شما اینجا هستید : ابزار میهن  -> اره و کمان اره

اره و کمان اره

فیلتر تخصصی

کمان اره چیست؟

کمان اره ابزاریست که شکل ظاهری آن شبیه به کمان است و دارای یک تیغه تیز ما بین انتها و ابتدای کمان اره دارد و برای برش قطعات مختلف با توجه به نوع کمان اره استفاده می شود. امروزه تیغ اره های مختلفی برای اتصال به کمان اره ساخته شده اند که در سایز و جنس های مختلف به فروش می رسند. در این صفحه با توضیحات کامل درباره انواع کمان اره و ویژگی های کمان اره می توانید بهترین کمان اره را برای کار خود انتخاب نمایید.
کمان اره چیست؟ کمان اره ابزاریست برای برش قطعات چوبی ، فلزی و پلاستیکی
کمان اره با شکلی متفاوت از اره های معمولی برای برش دادن ساخته شده است.شکل قدیمی تر این ابزار ، به نام اره کلافی بوده که درحال حاضر دیگر در صنعت نجاری کاربردی ندارد.تفاوت اره کلافی با اره امروزی این بوده که ضخامت  تیغه اره کلافی 1میلی متر و طول کمانی 60 سانتی متر داشته و ابعاد آن با اره های امروزی متفاوت می باشد، ولی کمان اره دارای طول کمانی 60 سانتی متر و تیغه ای با ضخامت 1 الی15 میلیمتر را برخوردار است.
کمان اره ها به دلیل این که تیغه های مختلف ونوع و شکل ظاهری متفاوتی دارند، باعث می شود که از این ابزار برای انواع برش چوب ،آهن و پلاستیک استفاده کرد.

 

تفاوت کمان اره با تیغ اره

 تفاوت کمان اره با تیغ اره در این است که تیغ اره به ابزار اصلی یعنی غلاف کمان اره برای انجام برش وصل می شود و با توجه به قطعه مورد نظر نوع تیغه اره متفاوت است. به طور کلی غلاف کمان اره و تیغ اره بدون یکدیگر نمی توانند به تنهایی کار برش را انجام دهند.

تفاوت کمان اره با تیغ اره

اجزای کمان اره دستی

اجزای کمان اره با توجه به نوع کمان اره ای که انتخاب می کنید تفاوت دارد. اصلی ترین اجزای کمان اره ، غلاف کمان اره و دسته کمان اره می باشد. با استفاده از غلاف کمان اره ، تیغه کمان اره به آن متصل می شود و همانطور گفته شد کاربرد کمان اره با توجه به نوع کمان اره متفاوت است. دسته کمان اره از دیگر اجزای مهم یک کمان اره محسوب می شود. دسته کمان اره باید به صورت ارگونومیک ساخته شود و قابل استفاده برای برش های طولانی مدت باشد.

اجزای کمان اره شامل کمان اره ، تیغ اره و دسته اره می باشد

انواع کمان اره

امروزه انواع کمان اره بر اساس غلاف ، نوع دسته و کاربردهای متفاوتشان تولید شده اند. در این صفحه به انواع کمان اره با توضیحات کامل می پردازیم.

  • انواع کمان اره بر اساس غلاف

ساختار شکلی انواع کمان اره به دو دسته کمان اره ثابت و کمان اره قابل تنظیم تقسیم بندی می شوند. کمان اره ثابت همانطور که از نامش مشخص است تیغ اره با سایز ثابتی متصل می شود اما در کمان اره های قابل تنظیم می توانید انواع تیغ اره در سایزهای مختلف را به کمان اره متصل کنید. در کمان اره قابل تنظیم یک پیچ طراحی شده که توسط آن می توان طول غلاف کمان اره را با توجه به سایز تیغه تغییر داد.

انواع کمان اره بر اساس غلاف به چند بخش تقسیم بندی می شوند.

  • انواع کمان اره بر اساس دسته

کمان اره ها علاوه بر نوع غلاف های مختلف دارای دسته های متفاوت نیز هستند.

  • کمان اره دسته صاف

کمان اره دسته صاف ، دسته ای صاف دارد و برخی از انواع آن ها دارای برآمدگی برای قرار گیری جای انگشتان را دارند.

  • کمان اره دسته تپانچه ای

کمان اره دسته تپانچه ای که به کمان اره دسته پیستوله ای نیز معروف است ، شکل ظاهری آن شبیه به اسلحه و یا پیستوله می باشد به همین دلیل به این مدل کمان اره دسته تپانچه ای می گویند.

  • کمان اره دسته لوله ای

این مدل کمان اره کل دور دستتان کمان اره قرار می گیرد.

انواع کمان اره بر اساس کاربرد کمان اره

کاربرد کمان اره بر اساس نوع کمان اره نیز متفاوت است.
  • کمان اره اهن بر
کمان اره اهن بر  مخصوص برش برای فلزات است این نوع ابزار، به علت دارا بودن تیغه های دندانه ریز،جنس مقاوم و محکمی دارند که در هنگام برش از اصطکاک کمتری برخوردار می شوند. کاربر باید به یاد داشته باشد که هرچه جنس فلز سخت تر باشد باید از ابزاری که دندانه تیغه آن ریزتر است استفاده نماید.
کمان اره اهن بر مخصوص برش فلزات
  • کمان اره چوب بری

دندانه های درشت کمان اره چوب، باعث میشود سرعت کار را افزایش دهد این نوع تیغه ها برای ساختارهای نرم تر مورد استفاده قرار میگیرند. کمان اره چوب ،برای برش پی وی سی و چوب قابل استفاده است و معمولا اره هایی که دارای تیغه ریز می باشند برای برش فلزات مناسب هستند.

کمان اره چوب بری مناسب برای برش چوب

  •  کمان اره کوچک
زمانی که حجم کار به گونه ای باشد ،که استفاده از کمان اره های دیگر با  این اندازه  وجود نداشته باشد کاربر باید از ابزار کمان اره کوچک استفاده کند.
  • کمان اره مویی

کمان اره مویی ، برای برش های ظریف با دقت بالا استفاده می شود. کمان اره مویی قابلیت برش فلز و چوب را دارد و در مشاغل هایی مانند معرق کاری کاربرد کمان اره مویی بسیار زیاد است.

ویژگی کمان اره

کاربر باید به نوع کیفیت ساخت کمان اره توجه ویژه ای داشته باشد،این نوع کمان اره ها از دسته ارگونومیک ساخته شده و ارگونومیک بودن  ابزار باعث راحتی کاربرو خسته نشدن آن در کار طولانی مدت می شود ، دسته نرم این ابزار باعث می شود که از دست کاربر لیز نخورد و مچ دست و انگشتان کاربر را دچار مشکل نکند.
ویژگی کمان اره با کیفیت برای برش
برای تعویض تیغه، کاربر می تواند با پبچ بزرگی که دارد به راحتی تیغه را تنظیم نماید.
در طراحی و ساخت جدید کمان اره ها یک دسته اضافه بر روی کمان اره نصب شده که این ویژگی در کمان اره های مدل های قدیمی وجود ندارد .کمان اره
در ساخت دسته، یک تکیه گاه پیش برنده اره ،مد نظر قرار دادند که با استفاده از آن کاربردر حین انجام کار قطعا انرژی کمتری مصرف می کند.
نکته:هنگام  استفاده، از پیچ و تاب دادن زیاد و یا تغییر جهت های ناگهانی بر روی قطعه کار حتما خودداری نمایید.همچنین استفاده درست هر ابزار باعث طول عمرو حفظ کیفیت آن می شود.

راهنمای خرید کمان اره

برای خرید کمان اره اگر اطلاعات کافی ندارید بهتر است قبل ازخرید با فروشندگان انواع کمان اره که یکی از آن ها ازار میهن است مشورت کنید. فروشندگان کمان اره به دلیل آگاهی کامل درباره کاربرد کمان اره و انواع آن ها می توانند راهنمای خوبی برای خرید کمان اره مورد نیاز شما باشند.

ابتدا شغل خود را ارزیابی کنید و بررسی کنید که برای برش چه قطعه ای به کمان اره نیاز دارید چرا که تیغ اره های مختلفی برای برش های قطعات مختلف ساخته شده اند. همچنین به دسته کمان اره در حین خرید توجه کنید.دسته کمان اره باید به صورت ارگونومیک ساخته شود تا در حین استفاده دچار تعریق دست نشود.

تفاوت کمان اره چوب بر با اره چوب بر

  1. کمان اره چوب بر دارای طول تیغه مشخصی هستند و به صورت محدود با توجه به طول تیغه می توانند برش را انجام دهند در صورتی که در اره چوب بر و یا همان اره درخت بر هیچ گونه محدودیتی برای برش چوب وجود ندارد.
  2. از نظر سرعت برش ، اره چوب بری سرعت بیشتری نسبت به کمان اره چوب بر دارد.
  3. میزان کنترل و دقت در حین برش در کمان اره چوب بری بیشتر است.
  4. کمان اره چوب بر قابلیت چرخش 90 درجه را دارد.

تفاوت کمان اره چوب بر با اره چوب بری

پیشنهاد ویژه
فیلتر بر اساس قیمت
از قیمت
تا قیمت
بر اساس برند
گروه های مشابه
گروه بندی کالا ها
فیلتر بر اساس قیمت
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح