راهنمای خرید کیف ابزار + معرفی انواع کیف ابزار

کیف ابزار در صنایع های مختلف برای نگهداری و حمل و نقل ابزار استفاده می شود و در عین حال به سازمان دهی و نظم بخشیدن به ابزار کمک می کند. به طور کلی آن ها به گونه ای طراحی و ساخته شدند که ابزارها را از هر گونه گم شدن و شکستگی ایمن و برای استفاده آماده نگه می دارد.

فرقی نمی‌کند که شما نجار باشید ، لوله‌ کش ، برق‌کار و یا حتی یک فرد عادی که قصد تعمیر خانه‌ اش را دارد؛ درهر صورت برای رفع نیازتان لازم دارید ابزارهای مختلفی مانند انبردست ، سیم لخت کن ، آچار فرانسه ، سیم چین ، انبر قفلی ، گاز انبر و حتی جعبه بکس و ابزارهای مصرفی دیگر را با خود حمل کنید. بالا و پایین رفتن مکرر از نردبان برای آوردن ابزار مور دنیاز کاری عاقلانه نیست. در عوض شما می‌ توانید از این محصول برای نگهداری ابزار استفاده کنید. به طور کل ساخت کیف ابزار در مدل و سایزهای مختلف مانع گم شدن ابزارآلات می شود و ابزارآلات با نظمی خاص در آن قرار می گیرند.

آن ها در مدل و جنس های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای مشاغل های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه ما به‌ صورت جامع راهنمای خرید کیف ابزار را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر قصد خرید یک محصول همه‌ چیز تمام را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کیف ابزار برای نگهداری ابزارآلات مختلف

کیف ابزار چیست ؟

 در صنایع مختلف از کوله پشتی ابزار و سایر کیف ها برای نگهداری و حمل ونقل ابزار استفاده می‌شود؛ درعین‌ حال به سازماندهی و در دسترس نگه‌ داشتن آنها هم کمک می‌ کند. این محصول به نحوی طراحی شده اند که ابزار را ایمن و آماده برای استفاده نگه دارند. انتخاب این محصول برای نگهداری ابزار بستگی به نوع شغل کاربر دارد چرا که هر کدام از آن ها  برای نگهداری ابزارآلات خاص طراحی شده اند برخی از مدل ها تحمل وزن ابزارآلات سنگین را ندارند و برای نگهداری ابزارالات سبک و کم حجم مانند کاتر ، انبر پرچ ، دم باریک ، فازمتر ، آچار آلن ، متر ساخته شده اند که برای مصارف خانگی مناسب تر هستند.
کیف ابزار چیست ؟ برای نگهداری ابزار در صنایع های مختلف از انواع کیف ابزار استفاده می شود

تاریخچه کیف ابزار

تاریخچه کیف ابزار از قرن ها پیش نقش مهمی برای نگه داشتن ابزارها داشت. در ابتدا کیسه هایی از جنس چرم و یا پارچه برای نگهداری ابزارها دوخته شدند و به طور قابل توجهی به دلیل نیاز روز افزون مردم به شکل مدرن تری تکامل یافتند. پیشینه تاریخی طرح های اولیه ساخت کیف ابزار به تمدن های باستانی بر می گردد به طوری که صنعتگران برای حمل ابزار خود ابتدا از کیسه یا سبدهای معمولی استفاده می کردند. در قرون وسطی چرم به دلیل این که دوام بیشتری داشت و  معمولا در دسترس بود برای ساخت کیف ابزار مورد استفاده قرار گرفت. چرم به دلیل استحکام بالا مورد استقبال قرار گرفت و بوم نیز به دلیل وزن سبک و قیمت ارزان تر در کنار چرم برای ساخت این محصول کاربرد داشت.
در ابتدا تولید این محصول با طراحی های ساده مشخص شدند و معمولا یک یا دو محفظه برای نگهداری ابزار طراحی می کردند. ساخت کیف ابزارها در زمان های قدیم برای مقاومت در برابر عوامل های محیطی و استحکام آن به مواد آن بستگی داشت.
پیشرفت ها و طراحی های جدید 
با پیشرفت علم و نوآوری ها مواد جدیدی مانند نایلون و پلی استر در ساخت کیف ابزارها استفاده شد. این پارچه های مصنوعی دوام بیشتر ، مقاومت آن در برابر نفوذ آب و ارزان قیمت بودنش در مقایسه با مواد سنتی که در گذشته استفاده می شد بهبود بخشید.
تغییرات در طراحی برای افزایش عملکرد و استحکام بیشتر
طراحان این محصول برای نگهداری ابزارآلات به روش های منحصر و خلاقانه ای مانند دوخت های با کیفیت ، دسته های پد دار ، جیب و محفظه های اضافه پرداختند .هدف از این کار و بهبود بخشی در ساخت این محصول دوام بیشتر آن در محیط های کاری سخت بود. با تخصصی تر شدن صنایع و نیاز بسیاری از افراد طراحی و ساخت این محصول در مدل و جنس های مختلف بیشتر شد. به طوری که نجاران ، برقکاران ، لوله کش ها و بسیاری از مشاغل های مختلف شروع به تقاضای تولید تخصصی تر این محصول نمودند.
تاریخچه کیف ابزار ، تاریخچه ساخت کیف ابزار وتغییرات در طراحی

 

مزایا استفاده از کیف ابزار

دلایل زیادی می‌تواند جزء مزایا استفاده از کیف ابزار باشد. یکی از مهم‌ ترین مزیت‌های استفاده از کیف ابزار کاهش میزان مسافت طی شده توسط شما در هنگام کار با ابزار است. ممکن است برای بردن یک سری وسایل مشخص از یک مکان به مکان دیگر مجبور باشید چندین بار مسیر را طی کنید. در این صفحه به چند مزایای مهم استفاده از این محصول اشاره می شود:

  • این محصول نسبت به سایر محصولات دیگر وزن سبک تری دارد و سهولت حمل را برای کاربر فراهم می کند.
  • قیمت ارزان تر و مقرون به صرفه تر
  • دسترسی آسان تر به ابزارهای مختلف و ایمن بودن ابزارها
  • قابلیت تغییر اندازه به دلیل انعطاف پذیر بودن آن

مزایا استفاده از کیف ابزار و دسترسی آسان تر به ابزارهای مختلف

 

راهنمای خرید کیف ابزار

هنگام خرید این محصول باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. با مطالعه راهنمای خرید کیف ابزار و ویژگی های مهم آن در این صفحه می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
هزینه کیف ابزار

​برای خرید انواع این محصول باید هزینه و قیمت آن را در نظر بگیرید. گزینه‌ های ارزان‌ تر معمولا از پارچه‌هایی با مقاومت کمتر ساخته شده اند و معمولا نمی‌توان زمان زیادی از آن استفاده کرد. اگر بودجه شما کم است، می‌توانید انواع ارزان‌ قیمت را تهیه کنید. در صورتی‌ که توانایی خرید نوع بهتری را دارید، اقتصادی فکر کنید. شاید هزینه‌ ای که در حال حاضر می پردازید ، زیاد باشد اما به دلیل ساختار و طراحی آن می‌تواند چندین سال دوام بیاورد و در بلند مدت هزینه‌ ای که برای خرید آن کرده‌ اید را جبران می‌کند. کیف ابزار زارا یکی از بهترین نوع  بازار با قیمت مناسب و کیفیت عالی می باشد.

طراحی و ساخت

 زمانی که از نحوه ساخت کیف ابزار صحبت می‌شود، منظور مقاومت آن است. ازآنجایی‌ که انواع این محصول به مکان‌های مختلف برده می‌شود باید در برابر سایش‌های سطحی که با آن مواجه می‌شود، مقاوم باشد. اگر کف کیف محکم نباشد به‌ مرورزمان ابزارتان را گم خواهید کرد. معمولا برای کفی این نوع کیف ها  یک کفی لاستیکی قرار می‌دهند که باعث محکم شدن کف می‌شود.

 کفه لاستیکی کیف ابزار مهم ترین بخش برای طراحی و ساخت کیف ابزار است

باز ماندن در کیف به شما کمک می‌کند که برداشتن ابزار راحت‌تر باشد. در ساخت برخی از آن ها بخش بالایی به کمک قاب‌های فلزی ثابت می‌شود و باعث باز ماندن در کیف می‌شوند . 
انواع این کیف ها وظیفه دارند که تعداد زیاد ابزار در خود جای دهند؛ بنابراین باید طراحی آن به نحوی باشد که حمل آن راحت باشد و از لحاظ  فیزیکی مشکلی برای بدن شما ایجاد نکنند
اندازه و وزن
یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید، اندازه کیف است. در اینجا باید کیفی را انتخاب کنید که گنجایش نگهداری ابزارتان را داشته باشد و نیاز شما را برآورده کند. اگر باید به‌ صورت دائم کیفتان همراه شما باشد، وزن اهمیت ویژه‌ای دارد.
جنس و کیفیت
هر چه جنس مواد به‌ کاررفته در ساخت کیف بهتر باشد، دوام آن بیشتر است و می‌توانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید. یک کیف ابزار قوی از موادی مانند نایلون، پارچه پلی و بوم تهیه می‌شود. بوم و نایلون در حال حاضر جزء رایج‌ ترین مواد در ساخت کیف ابزار هستند . 
برخی معتقدند که بهترین جنس پارچه برای ساخت کیف ابزار، پارچه‌های برزنت دورو و یا چرم است. دلیل این انتخاب این است که چرم و یا پارچه برزنت دورو در برابر نفوذ آب و رطوبت دوام زیادی دارد و در بلند مدت از ابزار شما در مقابل زنگ‌ زدگی محافظت می‌کند.
نوعی دیگری از کیف ها برای نگهداری ابزار به نام  کیف آلومینیومی وجود دارد که از ورقه های آلومینیومی ساخته شده و دوام زیادی برای نگهداری ابزارهای سنگین دارد.
ضد آب و هوا بودن
اگر در محیط های باز در ساعت های طولانی فعالیت دارید در این مواقع برای جلوگیری از زنگ زدگی ابزارهایتان و از بین رفتن ابزارهای گران قیمت بر اثر آب و هوا باید کیفی را برای نگهداری ابزار انتخاب کنید که ضد آب و هوا باشد و در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت ، نفوذ آب دوام زیادی داشته باشد.
نوع زیب های به کار رفته 
زیپ  باید درشت و روان باشد تا پس از چند بار باز و بسته کردن به کیف صدمه ای وارد نکند. حتی اگر کیف شما پر از ابزار باشد زیپ با کیفیت و روان می تواند فشار را بدون باز شدن تحمل کند.
جیب  و تعداد محفظه ها
جیب های کیف محفظه های اضافه ای هستند که می توانید ابزارآلات خاص خود را داخل آن قرار دهید. انواع کیف ها برای نگهداری ابزار از محفظه و تعداد جیب های مختلفی برخودارند که با توجه به تعداد ابزار و نیازتان کیف هایی با تعداد جیب های مشخص انتخاب می کنید. 
نکته
حتما به تعداد جیب های به کار برده شده دقت کنید. جیب ها باید چه در داخل کیف و چه در قسمت بیرونی کیف به اندازه ای دوخته شود که ابزارآلات ضروری  را در خود جای دهد.
بند شانه کیف
 بند کیف اگر کیفیت بالایی نداشته باشد نمی تواند وزن زیاد ابزار را تحمل کند به همین دلیل باید مطمئن شوید که بندها در درجه اول پهن باشند تا وزن را کمی بهتر بر روی شانه‌ها توزیع کنند. همچنین برای راحتی بیشتر، بند‌ها باید دارای بالشتک باشند. برخی از انواع کیف ابزار دارای بندهایی هستند که قابل جداشدن نیز هستند، بنابراین این ممکن است برای شما موردتوجه قرار گیرد.
دستگیره های کیف

اگر کیف موردعلاقه شما به‌ جای پایه پلاستیکی دارای چرخ است، دسته‌های آن ممکن است برای شما مهم باشد. برخی از کیف ها دارای دسته‌های جمع‌ شونده هستند و می‌توانید دسته را تا ارتفاع مشخصی تنظیم کنید. اگر ترجیح می‌دهید کیف را به‌ جای حمل آن، بچرخانید، داشتن این دستگیره ها ایده‌آل است. برای راحتی بیشتر، بسیاری از دستگیره‌ها را می‌ توان بر اساس ارتفاع خود تنظیم کرد.

انواع کیف ها برای نگهداری ابزارالات  از لحاظ ظاهری ، تعداد جیب ، نوع جنس و قیمت در بازار متفاوت اند. بنابراین کیفی را انتخاب کنید که تمام ویژگی های ذکر شده را دارا باشد.

انواع کیف ابزار در بازار

این روزها سازندگان سعی در طراحی و ساخت انواع کیف ابزار در مدل‌های مختلف هستند. تنوع زیاد در مدل جیب‌های آن، داخلی یا خارجی بودن جیب‌ها، اندازه کیف و ...در بازار قابل مشاهده است. بسته به شغل و نحوه نیاز شما به کیف می‌توانید از نوع‌های مختلف آن استفاده کنید. انواع کیف ابزارهای پرفروش بازار به شرح ذیل می باشد:

  • کیف ابزار کمری
  • کیف ابزار مهندسی
  • کوله پشتی ابزار
  • کیف ابزار ماشین
  • کیف های پشت صندلی ماشین
  • کیف ابزار چرخدار

نحوه مدیریت ابزار در کیف ابزار

بسیاری از مردم می‌ خواهند بدانند که چگونه کیف‌ های خود را مرتب کنند. مطمئناً بستگی به این دارد که چه چیزی در کیف خود قرار می‌دهید و چه نوع کیفی دارید. اما، هنگام سازماندهی به این موارد فکر کنید:
ابتدا ابزار خود را در قسمت بیرونی کیف خود قرار دهید که زیاد از آن استفاده خواهید کرد. هیچ‌ چیز بدتر از کندوکاو در کیفتان نیست. برای پیدا کردن هر وسیله وقتتان را هدر می‌دهید. اگر آن را به‌ درستی در بیرون قرار داده باشید، ابزار را سریع‌ تر به دست خواهید آورد و کار را سریع‌ تر انجام خواهید داد.
در مرحله بعد، ابزارهایی را قرار دهید که می‌توانند در برابر عناصر بیرونی مقاومت کنند. از ابزارهایی که می‌توانند در برابر باران، برف و رطوبت در داخل کیف شما زنگ بزنند، محافظت کنید. زنگ‌ زدگی روی ابزار، ارزش و کارایی آن را محدود می‌کند؛ بنابراین، از قبل به این فکر کنید که آیا ابزارهای شما می‌توانند از پس آن برآیند یا خیر؟ آنها را به‌ گونه‌ای سازماندهی کنید که به آنها کمک کند کاملاً جدید و سالم بمانند.
اول بزرگ‌ ترها یا سفارشی‌ سازی 
راه دیگری که می‌توانید در مورد سازماندهی فکر کنید، قراردادن ابزارهای کوچک در بیرون و ابزارهای بزرگ‌ تر مانند دریل ، پمپ باد فندکی ، اینورتر در داخل کیف است. معمولاً فضای بیشتری در داخل کیف وجود دارد، بنابراین می‌توانید نگه‌ داری بهتری برای گزینه‌ ای ابزار عظیم خود داشته باشید. برای جیب‌های بیرونی، می‌توانید ابزارهایی مانند کف چین ، پیچ گوشتی ساعتی ، پیچ گوشتی موبایلی ، پیچ گوشتی ستاره ای ، پیچ گوشتی آلن ، پیچ گوشتی بکسی را در کنار هم قرار دهید و به خود فضای بیشتری برای قراردادن ابزارهای دیگر در جیب‌های مختلف بدهید.
آخرین چیز در مورد سازمان این است که برخی از مارک‌ها وجود دارند که می‌توانید جیب‌ها و تقسیم‌ کننده‌ها را در آنها جابه‌جا کنید. این بیشترین سفارشی‌ سازی را به شما می‌دهد. 

لوازم جانبی زیادی وجود دارد که می‌توانید به کیف اضافه کنید. بسیاری از مردم‌ دوست دارند آستر پلاستیکی بخرند و سطح داخلی کیف را با آن بپوشانند. با این کار دیگر ابزار کثیف باعث کثیف شدن داخل کیف نمی‌شود. داشتن چراغ‌های LED نیز خوب است. اگر محیط کار شما تاریک است و به مقداری نور اضافی در تاریکی نیاز دارید، با این چراغ‌ها می‌توانید ابزار خود را بدون مشکل ببینید.

برای آن دسته از افراد که نمی‌توانند دقیقاً به یاد بیاورند که مثلا پیچ‌ گوشتی را کجا انداخته‌ اند، کمکی وجود دارد. برخی از مدل‌های موجود در بازار دارای یک منبع نور در داخل کیف هستند تا به شما کمک کند به دنبال ابزار خود بگردید.

بهترین مارک کیف ابزار کدام است ؟

برای انتخاب کیف جهت نگه داشتن ابزارهای مختلف انتخاب بهترین مارک کیف ابزار اهمیت بسیار بالایی دارد. هر برند سازنده با رعایت بسیاری از نکات ریز و درشت سبب برجسته شدن محصولات خود در بازار می شود و همیشه کیف هایی که برای نگهداری ابزارالات از کیفیت بالایی برخوردار باشند مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار می گیرد و با فروش گسترده آن ها برند آن ها در بازار شناخته شده و معتبر می شود. بنابراین قبل خرید در مورد بهترین مارک کیف ابزار بررسی کامل را انجام دهید و بهترین و با کیفیت ترین نوع آن را خریداری کنید.

نگهداری از کیف ابزار به چه صورت است؟

ازآنجایی‌ که جنس اکثر کیف ها برای نگهداری ابزار از پارچه است، به‌ شدت مستعد آتش گرفتن هستند. به همین دلیل سعی کنید آن‌ها را در مکان هایی که احتمال آتش گرفتن زیاد است دورنگه دارید. برای مثال در نزدیک عملیات جوشکاری و برش‌ کاری از آنها استفاده نکنید یا آن را در یک جای مطمئن قرار دهید.

چگونه کیف ابزار را تمیز کنیم؟

سعی کنید تا حد ممکن ابزار کارتان را تمیز نگه دارید تا کیف نگهداری ابزار دیرتر کثیف شود. با این‌ حال به‌ مرور زمان گرد و خاک و کثیفی سطح کیف را می‌پوشانند و نیاز به تمیزکردن آن می‌شود. برای تمیزکردن کیف می‌توانید از یک برس کوچک و مخلوط آب گرم و صابون استفاده کنید. اگر روغن و چربی تجمع پیدا کرده‌اند، می‌توانید از شوینده‌های قوی‌تر استفاده کنید.لازم به توضیح است که امروزه اکثر کیف ها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند.

تفاوت کیف ابزار با جعبه ابزار

کیف ابزار با جعبه ابزار چه تفاوتی دارد؟

مهم ترین تفاوت این دو ، نوع جنس به کاربرده شده در آن است. برای قرار دادن ابزارآلات خانگی با وزن کم تر کیف هایی که از جنس برزنتی ساخته می شوند پیشنهاد می شود چرا که آن ها  برای قرار دادن ابزارآلات سبک و نیمه سبک مناسب است. برای کارهای تاسیساتی و یا کارگاهی که نیاز به قرارگیری ابزارآلات بیشتر می باشد ، جعبه ابزار از نوع پلاستیکی و فلزی گزینه مناسبی می باشد چرا که آن ها توانایی تحمل وزن زیاد را دارند. مخصوصا نوع فلزی دوام بیشتری دارد. اغلب داخل این جعبه ها  تقسیم بندی شده هستند و کاربر به راحتی ابزارآلات خاص خود را به صورت منظم می تواند داخل آن قرار دهد.

بهترین کیف ابزار

برای انتخاب بهترین کیف ابزار ابتدا ابزارالاتی که قصد نگهداری آن داخل کیف را داریم باید مورد بررسی قرار دهیم سپس جنس ، تعداد محفظه ، برند ، نوع پارچه به کار برده شده و نوع دوخت آن را کامل ارزیابی و بررسی کنید و در صورتی که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بود ، نوع مناسب آن را برای نگهداری ابزار انتخاب کنیم.

کاربرد کیف ابزار چیست؟
کیف ابزار مانع از گم شدن ابزارآلات می شود و می توان بسیاری از ابزار را داخل کیف ابزار قرار داد و به راحتی حمل کرد.
بهترین کیف ابزار چه ویژگی باید داشته باشد؟
بهترین کیف ابزار باید از جنس مرغوبی ساخته شود و تحمل وزن سنگین ابزارالات را داشته باشد.
انواع کیف ابزارها کدام اند؟
با توجه به مصارف های مختلف کیف ابزارهای مختلفی در جنس های مختلف کیف ابزار مهندسی ، کیف ابزار برزنتی ، کیف ابزار کمری ،کیف ابزار ماشین و... ساخته شده اند.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید کیف ابزار و هر آنچه که درباره انواع کیف ابزار باید بدانید
CAPTCHA
ازیتا رضایی در تاریخ یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ :
ممنون بابت توضیحاتتون خیلی کمک کننده بود
سلام وقت بخیر خوشحالیم که نظرتونو جلب کرده
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح