آموزش نحوه تعویض المنت هویه

المنت هویه یکی از مهم ترین اجزای هویه است که اگر خراب شود، استفاده از این ابزار ممکن نخواهد بود. البته نکته مثبت، قابل تعویض بودن آن است. پس همه افرادی که با هویه سر و کار دارند، می بایست نحوه تعویض المنت هویه را بلد باشند. به همین دلیل تیم تحریریه ابزار میهن بر آن شد تا در این مقاله، نحوه تعویض المنت را آموزش دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش نحوه تعویض المنت هویه

المنت هویه چیست ؟

همانطور که اشاره شد، یکی از مهم ترین بخش های دستگاه هویه است که از رشته سیم های نیمه های با مقاومت بالا ستخته شده اند. این سیم ها با اینکه خاصیت داغ شوندگی بالایی دارند، در برابر جریان الکتریکی مقاوم بوده و در اثر دمای بالا آسیب پذیر نیستند. 
جنس آن ها اغلب نیکل کروم است و در توان و قدرت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و وظیفه آن ها گرم کردن نوک هویه است. پس اگر المنت خراب شود، انتقال گرما دچار مشکل می شود.
در ادامه نحوه تعویض المنت هویه را آموزش خواهیم داد.
بیشتر بدانید : انواع هویه

زمان تعویض المنت هویه

قبل از آموزش تعویض المنت هویه ، بهتر است ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که چه زمانی باید المنت هویه را تعویض کنیم ؟
در پاسخ به پرسش بالا، باید بگوییم در صورتی که متوجه شدید، المنت هویه داغ نمی شود ، به احتمال زیاد دچار آسیب شده و زمان تعویض آن رسیده است.

نحوه تعویض المنت هویه

در ابتدا قبل از پرداختن به نحوه تعویض المنت ، باید این نکته را یادآوری کنیم که المنت جدید حتما باید شبیه المنت قبلی (تعویضی) باشد، یعنی توان و ابعاد آن ها باید یکسان باشد. در غیر این صورت، المنت عملکرد مناسبی نخواهد داشت.
چگونگی تعویض المنت هویه
حال به سراغ آموزش تعویض المنت هویه برویم :
از آن جا که هویه های مختلفی در بازار به فروش می رسد و کاربرد انواع هویه با یکدیگر متفاوت است، بنابراین نحوه تعویض المنت آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. ما در این مقاله نحوه تعویض المنت یک هویه دستی با مقدار وات پایین را توضیح می دهیم.
برای این کار، اول مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و از شبکه برق AC جدا شده است. المنت، با یک پیج به دستگاه وصل می شود که برای تعویض باید آن پیچ را باز کنید. سپس المنت را به آرامی خارج کنید، در انتهای ابزار تعویضی، سیم کابل هویه به آن وصل شده است، آن را جدا کنید و ابزار تعویضی را کاملا از دستگاه خارج کنید. المنت جدید را از قالب هویه رد کنید و آن را در جای خود چفت نمایید. البته توجه داشته باشید که برای این کار نباید فشار زیادی وارد کنید.
ضمنا توجه داشته باشید که سوراخ المنت جدید باید با سوراخ روی هویه منطبق باشد. سپس پیچ را روی آن قرار دهید و ببندید.
پس از انجام مراحل بالا، نوبت به اتصال سیم ها می رسد. اول چراغ و مقاومت را روی سیم قرار دهید و از وارنیش برای محافظت از آن ها کمک بگیرید.
برای اتصال سیم ها، یک ساخه را به یک سیم المنت و شاخه دیگر را به سیم دیگر ابزار جدید تعویضی وصل کنید. سپس سیم را بکشید تا المنت با سیم ها در جای مناسب خود قرار بگیرند. سپس کلاهک دستگاه را از آن عبور داده و سر جای خود قرار دهید. به این ترتیب تعویض المنت به انجام می گیرد.
آیا المنت هویه قابل تعویض است ؟
بله در صورت سوختن المنت و یا هر مشکل دیگری می توانید المنت هویه را تعویض کنید.
آیا المنت هویه باید توسط متخصص تعویض شود ؟
خیر، تعویض المنت کار نسبتا ساده ای است که در این مقاله نحوه تعویض آن آموزش داده شده است.
کاربرد المنت در هویه چیست ؟
المنت هویه وظیفه گرم کردن نوک هویه را دارد.
آیا داغ نشدن المنت هویه به معنی خراب شدن هویه است ؟
خیر، به احتمال زیاد المنت دچار مشکل شده و با تعویض المنت مشکل برطرف خواهد شد.
ارسال نظر / پرسش در مورد نحوه تعویض المنت هویه
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح