شما اینجا هستید : ابزار میهن  -> چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک پودری و خمیری - (فروردین 1403 ) - قیمت عالی

فیلتر تخصصی

چسب کاشی و چسب سرامیک یکی از جدیدترین و مصرفی ترین چسب ها برای مصارف ساختمانی می باشد و امروزه چسب پرسلان کاشی به دلیل استفاده آسان و سریع در صنعت ساختمان و دکوراسیون ، نصب انواع کاشی روی دیوار و حتی نصب سنگ ها کاربرد دارد. بسیاری از کاشی کاران استفاده از چسب کاشی را نسبت به روش های قدیمی مانند ترکیب ماسه و سیمان ترجیح می دهند اما سوال اینجاست ، چسب کاشی از چه ویژگی هایی برخوردار است که جایگزین روش های قدیمی همچون دوغاب شده است ؟ فروشگاه ابزار میهن در این صفحه در مورد انواع مختلف چسب کاشی توضیحات بیشتری ارائه می دهد تا با توجه نوع کار ، چسب کاشی مورد نیاز را خریداری کنید.

چسب کاشی پرطرفدارترین چسب ساختمانی است که در دو نوع چسب کاشی پودری و خمیری تولید می شوند.

چسب کاشی پرفروش ترین چسب ساختمانی محسوب می شود که از نظر استحکام و مقاومت و نحوه اجرای آسان حرف اول را نسبت به روش های قدیمی می زند. چسب های کاشی به صورت پودری و خمیری با نام های چسب کاشی و سرامیک پودری و چسب کاشی و سرامیک خمیری به بازار عرضه می شوند. چسب کاشی پودری  بر پایه سیمان و مواد معدنی ساخته شده و با ترکیب آب برای چسباندن انواع کاشی ، سرامیک و... استفاده می شود. چسب کاشی خمیری ، نه تنها برای ایجاد استحکام ، بلکه زیبایی و ظرافت بیشتری به کاشی و سرامیک می بخشد.همچنین به دلیل سهولت اجرا ، بسیاری از کاشی کاران از چسب کاشی خمیری برای چسباندن سرامیک بیشتر استفاده می کنند. به طور کل چسب کاشی و چسب سرامیک ، جدیدترین چسب های ساختمانی محسوب می شوند که در کارهای دکوراسیون و نمای سنگ های ساختمانی برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده می شوند و قدرت چسبانندگی عالی چسب کاشی باعث شده تا جایگزین عالی برای روش های قدیمی از جمله دوغاب و شن و ماسه باشند. در این مطلب قصد داریم چسب‌های کاشی را بررسی کنیم و به ترکیبات و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی با ترکیب آماده و چسبندگی فوق العاده بالا می تواند کاشی ها را روی دیوار ، کف و استخر بچسباند و درزهای خالی بین کاشی و موزاییک را به راحتی پر کند. چسب کاشی معمولا به صورت کیسه ای در وزن های مختلف و آماده مصرف تولید و به بازار عرضه می شوند. این چسب‌ها عمدتاً بر پایه سیمان پرتلند و پلیمرهایی مانند اپوکسی و ذرات سنگدانه هستند که آن‌ها را می‌توانیم بر روی سطوح سیمانی، چوبی یا شیشه‌ ای استفاده کنیم. حتی گاهی برای بازسازی ساختمان، کاشی‌ کاری بر روی کاشی‌های قدیمی انجام می‌شود.

به طور کلی چسب کاشی و سرامیک از دیگر چسب های ساختمانی فوق العاده پر مصرف و کاربردی هستند که به دو نوع چسب کاشی و سرامیک پودری و چسب کاشی و سرامیک خمیری تقسیم بندی می شوند. امروزه با تولید انواع چسب کاشی و سرامیک این چسب ها جایگزین مناسبی برای روش های سنتی مانند ماسه و سیمان همان دوغاب شده است با استفاده از این نوع چسب ها ،  کاشی و سرامیک با ظرافت بیشتری به یکدیگر می چسبند.از چسب کاشی برای تثبیت کاشی روی دیوارها ، کف استخرها و حتی روی سطوح سیمانی و چوبی نیز می توان استفاده نمود.

چسب کاشی چیست؟ چسب کاشی و چسب سرامیک مخلوطی آماده برای تثبیت کاشی ها روی دیوار استفاده می شود

انواع چسب کاشی کدامند؟

انواع چسب کاشی از نظر مواد سازنده 

انواع چسب کاشی از نظر مواد تشکیل دهنده و نوع کاربرد به دو دسته چسب کاشی و سرامیک خمیری ، چسب کاشی و سرامیک پودری تقسیم بندی می شوند و هر کدام از این نوع چسب کاشی و چسب سرامیک کاربردهای خاصی را در صنعت ساختمان سازی اجرا می کنند.

شرکت چسب کاشی شیمی ساختمان توانسته با تولید بهترین چسب کاشی و سرامیک پودری و خمیری محبوبیت و شهرت خاصی در بازار بین طرفداران خود پیدا کند.

برای اتصال کاشی و سرامیک علاوه بر چسب کاشی و سرامیک ، چسب فوری مانند چسب 123 میتراپل نیز قابلیت اتصال کاشی و سرامیک را دارد.

چسب پرسلان چیست؟

چسب پرسلان چیست؟ چسب پرسلان ، کاربردی ترین چسب هایی است که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. چسب پرسلان ، مخصوص چسباندن کاشی و سرامیک های پرسلان است و بدون استفاده از چسب کاشی پرسلان به هیچ عنوان کاشی های پرسلان با چسب های ساختمانی دیگر چسبانده نمی شوند از این  رو چسب هایی با استحکام بسیار بالایی به نام چسب پرسلان ساخته شده اند. چسب پرسلان از سیمان ، رزین های ترکیبی ، سنگندانه ها و مواد افزودنی های دیگر جهت چسبانندگی و انعطاف پذیری بیشتر ساخته شده همچنین ساختار چسب پرسلان به گونه ای است که در پروژه های ساختمانی علاوه بر چسباندن کاشی های پرسلان از آن می توان برای نصب کاشی و سرامیک های معمولی نیز استفاده کرد.

چرا از چسب پرسلان برای نصب کاشی های پرسلان و سایر کاشی و سرامیک ها در ساختمان سازی استفاده می شود؟ چسب های ساده برای چسباندن کاشی و سرامیک امروزه با برندهای مختلف ساخته شده اند این نوع چسب ها مقاومت بسیار کمی در برابر وزن زیاد سرامیک و کاشی های پرسلان دارند و در مدت زمان کوتاهی استحکام و چسبندگی خود را از دست می دهند به همین دلیل چسب هایی به نام چسب پرسلان و یا همان چسب کاشی پرسلان با برندهای مختلف تولید و روانه بازار شده اند که نسبت به چسب های معمولی استحکام و طول عمر بالاتری دارند و از ترک خوردگی کاشی جلوگیری می کند.

استفاده آسان ، کاهش ضخامت در کاشی کاری ، انعطاف پذیری بالا از دیگر مزایای چسب پرسلان محسوب می شود.

چسب پرسلان

کاشی های پرسلان رطوبت کم تری را به خود جذب می کنند به همین دلیل همانطور که در مطالب قبل گفته شد هر چسبی نمی تواند این نوع کاشی ها را بچسباند. با پیشرفت علم وتوسعه فناوری چسب پرسلان برای نصب کاشی های پرسلان ساخته شد. چسب پرسلان با کم ترین میزان آب ، کاشی و سرامیک را می چسباند و نیازی به افزودن مواد دیگری ندارد. چسب پرسلان یکی از قوی ترین چسب کاشی محسوب می شود که دوام عالی در برابر عوامل محیطی مانند سرما ، گرما ، تابش نور خورشید و.. دارد و در برابر نفوذ آب نیز مقاوم است.

شما می توانید با کم ترین هزینه چسب پرسلان را تهیه کنید و برای چسباندن کاشی روی کاشی ، قرار دادن سرامیک روی آسفالت ، چسباندن کاشی روی سطح گچ کاری شده ، قرار دادن کاشی پرسلان روی سطوح ضد آب و موارد بسیار دیگری که قابلیت چسبانده شدن با چسب پرسلان دارد را استفاده کنید. هیچ گونه مواد سمی داخل چسب پرسلان استفاده نشده از این رو برای نصب کاشی کف حمام و دیوار بهترین چسب برای چسباندن ، چسب کاشی پرسلان است. استفاده از چسب هایی که با مواد سمی ساخته می شوند ممکن است برای نصب کاشی در حمام به دلیل مرطوب بودن و ترکیب شدن مواد سمی با بخار آب برای انسان خطر ساز باشد. چسب پرسلان یک چسب ایمن و غیر سمی است که به سلامت انسان هیچ آسیبی وارد نمی کند و قدرت چسبندگی عالی روی کف و دیوار دارد و از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد و با کم ترین هزینه می توانید بهترین چسب پرسلان را برای نصب کاشی و سرامیک خریداری کنید.

تفاوت چسب کاشی خمیری و پودری چیست؟

تفاوت چسب‌های کاشی خمیری و پودری به فرآیند خشک شدن آن‌ها مربوط می‌شود. خشک شدن چسب‌های خمیری از طریق تبخیر صورت می‌گیرد. فرآیند تبخیر چسب‌های کاشی خمیری کمی کندتر از انواع پودری انجام می‌شود. ازآنجایی‌ که خشک شدن به هوا متکی است فرآیند خشک شدن برای کاشی‌ کاری روی زمین یا کاشی‌های چینی کمی دشوار است. چسب‌های کاشی پودری سیمانی به‌ صورت شیمیایی خشک می‌شوند. این چسب‌ها را می‌توانیم برای کاشی‌ کاری کف استفاده کنیم و برای استفاده در فضای باز مناسب هستند. به این معنی که می‌توانیم سنگ‌ فرش یا پاسیو را نیز با آن کاشی‌کاری کنیم. بنابراین، فرآیند خشک شدن در نوع پودری نسبت به نوع خمیری با سرعت بهتری صورت می‌گیرد. بسیاری از کاشی کاران برای گیرایش و چسبندگی بیشتر کاشی ها از چسب بتن نیز استفاده می کنند.

تفاوت چسب کاشی خمیری و پودری در چیست؟


چسب های کاشی پودری از طول عمری بیشتری نسبت به چسب های کاشی خمیری برخوردارند و دلیلش این است که چسب های خمیری از قبل با آب ترکیب شده اند و به دلیل ترکیبات شیمیایی تاریخ مصرف کم تری دارند. در صورتی که چسب کاشی پودری در حین استفاده با آب ترکیب می شوند و تاریخ انقضای بیشتری نسبت به چسب خمیری پیدا می کنند و حداقل تا دو سال قابلیت استفاده را دارند. بنابراین یکی از مزایا چسب کاشی پودری نسبت به خمیری و یا همان تفاوتشان، به طول عمر این دو چسب کاشی مربوط می شود.

شما می توانید از چسب کاشی پودری برای هر یک متر مربع کاشی 3 تا 5 کیلوگرم چسب استفاده کنید. در صورتی که میزان استفاده چسب خمیری برای همین متراژ حدود 5 تا 7 کیلوگرم می باشد. اگر برای شما کاربران گرامی ،  میزان مصرف چسب برای کاشی کاری مهم است استفاده از چسب کاشی پودری بسیار به صرفه تر از چسب کاشی خمیری می باشد.

چسب کاشی پودری نسبت به چسب کاشی خمیری از قیمت ارزان تری برخوردار است و برای استفاده مقرون به صرفه تر از چسب خمیری می باشد.

مزایا چسب کاشی و سرامیک پودری باعث شده تا  نسبت به چسب های خمیری جایگاه ویژه ای در دسته چسب های کاشی قرار بگیرد و بسیاری از مصرف کنندگان چسب کاشی ، خرید چسب کاشی پودری را به چسب کاشی خمیری ترجیح دهند.

مواد تشکیل‌ دهنده چسب‌های کاشی پودری و خمیری چیست؟

فارغ از نوع چسب کاشی پودری یا خمیری، مواد اصلی تشکیل‌ دهنده آن‌ها مشابه هستند. پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک، لاتکس و اپوکسی برای بهبود خاصیت چسبندگی در ترکیبات آن‌ها به کار می‌روند. اکریلیک چسب کاشی و سرامیک را در برابر رطوبت مقاوم می‌کند. لاتکس چسب کاشی را انعطاف‌پذیرتر می‌کند که برای استفاده در جایی مثل راهرو مناسب است که حرکت وجود دارد. اپوکسی نیز به افزایش سختی و استحکام چسب‌ها کمک می‌کند. چسب‌های اصلاح‌ شده اپوکسی در برابر روغن‌ها، آب، اسیدهای رقیق، قلیاها و اکثر حلال‌ها مقاوم هستند. این چسب‌های کاشی کاربردهای صنعتی دارند، مانند کاشی‌های ثابت که در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند.

مواد تشکیل دهنده چسب های کاشی پودری و خمیری چیست؟

معایب مخلوط سیمان و ماسه یا روش سنتی چیست؟

در روش سنتی معمولاً از مخلوط سیمان پرتلند معمولی (OPC) و ماسه برای کاشی‌ کاری استفاده می‌شود. در این روش کنترل اندازه دانه ، تمیزی و کیفیت ترکیب دشوار است. در ادامه به معایب این روش اشاره می‌کنیم.
  1. کاربری دشوار: در ترکیب سیمان و ماسه، مقادیر زیادی ماسه باید تهیه شود. این ترکیب باید از قبل آماده شود که با کثیف‌ کاری نیز همراه است.
  2. زمان‌ بری و ناکارآمدی: کاشی‌ کاری با روش سنتی ماسه و سیمان به این صورت است که مخلوط ماسه و سیمان را باید به صورت توده‌ ای در پشت کاشی بمالید. بنابراین این کار باید برای هر کاشی انجام شود که زمان‌بر است.
  3. مشکل زیبایی‌ شناختی و پیوند زدایی : مخلوط ماسه و سیمان به‌ سرعت خشک می‌شود و سپس تنظیم کاشی‌ها پس از چیدمان دشوار است. چنین اتفاقی در صورت عدم دقت کافی منجر به خدشه‌ دار شدن زیبایی خط کاشی‌ها و استحکام ضعیف اتصال آن‌ها می‌شود. کاشی‌کاری به روش سنتی با استفاده از مخلوط شن و سیمان باعث ایجاد فضای خالی در زیر کاشی‌ها می‌شود و آب می‌تواند در آن نفوذ کند. این مشکل ممکن است باعث ایجاد لکه‌های سفید بر روی کاشی شود.
  4. محدودیت کاربری: استحکام پیوند ضعیف مخلوط ماسه و سیمان از ناخالصی ماسه و نسبت نامشخص مخلوط ایجاد می‌شود. همچنین، محدودیت‌هایی برای استفاده از این مخلوط برای برخی کاشی‌ها نظیر موزاییک شیشه‌ای و گرانیتو نیز وجود دارد.
  5. هدررفت مواد: برای چیدن کاشی یا تنظیم سطح کف باید لایه ضخیم مخلوط ماسه و سیمان را به صورت توده‌ای استفاده کنیم تا مکانیزم اتصال به دست آید. این کار باعث هدررفت مواد می‌شود.

معایب مخلوط سیمان و ماسه یا روش سنتی چیست؟

انواع چسب کاشی از نظر کاربری

چسب‌های کاشی با توجه به نوع کاربری و درجه چسبندگی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. به درجات مختلف این چسب‌ها «گرید» می‌گویند. چسب‌های کاشی در انواع پودری و خمیری در گریدهای زیر عرضه می‌شوند.
  1.  گرید C: این گرید چسب کاشی در انواع سیمانی (C1) و بهبودیافته (C2) تولید می‌شود. نوع C2 چسب‌های کاشی پودری دارای استحکام بیشتری هستند.
  2. گرید D: این درجه‌ بندی به میزان پراکندگی چسب کاشی خمیری مربوط می‌شود. نوع معمولی D1 و نوع بهبودیافته D2 است که استحکام بیشتری دارد.
  3. گرید E: این درجه‌ بندی بر اساس زمان لازم برای سفت شدن چسب کاشی تعیین شده است. گرید E به انواعی از چسب‌های کاشی اطلاق می‌شود که پس از پخش شدن با ماله شانه‌ ای یا دندانه‌ دار خیلی سریع شروع به سفت شدن نمی‌کنند. این چسب‌ها برای کارهای بزرگ مناسب هستند.
  4. گرید F: این درجه‌ بندی مربوط به چسب‌هایی است که اصطلاحاً آن‌ها را «سریع‌گیر» می‌نامیم. برای کاشی‌ کاری در دماهای پایین و شرایطی که ممکن است فرآیند گیرش چسب طولانی‌تر باشد این چسب مناسب است. بنابراین این گرید برای مواقعی انتخاب مناسبی است که مهلت زیادی برای تکمیل کار نداشته باشیم.
  5. گرید S: این درجه‌ بندی به میزان انعطاف‌ پذیری چسب کاشی مربوط می‌شود. درجه انعطاف‌پذیری چسب از نوع S1 (بهبودیافته) یا S2 (بسیار انعطاف‌پذیر) تعیین می‌شود. این گریدها بسته به شرایط برای زیرلایه‌هایی مناسب هستند که در معرض انحراف و حرکت باشند. چسب‌های کاشی دارای گرید T به‌ویژه برای نصب کاشی‌های بزرگتر یا سنگین‌تر روی دیواره‌ها مناسب هستند و آن‌ها را در طول فرآیند کاشی‌کاری در جای خود محکم نگه می‌ دارند.برای بندکشی کاشی ها نیز می توانید از پودربندکشی استفاده کنید.

انواع چسب کاشی از نظر کاربری

انتخاب بهترین چسب کاشی و سرامیک

بهترین چسب کاشی چیست؟
بهترین چسب کاشی وسرامیک ، چسب هایی هستند که به مرور زمان دچار ترک خوردگی نشوند و در محیط های مرطوب قابلیت استفاده را داشته باشند و به عنوان یک چسب کاشی ضد آب بتوان از آن استفاده نمود. یکی از بهترین چسب کاشی ضد آب ، که قابلیت استفاده در کف استخرها  را دارد ، چسب کاشی هنکل سرزیت cm9 می باشد که از نظر انعطاف پذیری و چسبندگی و ضد آب بودن بسیار قدرتمند و با دوام است.
انتخاب بهترین چسب کاشی و سرامیک
برای این که در خرید چسب کاشی دچار اشتباه نشوید باید به یک سری نکات توجه ویژه ای داشته باشید :
نکته اول این است که باید مقدار مصرف چسب برای مصارف سنگین و یا سبک را مشخص کنید و باید چسبی که میزان چسب مورد نیاز را فراهم می کند خریداری کنید .
نکته دوم محل مورد نظر ، که آیا مرطوب است و یا خیر را مشخص نمائید چرا که باید بدانید که به چسب ضد آب نیاز دارید یا خیر ؟ برای مثال مکان هایی مانند حمام و دستشویی مرطوب هستند اما آشپزخانه مکانی خشک محسوب می شود .
نکته سوم باید به موادی که کاشی به آن متصل می شود دقت کنید چرا که چسب کاشی با ترکیب بعضی مواد عملکرد بهتری دارد.

 

کاربرد چسب کاشی در ساختمان سازی

در بازار دو نوع چسب های کاشی مختلف وجود دارد که برای کارهایی خاص ساخته شده اند :
  • چسب کاشی پودری
  • چسب کاشی خمیری
چسب کاشی پودری یک نوع ملات خشک بر پایه سیمان است که برای استفاده باید به میزان لازم با آب ترکیب شود .
چسب کاشی خمیری برای نصب کاشی و سرامیک در بازسازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و مخصوص دیوارهای گچی و بتنی می باشد.
معمولا کاشی کاران برای نصب کاشی و سرامیک خرید چسب کاشی پودری را به چسب کاشی خمیری به دلیل سهولت در استفاده ترجیح می دهند.
کاربرد چسب کاشی در ساختمان سازی

نکات ایمنی استفاده از چسب کاشی

هنگام استفاده از چسب کاشی حتما به دو نکته مهم که در این صفحه توضیح داده می شود توجه کنید.
  1. چسب کاشی نباید به چشم و یا پوست صورت برخورد کند در صورت تماس با چشم ، با صابون شستشو دهید.
  2. چسب کاشی پودری خاصیت قلیایی دارد و بهتر است برای استفاده از آن دستکش و عینک مناسب استفاده کنید.

خرید چسب کاشی

ابزار میهن انواع چسب کاشی پودری و خمیری با کیفیت را به قیمت عمده به مشتریان چسب کاشی معرفی می کند هدف اصلی این فروشگاه ، کسب رضایت مشتریان است به همین دلیل قیمت چسب کاشی را همراه با مشخصات کاملش داخل صفحه ابزار میهن در اختیارمشتریان قرار داده تا با مقایسه انواع چسب کاشی ، بهترین چسب کاشی پودری و خمیری را انتخاب و خریداری نمایند. با خرید چسب کاشی پودری و خمیری به صورت آنلاین از ابزار میهن ، در اتلاف هزینه و زمان صرفه جویی نمایید و چسب کاشی مورد نظر را با ارسال فوری تحویل بگیرید.

برای چسباندن سنگ نیز می توانید از چسب سنگ های مخصوص سنگ استفاده نمایید.

پیشنهاد ویژه
فیلتر بر اساس قیمت
از قیمت
تا قیمت
بر اساس برند
گروه های مشابه
گروه بندی کالا ها
فیلتر بر اساس قیمت
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح