انواع اسپری فوم پلی یورتان + تفاوت اسپری فوم شلنگی و گان خور

انواع اسپری فوم پلی یورتان

اسپری فوم پلی یورتان محصولی بسیار کاربردی است که برای درزگیری ، عایق کاری ، آب بندی و موارد بسیار دیگر کاربرد دارد. این اسپری به صورت فوم نیمه سخت با انعطاف پذیری بالا ساخته می شوند و در ساخت و ساز های ساختمانی برای کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. انواع اسپری فوم پلی یورتان از نظر تزریق فوم به دو صورت شلنگی و گان خور تقسیم بندی می شوند. چنانچه قصد دارید با انواع اسپری فوم پلی یورتان آشنا شوید توصیه می شود تا آخرین مطالب با ما همراه باشید تا در مورد انواع اسپری فوم پلی یورتان بیشتر بدانید.

انواع اسپری فوم پلی یورتان برای درزگیری و پر کردن شکاف ها

اسپری فوم پلی یورتان گان خور چیست ؟

اسپری فوم پلی یورتان گان خور ،  برای تزریق به گان مخصوص خودش نیاز دارد از این اسپری مدل گان خور در مکان هایی که دسترسی برای تزریق و پر کردن فوم سخت است استفاده می شود. برای مثال گوشه های دیوار مکان هایی هستند که با اسپری های ساده بدون گان نمی توان درزگیری را کامل انجام داد زیرا این مکان ها دسترسی بسیار سختی دارند اما تولید کنندگان با تولید انواع اسپری فوم پلی یورتان از نوع گان خور موفق به برطرف کردن این مشکل شده اند و این ویژگی باعث شده تا این محصول از قیمت بالا تری نسبت به نوع شلنگی داشته باشد.

اسپری فوم گان خور مناسب برای تزریق و پرکردن فوم سخت

اسپری فوم شلنگی چیست ؟

یکی دیگر از انواع اسپری فوم ، اسپری فوم پلی اورتان شلنگی می باشد این اسپری همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از شلنگ کار تزریق فوم را انجام می دهد و برای درزگیری ترک ها ، پر کردن سوراخ های بتن یا گچ کاربرد دارد. جالب است بدانید که فوم گان خور و شلنگی از نظر ترکیبات یکی هستند و فقط ازنظر شکل ظاهری و نوع کارکردشان برای تزریق متفاوت اند در ادامه به تفاوت این دو محصول نیز می پردازیم.

اسپری فوم شلنگی برای درزگیری ترک ها و پر کردن سوراخ های بتن

تفاوت فوم گان خور و شلنگی

این فوم ها در قوطی های فلزی استوانه ای شکل بسته بندی می شوند و ازنظر محتویات داخلی هیچ تفاوتی ندارند. اما مهم ترین فرق فوم شلنگی و فوم گان خور در این است که هر کدام در محل های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. فوم های شلنگی برای درزگیری بالای 3 تا 4 سانتی متر مناسب است چرا که از نظر حجم دهی نوع شلنگی نسبت به گان خور بیشتر است به همین دلیل فوم های گان خور برای پر کردن درزهای کمتر از 3 سانت کاربرد دارد.
  • دومین تفاوتی که این دو محصول را با یکدیگر متمایز می کند قیمت آن ها می باشد. قیمت اسپری فوم شلنگی نسبت به نوع گانخور کمتر است.
  • فوم های گانخور برای استفاده نیاز به گان مخصوص خودش را دارند و فوم های شلنگی برای تزریق باید به شلنگ مخصوص متصل شود.
اسپری فوم پلی یورتان ساده
بسته بندی این نوع اسپری بر خلاف سایر اسپری فوم ها ساده است و نیازی به شلنگ یا گان مخصوص ندارد و با فشار دادن پیستون کار تزریق فوم روی سطح انجام می شود. از نظر کیفیت این محصول با دیگر فوم ها یکسان است اما بیشتر برای درزگیری ترک های کوچک  مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که این اسپری از حجم کمی برخودار است و از نظر پاشش نیز دقت کمتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارد.
 اسپری فوم نسوز پلی یورتان
یکی دیگر از انواع اسپری فوم پلی اورتان ، اسپری فوم نسوز است این محصول مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا و حریق دارد از این رو در آتش سوزی ها بهترین عایق حرارتی محسوب می شود. همچنین علاوه بر عایق حرارتی بهترین عایق گیری صوتی نیز محسوب می شود و مانع عبور صدا و حرارت می گردد.
این محصول می تواند بیش از 200 دقیقه در برابر آتش و گرما مقاومت کند و بر روی مصالح ها چسبندگی عالی ایجاد می کند و قابلیت سنباده کاری ، برش و رنگ کردن با اسپری رنگ را نیز دارد. مواد این فوم به گونه ای ساخته شده که به سیلیکون ، تفلون و پلی اتیلن نمی چسبد و فاقد هر گونه گاز hcfc ،  cfc  ، hfc است. این محصول علاوه بر خاصیت ضد حریق ، ضد اب نیز می باشد و می توان از آن در محیط های مرطوب نیز استفاده کرد. حجم این محصول پس از استفاده زیاد می شود و همه درزها را پوشش می دهد و از وزن بسیار سبکی برخوردار است.

تفاوت فوم پلی یورتان b1 و b2

تفاوت فوم پلی یورتان b1 و b2
فوم های پلی یورتان ضد حریق مطابق با استانداردهای خاصی تولید  و نام گذاری می شوند. به طور کلی فوم هایی که با نام اسپری فوم ضد حریق شناخته شده اند باید استاندارد din4102  المان با سرفصل رفتار آتش بر روی مصالح های ساختمانی و کلاسه اشتعال پذیری b1 این استاندارد را دارند. اگر نیاز به محافظت از حریق خاصی نباشد برای مثال کلاسه آتش پذیری مطابق با استاندارد en ei 13501-2  نشان می دهد که این فوم در ترکیب با سایر مواد ضد حریق باید استفاده شود.
تفاوت فوم پلی یورتان b1 و b2
معمولا فوم های ساختمانی که مورد تایید کشورهای اروپایی هستند مطابق با استاندارد din4102  المان با اشتعال پذیری b2 می باشند. فوم های b2  معمولا در ساختمان هایی که نیاز به محافظت خاص در برابر حریق ندارند استفاده می شود. استاندارد ev13501-1 در اینده نردیک جایگزین استاندارد din4102-1  المان می شود. کلاس b1  قابل اشتعال نیست اما b2  به راحتی قابل اشتعال می باشد این حروف گذاری ترتیب اشتعال پذیری فوم را نشان می دهد که در کلاسه b  اشتعال محدود تری دارند.
ارسال نظر / پرسش در مورد انواع اسپری فوم پلی یورتان و تفاوت های آن
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح