اسپری انژکتور چیست ؟ + کاربرد و نحوه استفاده از اسپری انژکتورشور

اسپری انژکتور شور یک نوع اسپری پر کاربرد و مصرفی برای خودرو محسوب می شود که وظیفه اصلی آن از بین بردن آلودگی و چربی های روی انژکتور خودرو می باشد در این صفحه قصد داریم در مورد کاربرد اسپری انژکتور شور و تاثیرش در کارکرد خودرو و مواد تشکیل دهنده اسپری انژکتور شور توضیحات کامل و جامعی را ارائه دهیم تا با کسب اطلاعات کافی در مورد این محصول پرفروش و پرطرفدار ، انتخاب درستی داشته باشید.

پاکسازی انژکتور خودرو با اسپری انژکتور شور

اسپری انژکتور شور چیست ؟

در سیستم سوخت رسانی خودرو یکی از مهم ترین بخش هایی که بنزین را به داخل سیلندرها تزریق می کند انژکتور است و بنزین با ترکیب هوا توسط شمع محترق شده و نیرو تولید می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انژکتور می توانید مقاله انژکتور چیست را مطالعه نمایید. انژکتورها پس از گذشت زمان دچار آلودگی و کثیفی می شوند و نیاز به تمیز کردن دارند و اصلی ترین عامل کثیفی انژکتور کربن ناشی از احتراق سوخت است که با گذشت زمان رسوب می کنند. شاید بسیاری از افراد نمی دانند اسپری انژکتور شور چیست ؟ و چه وظیفه ای دارد. این اسپری آلودگی و چربی ها در قسمت انژکتور را به طور سریع و راحت تمیز می کند و باعث بهبود عملکرد سوخت رسانی خودرو و در نهایت طول عمر قطعات خودرو افزایش می یابد.
اسپری انژکتور شور باعث از بین رفتن آلودگی های انژکتور خودرو می شود
زمانی که انژکتور خودرو بتواند همه سوخت را منتقل کند موتور با قدرت بالاتری روشن می شود اما زمانی که انژکتور کثیف باشد نه تنها این اتفاق رخ نمی دهد ، بلکه به خودرو نیز آسیب جدی وارد می کند. بنابراین این محصول برای تمیز بودن انژکتور بسیار حائز اهمیت است.

کاربرد اسپری انژکتور شور

اصلی ترین کاربرد اسپری انژکتور شور ، تمیز کننده انژکتور خودرو می باشد اما این اسپری از کاربردهای متعدد دیگری نیز برخوردار است که به شرح ذیل می باشد:
  • این محصول ، برای تمیز کردن محفظه داخلی سیلندر خودرو استفاده می شود.
  • بهترین اسپری برای تمیز کردن شمع خودرو ، لولای درب خودرو 
  • خاصیت روان سازی قطعات خودرو از دیگر کاربردهای اسپری انژکتور شور محسوب می شود البته  برای روان سازی قطعات بهتر است از اسپری روان کننده مخصوص قطعات استفاده کنید.

تمیز کردن انژکتور خودرو مهم ترین کاربرد اسپری انژکتور شور است

مزایا اسپری انژکتور شور

استفاده از این محصول مزایا و معایبی دارد که در این جا به چند فواید اسپری انژکتور شور اشاره می شود.
  • با این محصول ، سرعت سوخت و ساز موتور خودرو را افزایش می دهد.
  • تمیزکننده و خاصیت روان کنندگی قطعات
  • تمیزکننده انژکتور، دریچه گاز، سنسورهوای انژکتور
  • این اسپری ، رسوبات کربنی را از بین می برد.
  • این محصول ، در کاهش مصرف سوخت خودرو تاثیر بسیار زیادی دارد.

معایب اسپری انژکتور شور

در کنار مزایای اسپری انژکتور شور ، این محصول دارای معایب هایی نیز می باشد البته معایب اسپری انژکتور شور فقط مختص به خود اسپری نیست و شامل مواردهای دیگر نیز می شود که به شرح ذیل است:
  1. استفاده از این اسپری کار سخت و دشواری می باشد و اینطور نیست که محصول را به راحتی داخل انژکتور اسپری کنید و استفاده دشوار آن یکی از معایب اسپری انژکتور شور محسوب می شود.
  2. اگر انژکتورها توسط افراد بی تجربه برای شستشو باز شوند ممکن است به سوزن ها آسیب وارد شود.
  3. این محصول در بازار با برندهای مختلفی تولید می شوند و ممکن است برخی از آن ها بی کیفیت و غیر استاندارد باشند و به موتور خودرو آسیب وارد کند. بنابراین یکی از معایب اسپری انژکتور شور انتخاب یک اسپری بی کیفیت و غیر استاندارد است که به قطعات موتور آسیب وارد می کند.

مواد تشکیل دهنده اسپری انژکتور شور

مواد تشکیل دهنده اسپری انژکتور شور ، باید از فرمول منحصری ساخته شود تا قابلیت سازگاری با انواع سوخت و مکمل های بنزینی داشته باشد و به مصرف کنندگان این محصول ، توصیه می شود برای صرفه جویی در هزینه از اسپری ارزان قیمت و بی کیفیت برای خودرو استفاده نکنند این کار باعث خرابی انژکتور و قطعات دیگر خودرو می شود و در نتیجه باعث هزینه اضافه برای تعمیر خودرو می گردد.
نوع  با کیفیت این اسپری باید از فرمولاسیون قدرتمندی ساخته شود تا توانایی تمیزکاری انژکتور و قطعات دیگر خودرو را داشته باشد و به قطعات خودرو آسیبی وارد نکند.

نحوه استفاده از اسپری انژکتور شور

برای تمیزکاری قطعات خودرو مانند انژکتور حتما باید نحوه استفاده از اسپری انژکتور شور را بدانید.
ابتدا خودرو را به مدت 5 الی 10 دقیقه روشن کنید ، سپس فیلتر هوا را خارج کنید و زمانی که دور موتور به 5000 تا 6000 دور در دقیقه رسید به ورودی هوای موتور ، صفحه و شفت دریچه گاز اسپری نمایید. با این کار جرم و رسوبات خودرو از اگزوز خارج می شود . موتور را خاموش کنید و فیلتر هوا را نصب کنید
ارسال نظر / پرسش در مورد اسپری انژکتور چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح