اره فارسی بر چیست؟ انواع اره فارسی بر + کاربرد اره فارسی بر

اره فارسی بر چیست؟

اره فارسی بر یک نوع از اره های برقی می باشد که برای برش قطعات و الوارهای چوبی در صنایع چوب مورد استفاده قرار می گیرد . فارسی بر می تواند قطعات را منظم و با زاویه ای دقیق برش دهد.
این دستگاه ، یکی از ابزارهای مهم در کارگاه نجاری است، ابزاری که سرعت و دقت چوب را به حداکثر ممکن می رساند . همچنین اره فارسی بر ، از یک تیغ اره با حفاظ ساخته شده که روی بازوی آن میله های متحرکی دارد که نسبت به صفحه زیر دستگاه قابلیت تغییر زاویه در جهت افقی را دارا می باشد . در بازار این فارسی برها در دو مدل میزی و ایستاده موجود هستند. دقت فارسی برهای ایستاده (پروفیل بر) بسیار بالا ست ولی در برش چوب محدودیت هایی دارند و نکته ای که حائز اهمیت است ، فارسی برهای ایستاده از وزن بسیار زیادی برخوردارند و بدنه آن ها از چدن ساخته شده طوری که حتی دو نفر هم نمی توانند این دستگاه را جابه جا کنند به همین دلیل ، برای استفاده در نصب لوازم ساختمان مناسب نیست .
فارسی بر های موجود در بازار ، دو نوع موتور دارند یکی آرمیچری و دیگری دینامی است . موتور های آرمیچری کم صدا و از قدرت کمی در برش برخوردارند و برای برش چوب با دستگاه آرمیچری ، شما باید اجازه دهید ابتدا دستگاه دور مناسب بگیرد و سپس برش را شروع کنید اما برخلاف موتورهای آرمیچری ، موتورهای دینامی قدرت و سرعت بیشتری دارند ولی از صدای زیادی برخوردار است طول عمر موتورهای دینامی نیز بیشتر می باشد.
اره فارسی بر یک نوع اره برقی برای برش قطعات چوبی است

انواع اره فارسی بر

در این قسمت به معرفی انواع اره فارسی بر خواهیم پرداخت :

  • فارسی بر ساده
اره فارسی بر ساده برای تشکیل زاویه در انتهای قطعات چوبی و یا برش های مداوم با سایزهای مشابه استفاده می شوند . از این نوع اره فارسی بر جهت شکل دادن چارچوب یک سازه چوبی ، زمانی که به چوب هایی با زاویه 90 درجه مورد نیازتان است به کار می روند اما زمانی که به سرعت عمل و ظرفیت برش بیشتری نیاز دارید اره فارسی بر کشویی می تواند انتخاب مناسبی باشد .
  • اره فارسی بر کشویی
اره فارسی بر کشویی کاربرد بیشتری نسبت به دستگاه های دیگر دارد ، موتور و تیغه اره فارسی بر کشویی طوری طراحی شده که بر روی یک بازوی متحرک حرکت می کند و قابلیت این را دارد که قطعات رابا طول بلند برش دهد این نوع فارسی برها در انواع یک طرفه و دو طرفه تولید و عرضه می شوند . یک طرفه بودن فارسی بر کشویی یعنی خم شدن بازو در یک سمت و دو طرفه بودن یعنی خم شدن بازو در هر دو جهت می باشد که می تواند برش زاویه دار بازویی در هر دو سمت چپ و راست را انجام دهد.
  • فارسی بر صندوقی

این مدل را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته دقیق‌ترین انواع فارسی بر دانست . یک بدنه صندوقی شکل فلزی بزرگ و سنگین دارد و قابل حمل و جابه‌جایی نیست.

  • فارسی بر کشویی دو طرفه

جدیدترین نسل فارسی برها از این نوع می باشد. این نوع از فارسی بر امکان برش در دو طرف تیغه وجود دارد و همچنین با استفاده از تیغه مناسب می‌توان با آن‌ها فلزات و پلاستیک و مواد دیگر را هم برش داد.

اجزای اره فارسی بر

اره فارسی بر مانند هر وسیله ی دیگری دارای اجزای مختلفی است. از این محصول بیش تر در کارگاه‌های نجاری استفاده می شود. دستگاه فارسی بر قسمت‌های مختلفی دارد که مهم ترین آن ها عبارت‌اند از:

  • گونیای درجه بندی جهت برش در انواع جهت ها
  • خروجی مخصوص متصل جهت جمع آوری خاک اره
  • حفاظ تیغه جهت پیشگیری از آسیب به دست
  • الکتروموتور برای برش های گرد
  • گوه پشت جهت جلوگیری از گیر کردن اره
  • گونیای متصل به خط کش برای تنظیم فاصله مناسب
  • اهرم تنظیم ارتفاع تیغه جهت تنظیم نمودن عمق برش کار

کاربرد اره فارسی بر

 فارسی برها در انواع صنایع کاربرد دارند. از جمله مهم ترین موارد استفاده‌های این دستگاه در ساختمان‌سازی است  که به کمک آن می توان چارچوب درها و پنجره‌ها در انواع زوایای مختلف اشاره نمود. از جمله کاربرد های دیگر این ابزار می توان برای انجام جوشکاری به صورت شیاری و ایجاد اتصال‌های روسری و زیرسری اشاره کرد.

از فارسی برهای جهت کارهای مختلی در ساختمان‌سازی استفاده می شود زیرا که از قدرت بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند به راحتی زوایای مورد نظر را در آهن، سرامیک و … ایجاد کنند. این نوع از فارسی برها بسیار در مقابل فشار نیز قدرت و دوام بالایی دارند.

نکات مهم قبل خرید اره فارسی بر

همان طور که گفته شد اره فارسی بر ، مدل های مختلفی دارد که هر کدام کارهای متفاوتی را انجام می دهند پس قبل از خرید بهتر است این اره ها را به خوبی بشناسید و خرید خود را با توجه به نیاز و کاری که دارید انجام دهید .

  • معمولا افرادی که به صورت حرفه ای کار می کنند باید دستگاه های مجهز تری داشته باشند و باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند ، هرچه دستگاه مجهز تر و قابلیت بیشتری داشته باشد مسلما از قیمت بالایی هم نیز برخوردار است .
  • هنگام خرید اره فارسی بر به ایمنی دستگاه حتما دقت کنید ، اره های فارسی به شکل تیغه گرد و با سرعت بسیار زیادی حرکت می کنند و همین ایجاب می کند که به ایمن بودن دستگاه اهمیت دهید .
  • قبل از خرید به حفاظ دستگاه توجه کنید و در هنگام کار کردن حتما از ماسک و محافظ صورت استفاده نمائید .
  • لوازم های دستگاه مانند تیغه اره در خرید فارسی بر نیز مهم است . تیغه های اره در سایز های 180 ، 210 ، 250 و 300 میلی متری استفاده می شوند همچنین تیغه هایی با قطر بزرگ تر این امکان را به شما می دهد که برش هایی با ضخامت های بیشتر را داشته باشید .
  • انتخاب صحیح تیغ اره از نظر فرم و تعداد دندانه برای برش انواع قطعه کارها می باشد . جهت برش ام دی اف از تیغ اره مخصوص آن و برای برش چوب نیز از تیغ اره مناسب استفاده می گردد.

یکی از اره فارسی برهای پیشنهادی فروشگاه ابزارمیهن، اره فارسی بر کشویی ماکیتا مدل ls1216 است که دارای گارانتی 12 ماهه شرکت صنعتی تیوا می باشد.

اره فارسی بر چیست؟
اره فارسی بر دستگاهی است که در صنایع چوب برای برش دقیق و زاویه دار چوب استفاده می شود.
چگونه اره فارسی بر مناسب کارمان را خریداری کنیم؟
برای خرید اره فارسی بر مناسب باید به کیفیت تیغه ، طول و عمق برش ، طراحی ارگونومیک دسته اره فارسی بر توجه کنید و نسبت به فضا ابعاد اره فارسی انتخاب شود.
اره فارسی بر چه کاربردی دارد؟
این اره فارسی بر در صنایع چوب ، کارگاه های نجاری ، ساخت قاب عکس و ... کاربرد دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد اره فارسی بر چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح