کلاه ایمنی چه کاربردی دارد؟

برای محافظت سر افراد در حین کار ، کلاه ایمنی یکی از ضرورت های مهم است سقوط اشیا از ارتفاع ممکن است در حین کار به سر افراد برخورد کرده و اگر فردی فاقد کلاه ایمنی باشد آسیب های خیلی شدیدی به مغز آن وارد می شود ، با استفاده از کلاه ایمنی از خطراتی مانند برخورد ، شوک و یا حتی سوختگی نیز می توان در امان بود.
برای محافظت از سر، درحین کار کلاه ایمنی یکی از ضرورت های بسیار مهم است
در کل کلاه ایمنی را به دو دسته می توان تقسیم بندی کرد دسته اول از نوع کلاه I است که فقط فرد را در برابر اشیایی که از ارتفاع پرتاب می شود محافظت می کند ، دسته دوم کلاه نوع II  می باشد که فرد را از ضربه های جانبی شامل ضربه های جلو ، عقب و بالا محافظت می کند .
کلاس ها در کلاه ایمنی نیز به سه دسته تقسیم می شود که چگونگی محافظت از شوک الکتریکی را نشان می دهد .
کلاس E : نوع E  محافظت بیشتری در برابر خطرهای الکتریکی دارد و می تواند 2000 ولت برق را تحمل کند و در برابر اجسام پرتاب شده از ارتفاع مقاوم است .
کلاس G: این نوع کلاه هم در برابر نفوذ و برخورد مقاوم بوده  و می تواند 2200 ولت برق را تحمل کند
کلاس C : این نوع کلاه ها فقط سر را در برابر برخورد و یا سقوط اشیاء محافظت می کند و از وزن بسیار سبکی برخوردار است و در برابر ولتاژ برقی مقاومتی ندارند .
چه موادی در کلاه ایمنی به کار برده شده است ؟
اغلب کلاه های ایمنی ساخته شده از پلی اتیلن غیررسانا ، پلیتیلن با چگالی بالا (HDPE) است و دارای گیره هایی هستند که از طریق آن ها اندازه سر را تنظیم می کنند که بیشترین نوع گیره ها از نوع قفلی می باشند .کلاه های ایمنی بر اساس نوع کار و شرایط کاری های مختلفی ساخته می شوند برای مثال ، کلاه های ایمنی کپ لبه های کوچکی در آن به کار برده شده که از صورت فرد در هنگام نور خورشید و در هنگام باران از چشمان فرد محافظت می کند .
کلاه های دیگری ساخته شدند به نام فول فریم که به کل صورت سایه می اندازد و صورت را در فصل زمستان از برف و باران محافظت می کند .
لازم به ذکر است ولتاژ واقعی که کلاه می تواند تحمل کند بستگی به شرایط آب و هوایی ، تمیزی روی کلاه و نوع الکترود تماسی دارد و گذاشتن کلاه ایمنی روی سر تا حد زیادی از تماس های الکتریکی را کاهش می دهد . همچنین کلاه نباید سنگین باشد و باید در عین سبک بودنش مقاومت لازم را دارا باشد .
کلاه ایمنی مناسب باید دارای بندهایی برای بستن در زیر چانه  و روی آن سوراخ هایی برای جریان هوای بیرون با پوست و سر طراحی شده باشد و چراغ مناسب در جلوی کلاه نصب باشد .
نتیجه گیری
با استفاده از کلاه ایمنی مناسب ، سر از آسیب ها و صدمه های احتمالی محافظت می شود و بیشتر آسیب ها در کارها از ناحیه سر بوده ، برای کم تر شدن این صدمات و آسیب ها  ، کلاه ایمنی تمامی استانداردها را رعایت کرده و در برابر شوک های وارد شده بر اثر ضربه بسیار مقاوم اند بنابراین حتما در حین کار کلاه ایمنی خود را فراموش نکنید .
کلاه ایمنی چه کاربردی دارد؟
کلاه ایمنی می تواند در از سر افراد ناشی از افتادن شی بر روی سر در حین کار محافظت کند.
ویژگی کلاه ایمنی مناسب چیست؟
کلاه ایمنی باید دارای بندهایی برای بستن زیر چانه و روی آن سوراخ هایی برای جریان هوای بیرون طراحی شده باشد و چراغ مناسب جلوکلاه نصب شده باشد.
ارسال نظر / پرسش در مورد کاربرد کلاه ایمنی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح