آیا ابزارآلات ارزان کیفیت بالایی هم دارند؟

قیمت ابزارآلات چه از نوع ابزارآلات دستی و چه ابزارآلات برقی متفاوت است.برندهای شناخته شده ای وجود دارد که توسط تعمیرکاران و کسانی که به انواع ابزارآلات نیاز دارند استفاده می شود و اغلب مردم می دانند که هزینه ساخت ابزارو قیمت گذاری آن بستگی به کیفیت ابزار دارد و مطمعنا هر چه از باکیفیت ترین قطعات در ساخت ابزارآلات استفاده شود قیمت بالاتری دارد. بنابراین ابزار ارزان و بی کیفیت شاید قیمت کمتری نسبت به محصولات مشابه خود داشته باشد اما ابزار ارزان نسبت به ابزارآلات با برندهای شناخته شده از کیفیت پایین تری برخوردار است. شرکت هایی که به تولید ابزارارزان و بی کیفیت اعتقادی ندارند ، ابزارآلات خود را با کیفیت بالایی تولید می کنند که ضمانت و گارانتی آن نشان دهنده یک ابزار با کیفیت می باشد.
ایا ابزارالات ارزان کیفیت بالایی دارند؟
در هنگام خرید ابزار حتما به کیفیت آن بیشتر توجه کنید . در این بخش ما ابزار ارزان بی کیفیت را با ابزار با کیفیت برای شما مقایسه خواهیم کرد پس تا آخرین مطالب با ما همراه باشید .

خرید ابزار ارزان یا ابزار با کیفیت

ابزار ارزان زیادی در بازار وجود دارند که به دلیل ساخت ضعیف و عدم کنترل کیفیت ، با بیش از چند بار استفاده و یا حتی در اولین استفاده خراب می شوند و مقاومت زیادی ندارند. ابزار با کیفیت معمولا کنترل کیفیت بهتری دارند و از قیمت بالاتری نیز برخوردارند و در کل مشکلات کم تری از جمله خرابی ابزار را به همراه دارد. در این جا مثالی با چند نوع ابزار دستی می زنیم تا درک بیشتری درباره تفاوت ابزار ارزان و ابزار باکیفیت داشته باشید.
پیچ گوشتی ، انبر قفلی ، انبردست ، آچار فرانسه ابزارآلاتی هستند که در هر خانه و یا کارگاه قابل مشاهده است. بسیاری از افراد در کارگاه های خود از این نوع ابزارهای دستی به طور مداوم استفاده می کنند حال اگر انتخاب شما خرید ابزارآلات ارزان در این موارد باشد به چه مشکلاتی مواجه خواهید شد؟ خرید ابزار ارزان مانند پیچ گوشتی در استفاده های طولانی مدت دچار خوردگی و سایش سری پیچ گوشتی می شوند و در نهایت شما باید برای خرید مجدد یک پیچ گوشتی اقدام کنید این کار هزینه شما را چندین برابر می کند. شاید در ابتدا به خیال خودتان در هزینه ها صرفه جویی کرده اید اما حقیقت این است که اگر ابزار ارزان و بی کیفیت را به خرید ابزار با کیفیت ترجیح دهید باید هزینه چند برابر یک ابزار با کیفیت را برای تعمیر ابزارهای ارزان قیمت متحمل شوید.
خرید ابزار ارزان یا ابزار با کیفیت
بسیاری از خریداران ابزار این سوال را می پرسند که چرا باید برای خرید مجموعه ابزار با کیفیت هزینه اضافه پرداخت کنیم در صورتی که ابزار ارزان قیمت نیز همان کار را برایمان انجام می دهد؟ در پاسخ به این سوال به جرات می توان گفت که کیفیت مهم تر از پرداخت هزینه بالا می باشد. اگر در جستجوی خرید ابزار با کیفیت بالا در سطح حرفه ای هستید چه ابزار دستی ،ابزار برقی ، ابزار برش ، ابزار اندازه گیری باید آمادگی برای پرداخت هزینه بیشتر را داشته باشید و نگران پرداخت بیشتر آن نباشید چرا که ابزار با کیفیت ارزش خرید با قیمت بالا را دارد به این دلیل که ابزار حرفه ای و با کیفیت طول عمر بالاتری دارند و سرمایه گذاری یکباره می باشد.
اگر فردی هستید که در ساعت های طولانی مدت از ابزارهای گوناگون استفاده می کنید پس منطقی است که روی ابزار با کیفیت سرمایه گذاری کنید. اما اگر استفاده طولانی مدت از ابزار را ندارید می توانید بهترین ابزار ارزان قیمت را خریداری کنید. توجه داشته باشید ابزار ارزان قیمت اگر استفاده مداوم هم نداشته باشند به سرعت زنگ میزنند و یا قطعات آن ها به درستی کار نمی کند. بنابراین باز هم پیشنهاد ما به شما خرید ابزار با کیفیت نسبت به ابزار دست دوم و یا ابزار ارزان می باشد.
ابزار ارزان دوام زیادی ندارند و نمی توان به آن ها برای استفاده های روزمره اعتماد کرد مخصوصا در هنگام انجام کارهای سنگین و یا کارهای مداوم صنعتی که نیاز به دقت بالایی دارند خرید ابزار ارزان بدترین گزینه برای انتخاب می شود.

تفاوت ابزار ارزان با ابزار با کیفیت

  • دوام ابزار باکیفیت
ابزار دستی با کیفیت و یا سایر ابزارالات برای استفاده در طولانی مدت دوام و استحکام بیشتری دارند اما اگر تعویض مکرر ابزارهای خراب و شکسته شده برای شما مشکلی ندارد می توانید ابزار ارزان را انتخاب کنید. اغلب متخصصان در جستجو کاهش هزینه های اولیه هستند. به طور مثال حراج ابزار دست دوم و اقدام به خرید آن متوجه خرابی زودرس ابزار خواهید شد و در نهایت مجبور می شوید بیشتر از مبلغی که در مرحله اول روی ابزارهای باکیفیت سرمایه گذاری می کردید پرداخت کنید. با نگهداری و مراقبت از ابزارهای با کیفیت سالیان سال می توانید از ابزار استفاده کنید.
  • راحتی ابزار با کیفیت و ارگونومیک
ابزار با کیفیت هم از نظر ارگونومیک و هم از نظر شکل ظاهری با ابزار ارزان و بی کیفیت متفاوت است. زمانی که شما استفاده مداوم از ابزار را دارید ارگونومیک و راحتی ابزار در دستان شما نقش مهمی در تجربه کاربر دارد. به طور مثال دسته های ابزار ارزان قیمت به صورت ارگونومیک طراحی نشده اند و در استفاده های طولانی مدت باعث خستگی دست کاربر و تعریق دست می شود. زمانی که با ابزار احساس راحتی نداشته باشید قطعا روی نتیجه کار شما نیز تاثیر می گذارد. ابزارهای باکیفیت و خوش دست دسته هایی با طراحی ارگونومیک ساخته می شوند که از آسیب به دست و فشار زیاد جلوگیری می کند. اگر در حین کار با ابزار احساس راحتی ندارید این نشان دهنده خرید ابزار بی کیفیت می باشد.
ابزار باکیفیت در دقت و ظرافت کار تاثیر گذار است. زمانی که از ابزار به طور حرفه ای استفاده می کنید اگر خروجی کار یک میلی متر تغییر کند روی کیفیت کار شما تاثیر می گذارد. ابزار ارزان به راحتی می شکنند مخصوصا اگر تحت فشار قرار بگیرند یا به طور مداوم از آن ها استفاده شود. زمانی که شما نمی خواهید نتیجه کارتان تحت تاثیر قرار بگیرد استفاده از ابزار بی کیفیت نتیجه دلخواه را به نمی دهد.
  • عایق بندی نشدن ابزار بی کیفیت
خرید ابزار ارزان و بی کیفیت مانند سیم چین ارزان  به درستی عایق بندی نمی شوند و ممکن است شما را در خطر برق گرفتگی در حین کار قرار دهد و یا گاهی ممکن است قسمت هایی از ابزار در حین کار از بین برود و در نتیجه به کارگر آسیب وارد کند.
تفاوت ابزار ارزان با ابزار باکیفیت در چه چیز می باشد؟
  • سختی استفاده
معمولا همیشه انجام هر کاری با یک ابزار بی کیفیت که هیچ مارک معتبری ندارند برایمان سخت است . خیلی از افراد همیشه در تلاش هستند به علت خیلی ارزان بودن بعضی از ابزار ، از ابزارالات بی کیفیت که اصلا برای کارشان مناسب نیست استفاده کنند در حالی که امکان دارد آن ابزار با کمبود توان یا بازده مواجه باشد و توانایی انجام کار مورد نظر فرد را نداشته باشد با انتخاب ابزار درست و با کیفیت هیچگاه با این مشکلات مواجه نمی شوید .
  • زمان
استفاده از ابزار بی کیفیت و نا مناسب  فقط زمان را از شما می گیرد برخلاف این که اگر از ابزار مناسب و با کیفیت استفاده کنید در اتلاف زمان بسیار صرفه جویی می شود . سازندگان ابزار حرفه ای ، ابزار را برای کارهای مشخصی ساخته اند و آن را به روشی که باید کار کند آزمایش کرده اند .
  • گارانتی معتبر ابزار
اعتبار یک سازنده ، بهترین ضمانت برای کیفیت محصولاتش می باشد. قطعا تولید کنندگان معتبر جهت حفظ اعتبارشان ابزارهایی با کیفیت  که خرابی کم تری داشته باشند را تولید می کنند .
ابزار حتما باید دارای گارانتی باشد اما نباید آن را به معنای این که ، آن ابزار کیفیت مناسبی دارد بدانیم ، معمولا از گارانتی به عنوان بازاریابی نیز استفاده می کنند در واقع گارانتی به محصول ارزش می دهد و به این معنا نیست که حتما ابزار خراب نمی شود .
باید به این توجه داشته باشیم ، شرکت هایی که ابزارالات خود را گارانتی می کنند به هیچ عنوان نماینده و مورد تایید کمپانی سازنده ی محصول نمی باشند پس باید به اعتبار خود شرکت ها بیشتر توجه نمود و متاسفانه بعضی از شرکت ها که از بهترین برند می باشند کیفیت خدمات مطلوبی ندارند .بسیاری از این گارانتی ها با قانون های نامشخصی که دارند ، یا آن محصول را تعویض نمی کنند و یا در صورت پذیرش ابزار معیوب ، در زمان های طولانی فرد را معطل می کنند. برای مثال شما یک ابزار بی کیفیت را به دلیل داشتن گارانتی از این شرکت ها خریداری نمودید و مطمعنا دیر یا زود ابزارتان به دلیل بی کیفیت  بودنش از کار می افتد وحتما این شرکت ها با یک بهانه ای ابزار شما را تعویض نمی کنند و شما مجبورید ابزار دیگری را جایگزین آن کنید و دوباره هزینه دیگری ، بپردازید .
 بنابراین در انتخاب ابزار مناسب بسیار دقت کنید تا فقط داشتن گارانتی شما را فریب ندهد همیشه اول ، باید از کیفیت ابزار اطمینان حاصل کنید و گارانتی را به عنوان گزینه دوم قرار دهید .
  • ظاهر
معمولا ابزارهایی که با کیفیت هستند از نظر ظاهری خوش ساخت و خوش فرم می باشند  و کسانی که به ابزار علاقه مندند به خوبی متوجه ظاهر و کیفیت آن می شوند .
ابزارهای معتبر و با کیفیت دارای علامت های حکاکی شده یا قالب گیری شده می باشند و از جعبه های خوش ساخت و بسته بندی های زیبا و مناسب برخوردارند همچنین ابزارهای بی کیفیت را نیز می توانید از داشتن جعبه های ضعیف ، بدنه های بی کیفیت  تشخیص دهید این نوع ابزارها نماد و نشانه قابل تشخیصی روی بسته بندی هایشان ندارند .  
اما باز هم باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که همه چیز ظاهر نیست ، ابزارهای زیادی در بازار هستند که حتی از برند های دیگر تقلید کرده تا گران به نظر برسند . بنابراین فریب ظاهر بسته بندی یا ظاهر زیبای ابزار را نباید خورد .

 

خرید ابزار با کیفیت

با این تفاسیرابزار گران بخریم یا ابزار ارزان؟ ابزار با کیفیت و استاندارد در مقایسه با ابزار ارزان و بی کیفیت قیمت بیشتری دارند. با این حال همانطور که در مطالب قبل توضیح داده شد هزینه های طولانی مدت استفاده از ابزار ارزان بیش از هزینه ی یکباره در ابزارهای با کیفیت بالا می باشد. بنابراین کسانی که سوالشان این است که ابزار گران بخریم یا ارزان؟ توصیه می شود از خرید ابزار دستی ارزان و سایر ابزارآلات خودداری کرده و با یکبار هزینه بیشتر ابزار با کیفیت خریداری کنید. امروزه ابزار ارزان در تهران بسیار قابل مشاهده اند که برند خاصی ندارند و بی کیفیت بودن آن ها حتی در ظاهرشان نیز مشخص است بنابراین برای خرید ابزار با کیفیت حتما به مارک و جنس ابزار توجه کنید.

طیف گسترده ای از ابزارها با کاربردهایی متفاوت تولید شده اند که تشخیص با کیفیت بودنشان کار سخت و دشوار است ابزار میهن به شما کمک می کند تا ابزار با کیفیت مطابق با نیاز های خاص شما خریداری شود.

بهترین انتخاب برای خرید ابزار ، خرید ابزار باکیفیت است


با همه این مباحثی که در این بخش شرح داده شد متوجه شدیم که استفاده از ابزار با کیفیت و مناسب ، بهترین کار در زمینه فنی می باشد . با استفاده از ابزارهای با کیفیت که سازنده های معتبر و قابل اطمینانی دارند و از مواد مستحکم ساخته شده اند می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و کارهایتان را با بازده بهتر در زمان کم تر و بسیار راحت ترانجام دهید .بنابراین اگر شما مانند یک فرد حرفه ای به کارتان اهمیت می دهید با مقداری هزینه ای بیشتر ابزار مناسبی تهیه کنید که ایمنی بیشتری هم نیز داشته باشد.

اگر علاقه مند به مطالعه سایر مقالات هستید، مطالعه مقالات ذیل پیشنهاد می شود:

ابزارآلات مورد نیاز شغل نجاری

ابزار مورد نیاز منزل

ایا ابزارالات ارزان قیمت کیفیت ساخت بالایی دارند ؟
خیر. اغلب ابزارهای ارزان قیمت به دلیل ضعیف بودن در ساختارشان طول عمر کمتری دارند و با چند بار استفاده خراب می شوند.
ویژگی ابزار با کیفیت چیست ؟
ابزارهای باکیفیت خوش دست و سبک هستند و همه استانداردهای لازم در ابزار را دارد و از طول عمر بالایی برخوردار است.
مشخصات ابزار بی کیفیت و ارزان قیمت چیست ؟
ابزارهای بی کیفیت هیچ استانداردی ندارند و ممکن است ایمنی انسان را نیز در حین کار به خطر بیندازد. سنگین هستند و باعث خستگی دست کاربر می شوند و با چند بار استفاده به سرعت کارایی خود را از دست می دهند.
ارسال نظر / پرسش در مورد خرید ابزار ارزان یا ابزارباکیفیت
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح