علت خراب شدن اسپری رنگ چیست ؟

یکی از متداول ترین سوال هایی که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند این است که چرا اسپری رنگ خراب می شود؟ همانطور که می دانید رنگ آمیزی با اسپری رنگ برای سطح های مختلف نسبت به سایر روش ها از سرعت و کیفیت رنگ آمیزی بالاتری برخوردار است اما رنگ کردن با اسپری نیاز به رعایت نکات هایی دارد. رنگ کردن با اسپری شاید کار ساده ای به نظر آید اما در صورت نداشتن مهارت کافی ممکن است باعث افت کیفیت رنگ در رنگ امیزی و حتی خراب شدن اسپری شود. بنابراین در این صفحه قصد داریم آن چیزی که باعث خراب شدن اسپری رنگ می شود را به طور کامل توضیح دهیم.

علت خراب شدن اسپری رنگ

خراب شدن اسپری رنگ به عوامل های مختلفی بستگی دارد که به شرح ذیل می باشد:
  • دما و محیط نگهداری اسپری
اسپری هایی که برای رنگ آمیزی مورد استفاده قرار می گیرند اگر در محیط های سرد نگهداری شوند به علت فلزی بودن قوطی اسپری سرما را به خود جذب می کند و رنگ داخل قوطی اسپری جمع می شود و حتی در مواردی که شما قوطی را چند بار هم تکان می دهید باز هم مواد داخل آن به دلیل وجود سرما کاملا باز نمی شود و نگهداری آن ها در محیط سرد باعث می شود که مواد رنگ به داخل لوله آمده و به دلیل درشت بودن ، رنگ داخل نازل گیر می کند و در نهایت اسپری برای رنگ امیزی غیر قابل استفاده می شود.
نحوه کنترل دما در حین پاشش اسپری چگونه است ؟
همانطور که می دانید دما در پاشش اسپری برای رنگ آمیزی بسیار اهمیت دارد. برای کنترل دما در حال رنگ کردن در یک محیط بسته کار سخت و پیچیده ای نیست کافیست با باز کردن پنجره و روشن کردن تهویه هوا دمای محیط را برای رنگ امیزی اماده کرد. بهتر است برای رنگ آمیزی با اسپری دما بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد باشد و از رنگ کردن زیر نور مستقیم آفتاب خوددداری کنید.
  • نوع استفاده از اسپری
بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده از این نوع اسپری ها و استفاده اشتباه باعث گرفتگی نازل اسپری می شوند و رنگ کردن با اسپری به دلیل روش های نادرست انجام نمی شود.
  •  برند و کیفیت اسپری
همانطور که می دانید برندهای مختلفی اقدام به تولید این اسپری ها نموده اند اگر از یک برند متفرقه و ناشناخته برای رنگ امیزی استفاده کنید علاوه بر خراب شدن نازل اسپری ،  کیفیت رنگ امیزی نیز به شدت کاهش می یابد بنابراین انتخاب برند از اهمیت بالایی برخوردار است. اسپری رنگ دوپلی کالر ، یکی از پرفروش ترین نوع اسپری های موجود در بازار است که کیفیت قابل قبولی برای رنگ امیزی دارد.
  • تاریخ انقضا
حتما برای خرید این محصول به تاریخ انقضا و تاریخ تولید آن دقت کنید. اگر تاریخ انقضا گذشته باشد رنگ فاسد می شود و برای رنگ آمیزی نیز به نازل اسپری گیر می کند.

رفع گرفتگی نازل اسپری رنگ 

با گرفتگی و مسدود شدن نازل اسپری بهتر است نازل و سری آن را تعوبض کنید. در بعضی مواقع زمان خشک شدن رنگ اسپری بسیار کم است به همین دلیل باعث خشک شدن و مسدود شدن آن داخل سری می شود. با تعویض کپ اسپری می توانید از آن به صورت مجدد برای رنگ آمیزی استفاده کنید.
در صورت حل نشدن می توانید اسپری را کمی داخل آب گرم قرار دهید تا مواد سرد و منسجم آن به دلیل قرار گرفتن در محیط سرد باز شود.
بیشتر بدانید : اسپری رنگ چیست ؟

زمان خشک شدن رنگ اسپری

اسپری رنگ چند ساعته خشک می شه ؟ پاسخ این سوال باعث می شود تا بدانید اگر زمان خشک شدن رنگ اسپری سریع باشد چگونه از آن استفاده کنید که به سری و نازل اسپری نیز آسیبی وارد نکند. مدت زمان خشک شدن اسپری رنگ به نوع اسپری و موادی که داخل آن استفاده شده بستگی دارد همچنین سطحی که قصد رنگ امیزی آن را دارید در مدت زمان خشک شدن اسپری رنگ رابطه مستقیمی دارد ممکن است برخی از محصولات بر روی سطح هایی مانند دیوار و یا سطح پلاستیکی نسبت به سایر سطوح زودتر خشک شوند. اگر اسپری را خریداری کردید که در کم ترین زمان قابلیت خشک شدن را دارد بهتر است برای این که سر اسپری به دلیل خشک شدن سریع خراب نشود با هر بار رنگ آمیزی سری اسپری را تمیز کنید. این کار از خراب شدن اسپری بر اثر خشک شدن سریع رنگ جلوگیری می کند.

آیا کنترل دما بر روی کیفیت پاشش اسپری رنگ تاثیر دارد ؟
بله. اگر دما خیلی پایین باشد ترکیبات داخل اسپری رنگ سفت و سخت می شود و ممکن است در نازل اسپری رنگ حین پاشش گیر کند و یا کیفیت قابل قبولی در رنگ آمیزی نداشته باشد.
تاریخ انقضا اسپری رنگ چه تاثیری بر روی کیفیت رنگ دارد ؟
تاریخ انقضا اسپری رنگ اگر گذشته باشد ممکن است رنگ داخل اسپری خشک شده باشد و یا چسبندگی عالی و یکنواخت روی سطح ایجاد نکند.
چرا اسپری رنگ خراب می شود ؟
خراب شدن رنگ اسپری به عوامل های مختلفی مانند تاریخ انقضا ، نحوه نگهداری ، نحوه استفاده و دمای نگهداری اسپری رنگ بستگی دارد
اسپری رنگ چند ساعته خشک می شود؟
اسپری رنگ ها بستگی به برند و نوعشان زمان خشک شدن متفاوتی دارند.
ارسال نظر / پرسش در مورد چرا اسپری رنگ خراب می شود ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح