کاربرد اسپری فوم پلی یورتان + طرز استفاده از اسپری فوم پلی یورتان

اسپری فوم پلی یورتان چیست؟

اسپری فوم پلی یورتان ، یک نوع اسپری فوم محسوب می شود و برای درزگیری درب و پنجره ، پر کردن شکاف های بین دیوار استفاده می شود. همچنین از اسپری فوم پلی یورتان علاوه بر درزگیری درب و پنجره ، برای عایق گیری صدا (اسپری فوم پلی یورتان عایق صدا ) نیز استفاده می شود. به طور کلی اسپری فوم عایق صدا ، اسپری فوم عایق حرارتی ، اسپری فوم درزگیر نام هایی هستند که به اسپری فوم پلی یورتان اطلاق می شود.

اسپری فوم پلی یورتان چیست؟


در این مقاله شما را با کاربرد اسپری فوم پلی یورتان و مزایا و معایب اسپری فوم پلی یورتان بیشتر آشنا می کنیم بنابراین تا آخرین مطالب با ما همراه باشید.

کاربرد اسپری فوم پلی یورتان

اسپری فوم پلی یورتان ، اسپری فوم فشرده است که در حجم و برندهای مختلف به فروش می رسند و برای درزگیری درب و پنجره ، عایق گیری صدا ، عایق گیری حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند و به نوعی در دسته چسب ساختمانی قرار می گیرد.

کاربرد اسپری فوم پلی یورتان

برای شما هم پیش آمده به دلیل درزهای  درب و پنجره گرد و غبار و یا سرما به داخل ساختمان نفوذ کند؟ برای پر کردن درزها شاید اولین کاری که به ذهنتان برسد با استفاده از گچ و یا سیمان درزها را پر کنید اما این راه حل مناسبی نیست چرا که گچ و سیمان برای درزگیری کثیفی های زیادی را به همراه دارد و زمان زیادی نیز از شما می گیرد و شاید کارتان را به دلیل این که نتواند بعضی از قسمت درزها را که دسترسی به آن مشکل است را پر کند ناتمام باقی بگذارد. به همین دلیل اسپری فوم ها تولید و عرضه بازار شده اند که به راحتی می تواند تمام درزهای ساختمانی ، حتی درزهایی که دسترسی به آن سخت است را نیز پر کند . مارک اسپری فوم موجود در بازار متفاوت است در بازار اسپری فوم هایی مانند اسپری فوم زتکس ، اسپری فوم سیستا ، اسپری فوم آکفیکس ، اسپری فوم آرازیم و ... به فروش می رسند که از نظر کیفیتی متفاوت اند. 

ویژگی اسپری فوم پلی یورتان

ویژگی اسپری فوم چیست؟ استفاده از فوم پلی یورتان چه مزایایی دارد؟ آیا فوم پلی یورتان در برابر عوامل محیطی (رطوبت ، سرما و گرما ) با دوام است؟ پاسخ به این سوالات در این مقاله به طور کامل شرح داده شده است:
  • فوم پلی یورتان می تواند از ایجاد انواع میکروب ، قارچ و باکتری در محل مورد نظر جلوگیری کند که از ویژگی های مهم اسپری فوم محسوب می شود یکی از اسپری فوم پلی یورتان که از این ویژگی برخوردار است اسپری فوم پلی یورتان سیستا می باشد .
  • برای جلوگیری از اتلاف گرما ، از اسپری فوم و یا همان فوم پلی یورتان می توان استفاده نمود چرا که انتقال حرارتی پایینی دارد و پس از استفاده دچار سایش و خوردگی نمی شود.
  • فوم پلی یورتان یک نوع فوم ضد آب محسوب میشود و در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت دوام زیادی دارد و می توان در مکان های مرطوب نیز از این فوم استفاده نمود.
  • حجم اسپری فوم پس از استفاده زیاد می شود و تمامی درزها را به راحتی پوشش می دهد.

ویژگی اسپری فوم پلی یورتان ، مزایا استفاده از اسپری فوم پلی یورتان

  • وزن سبک وطول عمر بالا
  • به اسپری فوم پلی یورتان علاوه بر این که عایق فوم می گویند به عایق حرارتی نیز معروف است چراکه در برابر حرارت بالا دوام بسیار زیادی دارد.
  • مناسب برای پرکردن درز و شکاف های ساختمانی
  • عایق پلی یورتان ، یک عایق صدا گیر نیز محسوب می شود و از انتقال صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند.
  • با دوام در برابر سایش ، خوردگی ، ضربه انبساط و انقباض

معایب اسپری فوم پلی یورتان

از معایب اسپری فوم پلی یورتان چه می دانید؟
از فوم پلی یورتان فقط می توان در مکان هایی که دیگر نیاز به تعمیرات و بازسازی نداشته باشد استفاده نمود چرا که به دلیل چسبانندگی واستحکام بالا قابلیت جدا شدن ندارد و به عنوان یکی از معایب پلی یورتان محسوب می شود.
فوم پلی یورتان گاز سمی تولید می کند که برای سلامتی انسان خطرساز است به همین دلیل حتما باید قبل از استفاده اسپری فوم پلی یورتان ، ازماسک های ایمنی و پوشش های ایمنی استفاده نمود.
فوم پلی یورتان جزء دسته هایی از اسپری فوم هاییست که مواد آن پس از گذشت زمان قابلیت تجزیه ندارد و سلامت محیط زیست را به خطرمی اندازد.

نحوه استفاده از اسپری فوم پلی یورتان

برای درزگیری با استفاده از اسپری فوم باید نحوه استفاده از اسپری فوم پلی یورتان را بدانید تا منافذ و شکاف ها به طور کامل با اسپری فوم ، درزگیری شوند. برای مثال برای درزگیری درب ابتدا باید آلودگی و کثیفی های روی سطح را کاملا پاک کنید و محل مورد نظر را تا 30 درصد اسپری فوم پر کنید و به هیچ عنوان به فوم نرم دست نزنید و اجازه دهید فوم به طور کامل خشک شود.ح تما برای درزگیری ، اسپری فوم را برعکس بگیرید این کار نتیجه بهتری برای درزگیری خواهد داشت.

روش تزریق فوم از طریق شلنگ بسیار آسان است پس از تزریق فوم با شلنگ می توانید اضافه های فوم را با استفاده از کاتر از روی سطح جدا کنید و برای سطح یکنواخت تر می توانید روی فوم سنباده بزنید سپس رنگ دلخواه را روی سطح پاشش کنید. نکته مهم هنگام استفاده از اسپری فوم حتما از دستکش استفاده کنید تا فوم ها در حین استفاده به دستتان نچسبد چرا که جدا کردن فوم از روی دست کمی سخت است.

جهت خرید انواع اسپری فوم کلیک کنید.

نحوه استفاده از اسپری فوم پلی یورتان

کاربرد اسپری فوم ضد حریق

امکان آتش سوزی در ساختمان ها مانند ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری و سکوهای نفتی وجود دارد و دلیل آن استفاده از تاسیسات الکترونیکی بیشتر ، حجم زیاد کابل کشی و استفاده از مصالح با قابلیت اشتعال پذیری بیشتر نسبت به مصالح سنتی می باشد ، ساختمان ها باید به گونه ای ساخته شوند که در هنگام آتش سوزی قابلیت کنترل و عدم انتقال آتش به ساختمان های دیگر را داشته باشد .آتش سوزی ممکن است خسارت های مالی و جانی زیادی را دربر داشته باشد هنگام آتش سوزی دیوارهای ساختمان و سقف ها از هم جدا می شوند و برای جلوگیری ازبیشتر شدن آتش از طریق دیوارها و سقف ها ،  یاید تمامی مسیرهای عبور آتش را مسدود کنید برای این کار باید از همه ی کانال ها ، لوله ها ، داکت ها و کابل ها محافظت کرد تا آتش از طبقه ای به طبقه ی دیگر و حتی از اطاقی به اطاقی دیگر منتقل نشود.
کاربرد اسپری فوم ضد حریق
با پیشرفته شدن علم ، روش هایی برای اطفاء حریق وجود دارد  یکی از این روش ها استفاده از مواد آتشبند و دود بند است و عملکرد آن به این شکل می باشد که مسیرهای گسترش آتش را برای مدت زمان معینی مسدود می کند . مثلا کابل یا مواد اشتعال دیگری که دچار آتش سوزی شده ابتدا باید انتشار فیتیله ای را از آن ماده قابل اشتعال را گرفت و بعد منافذ های باقی مانده حاصل از سوختن آن ماده را پر کرد تا مانع از سرایت دود و شعله به مکان های دیگر شود و در نهایت اقدام به اطفاء می نماییم .
به طور کل سیستم های آتشبند و دودبند ارائه شده ، در دو کلاس منبسط می شوند و مواد ساده را ارائه می دهند که برای جلوگیری از گسترش آتش شامل ( دود ، شعله های آتش و حرارت و گازهای سمی ) از یک محیط به محیط دیگرمی باشد ، این مواد با ایجاد یکپارچگی در سطح ، مانع انتشار آتش به دیگر مناطق ها می گردند و در دو کلاس منبسط شونده و مواد ساده ارائه می شوند .
محصولات زیادی در رابطه با آتش بند ، تولید و ساخته شده اند که یکی از آن ها به نام اسپری فوم ضد حریق است ، فوم پلی یورتان ضد حریق ، قابلیت مسدود کردن فضاها و حفره های موجود بین لوله ها و کابل ها ، فضاهای خالی بین چارچوب های درب و پنجره ، فضای خالی بین نمای ساختمان و سقف را دارد . با استفاده از این نوع فوم ها ایمنی ساختمان خود را بیشتر کنید .
اسپری فوم پلی یورتان چیست؟
اسپری فوم پلی یورتان برای درزگیری ، پر کردن شکاف ، عایق گیری صدا و حرارت استفاده می شود.
برای عایق گیری با عمق بالا اسپری فوم پلی یورتان کاربرد دارد؟
فوم پلی یورتان برای ایجاد حجم نیاز به رطوبت دارند از این رو برای عایق گیری با عمق بالا با هر بار پاشش و ایجاد لایه باید سطح فوم را با اب مرطوب کنید.
از اسپری فوم پلی یورتان به عنوان عایق گیری صدا میشه استفاده کرد.
بله. علاوه بر عایق گیری صدا می توان به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده کرد؟
اسپری فوم پلی یورتان قابلیت چسباندن به پلاستیک را دارد؟
از ین اسپری بر روی سطوح پلاستیکی از جنس پلی اتیلن و پلی پروپلین استفاده نمی شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد کاربرد اسپری فوم پلی یورتان و طرز استفاده از اسپری فوم
CAPTCHA
علی در تاریخ پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ :
سلام ، آیا از این اسپری میشه روی چوب استفاده کرد طوری که بعدأ از چوب جدا نشه
سلام وقت بخیر شما این محصول را با چسب سوسیسی پلی ورتان اشتباه گرفته اید
سعید در تاریخ دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ :
سلام وقت بخیر از این چسب واسه شکستگی گیربکس ماشین میشه استفاده کرد؟طوری که جلوی نشتی روغن رو بگیره؟
سلام وقت بخیر نه این محصول برای این کاربرد طراحی نشده ، ولی برای اینکار میتونید از چسب دوقلو های فولاد استفاده کنید
توکلی در تاریخ دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ :
آیا از اسپری فوم برای تزریق به درون چهارچوب فلزی دربهای ضدسرقت آپارتمان استفاده کرد؟ آیا تزریق فوم باید با شلنگ بلند انحام شود.لطفا راهنمایی بفرمایید.
سلام وقت بخیر اسپری فوم قابلیت مصرف در چارچوب در های ضد سرقت رو دارا می باشد ، یکی از اوناع اسپری فوم ها اسپری فوم های شلنگی هستند که راحت ترین نوع از اسپری فوم برای مصرف می باشند
افشین در تاریخ دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ :
سلام آیا از این کالا میشود برای درز بین ساختامان وشیروانی ازجنس فایبر کلاس برای جلوگیری از نشتی باران استفاده کرد
سلام وقت بخیر بله در زیر کار اسپری فوم استفاده کنید و روی اسپری عوم رو با چسب های سیلیکونی بپوشانید
جعفرى در تاریخ شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ :
اگر فوم در دست بچسپد با چه چيزى بايد پاك كرد تشكر
سلام وقت بخیر از اسپری فوم پاک کن باید استفاده کنید
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح