گریس پمپ چیست ؟ انواع گریس پمپ کاربرد گریس پمپ + اموزش کار با گریس پمپ

گریس پمپ ابزاری کاربردی از گروه ابزارآلات گاراژی می باشد که جهت روانکاری و گریس کاری بلبرینگ ها یاتاقان ها و گریس خورها کاربرد دارد . گریس پمپ یک ابزار برای تزریق و پاشش گریس می باشد که انواع مختلفی دارد. گریس پمپ ها ابزارهایی کاربردی هستند که همچون سایر ابزارالات به مرور زمان پیشرفت کرده اند و به مرور کیفیت و دقت ساختشان بهبود پیدا کرده است .
گریس پمپ چیست؟ انواع گریس پمپ ، کاربرد گریس پمپ
انواع  گریس پمپ در صنعت موجود هستند که هر کدام کاربردی متفاوت و در مکانی متفاوت دارند ، که هر کدام در ادامه این مطلب به آن ها اشاره می شود از شما دعوت میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گریس پمپ دستی چیست ؟ نحوه هوا گیری گریس پمپ دستی

گریس پمپ دستی کوچک ترین نمونه مرسوم گریس پمپ است البته اگر اسپری گریس را نادیده بگیریم ، گریس پمپ دستی همانطور که از نامش پیداست یک گریس پمپ می باشد که همه اجزای آن در یک دست قرار گرفته و استفاده می شود ، ساختار گریس پمپ دستی از یک مخزن استوانه ای و یک فنر قدرتمند تحت فشار است و یک اهرم ، که گریس را به نازل خروجی گریس پمپ پمپاژ می کند.

گریس پمپ دستی چیست؟ نحوه هواگیری گریس پمپ دستی


برای پر کردن گریس در مخزن گریس پمپ دستی مخزن گریس پمپ از قسمت اتصال مخزن به نازل و پمپ جدا کرده و با گریس مورد نیاز پر کرده و سپس گریس پمپ را به هم متصل می کنیم و با کمک نازل انتهایی و سوپاپ تخلیه هوای گریس پمپ ، گریس پمپ را هواگیری کرده و سپس استفاده میکنیم . گریس پمپ دستی گروز ، از با کیفیت ترین گریس پمپ های شناخته شده در بازار جهان می باشد. 

گریس پمپ سطلی چیست ؟

گریس پمپ سطلی نمونه بزرگتر از گریس پمپ دستی می باشد که مخزنی شبیه یک سطل دارد و حجم بیبشتری نسبت به گریس پمپ دستی درآن گریس ذخیره می شود ، گریس پمپ های سطلی حجم های متفاوتی دارند از نمونه مرسوم به 3 کیلو تا نمونه 20 کیلو گریس پمپ سطلی با ابعاد بزرگتری نیز تولید می شوند که بنا به محل استفاده ساخته می شوند. برای مثال گریس پمپ سطلی 5 کیلویی گروز و گریس پمپ سطلی 20 کیلویی اطلس هر دو گریس پمپ های سطلی با کیفیت هستند که از نظر گنجایش مخزن با یکدیگر تفاوت دارند.

گریس پمپ سطلی چیست؟کاربرد گریس پمپ سطلی


بهترین گریس پمپ سطلی ، گریس پمپی است که نیاز های مصرف کننده را تامین نماید ، به همین دلیل بهترین گریس پمپ سطلی ، گریس پمپی است که مخزنی با قطر ورقی مناسب و آلیاژی با کیفیت داشته باشد که در برابر ضربه و سایر عوامل محیطی و مواد شیمیایی مقاومت داشته باشد ، رنگ کوره ای که زیبایی محصول را بیشتر کند و از اکسید شدن فلز مخزن  جلوگیری نماید ، نازل باکیفیت که خود عوامل بسیاری در کیفیت آن دخیل است. گریس پمپ سطلی گروز و گریس پمپ سطلی اطلس ، گریس پمپ های سطلی با کیفیت هستند که شرکت های آن انواع گریس پمپ سطلی را در حجم های مختلف تولید نموده اند.

شلنگ گریس پمپ عوامل تاثیر گذار کیفیت گریس پمپ سطلی

شلنگ گریس پمپ از دیگرعوامل تاثیر گذار در کیفیت  گریس پمپ سطلی است اما باید مد نظر داشت شلنگ گریس پمپ یک قطعه مصرفی است که فرسودگی آن در اثر استفاده یک امر اجتناب ناپذیر می باشد ، یک شلنگ مناسب چند ویژگی دارد که در خرید می توانیم مد نظر داشته باشیم: 

  • انعطاف پذیری و نرم بودن 
  • سیم دار بودن داخل شلنگ 
  • سری گریس پمپ با چهارنظام یا سه نظام مناسب جهت تزریق پر فشار 
  • پرس دقیق اتصالات فلزی 
  • اتصالات فلزی با کیفیت و آبکاری مناسب 

نازل های گریس پمپ های سطلی با توجه به این که فشار بالاتری از گریس پمپ های دستی باید تحمل کنند ، باید از نوع با کیفیت و قدرتمند تری بهره ببرند که تحمل فشار گریس تا 4000 psi را داشته باشند. 

گریس پمپ بادی چیست ؟ انواع گریس پمپ بادی

گریس پمپ بادی همانطور که از نامش پیداست یک گریس پمپ می باشد که جهت تزریق گریس به یاتاقان ها بلبرینگ های گریس خورها و .... نقاطی که نیاز به روانکاری با گریس دارند مورد استفاده قرار می گیرند با این تفاوت که منبع تامین نیرو جهت پمپاژ در پمپ گریس پمپ آنها نیروی حاصل از فشار باد که عموما از کمپرسورهای کارگاهی تامین می شود می باشد.

گریس پمپ بادی چیست؟انواع گریس پمپ بادی

گریس پمپ های بادی انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز کاربران تهیه و مورد استفاده قرار می گیرند. باید مد نظر داشت که در تهیه انواع گریس پمپ بادی دقت کرد چون هر گریس پمپ بادی کاربردی جدا گانه دارد 

انواع گریس پمپ بادی 

  • گریس پمپ بادی دستی 
  • گریس پمپ بادی سطلی 
  • گریس پمپ بادی بشکه ای 

گریس پمپ های بادی همانطور که از نامشان پیداست قدرتشان جهت پمپاژ ، گریس را از یک منبع باد تحت فشار می گیرند و و به کمک باد گریس داخل مخزن خود را به سمت نازل گریس پمپ پمپاز می کنند ، برند های مختلف گریس پمپ بادی در بازار می باشند که تقریبا همه برند های معتبر دارای انواع مخزن گریس پمپ برای گریس پمپ های بادی خود هستند گریس پمپ های بادی هم گروهی از ابزارالات گاراژی هستند که با توجه به توان نسبتا بالای خود در خطوط تولید استفاده می شوند.

 

گریس پمپ برقی چیست ؟ کاربرد گریس پمپ برقی

گریس پمپ برقی ، گریس پمپی است که انرژی مورد نظر خود را برای پمپاژ گریس ، از طریق برق تامین می کند. گریس پمپ های برقی از نظر پمپاژ گریس ، کمی از گریس پمپ های بادی قوی تر هستند و قدرت بالاتری دارند گریس پمپ برقی برخلاف گریس پمپ های بادی که تنها یک خروجی دارند و فقط به یک نازل گریس پمپ می کنند توانایی پمپاژ گریس تا حداکثر 10 نازل را دارند.

گریس پمپ برقی چیست؟ کاربرد گریس پمپ برقی


گریس پمپ های برقی نیز با توجه به توان و قدرتی که دارند امکان استفاده در خطوط تولید را دارند و این توانایی رو هم علاوه بر گریس پمپ های بادی دارند که گریس های با غلظت خیلی بالا را به نازل و گریس خورها پمپاژ کنند .

گریس پمپ چیست ؟
گریس پمپ ابزاریست که گریس داخل آن قرار می گیرد و عمل گریس کاری و روان کاری را انجام می دهد.
گریس پمپ دستی چیست ؟
گریس پمپ دستی نمونه کوچک گریس پمپ ها است که به صورت دستی عمل می کند و دارای یک مخزن ، فنر ، اهرم می باشد.
گریس پمپ سطلی چیست ؟
گریس پمپ سطلی مخزن آن شبیه به یک سطل است و می توان برای انجام گریس کاری با توجه به حجم سطل ، گریس را داخل مخزن قرار داد.
گریس پمپ بادی چیست ؟
این نوع گریس پمپ برای پمپاژ نیاز به فشار باد دارد و برای تزریق گریس به یاتاقان ها و بلبرینگ های گریس خور ها استفاده می شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد گریس پمپ چیست ؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح