منگنه کوب با میخکوب چه تفاوتی دارد؟

ابزارآلات طیف بسیار گسترده ای دارند و هر یک برای کار خاصی طراحی و تولید می شوند. منگنه کوب و میخ کوب دو ابزار بسیار کاربردی هستند که تفاوت ها و شباهت های زیادی نیز با یکدیگر دارند. به دلیل شباهت هایی که با یکدیگر دارند ممکن است برخی در تشخیص آن دو دچار مشکل شوند. به همین دلیل این مقاله را به بیان تفاوت میخکوب با منگنه کوب اختصاص داده ایم. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای شناخت تفاوت منگنه کوب با میخکوب تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
تفاوت منگنه کوب و میخ کوب و کاربرد این دو ابزار در صنایع و مشاغل های مختلف

منگنه کوب چیست ؟

قبل از پرداختن به شباهت ها و تفاوت منگنه کوب با میخ کوب لازم است ابتدا به تعریف این ابزارآلات بپردازیم. 
برخلاف چیزی که یک فرد غیرفنی با شنیدن اسم منگنه کوب تصور می کند، منگنه کوب فقط برای منگنه کردن کاغذ نیست. منگنه کوب ابزاری است که از آن برای اتصال دو قطعه با متریال های بسیار سخت استفاده می شود و این منگنه با منگنه های خانگی کاملا متفاوت است. 
از منگنه کوب بادی در صنایع و مشاغل مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال در صنعت مبلمان برای منگنه کردن رویه های مبل و رویه کوبی استفاده می شود. همچنین برای اتصال پالت های چوبی به یکدیگر، برای منگنه کردن پارکت ها، دیوارهای چوبی و ... این ابزار ارزشمند مورد استفاده قزار می گیرد.
منگنه کوب چیست ؟ منگنه کوب ابزاری است برای اتصال دو قطعه به یکدیگر
برای استفاده از منگنه کوب نکاتی وجود دارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مطلب برای آگاهی از این نکات بر روی لینک نکات مهم استفاده از منگنه کوب کلیک کنید.

میخ کوب چیست ؟

از میخ کوب نیز در صنایع و مشاغل مختلف استفاده می شود ولی بیشترین کاربرد آن در صنعت نجاری است. یک نجار اگر بخواهد به صورت دستی دو قطعه چوبی را با میخ به یکدیگر متصل کند، زمان زیادی لازم دارد و به این ترتیب سرعت کار وی کاهش می یابد. اینجاست که میخ کوب بادی به کمک صنعت نجاری آمده و سرعت مونتاژ را به شدت افزایش می دهد. 
میخکوب چیست ؟ کاربرد میخکوب در صنعت نجاری برای اتصال دو قطعه چوبی
البته میخ کوب انواع مختلفی دارد :
  • میخکوب بادی : با استفاده از فشار بالای هوا، میخ بر روی سطوح کوبیده می شود.
  • میخکوب مغناطیسی : از طریق شارژ الکترومغناطیسی میخ بر روی سطوح کوبیده می شود.
  • میخکوب گازی : با استفاده از گازهای اشتعال پذیر (مانند بوتان یا پروپان)، نیروی انفجار به میخ وارد می شود و در نهایت میخ کوبیده می شود.
پس میخ کوب ها به نوعی یک ابزار جایگزین برای چکش ها هستند.
ضمنا لازم به ذکر است که میخ کوب تنها برای کوبیدن میخ به متریال های چوبی کاربرد ندارد بلکه برای اتصالات به بتن و فلز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت میخ کوب با منگنه کوب چیست ؟

اگر بخواهیم تفاوت میخ کوب و منگنه کوب را در یک جمله به طور کلی بیان کنیم، میخکوب بیشتر در کارهای نجاری و منگنه کوب بیشتر در کارگاه های مبل سازی و رویه کوبی مورد استفاده قرار می گیرد.
تفاوت منگنه کوب با میخکوب در کاربرد آن ها برای انجام کار
 و اما سایر تفاوت های منگنه کوب و میخکوب عبارت است از :
  • میخکوب نسبت به منگنه کوب قطر بزرگتری دارد و می تواند سوراخ بزرگتری را روی سطح ایجاد کند. 
  • سرعت کار با میخکوب نسبت به منگنه کوب بیشتر است.
  • وزن میخ کوب ها نسبت به منگنه کوب ها سبک تر است.
  • میخ کوب ها برای کار کردن به یک روغن مخصوص نیاز دارند اما در منگنه کوب نیازی به روغن نیست و تنها از طریق هوای فشرده می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

شباهت میخکوب با منگنه کوب چیست ؟

اگرچه منگنه کوب با میخ کوب تفاوت های زیادی دارد، اما شباهت هایی نیز بین این دو ابزار وجود دارد. منگنه کوب و میخ کوب ها هر دو برای اتصال دادن دو قطعه به یکدیگر به کار گرفته می شوند. از منگنه کوب همچون میخ کوب در صنعت نجاری نیز استفاده می شود.
از دیگر شباهت میخکوب بادی و منگنه کوب بادی داشتن فشار هوا بر روی دو دستگاه است، بدین معنا که هر دو چه برای کوبیدن میخ و چه برای کوبش منگنه از فشار هوا استفاده می کنند.
تفاوت منگنه کوب با میخکوب چیست؟
منگنه کوب توسط سوزن داخل منگنه دو قطعه چوبی را به یکدیگر اتصال می دهد در صورتی که کار میخکوب کوبش میخ بر روی سطح چوب است.
شباهت مگنه کوب با میخکوب چیست؟
هر دو برای کوبش میخ و منگنه کوب از فشار هوا استفاده می کنند و برای اتصال دادن دو قطعه به یکدیگر استفاده می شوند.
میخکوب بهتر است یا منگنه کوب؟
هر دو برای کاربردی خاص عملکرد عالی دارند و نمی توان کدام از یکی بهتر است.
برای تولید مبل از منگنه کوب استفاده می شود یا میخکوب؟
استفاده از منگنه کوب ظرافت ساخت مبلمان را بالا می برد.
ارسال نظر / پرسش در مورد تفاوت منگنه کوب با میخکوب
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح