیشتری داشته باشد .

از بین بردن علف های هرز

4-علف های هرز در فصل تابستان ، می تواند از یک گیاه کوچک تبدیل به  علف های بزرگ شود . این علف های هرز را باغبان باید از بین ببرد زیرا با وجود آن ها رطوبت و مواد غذایی مورد نیاز گیاه را می گیرد و افت های زیادی در گیاه شما ایجاد می کند البته  از طریق سم علف کش با رعایت احتیاط های لازم می توان این افت ها را از بین برد .

سم پاشی مناسب

باغبان باید در تمام طول سال از گیاهان خود به خوبی مراقبت کند تا دچار افات و بیماری ها نشود در فصل تابستان ، یکی از مهمترین زمان ها برای این نوع مراقبت ها می باشد .

برخی از مشکلات که در این بازه از زمان برای مراقبت از گیاهان متداول است به شرح ذیل می باشد :
سوسک خیار
ملخ
لکه سیاه
سفیدک پودری
سوسک ژاپنی
کرم شاخ دار گوجه فرنگی
کنه
زنگ

نکات مهم در خصوص نحوه باغبانی

در فصل گرم تابستان علاوه بر حفظ و چگونگی نگهداری گیاهان ، باغبان باید در رابطه با  ایمنی خود ، در برابر گرما نکاتی را رعایت  کند تا دچار گرما زدگی و بیماری های دیگر نشود که برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد :

داشتن دستکش ایمنی و لباس مناسب ضروری است زیرا با پوشیدن دستکش ، دست شما در برابر بریدگی ها ، مواد الوده کننده و محرک پوست ایمن می ماند .
جهت جلوگیری از گزیده شدن حشرات موذی،  حتما از شلوار های بلند و پیراهن های استین بلند استفاده کنید .
کنه ها معمولا در نزدیکی زمین تکثیر می شوند و برای جلوگیری از گزیده شدن کنه ها ، می توانید از چکمه های ساق بلند استفاده کنید .
وقتی از ابزار و لوازم های برقی استفاده می کنید حتما از عینک های ایمنی ، کفش های محکم ، محافظ گوش استفاده نمایید و قبل از کار مطعمن شوید که ابزار به درستی کار می کند .
باغبان ها مراقب علایم های بیماری که  مربوط به گرمای زیاد می شود مانند سرگیجه ، سردرد ، فشار خون بالا و... باشند و معمولا کسانی که سنشان بیشتر از 65 سال است بیشتر در گرما مبتلا به بیماری می شوند .
از بین بردن علف های هرز در فصل تابستان چه مزیتی دارد؟
علف های هرز می توانند از یک گیاه کوچک تبدیل به علف های بزرگ شوند از این رو باغبان باید در فصل های گرم تابستان علف های هرز را از بین ببرد.
چه زمانی باید از سم پاش استفاده کرد ؟
آفت ها و حشرات در فصل تابستان به گیاهان حمله می کنند برای از بین بردن آن ها باغبان باید گیاهان را در فصل تابستان که گرم است سمپاشی کند.
ارسال نظر / پرسش در مورد در فصل گرما باغبان چه نکاتی را باید رعایت کند؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح