راهنمای خرید کیف ابزار + معرفی انواع کیف ابزار

فرقی نمی‌کند که شما نجار باشید ، لوله‌ کش ، برق‌کار و یا حتی یک فرد عادی که قصد تعمیر خانه‌ اش را دارد؛ درهر صورت برای رفع نیازتان لازم دارید ابزاری را با خود حمل کنید. بالا و پایین رفتن مکرر از نردبان برای آوردن ابزار مور دنیاز کاری عاقلانه نیست. در عوض شما می‌ توانید از یک کیف ابزار استفاده کنید. به طور کل ساخت کیف ابزار در مدل و سایزهای مختلف مانع گم شدن ابزارآلات می شود و ابزارآلات با نظمی خاص در کیف ابزار قرار می گیرند.

کیف ابزارها در مدل های مختلفی  مانند کیف ابزار مهندسی ، کیف ابزار کمری برقکاری ، کیف ابزار چرخدار ،  تولید می شوند که هر کدام برای مشاغل های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه ما به‌ صورت جامع راهنمای خرید کیف ابزار را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر قصد خرید یک کیف ابزار همه‌ چیز تمام را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کیف ابزار و هر آنچه که درباره انواع کیف ابزار باید بدانید.

آشنایی کلی با کیف ابزار

قطعا نام جعبه ابزار را شنیده‌اید و یا آن را دیده‌ اید. اغلب آنها وزن زیادی دارند و ممکن است همراه خوبی برای کارهای تعمیراتی شما و یا سرکار نباشند. اما یک کیف ابزار در صنایع مختلف برای نگهداری و حمل ونقل ابزار استفاده می‌شود؛ درعین‌ حال به سازماندهی و در دسترس نگه‌ داشتن آنها هم کمک می‌ کند.
کیف ابزارچیست؟آشنایی با کیف ابزار و جعبه ابزار
یک کیف ابزار به نحوی طراحی شده اند که کیت‌های ابزار را ایمن و آماده برای استفاده نگه دارند. هر کیف ابزار شامل وسایل ضروری است که همین امر راحتی و سهولت را به مشاغل مختلف می‌افزاید. انتخاب کیف ابزار بستگی به نوع شغل کاربر دارد چرا که هر کیف ابزاری برای نگهداری ابزارآلات خاص طراحی شده اند برخی از کیف ابزارها تحمل وزن ابزارآلات سنگین را ندارند و برای نگهداری ابزارالات سبک و کم حجم ساخته شده اند که برای مصارف خانگی مناسب تر هستند.
به‌ منظور کاربرد بیشتر، آنها را در مدل و برندهای مختلف مانند کیف ابزار کوله پشتی زارا مدل 111، کیف ابزار کمری زارا ، کیف دوشی مانند کیف ابزار گلکسی وان مدل tg01 و ... می‌سازند. کیف ابزارها را در طیف وسیعی از مواد مختلف مانند چرم، پارچه، پلاستیک و ... می‌سازند.

تاریخچه کیف ابزار

اولین کیف ابزارها همان جعبه‌ ابزارها بودند. جعبه‌ ابزارهای اولیه در اوایل دهه ۱۸۰۰ ساخته شدند. چوب ماده اولیه مورد استفاده برای جعبه ابزار بود و منبع فراوانی بود که می‌ توانستند آن را به‌ گونه‌ ای دست‌ کاری کنند تا هر چیزی را که می‌خواستند در آن قرار دهند.
تاریخچه کیف ابزار و جعبه ابزار
طی چند دهه اخیر، شرکت‌ها شاهد کاهش فروش بوده‌اند. اما از سال 2010 ، کیف ابزار و جعبه ابزار دوباره در کانون توجه قرار گرفتند.
مردم نه‌ تنها از جعبه ابزار برای ابزار استفاده می‌کنند، بلکه از آنها برای سازماندهی جواهرات یا اقلام کلکسیونی خود استفاده می‌کنند. جعبه ابزار کاربردهای زیادی دارد و همین را می‌توان در مورد خود کیف ابزار و کوله پشتی ابزار نیز گفت. در طول تاریخ ، جعبه ابزار به کمربند ابزار، پیش‌بند ، کیسه ابزار، جعبه ابزار، سازمان‌دهنده، چرخ‌ دستی خودکار و چرخ‌ دستی کارگاهی تبدیل شده است.

 

مزایا استفاده از کیف ابزار

دلایل زیادی می‌تواند جزء مزیت‌های استفاده از کیف ابزار باشد. شما می‌توانید با هر چیز دیگری که در خانه دارید، ابزارتان را حمل کنید اما مشکل زمانی پیش می‌آید که می‌خواهید از ابزار استفاده کنید. 

یکی از مهم‌ ترین مزیت‌های استفاده از کیف ابزار کاهش میزان مسافت طی شده توسط شما در هنگام کار با ابزار است. ممکن است برای بردن یک سری وسایل مشخص از یک مکان به مکان دیگر مجبور باشید چندین بار مسیر را طی کنید. یک کیف ابزار می‌تواند این پیمایش را محدود کند.

مزایا استفاده از کیف ابزار

دلیل دیگر مرتب بودن ابزار است. شاید در خانه محل مشخصی برای گذاشتن ابزارتان داشته باشید و آن‌ها را خیلی مرتب چیده باشید. اما زمانی که از منزل خارج می‌شوید، باید ابزارآلات را در وسیله نقلیه خود یا جایی دیگر قرار دهید و همچنان مرتب باشند. با داشتن یک کیف ابزار هرگز وسایل خود را گم نخواهید کرد و به هرکدام که احتیاج داشته باشید، سریع می‌توانید آن را بیابید.

شما می‌توانید با پیچیدن وسایل خود در یک پتو یا هر چیز دیگری هم آن‌ها را حمل کنید. اما این کار نه احترام به وسایل گران‌ قیمت شما را به دنبال دارد و نه احترام به خودتان. با صرف یک هزینه نه‌ چندان زیاد می‌توانید هم عمر ابزار خود را افزایش دهید و هم سلامت جسمانی خود را تضمین کنید.

راهنمای خرید کیف ابزار

 نکاتی که هنگام خرید کیف ابزار باید در نظر بگیرید، بسیار ضروری هستند. چه بخواهید چه نخواهید وقتی به دنبال خرید بهترین کیف ابزار ممکن برای کار و موقعیتتان هستید باید به برخی نکات توجه کنید. مواردی مانند:
  • قیمت کیف ابزار
  • نحوه ساخت و طراحی آن
  • اندازه و وزن کیف ابزار
  • جنس کیف ابزار
  • ضد آب و هوا بودن کیف
  • نوع زیپ‌های به‌ کار رفته در آن
  • تعداد جیب‌های کیف ابزار
  • داشتن بند شانه
  • داشتن پا یا چرخ 
  • دستگیره‌ها

در ادامه به بررسی کامل هر یک از این موارد می‌ پردازیم تا بهتر بتوانید این موضوع را درک کنید.

راهنمای خرید کیف ابزار


  • قیمت کیف ابزار

شاید بتوان گفت اصلی‌ ترین عامل هنگام خرید یک کیف ابزار، قیمت آن است. گزینه‌ های ارزان‌ تر معمولا از پارچه‌هایی با مقاومت کمتر ساخته شده اند و معمولا نمی‌توان زمان زیادی از آن استفاده کرد. اگر بودجه شما کم است، می‌توانید انواع ارزان‌ قیمت را تهیه کنید. در صورتی‌ که توانایی خرید نوع بهتری را دارید، اقتصادی فکر کنید. شاید هزینه‌ ای که الان برای خرید کیف ابزار بپردازید، زیاد باشد اما به دلیل ساختار و طراحی آن می‌تواند چندین سال دوام بیاورد و در بلند مدت هزینه‌ ای که برای خرید آن کرده‌ اید را جبران می‌کند. کیف ابزار زارا یکی از بهترین کیف ابزار بازار با قیمت مناسب و کیفیت عالی می باشد.

  • طراحی و ساخت کیف ابزار

 زمانی که از نحوه ساخت کیف صحبت می‌شود، منظور مقاومت آن است. کیف ابزار چقدر محکم است؟ ازآنجایی‌ که کیف ابزار به مکان‌های مختلف برده می‌شود باید در برابر سایش‌های سطحی که با آن مواجه می‌شود، مقاوم باشد. آیا برای سوراخ نشدن کف کیف یک بخش تقویتی قرار داده شده است یا خیر؟ اگر کف کیف محکم نباشد به‌ مرورزمان ابزارتان را گم خواهید کرد. معمولا برای کفی کیف ابزارها یک کفی لاستیکی قرار می‌دهند که باعث محکم شدن کف می‌شود.

 کفه لاستیکی کیف ابزار ، مهم ترین بخش برای طراحی کیف ابزار با کیفیت می باشد

باز ماندن در کیف به شما کمک می‌کند که برداشتن ابزار راحت‌تر باشد. در ساخت برخی از کیف ابزارها، بخش بالایی به کمک قاب‌های فلزی ثابت می‌شود و باعث باز ماندن در کیف می‌شوند . 
یک کیف ابزار وظیفه دارد که تعداد زیاد ابزار در خود جای دهد؛ بنابراین باید طراحی آن به نحوی باشد که حمل آن راحت باشد و از لحاظ  فیزیکی مشکلی برای بدن شما ایجاد نکنند.
  • اندازه و وزن کیف ابزار
یکی از نکات مهمی که باید در نظر بگیرید، اندازه کیف ابزار است. به این فکر کنید که چند وسیله با کیف ابزار خود می‌خواهید حمل کنید و متناسب با آن اندازه‌ای را انتخاب کنید که نیاز شما را برآورده کند.
شما نباید کیفی انتخاب کنید که بزرگ‌ تر از نیازتان باشد. یک کیف بزرگ‌ تر به معنای این است که وزن بیشتری را باید حمل کنید. اگر باید به‌ صورت دائم کیفتان همراه شما باشد، وزن اهمیت ویژه‌ای دارد.
برای خرید کیف ابزار باید به اندازه و وزن کیف ابزار توجه کنید.
  • جنس کیف ابزار
هر چه جنس مواد به‌ کاررفته در ساخت کیف بهتر باشد، دوام آن بیشتر است و می‌توانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید. یک کیف ابزار قوی از موادی مانند نایلون، پارچه پلی و بوم تهیه می‌شود. بوم و نایلون در حال حاضر جزء رایج‌ ترین مواد در ساخت کیف ابزار هستند . 
برخی معتقدند که بهترین جنس پارچه برای ساخت کیف ابزار، پارچه‌های برزنت دورو و یا چرم است. دلیل این انتخاب این است که چرم و یا پارچه برزنت دورو در برابر نفوذ آب و رطوبت دوام زیادی دارد و در بلند مدت از ابزار شما در مقابل زنگ‌ زدگی محافظت می‌کند.
  • ضد آب و هوا بودن کیف ابزار
اگر شغل شما به صورتی است که نیاز دارید ساعت‌های طولانی در فضای باز قرار بگیرید، باید مطمئن شوید که کیف ابزار شما هم ضد آب است و هم ضد هوا. بیشتر ابزارهایی که در کیف ابزار هستند، گران‌قیمت‌ اند و هیچ‌ کس دوست ندارد تحت تأثیر آب و هوا ابزار دچار مشکل شوند. زمانی که کیف شما ضد آب و هوا باشد، این اطمینان را به شما می‌دهد که در فضاهای باز و یا مناطقی با رطوبت بالا، ابزار سالم می‌مانند.
درصورتی‌که محفظه کیف فلزی است، مطمئن شوید که ضد زنگ است. در غیر این صورت عمر کوتاهی خواهد داشت. مخصوصا افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند، این ویژگی باعث محافظت از ابزار شما در برابر رطوبتی می‌شود که زنگ‌ زدگی را تسریع می‌کنند.
  • نوع زیب های به کار رفته در کیف ابزار
یک کیف ابزار محکم نیاز دارد تا زیپ‌هایی به محکمی و مقاومت خودش داشته باشد. اگر یک کیف عالی به قیمت ارزان پیدا کردید، به این معنی است که زیپ‌ها به‌ راحتی می‌شکنند و یا خراب می‌شوند. یک زیپ خراب هم ناخوشایند است و هم ویژگی ضد آب و هوا بودن کیف را باطل می‌کند. 
جنس زیپ کیف ابزار چگونه باید باشد؟
یک زیپ باید درشت و روان باشد تا بعد از باز و بسته‌ شدن‌های مکرر آسیب نبیند. حتی اگر کیف شما پر باشد، یک زیپ خوب می‌تواند فشار را بدون باز شدن تحمل کند.
  • جیب های کیف ابزار
تصمیم‌ گیری در مورد تعداد جیب‌هایی که می‌خواهید یا به یک کیف ابزار نیاز دارید، احتمالاً بسیار مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. سبک‌ های مختلف کیف ابزار دارای تعداد و اندازه‌های مختلف جیب هستند. به انواع ابزارهایی که دارید فکر کنید. 
برخی کیف‌ های ابزار در بازار وجود دارد که دارای جیب‌هایی به‌اندازه کافی بزرگ هستند تا مته در آن جا شود. اکثر آنها دارای جیب‌های کوچک‌تر، برخی عمودی و برخی افقی، برای استفاده‌های متعدد هستند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌ گیری در مورد بهترین کیف ابزار شما، این موضوع را بسیار جدی بگیرید.
  • بند شانه کیف ابزار
زمانی که کیف ابزار خود را با وسایل ضروری پر می‌کنید، مطمئنا وزن آن بر روی شانه‌های خود حس خواهید کرد. این باعث می‌شود بند کیف به یک بخش اساسی از معمای انتخاب تبدیل شود. باید مطمئن شوید که بندها در درجه اول پهن هستند تا وزن را کمی بهتر بر روی شانه‌ها توزیع کنند. همچنین برای راحتی بیشتر، بند‌ها باید دارای بالشتک باشند. برخی از انواع کیف ابزار دارای بندهایی هستند که قابل جداشدن نیز هستند، بنابراین این ممکن است برای شما موردتوجه قرار گیرد.
پا یا چرخ؟ کدام یک بهتر است؟
ممکن است دیده باشید که برخی از کیف ابزارها به‌ جای داشتن پاهای کوچک پلاستیکی سفت‌ وسخت معمولی، ‌به چرخ‌های کوچکی مجهز شده اند که در زیر آن قرار گرفته‌ اند. این کار حمل و نقل کیف ابزار را راحت‌ تر می‌کند؛ مخصوصا زمانی که وزن آن خیلی زیاد شده باشد. داشتن چرخ باعث می‌شود شما نیازی به حمل آن بر روی شانه خود نداشته باشید و فوایدی از نظر سلامتی برای شما داشته باشد.
این به این معنی است که مجبور نیستید وزن یک کیف ابزار کامل را روی کمر یا شانه‌های خود حمل کنید.
  • دستگیره های کیف ابزار

اگر کیف ابزار موردعلاقه شما به‌ جای پایه پلاستیکی دارای چرخ است، دسته‌های کیف ابزار ممکن است برای شما مهم باشد. برخی از کیف‌ های ابزار دارای دسته‌های جمع‌ شونده هستند، دقیقاً مانند چمدان‌های چرخ‌دار که هنگام سفر بر می‌دارید شما می‌توانید به کمک دستگیره‌ های چمدان آن را پشت سرخود بکشید و هر زمان که لازم باشد، تغییر مسیر با آن راحت است. حتی می‌توانید دسته را تا ارتفاع مشخصی تنظیم کنید. مشابه چنین چیزی در کیف ابزارها وجود دارد. اگر ترجیح می‌دهید کیف را به‌جای حمل آن، بچرخانید، داشتن این دستگیرها ایده‌آل است. برای راحتی بیشتر، بسیاری از دستگیره‌ها را می‌ توان بر اساس ارتفاع خود تنظیم کرد.

انواع کیف ابزار در بازار

با محبوب شدن کیف‌های ابزار، این روزها سازندگان سعی در طراحی و ساخت انواع مدل‌های مختلف می‌کنند. تنوع زیاد کیف‌های ابزار در مدل جیب‌های آن، داخلی یا خارجی بودن جیب‌ها، اندازه کیف و ... است. بسته به شغل شما و نحوه نیاز شما به کیف می‌توانید از نوع‌های مختلف آن استفاده کنید. با سفارشی‌ سازی کیف شما می‌توانید به آن روکش‌های ضد آب اضافه کنید و یا از دسته‌های فلزی برای مقاومت بیشتر بهره ببرید. گفتنی است مقاله ای در خصوص انواع ابزار باغبانی در همین وبسایت در دسترس و قابل مشاهده می باشد.

انواع کیف ابزار در بازار

کیف ابزار کمری

همانند دیگر دسته از کیف ابزارها، جنس این دسته نیز می‌تواند چرم، برزنتی ، پلی‌استر و ... باشد. کیف ابزارهای کمری مناسب افرادی است که باید سریع و به‌ دفعات زیاد ابزار خود را عوض کنند. تکنسین‌ها، مهندسان، استادکاران و ... می‌توانند از این کیف‌ها استفاده کنند. کیف ابزار کمری به‌ دور کمر فرد وصل می‌شود و می‌ توانند تعداد مشخصی از ابزار را در خود جای دهند. به طور کل کیف ابزار کمری برقکاری ، بهترین کیف ابزار برای برقکاران محسوب می شود و با قرار گیری تعداد زیادی ابزار داخل کیف ابزار کمری کاربر می تواند این مدل کیف ابزار را به صورت کمربند ابزار به خود متصل کند و در صورت نیاز به راحتی به ابزارآلات دسترسی پیدا نماید.
کیف کمری کار از وزن سبکی برخوردار است و استفاده آسان ابزارآلات را برای کاربر فراهم می کند اگر برقکار هستید و برای تعمیرات در ارتفاعات بالا نیاز به ابزارآلات گوناگون دارید ، خرید کیف ابزار کمری بهترین گزینه می باشد.
کیف ابزار کمری زارا و کیف ابزار کمری واستر بهترین کیف ابزار کمری بازار با عالی ترین قیمت و کیفیت می باشند.
کیف ابزار کمری ، کاربرد کیف ابزار کمری

جلیقه کار و جلیقه ابزار

جلیقه ابزارها پوششی هستند که می‌ توانند مانند کیف ابزارعمل کنند در واقع شما می‌توانید آن را به تن کنید و وسایل کار خود را در آن قرار دهید. در یک مقایسه می‌توان گفت فضای جلیقه ابزارها بیشتر از کیف‌های کمری است و به همین دلیل هم می‌توانید ابزار بیشتری در دسترس داشته باشید. جلیقه کار وزن وسایلی که در آن قرار گرفته است را در کل سطح پوششی خود پخش می‌کند و شما زمانی که از آن استفاده می‌کنید، احساس فشار کمتری دارید. انواع مختلفی از جلیقه‌ های ابزار وجود دارد مانند جلیقه‌های مهندسی، نگهبانی، پاکبانی و ... که بسته به نوع شغل شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. 

کاربرد جلیقه ابزار ، بهترین جلیقه ابزار و جلیقه کار

شرکت زارا یکی از بهترین جلیقه ابزارهای برزنتی به نام جلیقه زارا مدل 113 دوبل برزنتی 3 تیکه zara تولید نموده که علاوه بر کیفیت دارای جیب های متعدد برای نگهداری انواع ابزارآلات می باشد

کوله پشتی ابزار

 کوله‌ پشتی‌ها نمی‌توانند مانند جلیقه‌ های کار و کیف ابزار کمری به شما سرعت عمل ببخشند. در اصل آنها را برای این ساخته‌ شده اند که وزن ابزار در حالت دوشی و استفاده از بند کمتر شود. شما می‌توانید به تعداد زیاد ابزار در داخل آن قرار دهید و نگران کم آوردن جا نباشید. به کمک دو بند کوله‌ پشتی حمل آن برای شما راحت‌ تر خواهد بود. علت نام گذاری کیف ابزار کوله پشتی ، شباهت بسیار زیاد آن به کوله پشتی است و از نظر کاربرد کیف ابزار کوله پشتی تنها برای نگهداری ابزارآلات خلاصه نمی شود از کوله پشتی ابزار می توان برای نگهداری لب تاپ نیز استفاده نمود. سهولت حمل و جابه جایی کیف ابزار کوله پشتی نسبت به سایر کیف ابزارها بیشتر است و این یکی از مزیت کوله پشتی ابزار محسوب می شود.

اگر به کوله پشتی ابزار برزنتی و ضد آب نیاز دارید خرید کیف ابزار کوله پشتی زارا مدل 111 zara انتخاب ایده آلی می باشد.

کوله پشتی ابزار جهت نگهداری ابزارآلات

کیف ابزار مهندسی

نام دیگر این دسته از کیف ابزارهای کیف ابزار لپ‌ تاپ است. دلیل نام‌ گذاری آن حالت خاص باز شدن آن است که شبیه به لپ‌ تاپ است. ابعاد آن نسبت به کیف ابزار کوله‌ پشتی کمتر است. برای هر ابزار جایگاه خاصی در نظر گرفته شده است و چون ترتیب قرارگیری ابزار بسیار دقیق است، ظاهر جذاب‌ تری به آن می‌دهد. شما نمی‌توانید با این کیف، ابزار بسیار بزرگ را جابه‌جا کنید و تنها ابزار کوچک و دستی را می‌تواند در خود جای دهد. از مهم‌ ترین کیف ابزارهای مهندسی، انواع ابزار الکترونیکی است که برای برق‌ کاری از آن استفاده می‌شود.

کیف ابزار مهندسی پرکاربرد ترین کیف ابزار که به عنوان  کیف لب تاپ تیز استفاده می شود

کیف ابزار ماشین

 این کیف ابزار برای وسایلی است که جهت تعمیر کردن خودرو به کار می‌روند. به‌ نوعی می‌توان آن را به‌عنوان نظم‌ دهنده برای صندوق عقب در نظر گرفت چرا که برای هر طرحی از صندوق عقب ماشین‌ها، مدل‌های مختلفی از آن طراحی و ساخته می‌شود. فضای در دسترس شما در هنگام استفاده از این کیف ابزار بسیار زیاد است و می‌ توانید انواع جک ، آچارهای مخصوص چرخ ... را به‌ راحتی در آن جای دهید. اگر از صندوق عقب ماشینتان برای کارهای دیگری استفاده می‌کنید، ممکن است با کمبود فضا مواجه شوید زیرا کیف ابزار ماشین بخش زیادی از صندوق عقب را اشغال می‌کند.

کیف ابزار ماشین مناسب برای نگهداری ابزارآلات خودرو

کیف های پشت صندلی ماشین

در حالت کلی نمی‌ توان آنها را جزء کیف‌های ابزار به‌ حساب آورد اما ممکن است برخی افراد از آن استفاده کنند. این کیف‌ها در داخل اتاقک قرار می‌گیرند و می‌ تواند تعداد محدود و کوچکی از ابزار را در خود جای دهند و نیاز راننده به مراجعه دائمی به صندوق عقب را از بین می‌برند. کیف های پشت صندلی ماشین نیز نوعی کیف ابزار ماشین محسوب می شود که بسیار کم حجم و مورد نیاز در هر وسیله نقلیه ای می باشد.

کیف های پشت صندلی ماشین مخصوص نگهداری ابزار در اطاقک ماشین

کیف ابزار مخصوص مهندسین

انتظار فضای زیادی از این دسته کیف‌ های ابزار نداشته باشید. گنجایش آن‌ها در حد تعداد محدودی ابزار کوچک و دستی است. از لحاظ زیبایی ظاهری بسیار شیک هستند و مناسب کارهای روزمره مهندسین است. 

انواع دستی از کیف ابزارها

همان‌ طور که از اسم آن پیداست ، حمل این دسته از کیف ابزارها با دست است. تنوع مدل‌های این دسته بسیار بیشتر است و در اندازه‌های مختلف با جیب‌های مختلف آن‌ها را می‌سازند. جنس این کیف ابزارها بسیار متنوع است و برای هر نوعی ابزاری می‌ توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

ویژگی کیف ابزارهای دستی که قابلیت حمل به صورت دستی دارند

کیف ابزار آلومینیومی

کیف آلومینیومی ، یکی از شیک ترین کیف ابزارهاییست که برای نگهداری ابزارآلات های گوناگون استفاده می شود و به دلیل حالت کیف های سامسونتی به کیف ابزار سامسونت در بازار معروف است . کیف ابزار آلومینیومی ، به دلیل جنس آلومینیومی به کار برده شده در برابر نفوذ آب بسیار با دوام می باشد.

کیف آلومینیومی مناسب برای نگهداری ابزارالات گوناگون

نحوه مدیریت ابزار در کیف ابزار

بسیاری از مردم می‌ خواهند بدانند که چگونه کیف‌ های خود را مرتب کنند. مطمئناً بستگی به این دارد که چه چیزی در کیف خود قرار می‌دهید و چه نوع کیفی دارید. اما، هنگام سازماندهی به این موارد فکر کنید:
ابتدا ابزار خود را در قسمت بیرونی کیف خود قرار دهید که زیاد از آن استفاده خواهید کرد. هیچ‌ چیز بدتر از کندوکاو در کیفتان نیست. برای پیدا کردن هر وسیله وقتتان را هدر می‌دهید. اگر آن را به‌ درستی در بیرون قرار داده باشید، ابزار را سریع‌ تر به دست خواهید آورد و کار را سریع‌ تر انجام خواهید داد.
در مرحله بعد، ابزارهایی را قرار دهید که می‌توانند در برابر عناصر بیرونی مقاومت کنند. از ابزارهایی که می‌توانند در برابر باران، برف و رطوبت در داخل کیف شما زنگ بزنند، محافظت کنید. زنگ‌ زدگی روی ابزار، ارزش و کارایی آن را محدود می‌کند؛ بنابراین، از قبل به این فکر کنید که آیا ابزارهای شما می‌توانند از پس آن برآیند یا خیر؟ آنها را به‌ گونه‌ای سازماندهی کنید که به آنها کمک کند کاملاً جدید و سالم بمانند.
اول بزرگ‌ ترها یا سفارشی‌ سازی 
راه دیگری که می‌توانید در مورد سازماندهی فکر کنید، قراردادن ابزارهای کوچک در بیرون و ابزارهای بزرگ‌ تر در داخل کیف است. معمولاً فضای بیشتری در داخل کیف وجود دارد، بنابراین می‌توانید نگه‌ داری بهتری برای گزینه‌ ای ابزار عظیم خود داشته باشید. برای جیب‌های بیرونی، می‌توانید چندین ابزار را در کنار هم قرار دهید و به خود فضای بیشتری برای قراردادن ابزارهای دیگر در جیب‌های مختلف بدهید.
آخرین چیز در مورد سازمان این است که برخی از مارک‌ها وجود دارند که می‌توانید جیب‌ها و تقسیم‌ کننده‌ها را در آنها جابه‌جا کنید. این بیشترین سفارشی‌ سازی را به شما می‌دهد. مردم معمولاً از این گزینه خوشحال هستند زیرا بیشترین آزادی و کنترل را دارند تا کیف ابزار را آن‌ طور که می‌خواهند بسازند. 
چه مواردی را می‌توان به کیف ابزار اضافه کرد؟
لوازم جانبی زیادی وجود دارد که می‌توانید به کیف ابزار خود اضافه کنید. بسیاری از مردم‌ دوست دارند آستر پلاستیکی بخرند و سطح داخلی کیف را با آن بپوشانند. با این کار دیگر ابزار کثیف باعث کثیف شدن داخل کیف نمی‌شود. داشتن چراغ‌های LED نیز خوب است. اگر محیط کار شما تاریک است و به مقداری نور اضافی در تاریکی نیاز دارید، با این چراغ‌ها می‌توانید ابزار خود را بدون مشکل ببینید.
برای آن دسته از افراد که نمی‌توانند دقیقاً به یاد بیاورند که مثلا پیچ‌ گوشتی را کجا انداخته‌ اند، کمکی وجود دارد. برخی از مدل‌های موجود در بازار دارای یک منبع نور در داخل کیف هستند تا به شما کمک کند به دنبال ابزار خود بگردید.

نکات تکمیلی خرید کیف ابزار

قبلا هم به این نکته اشاره کردیم که متناسب با نیازتان، کیف ابزار خریداری کنید. برای هر کاری کیف ابزار مناسبش ساخته شده است و نباید به‌ جای هم از آن‌ها استفاده کرد. 
دقت کنید که برای کار در ارتفاع نیاز به تمرکز بیشتر به‌ منظور ایمنی دارید و به همین دلیل یک کیف ابزار دستی انتخاب درستی نیست. شما باید برای این‌ گونه مناطق از جلیقه‌های ابزار و یا انواع کمری استفاده کنید. تا بتوانید به‌ راحتی به ابزار مور نیاز دسترسی داشته باشید.
نکات تکمیلی خرید کیف ابزار مناسب
بسته به این که چه تعداد ابزار در داخل کیف قرار می‌دهید و چه مدت زمانی از آن استفاده می‌کنید، ‌ممکن است سرعت فرسایش کیف ابزار بالا رود. به همین دلیل لازم است که همیشه قبل از استفاده از آنها از سالم بودنشان مطمئن شوید تا ابزار را گم نکنید. 
اگر زیاد از بند رودوشی استفاده می‌کنید، محل اتصالات را خوب بررسی کنید تا اگر مشکلی دارند بتوانید آن‌ها را تعمیر کنید. 
اگر بخشی از کیف برای مثال برای انبردست است، تنها انبردست را در آن قرار دهید تا آسیب نبیند و کارایی‌ اش از بین نرود. 
به تعداد لازم ابزار در کیف قرار دهید تا زیپ و محفظه‌ی اصلی زود خراب نشوند.
برای ابزارهای کوچک مانند میخ و پیچ‌ ومهره سعی کنید بخشی را در نظر بگیرید یا آن‌ها را در یک جعبه ابزار مخصوص پیچ و مهره مانند جعبه ابزار ارگانایزر مهر mehr org4  بریزید تا کف کیف را سوراخ نکنند.

بهترین مارک های خرید کیف ابزار کدام هستند؟

نمی‌توان تنها یک برند را به‌ عنوان بهترین مارک خرید کیف ابزار در نظر گرفت. هر برند سازنده با رعایت بسیاری از نکات ریز و درشت سبب برجسته شدن محصولات خود در بازار می‌شود. ما در این جا چند نمونه از بهترین مارک‌های کیف ابزار از جنبه‌های مختلف را به‌صورت خلاصه معرفی می‌کنیم:
مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین: کیف ابزار زارا مدل 107 zara : این محصول مجهز به پایه‌های لاستیکی مقاوم در برابر سایش است که به افزایش عمر آن کمک می‌کند. از پارچه برزنتی برای ساخت آن استفاده شده است.
کیف ابزار 107 زارا
قابل‌ حمل‌ ترین: کیف ابزار کوله پشتی زارا مدل 111 zara :دارای محفظه سه تیکه ای داخل کیف ابزار است که به عنوان کیف لب تاپ نیز می توان استفاده نمود.
کیف ابزار کوله پشتی زارا مدل111
بهترین طراحی: کیف ابزار گلکسی وان مدل tg01 : ساخته شده با پارچه نانو پلی‌ استر بادوام و ضد آب، دارای 11 جیب بیرونی و 1 جیب داخلی است.
کیف ابزار گلکسی وان مدل tg01
بهترین حامل ابزار: کیف ابزار آلومینیومی b40 : دارای بدنه آلومینیومی و با دوام در برابر نفوذ آب و محافظ پلاستیکی جهت جلوگیری از نفوذ ضربه به کیف
بهترین برای استفاده در خانه: کیف ابزار 30 سانت لایت lb030 light: این کیف ابزار جمع‌ وجور از برند لایت است که می‌تواند ابزارهای خانگی را در 12 جیب بیرونی و 4 جیب داخلی جای دهد.
کیف ابزار 30 سانتی لایت بهترین کیف ابزار خانگی

نگهداری از کیف ابزار به چه صورت است؟

ازآنجایی‌ که جنس اکثر کیف ابزارها از پارچه است، به‌ شدت مستعد آتش گرفتن هستند. به همین دلیل سعی کنید آن‌ها را در جاهایی که احتمال آتش گرفتن زیاد است دورنگه دارید. برای مثال در نزدیک عملیات جوشکاری و برش‌کاری از آنها استفاده نکنید یا آن را در یک جای مطمئن قرار دهید.
تا حد ممکن با دست کثیف به کیف دست نزنید و اگر کثیف شد آن را سریع تمیز کنید تا لک‌ها بر روی آن جا خوش نکنند. 

چگونه کیف ابزار را تمیز کنیم؟

سعی کنید تا حد ممکن ابزار کارتان را تمیز نگه دارید تا کیف ابزارتان دیرتر کثیف شود. با این‌ حال به‌ مرور زمان گرد و خاک و کثیفی سطح کیف را می‌پوشانند و نیاز به تمیزکردن آن می‌شود. برای تمیزکردن کیف می‌توانید از یک برس کوچک و مخلوط آب گرم و صابون استفاده کنید. اگر روغن و چربی تجمع پیدا کرده‌اند، می‌توانید از شوینده‌های قوی‌تر استفاده کنید. به‌ صورت منظم تمیزکار کیف را انجام دهید تا نیازی به استفاده از شوینده‌های قوی نباشد و الیاف پارچه کیف آسیب نبیند. پس از شست‌ وشو با آب آبکشی نمایید و در آفتاب آن را خشک کنید تا بوی روغن و گریس و موادی مانند آن از بین برود. آن را بر روی بخاری یا دیگر وسایل گرمایش قرار ندهید تا دچار سوختگی نشود.

قیمت کیف ابزار

باتوجه‌ به این که از چه ماده‌ای برای ساخت کیف استفاده شده است، قیمت آن متفاوت است. انواع چرمی معمولا قیمت بیشتر دارند. بر اساس دسته‌ بندی‌های مختلفی هم که دارند قیمت متفاوت است. برای مثال انواع کمری قیمت خیلی کمتری از انواع مهندسی و یا جلیقه ابزار دارند. به‌ صورت کلی قیمت کیف‌های ابزار از ۲۰ هزار تومان برای جنس‌های ضعیف و ساده شروع می‌شود و تا قیمت‌های بالای ۵ میلیون تومان هم ادامه پیدا می‌کند. برند کیف هم می‌تواند دیگر عامل تعیین‌ کننده قیمت باشد. 

خرید کیف ابزار

خرید کیف ابزار ، بستگی به نوع شغل و نیاز کاربر دارد. بر اساس میزان هزینه‌ ای که برای کیف ابزار می‌ خواهید بکنید و نوع مد نظرتان، انتخاب‌های زیادی دارید. فروشگاه ابزار میهن این افتخار را دارد که بهترین مارک‌ های کیف ابزار را در سایت اینترنتی خود در اختیار مشتریان قرار دهد. در بخش کیف ابزار وکوله پشتی ابزار می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلف مانند محدوده قیمت و نوع کیف ابزار، برندهای متنوعی را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن‌ها را با هم دیگر مقایسه کنید. با مطالعه مطالب شرح داده شده برای خرید کیف ابزار می توانید انتخاب اسان تری داشته باشید.
خرید کیف ابزار بر اساس کیفیت و نوع کیف ابزار
در حال حاضر خرید آنلاین یکی از راحت‌ ترین و سریع‌ ترین روش‌ها برای ثبت سفارش است. درصورتی‌ که به خرید حضوری علاقه‌ مند هستید، کافی است به فروشگاه ابزار میهن مراجعه کرده و کیف ابزار مخصوص خود را خریداری کنید.
برای خرید کیف ابزار ، حتما به جنس کیف ابزار ، برند ، تعداد و وزن ابزارآلاتی که قصد نگهداری آن را دارید توجه نمایید.

کیف ابزار چرخدار

کیف ابزار چرخدار ، یکی از بهترین کیف ابزار از نوع چرخدار است که بر خلاف سایر کیف ابزارهای معمولی برای حمل و جابه جایی دارای چرخ می باشد و وزن سنگین ابزارآلات داخل کیف ابزار چرخدار برای حمل ، متحمل دست کاربر نمی شود. به طور کل سهولت جابه جایی در این نوع کیف ابزار بسیار آسان می باشد. کیف ابزار چرخدار قابلیت نگهداری بسیاری از ابزارآلات را دارد و برای کارگاه و کارخانه های وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر علاقه مند به مقاله های دیگر هستید پیشنهاد می شود مقاله وسایل مورد نیاز شغل نجاری را مطالعه نمایید.

کاربرد کیف ابزار چیست؟
کیف ابزار مانع از گم شدن ابزارآلات می شود و می توان بسیاری از ابزار را داخل کیف ابزار قرار داد و به راحتی حمل کرد.
بهترین کیف ابزار چه ویژگی باید داشته باشد؟
بهترین کیف ابزار باید از جنس مرغوبی ساخته شود و تحمل وزن سنگین ابزارالات را داشته باشد.
انواع کیف ابزارها کدام اند؟
با توجه به مصارف های مختلف کیف ابزارهای مختلفی در جنس های مختلف کیف ابزار مهندسی ، کیف ابزار برزنتی ، کیف ابزار کمری ،کیف ابزار ماشین و... ساخته شده اند.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید کیف ابزار و هر آنچه که درباره انواع کیف ابزار باید بدانید
CAPTCHA
ازیتا رضایی در تاریخ یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ :
ممنون بابت توضیحاتتون خیلی کمک کننده بود
سلام وقت بخیر خوشحالیم که نظرتونو جلب کرده
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح