پمپ هیدرولیک و انواع آن

پمپ های هیدرولیک معمولا در سیستم های هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرند ، پمپ هیدرولیک یک انرژی مکانیکی بسیاری قوی است که نیرو مکانیکی را به جریان ، فشار که همان انرژی هیدرولیکی است تبدیل می کند و این جریان براساس نیروی کافی جهت غلبه بر فشار ، ناشی از بار در خروجی پمپ تولید می گردد همچنین تکنولوژی و پیشرفت پمپ های هیدرولیکی معمولا در جهت طرح های ساده انتخاب می شود و در انواع مختلفی وارد بازار می شوند .
پمپ های دنده ای
پمپ های دنده ای یکی از پمپ های ساده و نسبتا ارزان و مقرون به صرفه هستند که در دو نوع تقسیم بندی می شوند پمپ دنده ای داخلی و پمپ دنده ای خارجی ، که هر دو نوع از گروه پمپ های جابه جایی مثبت و یا ثابت می باشند . پمپ های خارجی از دو دنده خارجی مورد استفاده قرار می گیرند که فشار آن 250 بار در خارج از دنده است  و علاوه بر آن چرخ دنده های دنده ای و دنده های دندانه دار در حین کار از صدای کمتری نیز برخوردارند . به عبارتی دیگر پمپ های دنده ای فشار و حجم هر جریان را با چرخش شفت پمپ ایجاد می کند و براساس حداکثر فشار پمپ ، جابه جایی مکعب و حداکثر سرعت ورودی تقسیم بندی می شوند .
پمپ هایی با جابه جایی مثبت
 این نوع پمپ ها نسبت به پمپ های دنده ای کارایی و کاربرد های بیشتری دارند و برای فشار 180 بار 18000 کیلوپاسکال استفاده می گردد پمپ های پره ای پر قدرت و ثابت نیز هنگامی که فشار به حد کافی رسیده باشد جابه جایی آن بیشتر می شود و پس از آن  ، جابه جایی کاهش می یابد تا به حد تعادل برسد .
پمپ هایی با جا به جایی ثابت با استفاده از میزان کمی روغن ، فشار را به انتهای دنده می آورند  تا راندمان پمپ را افزایش دهند .
پمپ های پیچی
پمپ پیچی شامل2 پیچ است که در جریان های بالا و در فشار کم صدبارمورد استفاده قرار میگیرد
پمپ های پیچی شامل دو پیچ هستند که که در جریان های بالا و در فشار نسبتا کم حداکثر 100 بار و 10000 کیلو پاسکال مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا به دلیل متصل شدن به دنده از صدای کم تری برخوردار است و یکی از معایب های پمپ های پیچی این می باشد که ، نیروی واکنش هیدرولیکی را در قسمتی که محور با جهت جریان ، مخالف است انتقال می دهد .
پمپ های پیستونی
زمانی که  فشار خروجی بالایی نیاز باشد از پمپ های پیستونه ای استفاده می شود و نسبت به پمپ های دنده ای از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است ، این سیستم به طراح تجهیزات و تکنسین خدمات مربوط می گردد تا اطمینان کامل حاصل شود که پمپ پیستون به درستی با قطعات حرکتی اضافه کار می کند . همچنین پمپ های پیستونی اغلب برای شستشو ماشین ها و در کارواش ها مورد استفاده قرار می گیرند .
پیستون سیلندر حاوی پیستون هایی که در داخل و خارج حرکت می کنند می باشد که در داخل پمپ پیستون قرار می گیرد .
انواع جا به جایی متغیر
پمپ هیدرولیک محور چیست ؟
این  پمپ های هیدرولیک می تواند درنوع ثابت و یا متغیر جابجایی داشته باشند و پمپ یک سیلندر چرخشی  ، با پیستون هایی که در اطراف محیط آن قرار دارد عمل می کند که در زاویه ای به یک صفحه ی محوری نصب شده  و در انتهای شفت کار می کند . هنگامی که شفت در حالت چرخش است ، پیستون ها نسبت به بدنه پمپ متقاطع می گردند و در تغییر زاویه جابه جایی پمپ صفحه محرک متغیر می شوند .
پیستون محوری چیست ؟
پیستون محوری مشابه با طرح پمپ محوری است اما مکانیزم جابه جایی ساده ای دارد پیستون محوری ، از طراحی جمع و جور و کارآمدی برخوردار است جهت اطمینان از این پمپ با نیازهای دستگاهتان می توانید فشار ، جریان و کنترل قدرت را مد نظر بگیرید .
پمپ تخلیه
یکی دیگر از پمپ های هیدرولیک پمپ تخلیه است . این نوع پمپ ها اغلب در کارهای تخلیه از تریلرهای تخلیه شده به کامیون های کم مصرف محور مورد استفاده قرار می گیرد . همان طور که گفته شد این پمپ ها جهت کارهای کامیون های تخلیه شده استفاده می شود و برای کارهای تریلرمعمولی و یا تریلرهای انژکتور مناسب نیست  و آنچه که این پمپ را از پمپ دنده سنتی جدا می کند مجهز به سیستم فشار داخلی و یک دریجه کنترل سه جهته می باشد . پمپ تخلیه به دلیل ناشی از مسیرهای باریک داخلی و احتمال ایجاد گرمای بیش از حد برای استفاده در کارهای پیوسته، مناسب نیستند.
پمپ هیدرولیک چیست؟
پمپ هیدورلیک در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود. یک انرژی مکانیکی بسیار قوی است که نیرو مکانیکی را به جریان ، فشار که همان نیرو هیدرولیکی است تبدیل می کند.
انواع پمپ هیدرولیک چیست؟
از نظر جابه جایی به دو دسته ثابت و متغیر دسته بندی می شوند و از نظر ساختمان و نحوه کار به سه دسته پیستونی ، دنده ای و پره ای تقسیم بندی می شوند.
در انتخاب پمپ هیدرولیک به چه ویژگی باید توجه کرد؟
دبی لیتراژ و فشار که همان بار است باید توجه کرد.
ارسال نظر / پرسش در مورد انواع پمپ های هیدرولیک
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح