راهنمای خرید قیچی باغبانی + 7 نکات مهم انتخاب قیچی باغبانی

قیچی باغبانی یکی از ابزارهای مورد نیاز باغبان محسوب می شود که در هر فصلی برای هرس کاری و کارهای دیگر باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در جستجوی جدیدترین قیچی ها برای برش شاخ و برگ را دارید چگونه می توانید یک انتخاب درست داشته باشید؟ امروزه برند و مدل های متنوعی برای انتخاب وجود دارد و همه قیچی ها با شکل ظاهری مشابه اما با کاربردهایی متنوع تولید و به بازار عرضه شده اند که انتخاب را برای افراد سخت نموده است. برای خرید این ابزار باید به نکات مهمی توجه کنید به همین دلیل مطالعه مقاله راهنمای خرید قیچی باغبانی می تواند به شما در این انتخاب کمک کند.

راهنمای خرید قیچی باغبانی و نکات مهم در انتخاب قیچی باغبانی

راهنمای خرید بهترین قیچی باغبانی

قیچی هرس برای برش شاخ و برگ درختان و گیاهان استفاده می شود. انتخاب مناسب این ابزار می تواند سرعت کار را نیز افزایش دهد. اگر در دسته افرادی هستید که سالیانه یک درخت هرس می کنید مهم نیست چه نوع قیچی خریداری کنید اما اگر به عنوان باغبان برای برش شاخ و برگ درختان نیاز به این ابزار دارید در این صورت انتخاب یک یک ابزار با کیفیت برای برش پیشنهاد می شود. در ادامه مطالب به چند نکته مهم در هنگام خرید این ابزارباغبانی می پردازیم.
نکات مهم انتخاب قیچی باغبانی و راهنمای خرید قیچی باغبانی
  • کیفیت ساخت
نوع آلیاژی که در این ابزار به کار برده می شود بسیار اهمیت دارد. قیچی هایی که با برش شاخه های ضخیم درختان به راحتی می شکنند و یا تیغه آن ها زود کند می شوند از بی کیفیت ترین آلیاژ استفاده شده بنابراین اولین نکته دقت در آلیاژ این ابزار می باشد. شاید از خودتان بپرسید بهترین آلیاژ به کار برده شده در این قیچی ها کدام اند ؟ تولید کنندگانی که از آلیاژ کروم وانادیوم در ساخت قیچی باغبانی استفاده می کنند قطعا در برابر خوردگی و شکستگی مقاومت بالایی دارند. تیغه های فولاد در عین وزن سبکشان از استحکام بالایی برخوردارند.
  • تیغه قیچی
تیغه قیچی  به دلیل این که معمولا در محیط های مرطوب قرار می گیرد باید از تیغه فولادی ضد زنگ ساخته شود و بهترین جنس تیغه کروم وانادیوم و تیتانیوم است . همچنین تیغه باید حرارت دیده و سخت کاری شده باشد و در استفاده های طولانی مدت به مرور کند نشود.
بنابراین نکته حائز اهمیت این است که شما جنس تیغه را حتما در نظر بگیرید تا از بهترین آلیاژ باشد معمولا فولاد ضد زنگ ( کروم وانادیوم ) و تیتانیوم از جمله بهترین نوع جنس تیغه محسوب می شوند.
  • وزن قیچی
اگر قصد استفاده طولانی مدت از قیچی را دارید باید قبل خرید به وزن آن توجه کنید. قیچی های باکیفیت از وزن سبکی برخوردارند به طوریکه وزن آن در همه بخش های قیچی پخش می شود اگر در قسمت جلویی این ابزار و قسمت عقب تعادل وزن نباشد باعث خستگی دست کاربر در استفاده های طولانی مدت می شود و ممکن است به دست شما آسیب وارد کند. شما می توانید با در نظر گرفتن وزن مناسب از این ابزار ساعت های طولانی بدون خستگی و آسیب به دست استفاده کنید.
  • دسته ارگونومیک
دومین نکته برای انتخاب بهترین قیچی باغبانی ، توجه به دسته آن می باشد. قیچی ، باید از دسته ارگونومیک برخوردار باشد و به راحتی در دست کاربر جا شود و از تعریق دست کاربر در استفاده طولانی مدت جلوگیری کند. بهترین دسته ها ، مانع خستگی دست کاربر در استفاده های طولانی مدت می شود.
همچنین دو نوع دسته برای این ابزار طراحی شده اولی دسته کوتاه است که مناسب برای برش شاخه های نازک می باشد و فشار زیادی به دست تحمیل نمی کند . دومین مورد دسته بلند می باشد که مناسب برای برش شاخه های ضخیم است.
بنابراین دسته ها یکی از مهم ترین  اجزای قیچی باغبانی محسوب می شوند. دسته باید ارگونومیک ساخته شده باشد منظور از ارگونومیک این است زمانی که قیچی را برای برش و هرس درختان در دست گرفته اید به خوبی در دستتان قرار بگیرد و با روکش ضد لغزش روی دسته مانع از سر خوردگی دست کاربر شود و از خستگی دست در حین کار جلوگیری کند.
  • سایز 
سایز این ابزار ، برای خرید  بسیار اهمیت دارد. قیچی ها با توجه به اندازه دست در سایز کوچک ، متوسط و بزرگ تولید می شوند و هر کدام با توجه به سایز دست کاربر انتخاب می شوند و تنوع در سایز این امکان را برای کاربر فراهم نموده تا قیچی کف دست کاربر به راحتی قرار بگیرد. معمولا بر روی بسته بندی قیچی هایی که برندهای شناخته شده بازار هستند انداز دست روی آن ها درج شده است. همچنین تولیدکنندگان با توجه به چپ دست و یا راست دست بودن افراد قیچی ها را تولید نموده اند.
  • مشخص نمودن نوع کاربری قیچی
در اولین گام باید بدانید که این ابزار را برای چه کاربری نیاز دارید؟ مثلا  اگر شما قصد دارید سرشاخه ها را هرس کنید باید از شاخه زن استفاده کنید.
  • ضخامت شاخه را در نظر بگیرید
نکته مهم دیگری که حتما باید دقت نمایید این است که حتما ضخامت شاخه را دقت کنید و براساس همان به خرید این ابزار بپردازید.
  • گارانتی محصول را در نظر بگیرید
گارانتی هر محصول می تواند ضامن کیفیت و کارایی آن باشد پس درهنگام خرید به داشتن گارانتی معتبردقت کنید.
اگر به تازگی وارد حرفه باغبانی شده اید پیشنهاد می شود مقاله نحوه استفاده از قیچی باغبانی را مطالعه نمایید.
در خرید قیچی باغبانی چه مواردی مهم و حائز اهمیت است ؟
هنگام خرید به کیفیت ساخت، تیغه قیچی، وزن قیچی، دسته ارگونومیک، سایز، مشخص بودن نوع کاربری قیچی و گارانتی محصول توجه کنید.
آلیاژ به کار رفته در بهترین قیچی باغبانی چیست ؟
آلیاژ کروم وانادیوم که در برابر سایش و خوردگی مقاومت بالایی دارد.
آیا قیچی باغبانی انواع مختلفی دارد ؟
بله، قیچی شمشاد زن، قیچی چمن زن، قیچی میوه زن و قیچی شاخه زن از انواع مختلف قیچی باغبانی هستند.
برای جلوگیری از زنگ زدگی قیچی باغبانی چه کنیم ؟
اگر قیچی شما ضد زنگ نیست، همواره تیغه ها را چرب کنید تا مانع زنگ زدگی آن شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید قیچی باغبانی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح