رنگ آکریلیک چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ آکریلیک چیست؟
رنگ های آکرلیک یک رنگی است که بر پایه رزین اکریلیک ساخته شده و در بیشتر ساخت رنگ های با کیفیت به کار برده می شود اگر درباره رنگ های آکریلیک اطلاعاتی داشته باشید متوجه می شوید که این رنگ ها قابلیت شستشو  دارند اما باید بدانید که به طور صد در صد قابل شستشو نیستند . رنگ های اکریلیک به دلیل این که از موادهای مضر به کار گرفته نمی شوند کاربرد آن تقریبا رو به افزایش است . در این مقاله ما شما را با کاربرد رنگ آکریلیک و مزیت استفاده از آن بیشتر آشنا می کنیم بنابراین تا آخرین مطالب با ما همراه باشید .
رنگ آکریلیک بر پایه رزین آکریلیک ساخته شده و برای رنگ آمیزی انواع سطوح کاربرد دارد.

مزیت رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک ، رنگ بر پایه آب است و می تواند به راحتی با آب رقیق شود اما چه چیزی باعث شده تا رنگ های آکریلیک مورد توجه بسیاری از عموم قرار بگیرد ؟ رنگ های آکریلیک با محیط بسیار سازگار هستند و هیچ خطری برای محیط زیست و انسان ندارد ، بی بو بودن رنگ آکریلیک یکی دیگر از ویژگی های این رنگ است ، رنگ آکریلیک مانند رنگ پلاستیک است و با وجود این که با آب حل می شوند قابلیت شستشو دارند اما همانطور که قبلا هم ذکر شد رنگ آکریلیک مانند رنگ روغنی به صورت کامل ضد آب نیست و تا 90 درصد قابل شستشواند. از رنگ آکریلیک می توانید در محیط هایی که مرطوب هستند نیز استفاده نمائید بدون این که از بابت پاک شدن رنگ نگران شوید . رنگ آکریلیک سطوح را به راحتی می تواند کامل پوشش دهد و قابلیت خشک شدن بسیار سریع دارد و همین ویژگی مثبت باعث می شود در یک روز کاری رنگ آمیزی بیشتری انجام دهید .
مزیت رنگ آکریلیک ، قابلیت شستشو و خشک شدن سریع می باشد
برخی از رنگ های اکرلیک در قوطی های اسپری رنگ بسته بندی می شوند و با برندهای مختلفی مانند اسپری رنگ دوپلی کالر که از برندهای شناخته شده در بازار است به فروش می رسند . اسپری رنگ دوپلی کالر از نوع رنگ های روغنی آکرلیکی محسوب می شود وجایگزین مناسبی برای قلم مو ها می باشد.
با کلیک بر روی کاتالوگ رنگ اسپری دوپلی کالر ، انواع رنگ دوپلی کالر را با مشخصات کامل مشاهده نمایید.
اسپری رنگ دوپلی کالر یکی از بهترین اسپری رنگ هاییست که از رنگ اکرلیک روغنی ساخته شده است
 

کاربرد رنگ آکریلیک

کاربرد رنگ آکرلیک برای رنگ آمیزی سطوح مانند گچ ، سیمانی ، بتنی ، آجر و دیگر نماهای داخل و خارج ساختمان می باشد . همچنین رنگ استر آکریلیک و ضد زنگ ساختمانی توسط برخی کارخانجات ساخته می شوند و کاربرد رنگ آستری برای زیر کار رنگ آکریلیک است و ضد زنگ نیز قابل استفاده برای سطوح فلزی داخل و خارج ساختمان می باشد .اسپری رنگ آستر پلاستیک دوپلی کالر، از اسپری رنگ هاییست که به عنوان آستر زیر کار استفاده می شود.
کاربرد رنگ آکریلیک برای رنگ آمیزی انواع سطوح می باشد
اگر بخواهیم رنگ های آکریلیک را تقسیم بندی کنیم به سه دسته تقسیم بندی می شوند :
1-رنگ آکریلیک براق
2-رنگ آکریلیک نیمه براق
3-رنگ اکریلیک مات

معایب رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک همانطور که ذکر شد به صورت کامل و صد در صد قابل شستشو نیست و بستگی به زیرسازی آن دارد بدین معنی که اگر از زیر سازی پلاستیک استفاده کنید شستشوی رنگ آکریلیک بسیار ضعیف می شود اما اگر از رنگ روغن برای زیر سازی آن استفاده شود امکان شسشتو رنگ اکریلیک افزایش می یابد البته درباره هزینه ها نیز باید گفته شود با استفاده از این روش هزینه ها نیز افزایش می یابد . 
استفاده از قلم مو برای رنگ آکریلیک باعث می شود کیفیت رنگ آمیزی کاهش یابد چرا که با استفاده از قلم مو ، رد قلم مو مشخص می شود و در نهایت کیفیت رنگ آمیزی به نتیجه مطلوبی نمی رسد . پس بهترین روش برای رنگ آمیزی رنگ آکریلیک استفاده از غلطک می باشد .
معایب رنگ آکریلیک
از دیگر معایب رنگ آکریلیک میزان درخشش آن است این رنگ ها نسبت به رنگ های روغنی از درخشش کم تری برخوردارند و پس از خشک شدن براقیت خود را از دست می دهند و تمیز کردن سطوح کدر و غیر شفاف کارسختی می باشد .

نکات استفاده از رنگ آکریلیک

  • رنگ آکریلیک انواع مختلفی دارد بنابراین باید رنگ آکریلیکی که برای کارتان مورد نیاز است را انتخاب کنید.
  • قبل از رنگ آمیزی با رنگ آکریلیک ، حتما دیوار و یا سطح مورد نظر را از هر گونه آلودگی و کثیفی پاک کنید تا بتوانید رنگ یکنواخت و یکپارچه ای روی سطح  انجام دهید .
  • در مرحله ای که رنگ آمیزی را انجام می دهید کمی تحمل کنید تا رنگ به طور کامل خشک شود چرا که اگر رنگ آمیزی را با عجله انجام دهید و اجازه خشک شدن را به رنگ ندهید کیفیت کار شما به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید .
  • پس از لایه پرایمر و اولیه که بر روی سطح زده شد چند ساعت صبر کنید و سپس شروع به رنگ امیزی دست دوم نمائید .
  • به این نکته حتما توجه کنید اگر روی سطحی که تا به حال رنگ آمیزی روی آن انجام نشده حتما پرایمر زده شود و بعد رنگ امیزی را شروع کنید .
  • اگر روی سطح مرطوب و یا خیس است رنگ زدن را در آن لحظه شروع نکنید چرا که کار رنگ شما را خراب می کند اجازه دهید پس از خشک شدن و گرفته شدن رطوبت ، رنگ آمیزی را شروع کنید .
  • رنگ آکریلیک باید در دمای مخصوص +5 تا +35 درجه سانتی گراد نگهداری شود و از نگهداری در نور مستقیم خورشید جلوگیری شود .
  • اگر در حین رنگ آمیزی رنگ بر روی لباستان ریخت سریع آن را بشویید چرا که پس از خشک شد ،ن پاک کردن آن بسیار کار دشواری می باشد و بهتر است یک لباس مخصوص کار رنگ امیزی بپوشید .

نکات استفاده از رنگ آکریلیک

 

خرید رنگ آکریلیک

به دلیل این که رنگ های آکریلیک با کاربردهایی متفاوت تولید و عرضه بازار می شوند باید در خرید رنگ اکریلیک توجه بیشتری داشت . برای مثال برخی رنگ های آکریلیک برای مصارف داخلی تولید می شوند برخی برای مخصوص نما  یا آکریلیک هایی که  ضد زنگ فلز هستند و یا پرایمر آستر آکریلیک که برای زیرکار آکریلیک مورد استفاده قرار می گیرد . شما می توانید با کسب اطلاعات درباره رنگ آکریلیک، خرید رنگ آکریلیک ارزان و با کیفیت داشته باشید.
خرید رنگ آکریلیک ، خرید رنگ آکریلیک ارزان
قیمت رنگ آکریلیک با توجه به کیفیت و برندهایی که دارند در بازار بسیار متفاوت است اما با مطالعه این مقاله می توانید بهترین رنگ آکریلیک موجود در بازار را خریداری کنید.
اگر علاقه مند به سایر مقاله ها هستید ، مطالعه مقاله رزین چیست؟ پیشنهاد می شود.
رنگ آکریلیک چیست ؟
رنگ های آکرلیک یک رنگی است که بر پایه رزین اکریلیک ساخته شده و در بیشتر ساخت رنگ های با کیفیت به کار برده می شود.
مهمترین ویژگی های رنگ های آکریلیک کدام است ؟
رنگ های آکریلیک با محیط بسیار سازگار هستند و هیچ خطری برای محیط زیست و انسان ندارد.
کاربرد رنگ آکریلیک چیست ؟
از رنگ آکریلیک برای رنگ آمیزی سطوح مانند گچ ، سیمانی ، بتنی ، آجر و دیگر نماهای داخل و خارج ساختمان استفاده می شود.
معایب رنگ آکریلیک کدام است ؟
رنگ آکریلیک به صورت کامل و صد در صد قابل شستشو نیستند.
ارسال نظر / پرسش در مورد رنگ آکریلیک چیست ؟
CAPTCHA
ماهان در تاریخ جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ :
عالی خیلی کمکم کرد
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح