روش نصب لوستر چگونه است ؟

مراحل نصب لوستر
1-قطع کردن فیوز
فراموش نکنید قبل از هر اقدامی برای نصب لوستر اول باید فیوز را قطع کنید تا تماس با برق نداشته باشید ، پس از قطع کردن فیوز ، برای جدا سازی سیم های برق لوستر، بسیار دقت نمائید و سپس با استفاده از فازمتر بدون این که به سیم ها دست بزنید از قطع بودن برق مطمعن شوید . با قطع شدن برق با آسودگی خاطر می توانید سیم ها را از هم جدا کرده و لوستر قبلی را از قلاب در بیاورید .
2- زنجیر لوستر جدید را اندازه گیری کنید
اغلب تولید کنندگان لوستر ، به مقدار کافی زنجیر به لوستر نصب می کنند اما اگر سقف شما کوتاه باشد باید تعدادی از حلقه های زنجیر را از آن جدا کنید و با استفاده از انبردست می توانید به راحتی این کار را انجام دهید پس از این که حلقه ها را کم کردید باید دوباره سیم برقی را که از بین زنجیرها عبور داده بودید را از میان زنجیرها عبور دهید ، لازم به ذکر است که اگر برق کار حرفه ای نیستید حتما نحوه اتصال سیم ها را یادداشت کنید این سیم ها در رنگ های سیاه ، سفید و یا رنگی با عایق هستند و باید معین کنید که سیم ها با هر رنگ به کدام سیم وصل شده است .
3- آویزان کردن لوستربه وسیله قلاب سقف
اغلب قلاب در سقف وجود دارد ولی اگر نباشد باید اضافه نمودن قلاب را هم خودتان انجام دهید که کار سختی نیست ، با یک سوراخکاری ساده و اضافه کردن رولپلاک و قلاب به راحتی انجام می شود ، باید دقت داشته باشید جهت ایجاد سوراخ در سقف باید جایی را انتخاب کنید که سیم از آن عبور نکرده باشد همچنین سیم های برق ، قدرت کافی برای نگه داشتن لوستر سنگین را ندارند و ممکن است لوستر سقوط کند و اگر این اتفاق بیفتد علاوه بر این که باعث شکستگی لوستر می شود بلکه به سیم کشی ساختمان نیز آسیب زیادی وارد می کند .
برای نصب لوسترهای بسیار سنگین به یک نگهدارنده برای لوستر نیاز دارید ، با نصب یک بریس فن و یا جعبه که بتواند وزن لوستر را تحمل کند مشکل حل خواهد شد ، این جعبه پلاستیکی و یا فلزی با یک پیچ به سقف وصل می شوند ، بریس فن ها تا وزن 60 کیلوگرم لوستر را می توانند تحمل کنند .4- وصل کردن سیم های برق
برای وصل نمودن سیم های برق ابتدا باید از ترمینال برق استفاده کنید ، اگر کلید شما دو پل باشد به یک ترمینال سه تایی نیاز دارید و اگر تک پل باشد ترمینال دوتایی کافی است .
در کلیدهای دو پل سه سیم در سقف موجود است که دو تای آن ها فاز برق دار و یکی دیگر آن نول بدون برق است ، اما کلیدهای تک پل دو سیم دارند که یکی از آن ها فاز و دیگری نول می باشد . سیم های فاز با رنگ های قرمز و سیم های نول با رنگ های آبی قابل تشخیص اند اما برای بیشتر تشخیص دادن سیم های فاز اگر برق وصل بود می توانید از فازمتر استفاده کنید . اما اگر تعداد  سیم های بالای لوستر 3 تا بود بدین معناست که سیم لوستر شما دوپل است که به سادگی میتوان به کلیدهای دوپل وصل کرد . برای این کار ، ابتدا باید سیم تک را به عنوان نول در نظر داشته باشید و دو سیم متصل به هم را فاز در نظر بگیرید سپس هر سیم فاز لوستر را به یک سیم فاز سقف و تک سیم نول را به تک سیم نول سقف وصل کنید .
اگر لوستر شما دارای سه سیم بود ولی سقف شما فقط دو سیم موجود داشت باید سیم جفتی لوستر را پس از لخت کردن ،  به یکدیگر وصل نمود و آن را به عنوان فاز مد نظر بگیرید
در این هنگام سیم تکی را به عنوان نول در نظر داشته باشید و سپس طبق گفته های بالا فازلوستر را به فاز سقف و نول را به نول سقف وصل کنید .
5- زیبا سازی
ابتدا باید قطعه زنبق شکل لوسترتان را به سمت بالا کشیده ، سپس سیم ها اضفه را پشت آن پنهان کنید و به وسیله پیچ و یا یک قطعه پلاستیکی زنبق را در آن بالا ثابت کنید .
6-نصب حباب ها و لامپ ها
حباب یا شیدهای لوستر را بسته به مدل لوستری که خریدید وصل کنید بعد از نصب حباب ها  ،لامپ ها را در جای خود بپیچانید البته بعضی از مدل ها که شیدها روی لامپ ها قرار می گیرند اول باید لامپ ها را وصل کرده سپس شیدها روی آن نصب کنید .
7-وصل نمودن فیوز برق و آزمایش روشن شدن لوستر
فیوزی را که در ابتدا قطع کرده بودید را مجددا وصل نمائید و با زدن کلید ،  لوستر را روشن کنید ، اگر همه ی لامپ ها روشن شد یعنی همه کارها را به درستی انجام داده اید اما اگر یک یا چند لامپ با روشن نشدن مواجه شدند ابتدا مطمعن شوید که لامپ ها نسوخته باشند و سپس همه مرحله ها را از اول مرور کنید تا ایراد کار به دست آید ، ممکن است سیم ها را به صورت نادرست به یکدیگر متصل کرده اید .
نکته : لوسترهایی که بالای میز آویزان می شوند حداقل باید 80 سانتی متر  تا میز فاصله داشته باشند تا احتمال ضربه خوردن و یا شکستن آن کم شود ، همچنین نصب لوستر در اماکن عمومی و راهروها هم باید بالاتر از حد معمول باشد .
نصب لوستر نیاز به یک فرد با تجربه دارد که در برق کاری حرفه ای باشد
 
 
 
لوازم مورد نیاز برای نصب لوستر چه می باشد ؟
انبردست ، فازمتر ، پیچ و رولپلاک
پیش از نصب لوستر ، چگونه لوستر را امتحان کنیم ؟
با استفاده از اهم متر سلامت لوستر را تست کنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد لوستر را چگونه نصب کنیم ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح