اره باغبانی چیست ؟ تفاوت اره تر بر و خشک بر در باغبانی

همانطور که می دانید با پیشرفت علم در تولید ابزارهای باغبانی ، اره باغبانی نیز در اشکال و کاربردهای گوناگونی ساخته شده اند. به طوریکه باغبان برای برش و یا هرس کاری شاخه های نازک و ضخیم از ابزار مخصوص خود استفاده می کند و سهولت کار باغبان با وجود انواع این ابزارها برای هرس کاری و برش شاخ و برگ درختان آسان و سریع شده است. در این صفحه قصد داریم با توضیحات در مورد مشخصات اره خشک بر و تر بر در باغبانی ، به تفاوت اره تربر و خشک بر برسیم. اگر مبتدی هستید و با این ابزارها آشنایی ندارید توصیه می شود قبل کار و قبل خرید آن ها به مطالعه این مقاله بپردازید

اره باغبانی چیست ؟

قبل از این که تفاوت اره تربر و اره خشک بر را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بدانید که اره باغبانی چیست ؟ این ابزارها  در اندازه های مختلفی ساخته می شوند از تیغه های بلند گرفته تا تیغه های ثابت و مستقیم. همه این ابزار دارای تیغه های فولادی با کربن بالا هستند و بسیاری از آن ها برای برش با ضخامت خاص چوب طراحی شده اند. به طور کلی هر چه تیغه آن ها بزرگتر و طولانی تر باشد قابلیت برش چوب با ضخامت بالاتر را دارند اما استحکام تیغه و تیز بودن آن ها به نوع این ابزار بستگی دارد.
این ابزار با دندانه های تیز مشابه اره هایی است که برای برش الوار استفاده می شود و برای هرس کاری و کوتاه کردن بوته ها و درختان کاربرد دارند. انواع مختلف این محصول وجود دارند که هر کدام برای برش خاصی از شاخه یا ساقه مورد استفاده قرار می گیرند و همه انواع آن ها باید از دندانه های سخت کاری شده و حرارت داده شده ساخته شوند تا قابلیت برش و هرس کاری را داشته باشند. این ابزارها به باغبان کمک می کند تا درختچه های بزرگتر و شاخه های درختان کوچک تر را اصلاح و هرس کاری کنید و اگر نمی دانید که آن ها چه زمانی برای هرس کاری مناسب هستند می توان یک قانون کلی برای آن ها تعیین کرد.اگر قطر شاخه کوچک باشد یعنی کمتر از 1.5 اینچ ( 4 سانتی متر ) یک هرس دستی در نظر بگیرید. اگر چوب ضخیم تر است باید ازه اره هرس مخصوص آن را استفاده نمایید.

اره خشک بر چیست ؟

اره خشک بر چوب ، در هر جعبه ابزار یک باغبان دیده می شود. تیغه های این ابزار معمولا از بهترین جنس فولاد کربن ساخته می شود که در برابر زنگ زدگی مقاومت خوبی دارند و به دلیل تیغه های تیز و برنده برش سریع و اسانی را در حین کار ایجاد می کند و در فصل پاییز و زمستان برای برش و هرس زیبا سازی شاخه های درختان کاربرد دارد. دسته این ابزار معمولا از جنس چوب و یا پلاستیک فشرده به صورت ارگونومیک ساخته می شود که از انحنا و زاویه عالی برای قرار گرفتن در دست برخوردار است. یکی از بارزترین مشخصات اره خشک بر این است که تیغه های آن به صورت صاف طراحی شده و دندانه های تیغه همگی در یک زاویه و اندازه قرار دارند و همانطور که از نامش مشخص است برای برش چوب و شاخه های خشک مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار برش شاخه های خشک ، مزاحم و بیمار درختان را به آسانی انجام می دهد. اره خشک بر چوب قابلیت برش چوب های خشک شده مانند ام دی اف ، نئوپان را دارد.

اره تر بر چیست ؟

این ابزار نیز همانند نوع خشک بر از تیغه های بسیار با کیفیت ضد زنگ و تیز و برنده ساخته شده و با سرعت بالایی قابلیت برش و هرس کاری شاخ و برگ درختان را دارد و نوعی از ابزارهای نسل جدید محسوب می شوند که دارای تیغه هایی در یک راستا ولی دو جهت چپ و راست می باشد و داشتن این نوع تیغه در این ابزار باعث عدم گیر کردن در حین برش می شود و خاک اره ها را از محل برش به راحتی خارج می کند.اره تربر با تیغه های زاویه دار برش دقیق با سرعت بالایی را انجام می دهد. حال که با این دو مدل ابزار برشی خشک و تر آشنا شدید نوبت به توضیح در مورد تفاوت اره تربر و خشک بر می شود.

تفاوت اره تر بر و خشک بر

این دو ابزار از نظر شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و معمولا هر دو از جنس فولاد ساخته می شوند که در برابر کند شدن مقاومت بالایی دارند اما آن چیزی که باعث تفاوت اره تربر و خشک بر می شود در نوع تیغه های این دو ابزار می باشد. نوع خشک بر دندانه های صاف و همگی در یک راستا قرار دارند اما نوع تیغه های تر بر به صورت حلالی و در یک راستا بوده اما یکی در میان به چپ و راست مایل شده اند و برای برش چوب های تر بهترین کاربرد را دارند. در این میان ابزارهایی تولید و به بازار عرضه شده اند که ویژگی تیغه های هر دو نوع یعنی خشک بر و تر بر را دارند که به اره سامورایی اصل ژاپن معروف هستند. این ابزار قابلیت برش به صورت رفت و برگشتی را دارد و می تواند شاخه های خشک و تر را با کم ترین اعمال فشار بر روی چوب برش دهد.
اگر در مورد این ابزار اطلاع چندانی ندارید می توانید مقاله  مشخصات اره سامورایی اصل را مطالعه نمایید.
ارسال نظر / پرسش در مورد تفاوت اره تر بر و خشک بر
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح