راهنمای خرید پکیج دیواری + انتخاب بهترین پکیج دیواری

با استفاده از پکیج دیواری ، می توان برای گرم کردن آب مصرفی و حتی گرم کردن آب مورد نیاز شوفاژ استفاده کرد پکیج ، دستگاه مناسبی است که جایگزین موتورخانه های مرکزی شده و با استفاده از تکنولوژی های جدید برای گرم شدن آب مورد نیاز خانه و شوفاژ راحتی را برای افراد به ارمغان آورده است .
پکیج دیواری رایج ترین وسیله برای گرم کردن شوفاژ می باشد
در حال حاضر پکیج دیواری یکی از رایج ترین وسیله جهت گرم کردن شوفاژ استفاده می گردد مزایایی که این پکیج ها دارند فضای زیادی را نمی گیرند ، ایمنی بسیار بالایی دارند و هر واحد مسکونی مجزا می تواند از این نوع پکیج ها داشته باشند .
مصرف بهینه سوخت گاز و راندمان بالای آن از دیگر عاملی است که باعث شده دستگاه های اجرایی تشویق به توسعه و استفاده از پکیج دیواری نماید و تولیدکنندگان تولیدهای بیشترو بهتری در این عرصه داشته باشند .
پکیج دیواری فقط از نوع فن دار آن از لحاظ استانداردهای معتبر دنیا تایید می شوند و علاوه بر تامین نمودن گرمایش خانه از طریق فن کوئل و یا رادیاتور آب گرم بهداشتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و ترکیب این دستگاه با کولر گازی از طریق یک کویل آب گرم ، می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی گرمایش بهتر و ارزانتری را ارائه دهد .
با استفاده از دودکش مخصوص در زمان نصب پکیج دیواری این امکان ایجاد می شود که علاوه بر خارج شدن دود ناشی از کارکرد دستگاه به محیط خارج ، هوای مصرفی دستگاه از محیط بیرون تامین شود و درآخر ایمنی بیشتری برای مصرف کننده ایجاد می گردد .
روش عملکرد زمستانی
در فصل زمستان پکیج دیواری آب گرم مدار گرم کننده را تامین می کند. زمانی که شیر آب گرم مصرفی باز می شود با عبور جریان آب از سنسور فشار میکرو سوئیچ سنسور فعال شده و با ارسال فرمان به شیر سه طرفه ی برقی از طریق برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتور ها به صورت موقت قطع  می شود آب مدار گرم کننده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته ، لوله هدایت می گردد و از این طریق آب گرم مصرفی تامین می شود و پس از بسته شدن شیر آب ، آب گرم مصرفی شیر سه طرفه ی برقی به صورت اتومات آب گرم مدار گرم کننده را به رادیاتور برمی گرداند .
روش عملکرد تابستانی
در این حالت پکیج دیواری فقط در هنگام نیاز برای تامین آب گرم به صورت اتومات روشن می شود . زمانی که مصرف کننده شیر آب گرم را باز می کند فرمان روشن شدن مشعل از طریق میکرو سوئیچ سنسور فشار و برد کنترل الکترونیکی صادر می شود  و آب گرم با مبدل حرارتی و لوله تامین می گردد و با بسته شدن آب گرم ، سریعا دستگاه خاموش می شود .
برای انتخاب پکیج دیواری مناسب متراژ ساختمان ، دودکش ساختمان ، میزان مورد نیاز آب گرم مصرفی و تامین اکسیژن یکی از موارد های مهم است .
در هرکیلو وات توان دستگاه یک متر مکعب فضا مورد نیاز است و علاوه برآن فضای اطاق محل نصب باید به محیط هوای آزاد بیرون از اطاق نصب دستگاه ، از طریق یک دریچه مداوم ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز از محیط بیرون تامین شود و در صورت نشتی گاز در محیط جمع نشود.
مواردی که باید قبل از خرید ودر زمان نصب پکیج دیواری به آن ها باید دقت کرد :
فشار آب شهر در محل نصب پکیج دیواری باید حداقل یک و حداکثر سه ونیم اتمسفر باشد .
اگر مسیر دودکش پکیج دیواری به شکل افقی بیشتر از سی سانتی متر باشد باید از پکیج های فن دار استفاده شود .
اگر محل نصب پکیج دیواری گاز سوز در بالکن باشد باید از وزش تند باد محافظت کرد
حداکثر طول لوله کشی افقی آب ، برای رادیاتورهای شوفاژ باید 35 متر باشد .
ظرفیت حرارتی پکیج های زمینی و دیواری با قدرتی از 20000 تا 50000 وات بر ساعت ساخته می شوند و آن ها را مناسب برای واحدهای مسکونی از 60 تا 350 متر مربع با ظرفیت 20 تا 35 هزار وات بر ساعت مد نظر می گیرند .
جهت جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل استفاده از یک رسوب زدای مغناطیسی مناسب در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه را باید در زمان نصب پکیج دیواری نصب کرد .
چه پکیجی برای منزل مناسب است ؟
1-زیربنای 240 متر مربع : مقدار آبدهی پکیج دیواری 24 کیلو وات ،7 لیتر در دقیقه آب 50 درجه سانتی گراد است و برای منزل مسکونی معمولی با یک حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب تر می باشد .
2-زیربنای 280 متر مربع : مقدار آبدهی  پکیج دیواری 28 کیلو وات ، 8 لیتر در دقیقه آب 50 درجه سانتی گراد است و برای منزل مسکونی با یک حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه کارایی دارد و برای منزلی که دارای دو حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب نیست.
3-زیربنای 300 متر مربع : مقدار آبدهی پکیج دیواری 35 کیلو وات ، 10 لیتر در دقیقه آب 50 درجه سانتی گراد است که برای وحدهایی که  دارای 2 حمام و سرویس بهداشتی می باشند کارایی دارند .
محل هایی که برای نصب پکیج دیواری انتخاب می شود :
  • بالای اجاق گاز و یا مکان های گرما زا نباشد
  • حداقل فاصله دستگاه از دیوار مقابل 1 متر باشد
  • حداقل فاصله از دیوار یا کابینت مجاور از طرفین 15 سانتی متر باشد
  • فاصله کف تا زیر پکیج 120 سانتی متر باشد .
  • فاصله عمودی از کلاهک تعدیل پکیج تا دریچه دودکش باید 30 سانتی متر باشد
  • کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه داخل دودکش دیوار هرگز نباید نصب کرد و باید 30 سانتی متر از دریچه دودکش پایین تر باشد زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه باعث افزایش مکش دستگاه می گردد .
  • اگر می خواهید پکیج دیواری دودکش دار بخرید و پکیج را داخل کابینت نصب کنید به این نکته توجه کنید ، که دستگاه به اکسیژن برای احتراق نیاز دارد و برای این کار باید درب کابینت را کرکره ای نصب کنید تا پکیج بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت کند .
پکیج دیواری چیست؟
پکیج دیواری یک سیستم گرمایشی جدید و به روز است که برای گرم کردن آب مصرفی و آب شوفاژ استفاده می شود.
چه نوع پکیجی برای نصب در تراس مناسب است؟
پکیج فن دار با دودکش دوجداره بهترین پکیج برای نصب در تراس است
انواع پکیج گرمایشی کدام اند؟
پکیج دیواری ، زمینی ، چگالشی ، مرکزی
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید پکیج دیواری
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح