اره نواری چیست ؟ کاربرد اره نواری

اره نواری یکی از اره های پرکاربرد در بسیاری از صنایع های مختلف می باشد که به شکل اره عمودی و افقی است.این اره ها برای برش های سرد مورد استفاده قرار می گیرند و نیز ممکن است در انتخاب اره مناسب ، سوالات متفاوتی ذهن کاربر را درگیر کند , توضیحاتی درباره ی برخی از این سوالات در این مقاله ارائه شده است .
اره نواری را برای بریدین چه نوع قطعه ای میخواهیم؟
برای بریدن قطعات و مواد مختلف از برش های متفاوتی باید استفاده نمود برای مثال برای برش یک الومینیوم به تیغه با سرعت بالا نیاز داریم ولی برای بسیاری از مواد های دیگر اینگونه صدق نمی کند.برای برش تمیزتر بهتر است تنظیم سرعت ،  دست کاربر باشد و معمولا اره های جدید  که تولید و عرضه می شوند با دور قدرت موتور متغیر و قابل تنظیم ارائه می شوند.بنابراین کاربر قبل از خرید اره نواری به نوع کار و قطعه و موادی که قصد بریدن آن  را دارد باید توجه کند و با توجه به آن موارد ، اره مناسب خود را انتخاب نماید.
اره نواری برای چوب
افرادی که با چوب کار میکنند بهترین انتخاب ، تیغ اره فولاد کربنی است ، زیرا بهتر است برای کار با چوب از تیغه های نازک تر استفاده کرد تا خاک اره های کمی در محیط پخش شود و برش تمیز تری داشته باشیم .بهترین انتخاب برای بریدن ورق و روکش ، تیغ اره کاربید است که برای اطلاع بیشتر از طرز استفاده به دفترچه راهنما آن مراجعه نمایید.
اره نواری برای انواع برش فلزات:
برای برش انواع فلزات با اره نواری بهتر است جنس تیغه آن فولاد کربن یا بی متال باشد ویژگی تیغه فولاد کربن این است که نسبت به بی متال قیمت پایین تر و مناسب تری دارد که اگر سرعت حرکت برش آن کمتر از1.1 سانتی متر بر ثانیه باشد میتواند برش خوبی  ارائه دهد ولی در سرعت بالا کاربر باید از خنک کننده استفاده نماید.
 اگر کاربر تیغه ای  با عمر طولانی و با کیفیت تر بخواهد ، باید از تیغه بی متال استفاده نماید که هزینه ی بیشتری را در بر میگیرد . .تیغه های بی متال طول عمر بیشتری نسبت به تیغه فولاد کربن دارد و میتواند فلزات سخت را هم ببرد.
سایزمواد و قطعه ای که که قصد بریدنشان را داریم چقدر است؟
سایزقطعه ها بر اساس طول،عرض و تعداد دندانه های تیغه تاثیر زیادی بر سرعت و کیفیت برش برای قطعه های مختلف دارند.
ایا اره نواری به درد کار مورد نظرم میخورد؟
برای این که کاربر اطمینان پیدا کند که اره به دردش میخورد یا نه، باید به تمامی مزایا و معایب آن اره توجه ویژه کند و آن ها را با  دستگاه مورد نظرش مقایسه نماید.
ایا قابلیت یک برش گروهی برایم حائز اهمیت است؟
یکی از کارهایی که میتواند سرعت تولید را افزایش دهد برش گروهی می باشد، که تعدادی از قطعات با هم بسته بندی می شوند و سپس زیر اره می روند اگر کاربر به این برش چند تایی نیاز داشته باشد باید حتما به این مورد توجه نماید.
مزایا و معایب یک اره نواری چه می تواند باشد؟
استفاده از اره نواری، این قابلیت را به وجود می اورد که برای بریدن قطعه دیگر نیازی به جابه جایی قطعات و اره نباشد.
با استفاده از این نوع اره ،کاربر میتواند برش های مختلف و متفاوتی را از جمله برش گرد ،قوس دار و... داشته باشد  و با تغییرات عرض تیغه ، میتوان منحنی های باریک تری را ، اره نواری  برش بزند .
معایب اره نواری
  • محدودیت هایی منجر به عیوب حرکتی
  • محدودیت هایی منجر به عیوب برشکاری

کاربر مورد نظر میتواند با انتظاراتی که ازیک ابزار مناسب  در ذهن خود دارد میتواند با ابزار های دیگر مقایسه کند و یک انتخاب صحیح داشته باشد.

اره نواری چیست ؟
اره نواری یکی از دستگاه های برش سرد محسوب می شود که در صنایع چوب و کارگاه های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
مزیت استفاده از اره نواری چیست ؟
با استفاده از اره نواری می توان برش های مختلفی از جمله برش گرد ، قوس دار انجام دهید و دیگر برای برش نیاز به جا به جایی قطعه ندارید.
انواع اره نواری از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم بندی می شوند ؟
اره نواری برای برش چوب ، برش فلز ، برش گوشت ، برش پارچه
ارسال نظر / پرسش در مورد اره نواری چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح