راهنمای خرید کمپرسور هوا + انواع کمپرسور هوا

کمپرسور هوا یکی از تجهیزات پر قدرتی است که نیروی لازم جهت باد کردن تایرهای لاستیکی ، افشانه های تفنگی ، چکش میخکوب های تفنگی و بسیاری دیگر از این دسته ابزارالات را تامین کند.
کمپرسورهوا برای بادکردن تایر و افشانه های تفنگی استفاده می شود که انواع مختلفی دارد
انواع کمپرسور هوا
4 نوع کمپرسور هوا وجود دارند که در این مقاله به توضیحات هر کدام می پردازیم :
کمپرسورهوای فشرده
کمپرسورهوای فشرده به علت سبک و کوچک بودنش بیشتر برای گرفتن پنچری وسایل نقلیه مورد استفاده قرار میگیرد . در این نوع این کمپرسورها هیچ نوع مخزن ذخیره بادی وجود ندارد و برای تامین هوا از جریان هوا استفاده می نمایند. کمپرسور های فندکی نیز برای مخازن نوری ، بادی و تجهیزات ورزشی مناسب تر هستند.
کمپرسور هوای پیستونی
این نوع کمپرسورها مجهز به یک مخزن است که هوای فشرده در آن ذخیره می شود و وقتی فشار، به یک مرحله خاص در مخزن می رسد موتور به صورت اتومات خاموش می شود.مکانیزم این کمپرسورها به این گونه است که وقتی از هوای ذخیره شده در مخزن استفاده می شود موتور دوباره کار خود را شروع کرده و هوای فشرده را ذخیره می نماید.
کمپرسورهوای پیستونی تک مرحله ای:
این مدل مجهز به یک پیستون می باشد که هوا را فشرده کرده و به مخزن ذخیره سازی انتقال می دهد.این نوع کمپرسورها دارای قدرت و مقاومت بیشتری نسبت به کمپرسورهای قبل دارند و برای استفاده در منزل بسیار مناسب است.از این مدل کمپرسورها را به راحتی می توان با دست ،چرخ و یا وسایل نقلیه به راحتی حمل و جابه جا کرد و کاربردهای زیادی از جمله رنگ کردن وسایل نقلیه و یا تعمیرات جاده ای و...را دارد.
کمپرسور هوای پیستونی دو مرحله:
در این مدل دو پیستون موجود است که پیستون اول هوا را به مخزن ذخیره سازی منتقل می کند و دومین پیستون وظیفه اش تشدید فشردگی هوا و منتقل کردن مجدد آن به مخزن ذخیره سازی است.این مدل را جهت مصارف صنعتی و حرفه ای استفاده می شود.اگر شما به طور روزانه نیاز به یک منبع با فشار هوای زیاد نیاز دارید این نوع کمپرسور ها می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.
کمپرسو هوای پیستونی دو مرحله ای معمولا درماشین الات موجود در صنایع نفت،صنایع سنگین و... استفاده می شود
در خرید کمپرسور هوا باید فاکتورهایی مد نظر گرفته شود که در ادامه به توضیحات کامل آن می پردازیم:
منبع تغذیه :الکتریکی یا دیزلی 
نوع پمپ:عمل به صورت اجرا و توقف،عمل به صورت مداوم،تک مرحله ای ، دو مرحله ای و oil،oile free injectedمی باشد
قابلیت حمل:ثابت یا قابل حمل
شاخص عملکرد:PSI SCFM و اسب بخار
حجم مخزن:بدون مخزن،مخزن بزرگ،مخزن کوچک
منبع تغذیه
همچنین کمپرسورهای الکتریکی در حین کار، دود تولید نمی کنند به همین علت برای مصارف داخلی که محیط آن ها بسته است مناسب می باشد.
کمپرسورهایی که منبع تغذیه آن دیزلی است مجهز به عملکرد بهتر و قدرتمند تری هستند ،بنابراین در صنایع سنگین و سایر صنایع ها که به کیفیت بالاتری نیازمندند از این نوع کمپرسورها توصیه می شود از این دستگاه باید در فضاهای باز و یا مکان هایی که دارای سیستم تهویه مناسب دارند استفاده نمود، زیرا این دستگاه هنگام فعالیت دود تولید می کنند.
هنگام خرید کمپرسور مناسب به منبع تغذیه و مقدار انرژی و هوای تولید شده باید توجه کرد.
نوع پمپ
تنوع در طراحی پمپ شاخص عملکرد و بازدهی کمپرسور را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.
 پمپ ها می توانند در دونوع تک مرحله ای و یا دو مرحله ای باشند،که کمپرسورهای تک مرحله ای قابلیت یک یا بیشتر سیلندر ورودی و تولیدی هوای فشرده باشد که در آن فشار گاز خروجی ثابت می ماند.
در کمپرسورهای دو مرحله ای دو سیلندر موجود می باشد،سیلندر اول هوا را وارد نموده و فشاری برابر 135PSI تامین می کند.این فشار پیش نیاز سیلندر دوم می باشد که ماکسیمم فشار کمپرسور را به 175 PSI می رساند،این فشار این کمپرسور را به کمپرسوری مناسب جهت استفاده چند ابزار بادی در زمان طولانی تبدیل می سازد.
Oil freeوoil-Lubricated:
کمپرسور های oil-Lubricated مانند ماشین های سواری و یا ماشین های چمن زن برای شروع به کار به روغن نیازمندند و معمولا کمپرسورهایی که با روغن کار می کنند بزرگتر و دارای وزن زیادتری نسبت به مدل های دیگر دارند.باید به این نکته توجه نمایید که این روغن ها مانع سایش قطعه های کمپرسور می شود و باعث میشود طول عمر کمپرسور افزایش پیدا کند.
کمپرسورهایی که بدون نیاز به روغن کار می کنند از رینک پیستون های مخصوصی استفاده می نمایند، که از سایش قطعه جلوگیری شود.این نوع کمپرسورها دارای اندازه و حجم کوچکی هستند ،به همین دلیل مشتریان زیادی از این دستگاه در منزل و یا محل کار خود استفاده می نمایند.
قابلیت حمل
در انتخاب کمپرسور هوا قابلیت حمل یکی از ویژگی های مهم می باشد.کمپرسورهای هوا به دو دسته تقسیم می شوند.
کمپرسوهای قابل حمل در شکل و سایزهای متفاوتی عرضه می شوند.مدل های کوچکتر به دلیل وزن سبک به راحتی قابل حمل و جابه جایی هستند،اما مدل های بزرگتر مجهز به چرخ هایی هستند که به وسیله آن کمپرسور را میتوانیدحمل نمایید.
کمپرسورهای کوچک در صنایع های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله رنگ کردن،باد کردن لاستیک های اتومبیل،تامین انرژی مورد نیاز جهت ضربه زدن به میخ و... می باشد.
اگر شما دنبال یک کمپرسور قابل حمل جهت کار بر روی خودرو هستید،نیازمند به یک دستگاهی که موتوری پر قدرت با ذخیره هوای بالا داشته باشد دارید و حجمی حدود 20 الی 30 لیتر را داشته باشد.
کمپرسورهای ثابت از دیگر مدل های کمپرسورها می باشند که به صورت مستقیم به سیم کشی ساختمان وصل می شوند که مخزن آن ها دارای 60 تا 80 گالن و 4 تا 10hp  موتورمی باشند.اکثر این کمپرسورها برای کارگاه های اموزشی،پارکینگ ها،تعمیرگاه ها مناسب هستند زیرا به راحتی می توانند به ابزارهای مختلف بادی وصل شوند و با هزینه پایین تر قابلیت بالایی ارائه می دهد.
شاخص عملکرد
عملکرد کمپرسور یکی از مهم ترین عامل ها برای خرید مناسب است.مقدار هوایی که توسط کمپرسور تولید می شود ،با واحد متر مکعب قابل اندازه گیری است که به صورت SCFMگفته می شود.
SCFMبه عنوان یک استاندارد سنجش کمپرسور استفاده می شود برای این که از واحد SCFMدرک بهتری پیدا کنیم و بدانیم برای چه دلیلی از این واحد سنجش استفاده می شود، مثال واحد سنجش عبور آب از یک رودخانه یا مسیل بسیار مثال خوبی است .(دبی)
این واحد سنجش به ما می گوید که حداکثر مقدار خروجی کمپرسور برواحد زمان چقدر است؟و چند خروجی با چه میزان مصرف هوا،قابل کار گذاری بر این کمپرسور می باشد؟
حجم مخزن
سایز کمپرسور یکی از مهم ترین ویژگی  کمپرسور می تواند به شمار بیاید.هرچه اندازه مخزن کمپرسوربزرگ تر باشد مقدار بادی که تولید می کند نیز بیشتر می شود.افرادی که از ابزارهای با مصرف بالاتری استفاده می کنند، باید ازکمپرسورهایی با مخازن بزرگتر استفاده کنند که بتواند ظرفیت مصرفی ابزار بادی را پشتیبانی نماید.
برای کسب اطلاعات بیشتر ، درباره نحوه نگهداری کمپرسور وارد لینک ذیل شوید :
برای خرید کمپرسور هوا به چه نکاتی باید توجه کرد ؟
کمپرسور هوا انواع مختلفی دارد و شما باید با توجه به نوع کارتان بهترین کمپرسور هوا را انتخاب کنید. تک مرحله ای یا دو مرحله ای بودن کمپرسور ، صدا دار و یا بی صدا بودن آن نکاتی است که باید قبل از خرید رعایت شود.
کاربرد کمپرسور هوا فشرده چیست ؟
کمپرسور هوا فشرده حجم کوچکی دارد و کاربرد آن اغلب برای پنچر گیری خودرو می باشد.
کمپرسور هوا تک مرحله ای بهتر است یا کمپرسور هوا دو مرحله ای ؟
برای استفاده های طولانی مدت کمپرسور هوا دو مرحله ای گزینه مناسب تری است این کمپرسور هوا در صنایع های سنگین مانند صنایع نفت استفاده می شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید کمپرسورهوا
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح