سیلیکون های درزگیر

سیلکون ها پلیمرهای مصنوعی می باشند که از ترکیب کربن هیدروژن ، اکسیژن و سیلیسیم تشکیل می شوند و می توان انواع سیلیکون های درزگیر را به شرح ذیل گفت :
1-روغن سیلیکون
2-گریس سیلیکون
3-رزین سیلیکون
4-سیلیکون درزگیری
5-لاستیک سیلیکون یا سیلیکون لاستیکی که در قالب گیری و قالب ریزی از این نوع سیلکون ها استفاده می گردد .
پلیمرهای سیلیکون
اغلب پلیمرهای سیلیکون در صنعت دارای ساختار کلی r2sion هستند که گروه r ممکن است متیل یا گروه فنیل باشد ، اما لازم به ذکراست که بیشتر پلیمر سیلیکون ها ، دی متیل سیلیکون هستند  . همچنین از گروه های فنیل فقط برای تولید پلیمرهای ویژه و بهبود خواص پلیمر در دمای پایین استفاده می گردد . سیلیکون ها از واکنش کلر و سیلانها با آب تهیه می شوند و با پیرایش گروه انتهایی این پلیمر ، می توان فرآورده های مختلفی از آن به دست آورد .
انواع محصولات سیلیکونی
سیلیکون های درزگیر، سیلیکون هایی هستند که برای درزگیری شکاف ها ، درزگیری حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شوند
روغن های سیلیکون
روغن های سیلیکون واکنش ناپذیر می باشند ، این روغن ها با ختم زنجیر پلیمر به یک سیلان دارای یک گروه واکنش پذیر مانند تری متیل کلروسیلان و با انجام واکنش با آب به دست می آیند و نسبت به سایر پلیمرها دارای وزن مولکولی بسیار کمی هستند و به عنوان روان کننده نیز مورد استفاده قرار می گیرند و در کروماتوگرافی مایع ، جامد و مایع ، مایع از سیلیکاژل به عنوان ماده جاذب استفاده می شود .
لاستیک های سلیکون
لاستیک های سیلیکون ، از پلیمرهای گروه های متفاوت واکنش پذیر و با سه روش به دست می آیند .
پخت تراکمی دو جزئی
تراکم دو جزئی پلیمرهای سیلیکون اغلب با گروه های هیدروکسیل پایان می گیرد . این رزین ها اغلب دارای یک عامل شبکه ساز مانند متیل سیلیکون هستند و برای انجام واکنش شبکه سازی معمولا از یک آغاز گر مانند ترکیبات آلی قلع استفاده می شود . این واکنش ها اغلب دارای فراورده های فرعی می باشند به خصوص اگر واکنش در فضای بسته صورت گیرد و یا مواد اولیه به صورت لایه های ضخیم استفاده گردد .
پخت رطوبت یک جزئی
سیلیکون های یک جزئی با رطوبت هوا ساخته می شوند سیستم های نمونه به گروه های استات ختم شده اند و در اثر ایجاد شبه با رطوبت استیک اسید ازاد می گردد  و در این واکنش باعث خورده شدن فولاد ، مس و سایر فلزات می شود ، برای پیش گیری از این گونه مشکلات پلیمرهایی تهیه شده اند که فرآورده فرعی آن ها خورنده نیستند و معمولا سیستم های یک جزئی از نوع دی متیل سیلیکون می باشند .
پخت دو جزئی وینیل
گروه های وینیل را می توان در گروه های انتهائی وارد پلیمرهای سیلیکون ساخت و به دو صورت پخت گروه های وینیل انجام می شود :
با یک ترکیب دارای هیدروژن فعال
با یک عامل پخت رادیکالی مانند پروکسید
رزینهای مایع را اغلب با روش اول تولید می کنند و ازکاتالیزورهای پلاتین اسید کلر و پلاتینیک استفاده می کنند . معمولا این واکنش فراورده جنبی ندارد اما سیلیکون های تولید شده با پخت وینیل به آسانی ناخالص می گردند و واکنش بین ناخالصی ها و هیدروژن سیلیکون باعث تولید گاز هیدروژن و اسفنجی شدن رزین می شود و در آخر مقاومت آن کاهش می یابد .
نقطه شکنندگی لاستیک های سیلیکون در دمای پایین با مقدار فینیل آن ها مشخص می شود ، گروه های فینیل را جهت کم شدن تبلور در پلیمر وارد می کنند و در دمای پایین ، مقاومت لاستیک سیلیکون بیشتر شده و پایین تر از نقطه شکنندگی ، لاستیک کشسانی خود را از دست می دهد .
خاصیت سیلیکون ها
سیلیکون ها چسبندگی بسیار بالایی دارند و برخی از آن ها به شکل طبیعی چسب هستند ، همچنین سیلیکون ها بهترین رها ساز قالبی می باشند و روغن آن به عنوان رها ساز قالب به کار گرفته می شود اما ممکن است روی جسم قالب گیری شده انتقال نیابد و رنگ آمیزی آن سخت شود . مقاومت و استحکام سیلیکون ها در مقابل شرایط جوی با انواع شوینده های قوی از بین می رود البته در فرمول بندی های جدید سیلیکون های مقاوم در برابر قارچ هم تولید می شوند .
کربن و سیلیس در یک گروه قرار دارند ، سیلیس قابلیت این را دارد که با اتم های دیگر، چهار پیوند ایجاد کند . توانایی سیلیکون جهت تشکیل پیوند با کربن ، هالوژن ها و اکسیژن  و اتم های دیگر باعث می شود که از سیلیکون ها محصولات مختلف با کاربردهای متفاوت به دست آید .
ارسال نظر / پرسش در مورد سیلیکون های درزگیر
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح