ژنراتور موتور برق چیست ؟ موتور برق چگونه کار می کند ؟

موتور برق بنزینی
پر کاربرد ترین موتور برق ها ، موتور برق های بنزینی می باشد و این سیستم برای مکان هایی که به گاز دسترسی ندارند مناسب است ، همچنین این نوع موتوربرق ها در مدت زمان طولانی می توانند کار کنند و همان طور که از اسمش پیداست سوخت آن از طریق بنزین تامین می شود ، به همین علت باید نسبت به باز بودن محیط برای استفاده آن ها دقت کرد .
ژنراتور دستگاهیست که انرژی سوخت و گاز را به موتور برقی تبدیل میکند
موتور برق گاز سوز
به دلیل نوع سوخت ، این نوع موتور برق کم مصرف هستند و علاوه براین که باعث کاهش آلودگی هوا می شود نسبت به بنزینی نیز هزینه کم تری دارد و طول عمر آن ها از موتور برق های بنزینی بیشتر است .
موتور برق ازنظرروشن و خاموش شدن
از نظر روشن و خاموش شدن موتور برق ها به چند دسته تقسیم می شوند :
موتور برق های استارتی
موتور برق های استارتی مجهز به استارت الکتریکی و باطری می باشند البته لازم به ذکر است ترکیب استارت و هندل نیز وجود دارد . نوع استارتی با دکمه ی استارت و با سوییچ ساخته شده بر روی خود به آسانی خاموش و روشن می شوند و دیگر نیازی به دور گرفتن موتور و هندل زدن برای روشن شدن ندارد .
موتور برق های اتوماتیک
این نوع موتور برق ها مجهز به سیستم سوییچ اتوماتیک برق شهر و ژانراتور ATS است ، بدین منظور که با قطع برق ، موتور برق به صورت اتومات روشن می شود و با برگشت برق شهر ، موتور برق خاموش می گردد .
سیستم راه اندازی موتور برق ، برای برق اضطراری هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک می تواند باشد  . در نوع دستی ، زمانی که برق قطع می شود یک اپراتور باید موتور برق را روشن کرده  و سپس وارد مدار برق کند . اما در صورت اتومات بودن یک تابلوی برق توسط یک برد کنترل بی برقی را حس کرده و در این حالت فرمان استارت موتور برق را صادر و در آخر موتور برق به صورت اتومات روشن می شود و از طریق کنتاکتور مربوطه وارد شبکه برق می شود .
قسمت های اصلی موتور برق
خنک کننده : قطعه های موتوربرق در حین کار دچار افزایش دما می شود ، به همین علت برای جلوگیری از آسیب به موتور برق یک خنک کننده نیز بر روی آن تعبیه شده است .
تولید کننده برق :در این قسمت  تولید برق متوالی که مشخصات برق شهر را دارد تولید می گردد .
تنظیم کننده ولتاژ : به علت موتوری بودن این سیستم امکان نوسان های زیادی در آن وجود دارد  که باید تثبیت شود و گاهی به برق DC  تبدیل شوند .
موتور دستگاه : موتور دستگاه کار تامین انرژی مکانیکی و ایجاد گشتاور را بر عهده دارد.
کاربرد موتور برق
موتور برق ها در مکان هایی که نیاز به وجود برق باشد اما امکان رساندن برق شهری درآن مکان وجود نداشته باشد کاربرد دارند می توان به مکان هایی مانند بیمارستان ها ، مدارس، قطارها ، کشتی ها و حتی هواپیماها اشاره کرد .
 
 
 
ژنراتور موتور برق چیست ؟
ژنراتور موتور برق دستگاهی است که برق تولید می کند و از قطع شدن برق در حین کار جلوگیری می کند.
انواع ژنراتور موتور برق از نظر سوخت به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟
موتور برق بنزینی ، موتور برق گازسوز ، دو گانه سوز
ژنراتور موتور برق چه کاربردی دارد؟
در مواقعی که نیاز به وجود برق باشد اما امکان دسترسی به برق شهری نباشد از ژنراتور برق استفاده می شود.
ارسال نظر / پرسش در مورد ژنراتور موتوربرق چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح