دستگاه دمنده مکنده چیست؟ کاربرد و انواع دمنده و مکنده

ابزار دمنده مکنده با فشار هوایی که توسط موتور ایجاد می شود گردوغبار را از روی سطوحی مانند کیس ، کامپیوتر پاک می کند . دستگاه های کامپیوتری به دلیل نفوذ گردوغبار بیشترین امار خرابی را دارند به همین دلیل کسانی که در حوزه کارهای کامپیوتری فعالیت دارند به این دستگاه دمنده و مکنده نیاز پیدا خواهند کرد،به طور کل دستگاه دمنده مکنده به دو صورت عمل می کند :
  • دمندگی هوا با فشار بالا : دمندگی هوا بدین معناست که با استفاده از موتور ، جریان هوای تولید شده را از طریق لوله با فشار بسیار زیاد به سمت بیرون خارج می کند و بدین طریق کاربر بلوور را روی سطح مورد نظر گرفته و از طریق باد باعث تمیز شدن گردو غبار از روی سطوح می شود .
  • مکش گردو غبار : عملکرد مکش دمنده مکنده مانند یک جاروبرقی عمل می کند که گردو غبار را از روی سطوح مانند جارو برقی جمع آوری می کند و معمولا در قسمت جانبی بلوور ، یک کیسه مخصوص مکش گرد و غبار تعبیه شده که گردو غبارهای مکش شده در این کیسه جمع آوری می شود .

از بلوورهایی که دارای توان و قدرت بیشتری هستند برای تمیزکاری خودرو و حیاط نیز استفاده می شود .

دمنده مکنده و یا بلوور ابزاریست که برای پاکسازی گردوغبار از روی کیس ها ، بردهای الکترونیکی.// استفاده می شود

کاربرد دمنده مکنده

شاید این سوال در ذهن شما پیش آمده باشد که بلوورهای دمنده مکنده در کجا کاربرد دارند ؟ همانطور که گفته شد بیشترین کاربرد دمنده مکنده برای تجهیزات کامپیوتری و سرورها می باشد چرا که گرد و غبار به راحتی به داخل این نوع دستگاه ها نفوذ می کند . نکته : هیچگاه برای پاکسازی دستگاه های کامپیوتری از جاروبرقی استفاده نکنید چرا که جاروبرقی عمر دستگاه شما رابه  ندرت کاهش داده و باعث خرابی تجهیزات کامپیوتری می شود .

بلوورهایی که قدرت بیشتری دارند برای تمیز کاری لوستر ، پرده ، خودرو ، باد کردن لوازم بادی و حتی حیاط های بزرگ استفاده می شوند . البته باید بدانید که هر یک از دستگاه های بلوور کار مشخصی را انجام می دهند برای مثال از بلووری که برای حیاط های بزرگ استفاده می شود نمی توان برای تمیزکاری لوازم کامپیوتری مانند کیس استفاده نمود .

کسانی که در کارهای نجاری فعالیت دارند برای تمیزکاری براده های چوب از بلوور استفاده می کنند همچنین انواع بلوور با برندهایی مختلف در بازار وجود دارند که با توجه به کیفیتشان قیمت های متفاوتی دارند .

انواع بلوور

دستگاه دمنده مکنده به صورت برقی و شارژی موجود می باشد که عموما دمنده برقی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد بلور برقی و شارژی هر دو دارای کلید الکترونیکی ، قفل ایمنی و تنظیم سرعت می باشد .
دستگاه دمنده مکنده چیست؟
دمنده مکنده ابزاریست که برای از بین گرد و غبار با کمک جریان هوای تولید شده توسط حرکت موتور استفاده می شود.
کاربرد دمنده مکنده چیست؟
پاک سازی گرد و غبار داخل تجهیزات کامپیوتری ، کیس و تمیزکاری لوستر و داخل خودرو
ارسال نظر / پرسش در مورد دستگاه دمنده مکنده چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح