نحوه استفاده از دستگاه پولیش

هر خودرویی  در هر مدت زمانی نیاز به نگه داری مناسب دارد تا مقدار فرسایش آن بر اثر شرایط و عوامل طبیعی به کم ترین میزان خود برسد با این حال مالکانی هستند که بدون توجه به این مسائل باعث ایجاد تخریباتی در بدنه خودروی خود می شوند از جمله می توان به زنگ زدگی  ، آفتاب سوختگی و .... اشاره نمود .
اگر رنگ خودروی شما کدر است و یا خط و خش هایی روی بدنه خودرو شما ایجاد شده کافی است که خودروی خود را با پولیش زدن مانند روز اول نو کنید.
رطرف کنیئاگر رنگ خودرو شما کدر و یا دچار خط و خش شده با استفاده از پولیش می توانید خط و خش های روی خودرو را ب
نحوه پولیش کاری بدون نیاز به کارواش
ماشین خود را اول بشویید تا گرد و غبار روی آن نباشد زمانی که رنگ ماشین شما جرم گرفته شده باشد  لازم است که از  سمباده 3000 استفاده کنید، اما اگر رنگ خودروی شما براق نبود و فقط  خط  هایی روی بدنه ایجاد شده بود ، نیازی به استفاده از سمباده 3000 نیست ، سمباده 3000 برای برطرف کردن کثیفی و جرم روی خش های عمیقی که روی خودرو  ایجاد شده و پولیش قادر به برطرف نمودن آن نیست استفاده می شود .
طریقه استفاده از سمباده 3000
همانطور که گفته شد ابتدا باید ماشین خود را بشویید و پس از شستشو ماشین ، سمباده شماره 3000 را از وسط نصف کنید و درون یک سطل آب بیندازید تا خیس شود سپس با شامپو مخصوص خودرو یا همان شامپو کارواش ، خودروی خود رابا سمباده 3000 شستشو دهید و به جای ابر و دستمال از سمباده استفاده نمایید . توجه داشته باشید در این حرکت هیچ فشاری نباید به بدنه خودرو وارد شود و فقط سمباده را باید کف دست خود قرار دهید و روی بدنه خودرو بکشید.
زمانی که شما سمباده نرم را روی بدنه خودرو می کشید سمباده ، یک لایه نازک در حد میکرون از رنگ اتومبیل را برمی دارد همچنین سمباده 3000 را بیشتر از یک یا دو بار روی خط های بدنه و لبه های تیز ماشین مانند درب موتور و گلگیر نکشید به دلیل این که این نقاط زمان رنگ زدن چه در کارخانه چه در بیرون کارخانه کمترین ضخامت رنگ را دارد و ممکن است با این کار رنگ های آن ناحیه کاملا برداشته شود ، پس دقت بیشتری داشته باشید .
نحوه پولیش کاری ماشین
مرحله ای اول : زمانی که خودروی خود را شستشو می دهید آن را کامل خشک نکنید توجه داشته باشید که ماده پولیش به چیزهایی که در اطراف شما وجود دارند می پاشد بنابراین هر چیزی که در اطراف شما وجود دارد و یا اتومبیلی کنار اتومبیل شما است و نمی خواهید کثیف شوند ، آن را کامل بپوشانید و یا از اطراف کار آن را دور کنید .
رنگ های تیره خودرو بسیار حساس اند بنابراین اگر خودروی شما از رنگ تیره ای برخوردار است می توانید از پد نرم تر و ترکیبات صیقلی تر استفاده کنید .
مرحله ی دوم : محلی که خودرو را تمیز کردید ، پد را روی دستگاه پولیش قرار دهید و بدنه را به واکس پولیش آغشته نمائید سپس دستگاه پولیش را روشن کرده و سرعتش را بر روی متوسط تنظیم کنید ، با حرکت چرخشی مناطق مد نظر را با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید و به این نکته توجه کنید که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگه دارید تا رد چرخشی بر روی بدنه ایجاد نشود .
زمانی که ناحیه مد نظر گرم شد بدین معناست که خط و خش ها کم کم از بین می روند و هنگامی که آب بدنه توسط پد فوم جذب شد و درخشش بودن آن را مشاهده کردید کار پولیش آن قسمت به اتمام رسیده و قسمت بعدی را شروع می کنید ، همیشه محل مد نظر را مرطوب نگه داشته و از پولیش برای هر قسمتی که لازم است به اندازه کافی استفاده کنید .
مرحله سوم : در صورت نیاز جهت جلوگیری از اشباع شدن پد به واکس پولیش ، کار را متوقف کرده و پد را آبکشی کنید ، لبه بیرونی پد به سرعت حرکت می کند و اصطکاک زیادی نسبت به مرکز آن تولید می نماید این قسمت اغلب حامل پولیش کم تری است .پس در قسمت های پیچیده مانند آینه ها ، دستگیره ها ، خطوط سپر ، گوشه ها می توان از لبه های بیرونی پد و با مراقبت بیشتر استفاده کرد .
مرحله چهارم : وقتی کارتان به اتمام رسید همه قسمت ها از جمله کاپوت ماشین ، بدنه ، درب ها را  دوباره بشویید و بعد از شستشو بدنه آن را خشک کنید .
مرحله پنجم : در این مرحله از یک لایه واکس بر روی رنگ در پولیش کاری به ما  کمک می کند که نقص ها ی سطحی باقی مانده را به راحتی بپوشاند . بر روی پد  فوم نرم مخلوطی از واکس خمیری و پولیش نهایی به نسبت 40،60 آغشته کنید و با سرعت معمولی و با حرکت به عقب و جلو و ایجاد فشار کم ، اما ثابت شروع به  واکس زدن بر روی خودرو کنید و این کار را تا زمانی که سطح ، کاملا خشک و تمیز شد باید ادامه دهید .
مرحله ششم : پس از این که واکس خشک شد بدنه های دیگر ماشین مانند چراغ ها ، پنجره ها و ... را از پولیش و واکس پاک کنید و بهتر است از یک پارچه پنبه ای نرم استفاده کنید .
 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای خرید پولیش مراجعه نمائید .
دستگاه پولیش چیست ؟
با استفاده از دستگاه پولیش ، کار پولیش کاری را برای ایجاد براقیت و جلا بخشیدن به بدنه خودرو فراهم می کنید.
برای پولیش کاری چه نوع سنباده ای مناسب است ؟
سنباده 2500 و یا 3000 بهترین نوع سنباده برای انجام پولیش کاری می باشد.
ارسال نظر / پرسش در مورد روش صحیح پولیش زدن خودرو
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح