انواع باتری ابزار شارژی + تفاوت آن ها

بسیاری از افراد ، از ابزارآلات شارژی که دارای باطری لیتیومی هستند بیشتر استفاده می کنند یکی از دلایل آن می تواند وزن سبکش باشد ، ابزار شارژی در مدل های مختلف و جدیدی در بازار عرضه می شوند .
ابزارآلات شارژی مانند دریل پیچ گوشتی شارژی انرژی مصرفی خود را از طریق باطری تامین می کنند
باطری و شارژر مناسب برای ابزارآلات شارژی
همه ی ابزارهای برقی دارای مدل های شارژی نیز می باشند و اغلب این ابزارها باطری لیتیومی دارند زیرا نسبت به باطری نیکل کادمیوم مدت زمان طولانی تری شارژ آن را حفظ می کند .
کارخانه های تولید ابزارآلات شارژی ، مدل های جدید و سبک تری را جهت استفاده راحت تر کاربران  طراحی کرده اند ،  و به دلیل این که باطری های لیتیومی وزن سبکی دارند ابزارآلاتی که از این باطری ساخته می شوند از حجم کوچک و سبکی برخوردار هستند و برخی از پیمانکاران برای کار خود از این ابزارآلات بیشتر استفاده می کنند .
یکی دیگر از پیشرفت های جدیدی که این ابزارآلات داشته این است  که ، شارژرهای جدید به راحتی می تواند ابزارشارژی های دیگر راهم شارژ کند و دیگر لازم نیست که برای هر ابزاری ، شارژر جداگانه تهیه کنید . این کار باعث شده که در هزینه ها نیز صرفه جویی شود .
نیروی 12 ولتی
ابزارهای شارژی 12 ولتی ، قابلیت این را دارند که مانند مدل های 18 ولتی کار کنند یکی از عامل هایی که باعث شده باطری 12 ولتی قدرتمند شود ساخت باطری های جدید لیتیومی و تکنولوژی براشلس بوده ، اما با این حال نمی تواندجای ابزارهای 18 ولتی که کارهای سنگین انجام می دهند را بگیرند ولی در بیشتر مواقع هم مناسب بسیاری از کارها نیز هستند . برای انجام کارهای سقفی یک ابزار 12 ولتی را در نظر بگیرید ، کوچک بودن سایز آن باعث می شود که کار با ایمنی بیشتر و ساده انجام گیرد .
پیشرفت هایی فراتر ازانتظار تکنولوژی
ابزارآلات شارژی برای این ساخته نشده اند که به صورت مداوم کارهای سنگین و طولانی مدت انجام دهند ، بدون این که داغ شوند . اما در آینده ابزارهای هوشمندی طراحی می شوند که نزدیک شدن به داغی دستگاه را تشخیص داده و از داغ شدن زیاد دستگاه جلوگیری می کند .
از دیگر تکنولوژی های جدیدی که می تواند درآینده ابزارآلات شارژی داشته باشند اتصال به بلوتوث و ردیاب است . بلوتوث می تواند شما را از وضعیت و مقدار زمانی که می توانید با دستگاه کار کنید آگاه نماید و ردیاب توانایی آن را دارد که ابزار مورد نظر خود  را ، در محیط کار به راحتی پیدا کنید .پس تا وقتی که تکنولوژی های جدیدی طراحی شوند امکانات ابزارهای خود را بهبود دهید ، همچنین قیمت و کیفیت مناسب ابزارهای شارژی با باطری لیتیومی ارزش خریداری آن را دارد .
تفاوت باطری نیکل کادمیوم با باطری لیتیوم در ابزارآلات شارژی
باطری لیتیوم نسبت به باطری نیکل به نگهداری کمتری نیاز دارد و مقاومت بیشتری در برابر اثر حافظه دارند و بیشترین دما را می توانند تحمل کنند ،  اما باطری نیکل کادمیوم در زمان استفاده بعدی ولتاژ آن به سرعت پایین می آید و شارژ آن زود به اتمام می رسد برای این که این اتفاق در حین کار ایجاد نشود باید شارژ این نوع باطری ها تا آخر تخلیه شود .
معمولا هر دو باطری به یک تعداد چرخه کار می کنند ، همچنین باطری لیتیوم ، ولتاژ بیشتری دارد اما هزینه آن بسیار بالاتر از نیکل کادمیوم است این نوع باطری ها در مدت زمان طولانی ، شارژ تخلیه می کنند و به  همین دلیل به راحتی می توانند برای ماه ها شارژ داشته باشند و عملکرد باطری به عوامل زیادی همچون ظرفیت ، ولتاژ و راندمان ابزار بستگی دارد .
 
باتری نیکل کادمیوم چیست ؟
باتری نیکل کادمیوم یک باتری قابل شارژ است که در ابزارها استفاده می شود و از دو عنصر نیکل و کادمیوم ساخته شده است.
باتری لیتیوم یون چیست ؟
باتری لیتیوم یون نمونه جدید باتری های شارژی هستند که برای لب تاب ، ابزارهای شارژی ، تلفن همراه استفاده می شوند و قابلیت شارژ مجدد را دارد و از وزن سبکی نیز برخوردار است.
تفاوت باتری لیتیوم با نیکل کادمیوم در چیست؟
باتری لیتیوم نسبت به باتری نیکل وزن سبک تری دارد و از عمر طولانی تری برخوردار است و از چگالی انرژی بالاتری برخوردار است.
ارسال نظر / پرسش در مورد ویژگی باتری های ابزار شارژی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح