چگونه از اره میزی به طور صحیح استفاده کنیم؟

قطعا برای برش یک چوب به صورت صاف و منظم نیاز به یک اره میزی خواهیم داشت چرا که اره میزی یک اره گرد است که در مرکز یک میز کار قرار گرفته و یک تیغه برای هدایت قطعه کار نیز دارد و می تواند برش دقیقی را انجام دهد . اما برای استفاده از اره میزی باید مهارت کامل را داشت بنابراین ما در این مقاله سعی داریم شما را با استفاده صحیح از اره میزی بیشتر آشنا کنیم .
برای برش چوب به صورت صاف و منظم ، به یک اره میزی نیاز دارید اما باید روش استفاده صحیح از این ابزار را بدانید
1-تنظیم صحیح قرار گرفتن اره میزی
برای شروع کار ابتدا باید محل قرار گیری اره میزی را به درستی تنظیم کنید زیرا اگر اره میزی را در جای مناسب قرار ندهید برش دقیق و صحیحی را انجام نمی دهد بنابراین در اولین مرحله به این نکته توجه داشته باشید .
2-تنظیم کردن تیغه
به یاد داشته باشید که همیشه ارتفاع تیغه باید از قطعه چوبی که در حال برش است بیشتر باشد برای تنظیم ارتفاع یک دسته تنظیم کننده در پایین میز تعبیه شده که کاربرمی تواند تیغه را با ارتفاع مورد نظر تنظیم کند . تیغه باید 0.635 سانتی متر از ضخامت چوب بالاتر باشد .
3-تنظیم عرض حفاظی برای برش دادن
با استفاده از نواراندازه گیری فاصله بین تیغه اره و محیطی که برای برش مورد نیاز است تنظیم کنید .  برای تنظیم عرض برش ، یک پدال بر روی میز نیز تعبیه شده برای مثال اگر قصد برش تخته ای با عرض 50 سانتی متر را دارید باید عرض میز را روی آن فاصله تنظیم کنید .
4-قرار دادن چوب مقابل فنس
انگشت شصت خود را پشت قطعه و بین حصار و تیغه قرار داده و چوب را مقابل فنس و میز اره قرار دهید .
5-پایین آوردن گارد محافظ
گارد پلاستیکی را پایین آورده و دستگاه اره میزی را روشن کنید . کاربرد محافظ پلاستیکی این است که کاربر را در برابر پرت شدن خرده های چوب در حین برشکاری محافظت می کند .
6-حرکت تخته چوب به سمت تیغه
با یک سرعت متعادل چوب را برای برش به سمت تیغه حرکت دهید . برای برش چوب حتما از تراز بودن چوب با فنس اطمینان کامل داشته باشید . نکته برای برش چوب دست خود را نزدیک تیغه نبرید . استفاده از یک تیغه تیز و صفحه تخت ، مانع تراشیده شدن چوب می شود .
پس از اتمام کار اره میزی را از طریق سوییچ روی میز خاموش کنید و پس از این که کاملا خاموش شد شروع به تمیز کردن اره میزی نمایید .
 
اره میزی چیست؟
اره میزی ابزاریست که در کارگاه های نجاری برای تمام برش های در ابعادهای مختلف با دقت و سرعت بالا استفاده می شود.
برای استفاده از اره میزی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
از عینک ایمنی و گوشی صداگیر استفاده کنید و در حین روشن بودن به هیچ عنوان شروع به تمیز کاری دستگاه نکنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد نحوه استفاده صحیح از اره میزی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح