بهترین چسب کاشی و سرامیک + چسب کاشی خمیری بهتر است یا پودری ؟

کاشی و سرامیک جزو مصالح ساختمانی بسیار پر کاربرد هستند که در بخش های مختلف ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع چسب کاشی ، دیگر همچون گذشته برای نصب کاشی و سرامیک به کف یا دیوار، نیازی به ساخت ملات سیمانی نیست. بنابراین اگر در حال ساخت و ساز هستید و یا قصد دارید، کاشی یا سرامیک قسمت هایی از خانه یا محل کارتان را تعویض کنید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چسب کاشی با کیفیت چه ویژگی هایی دارد ؟

اگر برای خرید چسب کاشی سری به بازار بزنید، متوجه وجود برندهای مختلف می شوید که برخی نام آشنا و برخی جدید هستند. در این قسمت می خواهیم ویژگی هایی را که نشان می دهد یک چسب ، کیفیت مناسبی دارد، معرفی کنیم. از جمله ویژگی چسب کاشی با کیفیت عبارت است از :
  • قدرت چسبندگی بالا
به طور کلی این نوع چسب نسبت به ملات های سنتی که در گذشته به کار گرفته میشد، قدرت چسبندگی بیشتری دارد. با این حال قدرت چسبندگی چسب های موجود در بازار نیز با هم متفاوت است. بنابراین هنگام خرید می بایست به این ویژگی مهم توجه کنید.
  • قابلیت ضد آب بودن
بهترین چسب کاشی و سرامیک ، چسب هایی هستند که به مرور زمان دچار ترک خوردگی نشوند و در محیط های مرطوب قابلیت استفاده داشته باشند. ویژگی ضد آب بودن در این نوع چسب بسیار مهم است. بنابراین اول تعیین کنید محل مورد نظر مرطوب است یا خیر ؟ چرا که باید بدانید به چسب ضد آب نیاز دارید یا خیر ؟ برای مثال مکان هایی مانند حمام و دستشویی مرطوب هستند اما آشپزخانه مکانی خشک محسوب می شود. پس اگر به ضد آب بودن چسب نیاز دارید به این مورد نیز توجه کنید.
  • نحوه اجرای ساده
نحوه اجرای چسب توسط تولید کننده روی محصول درج می شود. هر چه نحوه اجرا ساده تر باشد، بهتر است.
  • حجم چسب
باید مقدار مصرف چسب برای مصارف سنگین و یا سبک را مشخص کنید و باید چسبی که میزان چسب مورد نیاز را فراهم می کند خریداری کنید.
  • مقرون به صرفه بودن
این نوع چسب ساختمانی به علت قدرت چسبندگی بالا به مقدار کم تری نسبت به ملات های سنتی استفاده می شود، با این حال قیمت و مقرون به صرفه بودن آن نیز حائز اهمیت می باشد.

انتخاب بهترین چسب کاشی و سرامیک

این چسب به دو صورت پودری و خمیری تولید و عرضه می شود.
رزین اکریلیک یک ماده مهم در این نوع چسب است که چسبندگی بالایی نسبت به ملات دارد. تقریبا همه تولیدکنندگان از مواد یکسانی برای تولید این چسب ها استفاده می کنند با این حال کیفیت برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.
در ادامه برخی از بهترین چسب کاشی موجود در بازار ایران را به شما معرفی می کنیم :
این چسب از نوع پودری و تولید شرکت غفاری است که چسبندگی عالی، دوام در برابر عوامل محیطی مانند دما و رطوبت و انعطاف پذیری بالایی دارد.
این چسب نیز از نوع پودری است که بر پایه مواد معدنی، سیمان، مواد چسبنده و غلظت دهنده تولید شده است و قدرت چسبندگی بالایی برای نصب کاشی، سرامیک، سنگ های مصنوعی، سنگ های طبیعی، بتن، دیوار سرویس بهداشتی و ... دارد.
این چسب از نوع خمیری است که بر پایه رزین های امولسیونی و پودرهای معدنی و مواد غلظت دهنده جهت استفاده سطوح داخلی است و مناسب برای نصب کاشی و سنگ بر روی سطوح سنگی ، سیمانی و بتنی می باشد.
این محصول نیز یکی از بهترین های موجود در بازار است که چسبندگی فوق العاده بالایی دارد.
این محصول بر پایه رزین آکرلیک ساخته شده و قدرت چسبانندگی بالایی دارد و انعطاف پذیری بالا جزو ویژگی های آن است و به عنوان یک چسب آماده مصرف برای چسباندن کاشی، سرامیک و موازاییک مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب کاشی خمیری بهتر است یا پودری ؟

احتمالا یکی از سوالات ایجاد شده این است که چسب کاشی پودری بهتر است یا چسب خمیری ؟
در ابتدا پیشنهاد می کنیم مقالات چسب کاشی خمیری چیست و چسب کاشی پودری چیست را مطالعه کنید ولی اگر زمان کافی برای مطالعه این دو مقاله را ندارید، ما در این قسمت به مقایسه این دو محصول می پردازیم :
  1. نوع خمیری برای افراد مبتدی مناسب تر است.
  2. نوع خمیری در مناطق کویری کشور و نوع پودری در مناطق مرطوب مثل شمال کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. نوع پودری ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد.
  4. حجم استفاده شده پودری نسبت به خمیری کمتر است.
  5. تنوع چسب پودری بیشتر از خمیری است.
  6. استفاده از نوع خمیری این چسب در داخل استخر توصیه نمی شود.
آیا می توان به جای ملات سیمانی از چسب کاشی استفاده کنیم ؟
بله با وجود چسب کاشی و سرامیک دیگر نیازی به استفاده از ملات سیمانی نخواهد بود.
چسب کاشی پودری بهتر است یا چسب کاشی خمیری ؟
هر کدام از این چسب ها ویژگی های خاصی دارند، بنابراین بهتر است ابتدا نیاز خود را بشناسید و سپس ویژگی های چسب پودری و خمیری را مطالعه و با توجه به آن ها اقدام به خرید چسب مناسب نمایید.
کدام نوع از چسب کاشی مناسب مناطق مرطوب کشور است ؟
چسب کاشی پودری مناسب مناطق مرطوب (مثل شمال کشور) می باشد.
کدام نوع از چسب کاشی ارزان و مقرون به صرفه تر است ؟
چسب کاشی پودری نسبت به چسب کاشی خمیری ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.
ارسال نظر / پرسش در مورد انتخاب بهترین چسب کاشی و سرامیک
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح