چگونه پنجره را عایق کاری کنیم ؟

با رسیدن فصل زمستان و برای جلوگیری از ورود سرما به داخل ،  باید به فکرعایق سازی پنجره ها باشیم با عایق سازی از اتلاف گرما در هوای سرد صرفه جویی می شود .
نحوه عایق کاری درب و پنجره
پوشاندن درز درب و پنجره
برای درزگیری ابتدا باید با استفاده از کاردک ، هر گونه چسب و درزگیرهای قدیمی را تراشیده سپس تمام چارچوب های پنجره را پاک کنید  و با استفاده از یک دستمال زبر و ضخیم آن را در مخلوطی از آب و صابون قرار دهید و هر گونه کثیفی را به وسیله دستمال تمیز کنید . با استفاده از درزبند ، تمامی چارچوب های خارجی پنجره و همه منافذ آن را پوشش دهید باید توجه داشته باشید که چسب مخصوص برای سطح های خارجی استفاده کنید . همچنین می توانید برای این کار  از چسب های سیلیکونی نیز استفاده نمود زیرا این چسب ها از مقاومت زیادی برخوردارند و تا مدت ها مقاومت خود را از دست نمی دهند .
اغلب خانه هایی که دارای پنجره های قدیمی هستند ، با مشکل ورود سرما مواجه هستندبرای این که از ورود سرما در داخل این خانه ها جلوگیری شود فوم های درزگیر انتخاب مناسبی می باشد و به دلیل فشرده شدن ، درز پنجره را به خوبی می تواند پر کند .
عایق کاری درب و پنجره
بعد از درزبندی خارج ، باید قسمت های متحرک باز و بسته شو را عایق کاری نمائید ، برای این کار چند روش وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم :
1-فوم چسب دار : نوارهای فومی چسب دار در بازار عرضه می شوند ، در این روش هم از این نوع نوارها استفاده می گردد فوم های چسب دار بسیار انعطاف پذیر هستند و کار کردن با آن بسیار آسان است ، اول باید پنجره را باز کنید و فوم را برروی جاهایی که دو قسمت پنجره در هنگام بسته شدن روی یکدیگر قرار می گیرند بچسبانید و باید توجه کنید که قبل از چسباندن سطح مورد  نظر ، دارای گرد وغبار نباشد .
نوارهای فومی را در پنجره های کشویی می توان روی قسمت های متحرک چسباند تا در زمان بسته شدن پنجره ، فوم قسمت خالی را پر کند وعلاوه بر آن نوار را روی قسمت های عمودی چارچوب پنجره نیز می توان چسباند  به این شکل عایق کاری تمام می شود .
2-واشر لوله ای پلاستیکی : این واشر مشابه فوم هایی است که در قبل ذکر شد زمانی که پنجره بسته می شود واشر لوله ای فضای خالی را پر می کند و عایق سازی به خوبی انجام می گردد  که بعضی از این واشرها مجهز به چسب سرخود می باشند و بعضی از آن ها نیز مجهز به مغزه ی فومی هستند که باعث می شود واشر شکل پذیری  بهتری داشته باشد.
نمد : یکی از قدیمی ترین روش های عایق بندی استفاده از نمد می باشد . نوارهای نمدی در دو نوع چسب دار و بدون چسب در بازار عرضه می شوند و برخی از مدل های آن یک نوار فلزی تقویت شده دارند این روش با این حال که بسیار ساده است اما از مقاومت زیادی برخوردار نیست و باید هر چند وقت یک بار آن را تعویض کرد .
3-کیت عایق پنجره :این کیت همان نوعی چسب است که از ورود هوا جلوگیری می کند با استفاده از این چسب باید همه درزهای پنجره را پوشانده و با یک دمنده ی باد گرم ، چسب را در جای مناسب نصب نمایید  این روش کاربردهای بسیار زیادی دارد اما نباید تا بهار سال بعد پنجره را باز کنید .
4-کرکره و سایبان پنجره
در برخی از روش های عایق کاری درب و پنجره ، زیبایی خانه نیز مد نظر قرار می گیرد جهت زیبایی پنجره های خود می توانید از سایبان ها و کرکره های مخصوص استفاده نمائید اگر از سایبان های حفره ای در جلوی پنجره استفاده کنید از اتلاف گرما جلوگیری کرده و باد سرد زمستانی به داخل خانه نفوذ نخواهد کرد نصب این سایبان ها آسان است و فضای داخلی خانه را نیز زیبا کنید .
با استفاده از عایق سازی درب و پنجره از اتلاف گرما در هوای سرد جلوگیری می کنیم
چرا درب و پنجره را عایق کاری می کنند ؟
عایق کاری درب و پنجره در فصل سرد زمستانی از ورود هوای سرد به داخل جلوگیری می کند و مانع هدر رفتن گرما می شود.
پنجره های دو جداره نیاز به عایق کاری دارند ؟
این پنجره ها تا حدود خیلی زیادی از ورود سرما جلوگیری می کنند اما برای این که ورود سرما به داخل را به صفر برسانید می توانید از عایق کاری استفاده کنید.
مزیت عایق کاری پنجره چیست ؟
کاهش صدا ، کاهش اتلاف انرژی ، کاهش ورود گرد و غبار و کاهش مصرف سوخت
ارسال نظر / پرسش در مورد روش عایق کاری درب و پنجره در فصل زمستان
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح