انواع ابزارآلات مورد نیاز نجاری

نجاری یکی از مهارت هایی است که برخی به عنوان سرگرمی و برخی دیگر به عنوان یک شغل به آن می پردازد. شغل نجاری به گونه ای است که در آن ابزارآلات گوناگونی استفاده می شود با گذشت زمان ابزارآلات مورد نیاز نجاری به صورت پیشرفته و در مدل های مختلف ساخته شدند. اما یک نجار حرفه ای مهارت و تکنیک های اولیه نجاری را دارد و می تواند با انواع وسایل نجاری به راحتی کار کند. کسانی که به تازگی اقدام به افتتاح کارگاه نجاری نموده اند به برخی وسایل مورد نیاز شغل نجاری نیاز دارند. در این صفحه نگاهی به برخی از ابزار مورد نیاز نجاری در خانه و کارگاه های نجاری می پردازیم و قطعا در افتتاح کارگاه نجاری کمک شایانی به شما می کند. لازم نیست در ابتدای کارتان همه ی ابزارآلات نجاری را خریداری کنید بلکه می توانید با برخی از وسایل ضروری نجاری و با کمترین بودجه کار نجاری را شروع کنید.
در این صفحه به معرفی برخی  ابزار مورد نیاز نجاری می پردازیم.

وسایل مورد نیاز شغل نجاری

ابزار مورد نیاز نجاری

چه لوازم هایی در شغل نجاری مورد نیاز است؟ در این بخش توضیحاتی درباره ابزار مورد نیاز نجاری می پردازیم.
  • اسکنه یا مغار
اسکنه یا مغار یک قطعه از جنس فولادی یا استیل است که درودگران به منظور تزیین و کنده کاری ، چوب را به وسیله آن تراش می دهند. مغار در شکل و اندازه های مختلفی ساخته می شوند. کاربرد اسکنه یا مغار به گونه ای است که روی دسته آن با چکش چوبی ضربات ملایمی وارد می کنند و روی سطح مورد نظر حرکت می دهند.
اسکنه و مغار جنس فولادی دارند که برای کنده کاری چوب مورد استفاده قرار می گیرند.
انواع مغار تولید و به بازار عرضه شده اند که به شرح ذیل می باشد:
  • مغار چاقویی
ساختار شکلی مغار چاقویی همانند چاقو می باشد. مغار چاقویی یکی از ابزار منبت کاری محسوب می شود که برای منبت کاری و تراشکاری چوب ها با ظرافت بالا استفاده می شود.
  • مغار گلویی
مغار گلویی از دیگر انواع مغار محسوب می شود شکل دهانه آن به صورت نیم دایره ای بوده و برای برش و کنده کاری چوب با عمق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. مغار گلویی به دلیل شباهت بسیار زیاد به مغار نیم باز می توان از آن به عنوان مغار نیم باز نیز استفاده کرد.
  • مغار نیم باز
مغار نیم باز لبه هایی با انحنای کم تری برخوردار است و تیغه مغار بر خلاف باورهای بسیاری از افراد تخت نیست و از دو سایز برخوردار می باشد.سایز مغار نیم باز در انحنا و پهنای تیغه متفاوت می باشد.
  • مغار تخت

مغار تخت مصرفی ترین مغار در صنعت چوب می باشد. کاربرد مغار تخت برای کنده کاری ، خط انداختن خط های راست و کار روی سطح مسطح است.


  • چکش

چکش یکی از کاربردی ترین ابزار دستی محسوب می شود که در هر خانه و کارگاه هایی همچون نجاری مورد نیاز است. کاربرد چکش برای ضربه زدن به سطوح مختلف است. چکش از یک دسته و یک مضربه ساخته شده که برای ضربه زدن ، شکستن اشیا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه انواع چکش با کاربردهای خاص تولید و به بازار عرضه شده اند. یکی از کاربردی ترین چکش برای نجاری ، چکش دو شاخ می باشد. چکش دو شاخ قابلیت کوبش میخ به چوب را دارد و با داشتن حالت دو شاخ روی چکش به راحتی می تواند انواع میخ را از داخل چوب به بیرون بکشد. به چکش دو شاخ ، چکش میخ کش نیز می گویند.

کاربرد چکش در نجاری برای کوبش میخ و یا بیرون کشیدن میخ می باشد


  • اره دستی

اره دستی ابزاریست که برای برش چوب ، پلاستیک و... کاربرد دارد و با وجود بهترین اره های برقی ، اره دستی مصرفی ترین ابزار در شغل نجاری می باشد. اره دستی برای کارهایی که به برش سریع با دقت و ظرافت بالا نیاز است استفاده می شود. یکی از مزایای اره دستی نسبت به سایر اره های برقی این است که اره های دستی به باتری و برق نیازی ندارند و همیشه قابلیت برش در هر زمان و مکانی را دارند. واژه اره دستی به انگلیسی hand saw  می باشد و قدمت ساخت آن به صد ها سال بر می گردد. تیغه اره دستی از فولاد دندانه دار حرارت داده شده ساخته می شود و با داشتن یک دسته چوبی مانع لغزش دست در حین برش می شود. دندانه های اره هر چه بزرگتر باشد برای برش مواد نرم تر و هرچه دندانه ریزتر باشد برای برش مواد سخت تر مورد استفاده قرار می گیرد.

اره دستی چیست؟ اره دستی یکی از ابزارآلات مورد نیاز شغل نجاری برای برش چوب می باشد


  • پیچ گوشتی

پیچ گوشتی کاربردی ترین ابزار مورد نیاز در هر خانه و مشاغل هایی همچون برقکاری می باشد. کاربرد پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف است. انواع پیچ گوشتی های رایج و مصرفی پیچ گوشتی سر صاف ، پیچ گوشتی فیلیپس ، پیچ گوشتی تورکس در اندازه و طول های مختلف هستند و برای هر نوع می توانید یک ست پیچ گوشتی کامل در اندازه های مختلف تهیه کنید. امروزه علاوه بر پیچ گوشتی های دستی ، پیچ گوشتی برقی و شارژی نیز تولید شدند که سرعت بالاتری برای باز و بسته کردن انواع پیچ نسبت به پیچ گوشتی های دستی دارند.

پیچ گوشتی کاربردی ترین ابزار در شغل نجاری برای باز و بسته کردن انواع پیچ می باشد

پیچ گوشتی ارزان و با کیفیت را می توانید در فروشگاه ابزار میهن خریداری کنید.


  • پتک

پتک نوعی از چکش است که معمولا با سر لاستیکی ساخته می شود. پتک شباهت بسیار زیادی به چکش دارد اما برای کوبیدن میخ استفاده نمی شود. پتک بر خلاف چکش برای کوبش چوب استفاده می شود. اگر برای کوبش چوب به یک ابزار دستی نیاز دارید پتک بهترین گزینه می باشد. شما می توانید پتک ارزان و با کیفیت را در بازار تهیه کنید.

پتک ابزاریست که در نجاری برای کوبش چوب استفاده می شود


  • متر اندازه گیری

متر ابزاریست که نه تنها در یک کارگاه نجاری مورد نیاز است بلکه در هر خانه ای وجود یک متر ضروری می باشد. کاربرد متر در ساختمان سازی برای اندازه گیری دقیق فاصله ها نیز می باشد. واحد اندازه گیری متر به اینچ و میلیمتر است که در نوار فلزی متر نوشته شده است. شرکت های تولیدات ابزار انواع متر را تولید می کنند که هر کدام کاربرد خاصی برای اندازه گیری دقیق دارد. متر روکش دار pvc ، متر فلزی ، متر لیزری ، متر مهندسی ، متر فایبر گلاس از انواع مترهای کاربردی می باشند که با برندهای مختلف به فروش می رسند.

متر ضروری ترین ابزار مورد نیاز در نجاری برای اندازه گیری می باشد


  • گیره نجاری

اکنون که برای برش و اندازه گیری دقیق چوب با ابزار نجاری آشنا شدید برای ثابت نگه داشتن قطعات جهت برش نیاز به ابزاری به نام گیره نجاری و یا همان کلمپ می باشد. گیره نجاری یکی از ابزارالات ضروری یک نجار حرفه ای محسوب می شود. به طور کل کاربرد کلمپ برای ثابت نگه داشتن چوب و جلوگیری از هر گونه حرکت در هنگام برش و موارد دیگرمی باشد. انواع گیره نجاری مختلفی مانند گیره c شکل ، گیره لوله ای ، گیره تسمه ای ، گیره تفنگی در اندازه های محتلف وجود دارد. قیمت گیره نجاری نیز همانند سایر ابزارالات با توجه به نوع گیره نجاری ، کیفیت و برند آن متفاوت است.

گیره نجاری ابزاریست که برای ثابت نگه داشتن چوب استفاده میشود


  • گونیا نجاری

برای به دست اوردن زاویه دقیق در چوب باید از ابزار مثلثی شکل به نام گونیا نجاری استفاده کرد. کاربرد گونیا در نجاری برای اندازه گیری دقیق و درج زاویه ها می باشد و علاوه بر آن با گونیا نجاری خط  کشی دقیق روی چوب ، کنترل صحیح بودن زاویه ها انجام می شود. یک نجار با داشتن گونیا نجاری میتواند از عمود بودن دو سطح اطمینان کامل داشته باشد.


  • چسب
در کارهای نجاری چه با چوب سخت و چه با چوب نرم سر و کار داشته باشید ، برای چسباندن برخی از قطعات چوبی به چسب نیاز دارید. یکی از کاربردی ترین چسب هایی که در نجاری بسیار استفاه می شود چسب چوب است.چسب چوب برای چسباندن دو قطعه چوبی به صورت موقت و یا دائم استفاده می شود. با توجه به نوع چوب و کارتان باید توانایی انتخاب بهترین چسب چوب را داشته باشید.بهترین چسب چوب کدام است؟  چسب های زیادی هستند در بازار که به عنوان چسباندن چوب به فروش می رسند. اغلب چسب های چوب بر پایه پلی ونیل استات ساخته شده و این مواد قدرت چسبانندگی چسب را برای چسباندن چوب افزایش می دهد.چسب چوب که به چسب نجاری نیز معروف است برای نفوذ به الیاف چوب دارای فرمول های خاصی هستند و اتصالات قوی روی چوب ایجاد می کنند.
چسب چوب چیست؟ چسب چوب کاربردی ترین چسب برای چسباندن چوب در نجاری میباشد
ماندگاری چسب چوب چقدر است؟

چسب چوب می تواند طول عمر بالایی داشته باشد و سال ها مورد استفاده قرار بگیرد. اما ممکن است شنیده باشید که چسب چوب pva پس از نگهداری در محیط های خیلی سرد به طور مداوم خراب می شود. در این مواقع بهتر است با یک چوب چسب چوب را چندین بار هم بزنید تا مواد چسب مجدد به طور کامل با یکدیگر ترکیب شوند. همچنین زمان خشک شدن چسب چوب به برند و کیفیت چسب چوب بستگی دارد.


  • منگنه کوب و میخکوب

منگنه کوب و میخکوب یکی از ابزارهای نجاری پر کاربرد هستند که در کارگاه های نجاری استفاده می شود. با استفاده از منگنه کوب می توانید دو قطعه چوبی را به راحتی به یکدیگر اتصال دهید. مگنه کوب در صنایع مبلمان سازی کاربرد بسیاری دارد. انواع منگنه کوب مانند منگنه کوب دستی ، منگنه کوب بادی ، منگنه کوب برقی تولید شده اند که نیاز کاربر را برای اتصال دو قطعه چوبی در سریع ترین زمان فراهم نموده است. میخکوب نیز همانند منگنه کوب کاربردی ترین ابزار در نجاری محسوب می شود میخ کوب بر خلاف منگنه کوب کار کوبیدن میخ روی متریال های مختلف را بر عهده دارد.میخکوب های جایگزین بسیار مناسبی برای چکش ها هستند چرا که سرعت کار با میخ کوب بسیار بیشتر از یک چکش دستی می باشد.

منگنه کوب و میخکوب ابزار مورد نیاز شغل نجاری


  • کولیس

کولیس چیست؟ کولیس یکی دیگر انواع ابزار نجاری پر کاربرد است که برای اندازه گیری دقیق قطرداخلی و خارجی قطعه استفاده میشود. کولیس علاوه بر اندازه گیر قطر داخلی و خارجی می تواند عمق جسم را به راحتی اندازه گیری کند. یکی از انواع کولیس ، کولیس ورنیه می باشد که دارای فک ثابت هستند و در امتداد یک مقیاس به خوبی کار می کند. کولیس ورنیه قابلیت اندازه گیری دقیق تا یک صدم میلیمتر را دارد و به دلیل قابلیت اندازه گیری دقیقش محبوبیت خاصی بین نجاران و سایر افراد دارد. یکی از کاربرد کولیس در ساخت قطعات خودرو می باشد. در صنعت خودرو و هوانوردی از کولیس ورنیه برای اطمینان از ثابت بودن اندازه یکسان قطعات استفاده می شود. برای مثال درصنعت خودروسازی برای تولید فنرهای خودرو از کولیس ورنیه استفاده می شود کولیس ورنیه با اندازه گیری دقیق در تولیدات خودرو نقش به سزایی دارد و در غیر این صورت خودرو ناپایدار خواهد بود و یک تولید استاندارد نخواهد داشت.

کولیس چیست؟ کولیس ابزاری برای اندازه گیری قطر داخلی و خارجی قطعه می باشد.


در کارگاه های نجاری علاوه بر ابزارآلات دستی نجاری برای تسریع در کارها و موارد دیگر به ابزارآلات برقی و شارژی نیز مورد نیاز است . در این صفحه به چند ابزار برقی مورد نیاز در نجاری اشاره خواهیم کرد.

  • دریل

دریل می تواند بهترین ابزار برای یک نجار مبتدی نیز محسوب شود. دریل ها در کارگاه های نجاری و دیگر صنایع کاربرد بسیاری دارد. دریل ابزاریست که برای سوراخکاری روی سطح مختلف استفاده می شود. انواع دریل مانند دریل چکشی ، دریل گیربکسی ، دریل ساده برای استفاده در صنایع های مختلف تولید شده اند و برای سوراخکاری با ابزار دریل نیاز به مته می باشد. مته ها در سایز و مدل های مختلف وجود دارند هر چه سایز مته بزرگتر باشد سوراخ با قطر بیشتری روی سطح ایجاد می کند. دریل برقی انرژی مصرفی خود را از طریق برق شهری تامین می کند. در اینجا دریل هایی نیز وجود دارند که بدون سیم هستند و از طریق شارژ باتری برای سوراخکاری استفاده می شوند. دریل های شارژی قدرت  و سرعت کمتری نسبت به دریل برقی دارد. دریل شارژی 18ولت بهترین گزینه برای یک نجار تازه کار و مبتدی می باشد و استحکام بیشتری نسبت به دریل شارژی 14 ولت دارد.

کاربرد دریل در نجاری برای سوراخکاری انواع چوب در قطرهای مختلف


  • پیچ گوشتی شارژی

همانطور که می دانید برای باز و بسته کردن پیچ در گذشته از ابزاری به نام پیچ گوشتی استفاده می شد اما در کارگاه های بزرگ مانند نجاری استفاده متداول از پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ بسیار زمان بر است به همین دلیل نجاران می توانند از پیچ گوشتی شارژی به عنوان بهترین جایگزین پیچ گوشتی دستی استفاده کنند چرا که پیچ گوشتی شارژی با سرعت بالایی می تواند انواع پیچ را باز و بسته کند و سهولت نجار را در حین کار فراهم سازد.

پیچ گوشتی شارژی ابزار ضروری نجاری برای باز و بسته کردن پیچ با سرعت بالا


  • انواع اره در نجاری
در نجاری برای هر کاری با برش چوب شروع می شود. چه چوب سخت باشد و یا نرم برای شکل گیری نیاز به برش دارد. انواع اره در نجاری ساخته شده اند که چوب ها را در اشکال و اندازه های مختلفی برش می دهند. اره گردبر یکی از کاربردی ترین اره در کارهای نجاری محسوب می شود که به آن اره گردبر چوب نیز می گویند. اره گردبر دارای دندانه های فولادی تیز و برنده ای است که چوب را با سرعت بالایی برش می دهد. اره گردبر و یا همان اره دیسکی در سه مدل مختلف اره گردبر برقی ، اره گردبر شارژی و اره گردبر بادی ساخته می شوند و در واقع از نظر منبع تغذیه با یکدیگر متفاوتند. اره گردبر برقی پرفروش ترین اره در کارهای نجاری محسوب می شود که انرژی مصرفی خود را از طریق برق شهری تامین می کند و نسبت به اره گردبر شارژی سرعت و قدرت بیشتری برای برش دارد . هر چند اره های گردبر چوب با سرعت های مختلفی تولید می شوند. اصلی ترین کاربرد اره گردبر در نجاری و کابینت سازی برای برش کاری می باشد. 
کاربرد انواع اره برقی در شغل نجاری
بسیاری از فروشندگان اره نجاری به کسانی که وارد عرصه شغل نجاری شده اند برای برش چوب اره رومیزی را پیشنهاد می کنند.اما خرید اره گردبر بهترین گزینه برای کسانی که به تازگی پا به عرصه شغل نجاری گذاشته اند می باشد. اره گردبر کاربرد وسیعی نسبت به سایر اره های موجود در بازار دارد. اره رومیزی برای استفاده در کارگاه های کوچک بسیار بزرگ هستند. بهترین اره میزی نجاری برای برش های زیاد و سریع استفاده می شود اما اگر تازه شروع به کار نجاری کرده اید خرید اره رو میزی ضروری نمی باشد. بنابراین بهترین اره نجاری برای شروع کار اره گردبر می باشد و اینکه کدام اره گرد بر برای برش قطعه کار شما مناسب است بستگی به آن قطعه ای که قصد برشش را دارید ، دارد.
همچنین در اینجا با انواع تیغه برای برش نیز آشنا می شوید:
تیغه فولادی : تیغه فولادی اره گردبر برای برش چوب با ضخامت های مختلف استفاده می شود.
تیغه الماسه : برای برش سطوح سخت بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

تیغه سرامیکی : همانطور که از نامش مشخص است برای برش سرامیک و کاشی مورد استفاده قرار می گیرد.


  • اره مویی
دومین اره ای که هر نجاری باید در کارگاه خود داشته باشد اره مویی ( اره منبت کاری ) است. اره مویی به دو دسته اره مویی برقی و اره مویی دستی تقسیم بندی می شود و واژه اره مویی به انگلیسی jigsaw  می باشد. اره مویی برقی قابلیت برش چوب به صورت مستقیم ، منحنی و مارپیچ را دارند. تفاوت اره مویی با اره گردبر نوع تیغه های به کار برده شده در آن می باشد. اره مویی به جای تیغه های گردان برش را به صورت حرکت جلو و عقب و بالا و پایین انجام می دهد و تیغه های آن از نظر تعداد دندانه و فاصله های آن متفاوت است و اصلی ترین کاربرد اره مویی برای برش فلز ، پلاستیک و چوب می باشد. دندانه های ریز تیغ اره برای برش رویه های نازک سطح استفاده می شود و دندانه های درشت برای برش موادهای سخت و کارهای سریع مورد استفاده قرار می گیرد.

اره منبت کاری به راحتی قابلیت برش با یک دست را دارد و این امکان را به شما می دهد که با دست دیگر قطعه را محکم در جای خود نگه دارید. اره مویی قطعات کوچک چوب را با ظرافت بالایی برش می دهد که یکی از مزایای اره مویی محسوب می شود. اصلی ترین تفاوت اره مویی برقی با اره مویی دستی در این است که اره مویی دستی همانطور که از نامش مشخص است به صورت دستی برش را انجام می دهد اره از یک دسته ساخته شده که بدنه به شکل یو شکل دارد و تیغه آن با پین به دو طرف بدنه متصل شده است. تیغه این اره بر اساس ضخامت قطعه بین 30 الی 40 میلی متر انتخاب می شود. اره مویی برقی بدنه ای به شکل u  دارد و تیغه های آن به دو طرف متصل شده و حرکت تیغه به صورت بالا و پایین بوده و با موتور کوچکی قابلیت برش را دارد. برخی از مدل های اره مویی برقی قابلیت برش تا زاویه 45 درجه قابلیت برش اریب را دارد.


  • اره رو میزی
اره رومیزی چیست؟ اره رومیزی یکی از کاربردی ترین ابزار در صنعت چوب محسوب می شود. این مدل اره رو میزی بدین صورت است که یک اره برقی روی یک میز به صورت ثابت قرار گرفته و برش چوب را از طریق موتور قدرتمندی که زیر اره میزی قرار گرفته انجام می دهد.
اره رومیزی چیست؟ کاربرد اره رومیزی در نجاری
عمق و زاوایای تیغه به راحتی در این مدل اره میزی قابل تنظیم است. اصلی ترین کاربرد اره میزی و یا همان اره چوب بر به شرح ذیل می باشد:
  1. قابلیت برش های مختلف در طول چوب
  2. برش چوب به صورت عرضی بر روی نئوپان ام دی اف و چوب
  3. برش چوب با ضخامت و ابعاد مشخص شده
  • اره نواری

اره نواری یکی دیگر از انواع اره در صنعت چوب می باشد که برای اولین بار در سال 1808 در کشور انگلستان اولین ساخت اره نواری به ثبت رسید.کاربرد اره نواری برای برش طولی ، برش چوب با ظرافت بالا ، تبدیل گرده های چوب به الوار ، برش چوب های ضخیم می باشد البته در برخی از مدل های اره نواری قابلیت برش با زاویه را نیز دارند. اره نواری بدنه ای بسیار مستحکمی دارند برای برش دقیق و هموار بهترین گزینه برای خرید می باشند.


  • سنباده لرزان

سنباده لرزان چیست؟ از سنباده برای براده برداری و تمیزکاری سطح چوب استفاده می شود.سنباده لرزان نسبت به سنباده های دستی سرعت عمل بیشتری دارند. انواع سنباده لرزان در کارگاه های نجاری و مبلمان سازی برای یکدست کردن سطح چوب دیده می شود. در واقع یک پد سنباده به دستگاه سنباده لرزان متصل می شود و برای از بین بردن خراش ها و ناصافی های روی چوب مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد سنباده لرزان در کارگاه های نجاری ، مبلمان سازی و کابیت سازی  به وفور دیده می شود.

سنباده لرزان در نجاری برای براده برداری و صیقل کاری سطح چوب استفاده می شود


  • کاغذ سنباده
کاغذ سنباده از ورق هایی ساخته شده که برای صاف کردن سطح چوب برای رنگ آمیزی در صنعت چوب کاربرد دارد. سنباده زدن تنها برای صاف کردن سطح چوب استفاده نمی شود بلکه از ورق سنباده کاغذی می توان برای هموار کردن سطح فلزی و گچی نیز استفاده می شود. انواع کاغذ سنباده در سایزهای مختلف ساخته شده اند و هر کدام از سایز کاغذ سنباده میزان زبری و نرمی سنباده را تعیین می کند. سختی کاغذ سنباده و یا سنباده پوساب به ذرات ساینده آن بستگی دارد. هر چه عدد سختی سنباده کمتر باشد ذرات ساینده بزرگ تر می باشد.
کاغذ سنباده برای صاف کردن کردن سطح چوب استفاده میشود

رطوبت سنج چوب

رطوبت سنج چوب چیست؟ سطح رطوبت چوب برای ساخت لوازم های چوبی بسیار مهم است.اگر می خواهید لوازم های چوبی عمر طولانی تری داشته باشند باید از چوب با رطوبت مناسب استفاده کنید. بی توجهی به رطوبت چوب در مشاغل هایی مانند کابینت سازی تاثیر منفی روی سطح چوب می گذارد و در نهایت کابینت هایی از جنس چوب و ام دی اف تاب دار با ساخت های آسیب دیده ایجاد می شوند. رطوبت سنج ابزاریست که می تواند میزان رطوبت چوب را تشخیص دهد و به رطوبت سنج چوب نیز معروف هستند.

رطوبت سنج چوب چیست؟ کاربرد رطوبت سنج در نجاری

آیا رطوبت سنج چوب دقت بالایی برای تشخیص میزان رطوبت دارد؟

بهترین رطوبت سنج چوب ، قابلیت تشخیص رطوبت چوب تا 0.1 درصد را نیز دارد و به کاربر خوانش دقیق رطوبت را فراهم می کند تا کاربر بتواند تصمیم درستی برای نحوه استفاده از چوب را بگیرد. امروزه انواع رطوبت سنج تولید شده اند که هر کدام کیفیت و کارایی خاص خود را دارد. رطوبت سنج چوب باید از کیفیت مناسب و استاندارد برخوردار باشد چرا که رطوبت سنج های بی کیفیت اعدادهای دقیقی را به کاربر ارائه نمی دهد. مشاغل هایی همچون نجاری قبل از اقدام به ساخت و تولید با ابزارآلات چوبی باید از رطوبت سنج دقیق استفاده کنند و مطمعن شوند که چوب به emc خود رسیده است. خواندن نادرست اعداد رطوبت سنج به پروژه کاری شما آسیب وارد می کند.

کاربرد رطوبت سنج

رطوبت سنج ، به طور غیر مستقیم میزان رطوبت موجود در یک قطعه چوبی را با اندازه گیری برخی خواص الکتریکی داخل چوب اندازه گیری می کند. خوشبختانه به دلیل ضرورت این ابزار رطوبت سنج های دقیق و با کیفیتی به بازار عرضه شدند تا تصمیمات درستی برای زمان اجرا و نحوه استفاده از چوب را بگیرید.

 

ابزارهای دستی مورد نیاز نجاری کدام اند ؟
ابزارهای دستی که در نجاری بسیار کاربرد دارند شامل پیچ گوشتی ، چکش ، گیره نجاری ، پتک ، مغار ، متر ، کولیس و موارد بسیار دیگر می باشد.
آیا بدون ابزار برقی نجاری می توان کار نجاری را شروع کرد ؟
باید با در نظر گرفتن نوع کارتان ابزار مورد نیاز نجاری را انتخاب کنید. در نجاری کارهایی هستند که بدون نیاز به ابزار برقی امکان پذیر نمی باشد.
ارسال نظر / پرسش در مورد پرکاربردترین ابزارآلات نجاری
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح