راهنمای خرید بهترین نورافکن دستی

راهنمای خرید چراغ کمپینگ و نورافکن دستی
نور افکن دستی باید میزان نوردهی مناسب و قابلیت حمل را داشته باشد اگر محصولی توازن معقول بین این دو عامل را برقرار کند ، می تواند بهترین گزینه برای خریدباشد ،نور افکنی که دارای سایز مناسب و به راحتی با دست قابل حمل باشد گزینه مناسبی برای خرید است . همچنین هنگام خرید نور افکن دستی به چند نکات باید توجه کرد :
لامپ ال ای دی رشته ای و یا فلورسنت
در واقع لامپ های رشته ای مدت هاست که از رده خارج شدند این لامپ ها به دلیل این که بزرگ و پر مصرف هستند با لامپ های امروزی قابل مقایسه نمی باشند و تولید آن ها احتمالا در چند سال آینده متوقف خواهد شد . جهت استفاده در تجهیزات قابل حمل ، لامپ ال ای دی از لامپ فلورسنت مناسب تر است .در نور افکن های دستی ، کاربر به نوردهی سریع نیاز دارد و لامپ های فلورسنت با کمی تاخیر روشن می شوند همچنین در لامپ های فلورسنت به میزانی جیوه وجود دارد که از آن ها در چراغ قوه ها و نور افکن های دستی استفاده می کنند . به همین دلیل لامپ های ال ای دی بهترین گزینه برای ساخت نورافکن های دستی می باشد .
میزان وات یا شار نوری نور افکن دستی
نوردهی لامپ ها و تکنولوژی های قدیمی  با وات اندازه گیری می شدند . لامپ های ای ای دی یا فلورسنت علاوه بر این که انرژی کم تری مصرف می کنند نور بیشتری تولید می نمایند . بنابراین بهتر است جهت خرید چراغ کمپینگ به جای میزان مصرف ، به شار نوری دستگاه توجه کنید . واحد شار نوری لومن است و میزان تابش نور را نشان می دهد و دستگاه های موجود بازه ای بین 100 تا 1000 لومن نوردهی دارند و با افزایش شار نوری میزان مصرف انرژی بالا می رود .
منبع انرژی چراغ کمپینگ
منبع انرژی از عوامل مهمی در تجهیزات نوری می باشد و در چراغ قوه های قدیمی برای تامین انرژی از باطری استفاده می کردند همچنین نوع باطری ها به سایز چراغ قوه و مقدار مصرف بستگی دارد و هنوز هم چراغ قوه های معمولی که با باطری های قلمی و نیم قلمی کار می کنند در بازار وجود دارد ، بهترین نور افکن های دستی و چراغ های کمپینگ آن هایی می باشند که از باطری های قابل شارژ بهره مندند و در حال حاضر باطری های لیتیومی بهترین باطری های موجودی هستند که عملکرد مناسبی دارند باطری های لیتیومی در نورافکن های دستی  ،مانند باطری های موجود در لب تاپ و گوشی همراه است و با آن می توان صد ها مرتبه شارژ کرد و علاوه بر آن اگر می خواهید زمان زیادی در فضای باز بمانید می توانید چند باطری شارژ شده با خود ببرید . جهت اطمینان بیشتر می توان مدلی از چراغ کمپینگ را انتخاب کرد که دارای کابل شارژ مستقیم است . این نوع از نور افکن های دستی برای محیط هایی که به برق دسترسی دارند مانند قایق ها ، قطارها مناسب است .
کیفیت ساخت و جنس بدنه نور افکن دستی
از آنجایی که نورافکن دستی  یا چراغ کمپینگ در محیط هایی مثل جنگل و کوهستان و... کارایی دارد باید از جنس مقاوم و با کیفیتی برخوردار باشد . موادی مانند ABS  یا پلی کربن به دلیل این که مقاومت بالا و وزن کمی دارند برای این منظور  کاملا مناسب به نظر می رسد .
وزن و اندازه نور افکن
بهترین نورافکن دستی حتما پرنورترین نیست . بهترین انتخاب ، مدلی است که از باطری سبکی برخوردار باشند و در کنار نوردهی مناسب ، با هر بار شارژ بتواند مدت زمان زیادی کار کند . اگر برای کارهای خاص صنعتی به دنبال نور افکن دستی نمی گردید یک مدل سبک با شار نوری معقول کافی است .
ارگونومیک چراغ کمپینگ
برخلاف چراغ قوه ، نورافکن مناسب باید دسته ای مناسب هم داشته باشد دسته ای که اجازه حمل با یک دست را فراهم نماید  و دست دیگر برای انجام کارهای دیگر آزاد باشد و بهتر است مدلی را انتخاب کنید که در آن به جانمایی کلیدها مورد توجه قرار گرفته شده باشد .
بهترین نورافکن دستی پرنورترین نیست ، بهترین انتخاب مدلی است که از باطری سبکی برخوردار باشد
 
 
 
 
بهترین نورافکن دستی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
قابل حمل باشد ، از نوردهی بالایی برخوردار باشد ، از بدنه با کیفیت و ضد ضربه برخوردار باشد.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنما خرید نور افکن دستی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح