ابزار مورد نیاز منزل + معرفی 11 ابزار ضروری در خانه

برای تعمیرات جزئی و تعمیرات لوازم های خانگی به چند ابزار ضروری در هر خانه ای مورد نیاز است که باید در هر جعبه ابزاری وجود داشته باشد. یاد گیری نحوه انجام تعمیرات خانه بدین معناست که شما مهارت های لازم برای انجام کارها بدون دخالت شخص دیگری را خواهید داشت اما قبل از یادگیری مهارت ها برای تعمیرات منزل به ابزار مناسب نیاز دارید. بنابراین ما در این صفحه لیستی از چندین ابزار ضروری در خانه را بررسی می کنیم که قابلیت استفاده برای پروژه های مختلف و تعمیرات لوازم های خانه را داشته باشد.
ابزار مورد نیاز منزل ، معرفی 11 ابزار ضروری در منزل
ابزارهایی که در این صفحه درباره هر کدامشان توضیح داده می شود ابزارآلاتی هستند که هر شخصی بدون توجه به سطح مهارت و یا تجربه اش باید در کیف ابزار و جعبه ابزار خود در دسترس داشته باشد.

ابزار ضروری در خانه

در هر خانه ای چند ابزار ضروری برای تعمیرات و..مورد نیاز است که به شرح ذیل می باشد:

  • پیچ گوشتی
پیچ گوشتی یک ابزار ضروری در هر جعبه ابزار است که از آن برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف استفاده می شود. کاربرد پیچ گوشتی در منزل و پروژه های دیگر بسیار زیاد است. از تعمیر مبلمان ( سفت و شل کردن پیچ های مبلمان ) ، وصل کردن لولای درب و... پیچ گوشتی در منزل کاربرد وسیعی دارد. پیچ گوشتی انواع مختلفی دارد که برای باز کردن پیچ های مختلف استفاده می شود. برای این که یک پیچ گوشتی همه کاره و کاربردی در منزل داشته باشید پیشنهاد می شود از پیچ گوشتی های با نوک قابل تعویض استفاده کنید این نوع پیچ گوشتی ها قابلیت تعویض سری را دارند و انواع نوک پیچ گوشتی به آن متصل می شود و کافیست نوک پیچ گوشتی مورد نیاز را از فروشگاه خریداری کنید.
پیچ گوشتی ابزار ضروری منزل برای باز و بسته کردن انواع پیچ
یکی دیگر از انواع پیچ گوشتی که در منزل نیز کاربرد دارد پیچ گوشتی آلنی می باشد این نوع پیچ گوشتی ها دارای سری شش ضلعی می باشند.

درواقع هر زمان که نیاز به باز و بسته کردن یک پیچ داشته باشید یک راه حل سریع که می تواند بسیاری از مشکلات رایج خانه را حل کند استفاده از پیچ گوشتی و انواع پیچ گوشتی می باشد.

پیچ گوشتی آلنی یکی از انواع پیچ گوشتی با سری شش ضلعی می باشد


  • انبردست
انبردست چیست ؟ انبردست ابزاریست که می تواند قطعات را با قدرت بالایی نگه دارد در واقع زمانی که قدرت یا مهارت لازم برای نگه داشتن یک قطعه را ندارید انبردست بهترین ابزار برای انجام این کار می باشد. قطعاتی هستند که نیاز به فشار دادن با قدرت بالا می باشند انبردست می تواند با قدرت بالا قطعه ای را محکم فشار دهد. از دیگر وظایف انبردست این است که می تواند به راحتی میخ داخل دیوار را به بیرون بکشد. شما می توانید از انبر دست برای خم کردن قطعات فلزی کوچک نیز استفاده کنید. واژه انبردست در انگلیسی pliers  است این ابزار نه تنها برای مصارف خانگی بلکه برای مشاغل های گوناگون از جمله تاسیساتی و برقکاری کاربرد بسیاری دارد.
انبردست چیست؟ کاربرد انبردست به عنوان ابزار ضروری در خانه
امروزه انواع انبردست برای کاری خاص طراحی شده است و کاربرد انبردست را می توان بر اساس نوع و ساخت انبردست تقسیم بندی کرد. با توضیحات کامل درباره انبردست می توانید بهترین انبردست را به عنوان یک ابزار ضروری منزل خریداری کنید. برای مثال برای خم کردن سیم های فلزی و نازک از انبردست با فک مخروطی استفاده می شود. انبردست مورب برای برش سیم هایی که ابزارهای بزرگ نمی توانند به انها دسترسی پیدا کنند استفاده می شود و از آنجایی که لبه های برش به صورت مورب 15 درجه منحرف شده اند انبردست می تواند اجسام را هم سطح با یک سطح برش دهد. به طور کل فواید انبردست در بسیاری از کارها به وفور دیده می شود. ساخت انبردست از یک اهرم فلزی درجه یک تشکیل شده که در انتهای اهرم به یکدیگر متصل شده اند و دارای دو فک برای نگهداری اجسام و دو دسته بلند تر که به فک ها متصل شده می باشد. ساختن انبردست بدین شکل باعث می شود یک مزیت مکانیکی ایجاد شود و اجازه می دهد تا با نیروی بیشتری یک قطعه را نگهدارد. همه انبردست ها می توانند در خم کردن اجسام کمک کنند بنابراین انتخاب بهترین انبردست به قطعه خاصی که باید خم کنید بستگی دارد. مفهوم درک قسمت های اصلی انبردست و کاربرد انبردست بسیار مهم است. چرا که این قطعات ممکن است از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت باشد چرا که انبردست های مختلفی برای کاربردی خاص طراحی شده اند.
نحوه ساخت انبردست بدین صورت میباشد:
1-نوک انبردست
نوک انبردست معمولا باریک تر از بقیه فک انبردست می باشد و به کاربر کنترل بیشتری برای مانور در فضاهای کوچک میدهد.
2-قسمت فک دندانه دار انبردست
این ناحیه از فک انبردست از دندانه های کوچکی ساخته شده که به گرفتن اجسام کمک می کند و در انتهای فک انبردست قسمتی به صورت تیز ساخته شده که برای برش سیم و کابل و از بین بردن غلاف پلاستیکی استفاده می شود. فک انبردست از نظر اندازه متفاوت است و انتهای کاری انبر برای گرفتن استفاده می شود. معمولا برای ساختن انبردست از فک هایی با بهترین آلیاژ استفاده می شود که در برابر زنگ زدگی نیز مقاومت بالایی داشته باشند.
3-نقطه محوری
نقطه محوری همان تکیه گاه انبردست است که یک نقطه اهرمی را برای سهولت در بازو بسته کردن دسته های انبردست فراهم می کند.
4-دسته انبردست
دسته انبردست بخش مهم دیگر ساختار انبردست است که در دست می گیرید. دسته انبردست معمولا باید به صورت ارگونومیک ساخته شود تا مانع سر خوردن دست درحین کار شود. عکس از انبردست در این صفحه قسمت های تشکیل شده انبردست را نشان میدهد.
اجزای تشکیل دهنده انبردست و نحوه ساخت انبردست
همانطور که در مطالب قبل گفته شد انبردست یکی از ابزار مورد نیاز منزل محسوب می شود که داشتن آن در هر کیف ابزار و جعبه ابزاری ضروری است. سایزهای انبردست متفاوت است به همین دلیل می توانید با بررسی کامل بهترین سایز انبردست را برای خرید انبردست انتخاب کنید. برای خرید انبردست به قیمت انبردست ، سایز انبردست ، ویژگی های انبردست دقت لازم را داشته باشید.

  • سیم چین

سیم چین چیست؟ سیم چین چه کاربردی دارد؟ سیم چین یکی دیگر از ابزارآلاتی است که در جعبه ابزارهای خانگی و تاسیساتی بسیار مشاهده می شود. سیم چین از دیگر انواع انبرآلات محسوب می شود که برای برش سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد سیم چین برای نصب شبکه برق نیزمی باشد. به طور کل وظیفه سیم چین در حوزه برق و الکترونیکی جهت برش و یا لخت کردن سیم استفاده می شود. بسیاری از افراد از سیم چین به عنوان سیم لخت کن استفاده می کنند این دو ابزار کاربرد متفاوتی با یکدیگر دارند و ممکن است با چنین اشتباهی آسیب به بدنه سیم در حین جدا کردن روکش آن وارد شود.

سیم چین ابزار دستی برای جداسازی روکش سیم می باشد وانواع مختلفی دارد.

امروزه انواع سیم چین با کاربردهایی متفاوت مانند کابل بر ، سیم چین کله گاوی ، سیم چین الکترونیکی به بازار عرضه شده اند که نیاز کاربر را برای برش انواع سیم با قطرهای مختلف فراهم نموده است. برای خرید سیم چین و انتخاب بهترین سیم چین باید به چند موارد مهم توجه کنید:

  1. سیم چین انواع مختلفی دارد و بر اساس نوع کار باید بهترین سیم چین را انتخاب کرد.
  2. برای خرید سیم چین به دسته سیم چین توجه کنید که به صورت ارگونومیک ساخته شده باشد. سیم چین درجه یک در استفاده های طولانی مدت خراب نمی شود بنابراین انتخاب بهترین مارک سیم چین بسیار مهم است. همچنین سیم چین و انبردست ساختار متفاوتی با یکدیگر دارند در حین خرید این دو ابزار را مشابه یکدیگر ندانید.
  3. برای خرید انواع سیم چین برق حتما سیم چین هایی را انتخاب کنید که دارای دسته های عایق دار باشند و ایمنی فرد را تامین کند.
  • انبر قفلی
انبر قفلی یکی دیگر از ابزارآلات دستی می باشد که برای چرخاندن پیچ و نگه داشتن قطعات استفاده میشود. اولین انبر قفلی در سال 1920توسط یک آهنگر به نام بیل پترسن ساخته شد و در یک دهه بعد شرکت او اقدام به تولید انبر قفلی vise grip  ، انبر قفلی آمریکایی نمود که به عنوان بهترین انبر قفلی شناخته شد این شرکت با تولید گسترده انواع انبر قفلی طرفداران زیادی پیدا کرد و مکانیک ها ، جوشکاران ، لوله کش ها از انبر قفلی جهت قدرت بالا برای نگهداری قطعات استفاده نمودند. اجزای انبر قفلی از یک دسته ثابت ، دسته متحرک ، فک ثابت ، فک متحرک ، اهرم ، میله رابط ساخته شده است. ساخت انبرقفلی به گونه ای است که یک فرد مبتدی نیز می تواند به راحتی از آن برای محکم نگه داشتن قطعات استفاده کند. اگر تا به حال از انبر قفلی  استفاده نکرده اید و درباره نحوه استفاده از انبر قفلی  هیچ اطلاعی ندارید بهتر است قبل از خرید انبر قفلی ، درباره این ابزار تحقیقات لازم را داشته باشید. نحوه استفاده از انبر قفلی کار ساده ای می باشد دسته های انبر قفلی را در حین چرخاندن فشار دهید. برخی از انبرقفلی های دارای یک حلقه هستند که از طریق آن می توانید پیچ گوشتی را برای افزایش نیروی چرخش بلغزانید.
انبر قفلی ابزار ضروری در منزل برای نگهداری قطعات مختلف
از دیگر کاربرد انبر قفلی شل کردن پیچ و مهره و لوله ها یا محکم نگه داشتن آن ها می باشد تا بتوانید بسیار آسان آن ها را جدا کنید. انبرقفلی با فک منحنی برای این کار گزینه مناسبی می باشد. انبرقفلی با فک منحنی روی لوله و میله به راحتی چفت می شود و لوله را محکم نگه می دارد. دندانه های این نوع انبر قفلی در سطح کار فرو می رود و لوله را محکم در جای خود نگه می دارد. معمولا اغلب انبرقفلی ها در قسمت انتهایی خود قابلیت برش سیم را دارند که بسیاری از افراد این ویژگی انبرقفلی را نادیده می گیرند.
  • آچار فرانسه
انتخاب یک آچار مناسب برای بازو بسته کردن مهره ها در پروژه های مختلف میتواند کمک شایانی کند. با تولید گسترده انواع آچارآلات انتخاب بهترین آچار برای کار می تواند سخت و دشوار باشد. ابزار میهن به شما کمک می کند در میان انواع آچارآلات بهترین آچار را به عنوان یک ابزار ضروری در خانه انتخاب کنید. یکی از کاربردی ترین آچارآلات در منزل ، آچار فرانسه می باشد واژه آچار فرانسه به انگلیسی wrench است که قدمت ساخت آن به صدها سال بر می گردد. اچار فرانسه برای محکم کردن وسایل های لوله کشی بسیار کاربرد دارد به طور کلی آچارفرانسه قطعه را شل و یا سفت می کند. آچار فرانسه 10 اینچ ، آچار فرانسه 12 اینچ ، آچار فرانسه 8 اینچ پرفروش ترین آچار فرانسه هایی هستند که به عنوان مصارف خانگی نیز استفاده می شود. اگر برای باز کردن مهره نیاز به باز کردن دهانه زیاد آچارفرانسه دارید بهتر است از آچار فرانسه با دسته های بزرگ تر استفاده کنید. اما وقتی فضا کم است به سراغ آچار فرانسه کوچک با دسته کوتاه بروید.
آچار فرانسه ابزار ضروری خانه جهت شل و محکم کردن مهره ها استفاده میشود
آچار فرانسه نوعی آچار تخت با دهانه ی متغیر است و از این آچار برای پیچ و مهره های گرد نمی توان استفاده کرد ،آچار فرانسه ها در اندازه و سایزهای متفاوتی تولید و عرضه می شوند.
یکی دیگر از انواع آچارآلات ، آچار لوله گیر می باشد.از نام این آچار نمایان است که برای نگه داشتن لوله ، در کارهای مختلف مانند پیچاندن زانویی به سر لوله استفاده می شود آچار لوله گیر دو دسته نسبت به مدل تک دسته از قدرت تحرک زیادی برخوردار است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد .
آچار شلاقی 
این آچار از نوع دیگر لوله گیرها است که دارای دو فک می باشد که فک بالایی به وسیله چرخاندن مهره ای ، کمی بالا و پایین می شود  آچار شلاقی با آج های درشتی که در فک های خود دارد لوله را به آسانی می گیرد .
آچارهای شماره دار
آچارهای شماره دار دو سر دارند و از سه نوع ساخته شده اند
  1. یک سر تخت و یک سر رینگی
  2. دوسر تخت
  3. دوسر رینگی
این آچار در شماره های مختلف تولید شده اند و اغلب به صورت ست فروخته می شوند و حتما در هر خانه ای بهتر است یک ست 8 تا 21 عددی وجود داشته باشد زیرا در تعمیرات ماشین و منزل کارایی بسیاری دارد ، بهتر است آچارهای یک سر تخت و یک سررینگی  تهیه کنید زیرا سررینگی در بسیاری از کارها بهتر کار می کنند و قابلیتی که دارد سر مهره ها خورده نمی شوند همچنین نمی توان آن را در همه موارد استفاده کنید و برای لوله کشی و شیرآلات ، سرتخت این آچار قابل استفاده است .
آچار شلاقی ابزاری برای نگهداری لوله می باشد و یکی از ابزار ضروری خانه محسوب می شود
کاربرد آچار فرانسه همانطور که گفته شد بسیار گسترده است از مصارف خانگی تا صنعتی از جمله لوله کشی ، خودرو سازی و... کاربرد دارد. 
  • کاتر

کاتر برای برش موکت ، چرم ، کاغذ و.. استفاده می شود و  از مصارف خانگی گرفته تا مصارف صنعتی کاربرد دارد. انواع کاتر نیز با کاربردهایی منحصر تولید می شوند و با برندهای مختلف به فروش می رسند. کاتر یکی از ابزارآلات ضروری در خانه محسوب می شود می توانید با استفاده از کاتر قسمت های اضافه موکت را برش دهید و یا در ساخت کاردستی برای برش مقوا از کاتر استفاده کنید. کاترهایی که قابلیت تعویض تیغه را دارند بهترین کاتر برای خرید محسوب می شوند. تیغ کاتر را به راحتی می توانید با مراجعه به مراکز فروش معتبر خریداری نمایید. تیغ کاتر کره ای ، بهترین تیغ کاتر با قیمت مناسب در بازار می باشد.

کاتر کاربردی ترین ابزاربرای مصارف خانگی و صنعتی جهت برش موکت ، کاغذ ، چرم می باشد


  • متر

متر ابزاریست که برای اندازه گیری هر چیزی از سطح دیوار برای رنگ آمیزی تا اندازه گیری لوازم های مختلف خانگی استفاده می شود. مترها در طول های مختلفی ساخته می شوند اما برای مصارف خانگی می توانید از یک متر 5 متری و یا متر 10 متری استفاده کنید و به راحتی به اندازه مشخص فاصله ها را اندازه گیری کنید.

متر ضروری ترین ابزار در خانه برای اندازه گیری اجسام مختلف می باشد


  • نوار تفلون

برای آب بندی اتصالات لوله و جلوگیری از نشتی آب استفاده از نوار تفلون راه حل مناسبی می باشد. استفاده از نوار تفلون و یا همان نوار آب بندی بسیار کار ساده ای می باشد حتی اگر تجربه لوله کشی نداشته باشید. کاربرد نوار تفلون در خانه برای جلوگیری از نشتی لوله های اب و یا شیرآلات مانند شیرآلات ظرفشویی بسیار زیاد است. ابتدا لوله را از هر گونه کثیفی پاک کنید و نوار تفلون را روی نخ دوم از انتهای لوله برای بستن شروع کنید و به دور لوله بچرخانید تا دهانه نشتی لوله به طور کامل بسته شود. برای محافظت بیشتر لوله های تحت فشار می توانید از نوار تفلون بیشتری استفاده کنید.توجه داشته باشید قبل از هر کاری یک پاک کننده چند منظوره روی رزوه های لوله اسپری کنید و از یک پارچه تمیز برای پاک کردن استفاده کنید و قبل استفاده از نوار تفلون صبر کنید تا نخ ها کاملا خشک شوند اگر رزوه خیس باشند نوار تفلون به درستی اب بندی نمی شود.

نوار تفلون ابزار ضروری منزل برای آب بندی و جلوگیری از نشتی لوله آب


  • کیف ابزار و جعبه ابزار
برای نگهداری همه ابزارآلات ضروری در خانه نیاز به یک کیف ابزار و یا جعبه ابزار مناسب می باشد. شما می توانید با توجه به حجم ابزارآلات خانگی خود اقدام به خرید یک کیف ابزار و یا جعبه ابزار فلزی و پلاستیکی نمایید. اگر قصد خرید کیف ابزار برای نگهداری ابزارآلات دارید توصیه می شود از یک کیف ابزار برزنتی با محفظه های زیاد برای قرار گیری ابزارآلات استفاده نمایید. کیف ابزار زارا بهترین کیف ابزار برزنتی برای نگهداری ابزار می شوند.

اگر تمایل به خرید جعبه ابزار هستید جعبه ابزارفلزی و پلاستیکی با برندهای شناخته شده بازار گزینه های مناسبی هستند.

کیف ابزار و جعبه ابزار مناسب برای نگهداری ابزارآلات خانگی و صنعتی


چسب 123

چسب 123 یکی از چسب هایی است که در خانه برای چسباندن لوازم های خانگی از جمله ظروف های چینی ، دکوری و تزییات ، چسباندن سرامیک و کاشی بسیار استفاده می شود.از این رو کاربرد چسب 123 برای مصارف خانگی بسیار زیاد است و شاید در هر خانه ای یک چسب یک دو سه و یا همان چسب سه سوت برای چسباندن مشاهده شود.

چسب 123 قوی ترین چسب برای چسباندن سطوح مختلف و مناسب برای مصارف خانگی

یکی از علت های استقبال بسیار زیاد افراد به خرید چسب 123 ، قدرت چسبانندگی بالا ، خشک شدن سریع و از همه مهم تر استفاده به عنوان چسب همه کاره می باشد. با داشتن یک چسب فوری در منزل می توانید استفاده های مختلفی برای چسباندن قطعات مختلف داشته باشید. امروزه انواع چسب 123ترک و ایرانی در حجم های مختلف به بازار عرضه شده اند که هر کدام قیمت های متفاوتی با توجه به کیفیت و برندشان دارند. اگر برای منزل به چسب 123 قوی نیاز دارید چسب میتراپل بهترین گزینه برای خرید می باشد این مدل چسب 123 در حجم های مختلفی تولید می شوند و اگراستفاده زیادی از چسب 123 ندارید می توانید چسب 123 کوچک خریداری کنید.

اگر علاقه مند به مطالعه دیگر مقالات درباره ابزارآلات دارید پیشنهاد می شود مقاله ابزارآلات مورد نیاز نجاری را مطالعه نمایید.

 

برای تعمیرات لوازم منزل به چه نوع ابزارهایی نیاز داریم ؟
ضروری ترین ابزار در هر خانه برای تعمیرات شامل آچار فرانسه ، پیچ گوشتی ، انبردست ، سیم چین ، انبر قفلی ، کاتر ، چسب 123 می باشد.
نگهداری ابزارالات خانگی به چه چیزی نیاز دارد ؟
برای نگهداری ابزارالات خانگی به یک کیف ابزار مناسب نیاز است که بتوان ابزارها را درون کیف به طور منظم قرار داد.
برای انجام لوله کشی در منزل از چه ابزاری باید استفاده کرد ؟
آچار فرانسه مهم ترین ابزار برای محکم کردن لوله در کارهای لوله کشی محسوب می شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد آچارهای مورد نیاز برای تعمیرات شیرآلات منزل
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح