اسپری جدا کننده سیلیکون قالب چیست؟ + کاربرد اسپری سیلیکون قالب

اسپری سیلیکون چیست؟

آیا می دانید اسپری سیلیکون چیست؟ اسپری قالب از آن دسته اسپری سیلیکون بسیار پرفروش در بازار است که به دلیل کاربرد و ویژگی های منحصرش از جمله جداسازی رزین از انواع قالب های سیلیکونی و چوبی ، روان سازی قطعاتی همچون ریل ها و حتی جلا بخشیدن به لوازم منزل مورد استقبال بسیاری از عموم قرار گرفته است. ویژگی که اسپری سیلیکون و یا همان اسپری قالب برخوردار است می توان به جداسازی آسان مواد قالب گیری از روی سطح قالب اشاره نمود. ماده ای که در ساختار اسپری قالب استفاده شده مانع چسبندگی مواد قالب گیری به قالب می شود و در نهایت در افزایش طول عمر قالب بسیار تاثیر گذار است و به همین دلیل بسیاری از صنایع هایی که با انواع قالب گیری سرو کار دارند استفاده از اسپری سیلیکون را امری ضروری در کار می دانند.

امروزه بخش‌های متعددی از صنعت وجود دارند که نیازهایشان به تولید یک قطعه خاص را، با استفاده از قالب‌های مختلف صنعتی برآورده می‌کنند. استفاده از قالب‌های متفاوت صنعتی، باعث می‌شود که سرعت و دقت تولید قطعات بسیار زیاد شود. استفاده از قالب‌های مختلف، امروزه تقریباً به یکی از اجزایی جدایی‌ ناپذیر صنعت تبدیل‌ شده است و شما کمتر صنعتی را می‌توانید پیدا کنید که از انواع قالب‌های صنعتی استفاده نکند. به ‌همین دلیل است که امروزه ابزارهای بسیار مفید و متفاوتی برای استفاده از قالب‌های صنعتی به وجود آمده است. یکی از ابزارهای مربوط به استفاده از قالب‌های صنعتی که چند سالی است به بازار معرفی ‌شده است و دارای کاربردهای فراوانی است، اسپری قالب است. اسپری قالب که با نام اسپری جدا کننده قالب سیلیکون نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ ای است که با استفاده از آن سطح قالب‌های صنعتی پوشانده می‌شود و به این صورت مواد ریخته ‌شده در درون قالب، به قالب نمی‌چسبند و در نهایت به ‌راحتی جدا می‌شوند. البته تنها کاربرد این اسپری‌ها، منحصر به صنعت نمی‌شود و این اسپری‌ها دارای کاربردهای دیگری نیز هستند که در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی‌های بیشتر و کاربردهای اسپری قالب خواهیم پرداخت.

اسپری قالب به اسپری قالب و جداکننده سیلیکونی نیز معروف است و برای جدا سازی قطعات پلاستیکی از قالب استفاده می شود

شیوه استفاده از اسپری قالب جدا کننده سیلیکونی

یکی از مطالبی که در بررسی اسپری قالب و کاربردهای آن، باید به آن اشاره شود، شیوه استفاده از این ابزار است. اسپری قالب یک نوع اسپری صنعتی محسوب می شود این اسپری‌ها، تنها به ‌عنوان جداکننده قالب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و در بسیاری از موارد از این اسپری‌ها، به ‌عنوان روان‌کننده و پوشاننده سطوح نیز استفاده می‌شود که در بخش‌های بعدی مقاله به نوع از کاربرد‌های این اسپری اشاره خواهیم کرد. اما برای استفاده از این اسپری‌ها، به ‌عنوان جدا کننده قالب، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، جنس قالب است. حتما باید به این نکته توجه داشت که اسپری جدا کننده باعث خرابی قالب شما نشود. معمولاً اسپری قالب، دارای جنسی روغنی و چرب است که می‌تواند باعث خراب شدن برخی از قالب‌ها شود. به ‌طور مثال برخی از قالب‌های چوبی، ممکن است در تماس با این نوع اسپری‌ها دچار مشکل شوند. در این‌جور موارد بهتر است که در ابتدا اسپری جداکننده قالب، با بخش کوچکی از قالب تست شود و در صورت نبودن مشکل، از اسپری برای جداسازی قالب استفاده شود. شیوه کار با این اسپری، به این صورت است که در ابتدا قوطی اسپری باید به ‌خوبی تکان داده شود و سپس از فاصله‌ای به ‌اندازه‌ی بیست تا سی سانتی‌متر به قالب اسپری شود.
اسپری قالب گل پخش و اسپری قالب پاکران از بهترین اسپری روان کننده و جداکننده قالب ایرانیست که به دلیل کیفیت عالی مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان اسپری قالب قرار گرفته است.
اسپری قالب تنها برای جداسازی قطعات استفاده نمی شود بلکه از این نوع اسپری برای روان سازی قطعات نیز می توان استفاده نمود

 

استفاده از اسپری قالب به عنوان روان کننده

یکی از استفاده‌های که از اسپری‌های قالب می‌شود، استفاده از آن‌ها به‌ عنوان روان‌کننده است. در این قسمت از مقاله اسپری قالب، می‌خواهیم به بررسی کاربردهای این اسپری‌ها، به ‌عنوان روان‌کننده بپردازیم. بسیاری از قطعات مختلفی که در وسیله‌ها و دستگاه‌های مختلف وجود دارند، نیاز دارند که برای کارکرد بهتر و بهبود عملکردشان، روغن‌کاری شوند و از روان کننده‌ها برای آن‌ها استفاده شود. اسپری‌های قالب، دارای جنسی روغنی هستند که به‌ همین ‌علت می‌توان از آن‌ها به ‌عنوان روان‌کننده برای قطعات مختلف نیز استفاده کرد. به ‌طور مثال در محل اتصالات پلاستیکی و فلزی مختلف و قطعات متحرک، می‌توان از این اسپری‌ها استفاده کرد تا کارکرد این قطعات را بهبود بخشید و از فرسایش آن‌ها جلوگیری کرد. همچنین در ریل‌های مختلف قطعات و ابزارهای جوش و برش نیز از این اسپری‌های قالب، به‌ عنوان اسپری روان‌کننده استفاده می‌شود. همچنین در صنایع پارچه‌بافی و تولید نخ نیز از این اسپری‌ها به‌عنوان روان‌کننده استفاده می‌شود.

اگر برای روان سازی قطعات به اسپری روان کننده نیاز دارید اسپری روان کننده اوکی گزینه مناسبی است این اسپری برای روان سازی قطعات استفاده و برای جداسازی قالب کاربردی ندارد.

استفاده از اسپری های قالب به عنوان محافظ سطوح و ایجاد خاصیت ضد آب

استفاده از اسپری‌های قالب، تنها محدود به استفاده در قالب‌ها و استفاده به‌ عنوان روان‌ کننده نیست. این اسپری‌ها، دارای یک کاربرد دیگر نیز هستند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مقاله به آن اشاره شد، این اسپری‌ها دارای خاصیتی روغنی و چرب هستند. همین خاصیت باعث می‌شود که بتوان از این اسپری‌ها، به‌عنوان محافظ سطوح و واکس استفاده کرد. این اسپری‌ها دارای جلوه‌ای براق هستند و به‌ همین ‌علت در بسیاری از موارد از این اسپری‌ها به‌عنوان واکس استفاده می‌شود. همچنین خاصیت چرب و روغنی این اسپری‌ها، باعث خاصیت ضد آب آن‌ها نیز می‌شود. در مواردی که نیاز است یک سطح، به سطح ضدآب تبدیل شود، معمولاً از این اسپری‌ها استفاده می‌شود. به‌طور مثال برای براق کردن و زیبا کردن سطوح داخلی اتومبیل مانند داشبورد و کابین، معمولاً از اسپری قالب به ‌عنوان واکس استفاده می‌شود. همچنین برای سطوح لاستیکی نیز از این اسپری‌ها استفاده می‌شود. استفاده از اسپری قالب بر روی سطوح لاستیکی، باعث می‌شود که این سطوح در بلند مدت دچار ترک‌خوردگی نشوند و دارای دوام بیشتری باشند. همچنین برای براق کردن سطوح رنگی و عایق‌ها نیز معمولاً از این اسپری‌ها استفاده می‌شود.بهترین اسپری قالب که به عنوان واکس نیز می توانید از آن استفاده کنید اسپری قالب کاسپین است این اسپری ، علاوه بر قیمت مناسب تمام ویژگی های ذکر شده مقاله را دارد و عالی ترین اسپری قالب برای کسانی که به دنبال اسپری قالب ارزان قیمت و با کیفیت هستند می باشد.
از اسپری قالب به عنوان اسپری واکس داشبورد نیز می توان استفاده نمود و این یکی از کاربردهای اسپری قالب سیلیکونی می باشد

ویژگی های اسپری قالب

در ادامه مقاله اسپری قالب، لازم است که به بررسی ویژگی‌های مختلف این اسپری‌ها بپردازیم. آشنایی با ویژگی‌های اسپری قالب، باعث می‌شود که شما درنهایت بتوانید اسپری مناسبی را برای نیازتان انتخاب کنید. این اسپری‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که در این قسمت از مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اولین ویژگی این اسپری‌ها که در قسمت‌های قبلی مقاله نیز به آن اشاره شد، جنس روغنی آن‌ها است که در هنگام انتخاب قالب حتما باید به این مسئله توجه کافی داشت. همچنین به ‌خاطر این جنس روغنی، از این اسپری‌ها به ‌عنوان روان‌کننده نیز استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مهم آن ها، تحمل دمای بالای آن‌ها است. به‌ صورت معمول، این اسپری‌ها تا دویست و نود درجه سانتی‌گراد، می‌توانند مقاومت کنند و از بین نروند. این مسئله باعث می‌شود که بتوان از این اسپری‌ها، در قالب‌گیری مواد بسیار داغ نیز استفاده کرد. همچنین این اسپری‌ها قابل ‌اشتعال هستند و در هنگام استفاده از آن‌ها باید کاملاً به موارد ایمنی توجه داشت تا از بروز هرگونه حادثه آتش‌سوزی جلوگیری شود.
اسپری قالب دارای ویژگی و کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف است

مزایای استفاده از اسپری قالب

استفاده از اسپری قالب، دارای مزایای متعددی است که در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به بررسی این مزایا بپردازیم. اولین مزیت استفاده از اسپری قالب ، این است که باعث راحت شدن جدا شدن قطعات از قالب‌ها می‌شوند. استفاده از اسپری قالب قبل از قالب‌گیری، باعث می‌شود که جزئیات موجود در قالب، به بهترین شکل ممکن ایجاد شود و در حین جدا کردن قطعه از قالب، قطعه به ‌راحتی جدا شود. همچنین استفاده از این اسپری در قالب‌های مختلف، باعث می‌شود که مواد موجود در قالب به‌ صورت کاملاً یکنواخت در درون قالب پخش شوند. این امر باعث می‌شود که در نهایت کیفیت قطعه‌ی ساخته ‌شده، بیشتر باشد. مزیت بعدی استفاده از این قالب‌ها، این است که باعث می‌شود که از خراب شدن سطح قالب جلوگیری شود. این اسپری از برخورد مستقیم مواد با قالب جلوگیری می‌کند که همین مسئله از فرسودگی و خوردگی و زنگ‌ زدگی قالب جلوگیری می‌کند. همچنین هنگامی‌که از این اسپری‌ها، به ‌عنوان واکس و براق‌ کننده سطوح استفاده می‌شود، از خرابی و فرسایش سطوح نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین این اسپری‌ها در برابر برخورد با اسیدها و بازهای ضعیف، دارای مقاومت هستند و از خراب شدن قالب‌ها در برابر این مواد جلوگیری می‌کنند.
 

تفاوت اسپری جداکننده قالب سیلیکونی با اسپری های wd40

نوعی اسپری مخصوص سطوح در بازار وجود دارد که به نام اسپری‌های wd40 شناخته می‌شود. ممکن است که گاهی اسپری‌های قالب جدا کننده سیلیکونی، با اسپری روان کننده wd40 اشتباه گرفته شوند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تفاوت‌های اسپری‌های قالب و اسپری wd40 بپردازیم. اسپری‌های wd40، اسپری‌هایی هستند که مصرف اصلی آن‌ها، برای جلوگیری از زنگ‌ زدگی و خوردگی سطوح است. البته از این اسپری‌ها، برای مصارف دیگری نیز استفاده می‌شود. برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن خط و خش نیز می‌توان از این اسپری‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان از این اسپری‌ها، برای ایجاد خاصیت ضدآب در لباس‌ها و سطوح مختلف نیز استفاده کرد. اسپری‌های wd40 دارای شباهت‌های بسیاری با اسپری قالب هستند. اما تفاوت این اسپری با اسپری قالب این است که از اسپری‌های قالب به ‌صورت تخصصی برای استفاده از قالب‌ها استفاده می‌شود. اما اسپری‌های wd40 بیشتر مورد استفاده در سطوح مختلف هستند و برای مصارفی همچون تمیز کردن و براق کردن سطوح مورد استفاده قرار می گیرند. خاصیت سلیکونی اسپری های قالب باعث می شود که از آن‌ها برای نچسبیدن قالب‌ها استفاده شود.
اگر علاقه مند به مطالعه دیگر مقالات هستید ، مقاله چسب کاغذ دیواری چیست ؟ پیشنهاد می شود.
اسپری قالب با اسپری روان کننده wd40 چه تفاوتی دارد
امروزه در بازار شاهد انواع اسپری wd40 با قیمت های متفاوت هستیم اما برای خرید اسپری wd40 اصل حتما به نمایندگی فروش اسپری Wd40 مراجعه نمایید و با بررسی کامل بهترین اسپری wd-40 را خریداری نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول می توانید مقاله کاربرد اسپری wd40 را مطالعه کنید.
همچنین در صنایع مختلف، از قالب‌های مختلفی استفاده می‌شود و این قالب‌ها دارای کاربردهای فراوانی در صنعت هستند. به دلیل استفاده زیاد از این قالب‌ها در صنعت، امروزه ابزارهای متفاوتی برای استفاده از این قالب‌ها به وجود آمده است. اسپری قالب، یکی از این ابزارها است. اسپری‌های قالب که با نام اسپری جدا کننده قالب سیلیکون نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ ای است که با استفاده از آن سطح قالب‌ها پوشانده می‌شود و بعد از تزریق مواد به قالب، در حین جداسازی قطعه به ‌راحتی از قالب جدا می‌شود. این اسپری‌ها دارای ساختاری سیلیکونی و چرب هستند که همین ساختار باعث شده ‌است که از این اسپری‌ها در بخش‌های دیگری نیز استفاده شود. دیگر استفاده‌ای که از این اسپری‌ها می‌شود، به ‌عنوان روان‌کننده در بخش‌های مختلف است. همچنین از این اسپری‌ها، به‌عنوان پوشاننده سطوح نیز استفاده می‌شود. با استفاده از اسپری قالب، می‌توان ظاهری براق و خاصیت ضدآب به سطوح بخشید. همچنین استفاده از این اسپری‌ها دارای مزایای متعددی است که باعث شده ‌است امروزه در بسیاری از بخش‌ها از این اسپری‌ها استفاده شود. 
اگر علاقه مند به مطالعه دیگر مقالات هستید پیشنهاد ما به شما مقاله ابزارآلات مورد نیاز شغل نجاری می باشد.
اسپری سیلیکون قالب چیست ؟
اسپری سیلیکون قالب یک اسپری روانکار قالب های صنعتی می باشد که جهت جداسازی قطعات چسبیده به قالب کاربرد دارد
کاربرد اسپری سیلیکون قالب چیست ؟
جهت جدا سازی قطعات چسبیده به قالب های صنعتی و بازسازی قطعات پلاستیکی
اسپری سیلیکون چیست ؟
اسپری سیلیکون همان اسپری سیلیکون قالب می باشد که در صنایع مختلف کاربرد دارد
مرکز خرید عمده اسپری سیلیکون قالب کجاست ؟
برای خرید به ابزار میهن مراجعه کنید .
ارسال نظر / پرسش در مورد اسپری سیلیکون قالب چیست ؟ اسپری سیلیکون قالب چه کاربردی دارد؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح