شما اینجا هستید : ابزار میهن  -> انبر پرچ

خرید انبرپرچ دستی + ارزان ترین قیمت

فیلتر تخصصی

انبر پرچ چیست؟

انبر پرچ و یا همان دستگاه پرچ کن ابزاریست که دو یا چند قطعه را به یکدیگر متصل می کند وعملکرد خیلی ساده ای دارد. امروزه انواع انبر پرچ در صنعت های مختلفی کاربرد دارد و در کارگاه های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. اگر با دستگاه پرچ کن آشنایی کامل داشته باشید کار با انبر پرچ بسیار ساده است. از پرچ کن می توان برای اتصال پلاک خودرو روی بدنه استفاده نمود لازم به ذکر است پس از اتصال دو قطعه با پرچ کن جداسازی آن کار ساده ای نیست و برای جدا سازی باید میخ متصل شده را از بین برد.

انبر پرچ چیست؟ انبر پرچ ابزاریست که دو قطعه را به یکدیگر متصل میکند

دستگاه پرچ به میخ های مخصوصی نیاز دارد که به آن میخ پرچ می گویند میخ پرچ ها در اندازه های مختلفی به بازار عرضه می شوند .دستگاه پرچ قابلیت این را دارد که 3 یا 4 سایز میخ را پرچ کند که سایز آن ها به ترتیب 3 ،5 و 7 می باشد. در این صفحه شما را با نحوه استفاده از انبر پرچ و اجزای داخلی انبر پرچ بیشتر آشنا خواهیم کرد تا با مطالعه دقیق و کسب اطلاعات کافی بتوانید بهترین انبر پرچ مورد نیاز خود را خریداری کنید.

انواع انبر پرچ

انواع پرچ کن به طور کل به سه دسته پرچ کن برقی یا شارژی ، پرچ کن دستی و پرچ کن بادی تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها بر اساس نوعشان به زیر شاخه های دیگری نیز تقسیم بندی می شوند. در این صفحه مهم ترین و کاربردی ترین پرچ کن ها را به شما معرفی می نماییم.
  • پرچ کن دستی
پرچ کن دستی یکی از پرفروش ترین انواع انبر پرچ در بازار است که به دلیل وزن سبک ، استحکام بالای بدنه و قیمت مناسبش نسبت به پرچ کن بادی و برقی طرفداران بسیار زیادی دارد.
پرچ کن دستی پرفروش ترین انواع پرچ کن در بازار
 
انبر پرچ دستی خود به دو دسته تقسیم بندی می شوند که به شرح ذیل می باشد:
انبر پرچ ساده 
معمولی ترین نوع انبر پرچ ، انبر پرچ ساده می باشد که به آسانی با یک دست می توان از آن استفاده کرد انبر پرچ از دو دسته و تعدادی سری ایجاد شده که از طریق آن ها عمل پرچ انجام می گردد ، علاوه برآن در بدنه آن ها تعدادی پستانک با اندازه های مختلف قرار داده شده که برای پرچ کردن میخ های پرچ ، مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از مدل های این انبر سری های بلند تری دارند جهت کار کردن در فضاهای باریک و کوچک ، که انبرهای معمولی نمی توانند وارد شوند .
پرچ کن ساده مناسب برای استفاده در مصارف خانگی ، نیمه صنعتی و  و تعمیراتی می باشد که دارای 4 عدد نازل مختلف است. سایز نازل باید با توجه به جنس قطعه و ضخامت آن انتخاب شود. کروم مولبیدن چیست؟ برای ساخت انبر پرچ از آلیاژ های مختلفی از جمله آلیاژ کروم مولیبدن استفاده می شود که از نوع بهترین آلیاژ محسوب می شود.

پرچ کن دو دسته ای

پرچ کن دو دسته ای ، بهترین انبر پرچ از نوع دستی می باشد که نسبت به انبر پرچ ساده قدرت بیشتری برای پرچ کردن دارد و به دلیل استحکام بالا و قدرت زیاد آن برای پرچ کردن صفحه های فولادی ، استیل ، مس و آلومینیوم استفاده می شود. از این نوع انبر برای پرچ کردن میخ ، از پرچ های بزرگ و قوی تر استفاده می گردد و به دلیل این که کاربر با دو دسته آن کار می کند ، نیاز به نیروی بیشتری دارد و در جاهایی که از انبر پرچ ساده نمی توان استفاده کرد انبر پرچ دسته بلند مناسب می باشد.
پرچ کن آکاردئونی
این انبر پرچ به جای دو دسته ، دارای یک دسته اکاردئونی است که  طولش متغیر و به شکل اکاردئون باز و بسته می شود .برای استفاده از این انبر، ابتدا باید دسته را تا جایی که امکان دارد بازکرد و انتهای میخ را داخل سری انبر قرار داد و سپس دسته انبر را ببندید. به طور کل پرچ کن آکاردئونی دارای دسته قابل تنظیم است و نازل آن بین 2.4 تا 2.6 میلی متر می باشد.
پرچ کن آکاردئونی یکی دیگر از انواع پرچ کن دستی محسوب می شود که دارای دسته قابل تنظیم است

  • پرچ کن بادی

پرچ کن بادی سرعت و قدرت فوق العاده بالایی نسبت به پرچ کن دستی دارد و کاربرد آن بیشتر برای مصارف صنعتی مانند خودرو سازی ، کشتی سازی ، ساخت کانال می باشد. پرچ کن بادی انرژی مصرفی خود را از طریق کمپرسور باد تامین می کند و نیازی به نیروی زیاد دست ندارد اگر به طور مداوم از دستگاه پرچ کن استفاده می کنید ، پرچ کن بادی انتخاب ایده آلی می باشد البته این مدل دستگاه پرچ کن به دو دسته پرچ کن اتوماتیک و پرچ کن نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شود. پرچ کن اتوماتیک مناسب کسانی است که به اتصال مجکم دو قطعه اهمیت زیادی می دهند و قطعا از نظر قیمت نیز قیمت پرچ کن اتوماتیک نسبت پرچ کن نیمه اتوماتیک بیشتر است. پرچ کن اتوماتیک با فشار دادن ماشه مندریل به جلو حرکت میکند و میخ را با سرعت بالا به صورت اتومات متصل می کند. برای استفاده از پرچ کن نیمه اتوماتیک باید قسمت چرخان مندریل را باز کرده و یا ببندید سپس میخ را پرچ کنید که نسبت به پرچ کن اتوماتیک زمان بیشتری برای انجام کار نیاز دارد.

پرچ کن بادی چیست؟ پرچ کن بادی سرعت بیشتری نسبت به پرچ کن های دستی برای اتصال دو قطعه دارند


  • پرچ کن برقی و شارژی

نوع عملکرد پرچ کن برقی همانند پرچ کن بادی می باشد با این تفاوت که پرچ کن برقی انرژی مصرفی خود را از طریق برق شهری و پرچ کن شارژی از طریق باتری تامین می کند. نازل های پرچ کن های برقی 2.4 تا 6.4 میلی متر می باشد.

پرچ کن برقی و شارژی عملکردی مشابه پرچ کن بادی دارند و فقط منبع تغذیه آن ها متفاوت است

کاربرد انبر پرچ

اتصال دو قطعه به وسلیه ابزاری به نام انبر پرچ و یا پرچ کن انجام می شود که با توجه به نوع انبر پرچ کاربردهای آن نیز متفاوت است. به طور کل کاربرد انبر پرچ در صنایع مختلف مانند تعویض پلاک خودرو ، تولید لوازم های خانگی یخچال ، لباسشویی ، دوچرخه و... می باشد. انبر پرچ دستی یکی از کاربردی ترین انبر پرچ هایی است که برای مصارف خانگی بسیار کاربرد دارد.

کاربرد انبر پرچ در صنایع و مشاغل های مختلف

مهم ترین کاربرد انبر پرچ در مشاغل و صنایع مختلف به شرح ذیل می باشد:
  1. ساخت صندلی های مدارس و دانشگاه ها با استفاده از انبر پرچ
  2. صنایع خودرو سازی اتصال باربند ، گلگیر ، رادیاتور
  3. استفاده در صنایع هوافضا
  4. برای قطعات فلزی که امکان جوشکاری وجود نداشته باشد

نحوه استفاده از انبر پرچ

کار با انبر پرچ بسیار ساده است و فقط کافیست که درباره نحوه استفاده از انبر پرچ اطلاعات کافی داشته باشید.
  1. برای کار با انبر پرچ ابتدا قطعه مورد نظر را با دریل سوراخکاری کنید.
  2. میخ پرچ را در داخل سوراخ انبر پرچ قرار دهید
  3. پرچ کن را روی پیچ قرار دهید و ماشه انبر پرچ را بکشید.
  4. میخ را برای اتصال پرچ نمایید.

نکات مهم برای خرید انبر پرچ

  • دسته انبر پرچ باید محکم و خوش دست باشد تا تحمل تمام  نیروی وارده شما را داشته باشد
  • فنر پرچ باید از مقاومت زیادی برخوردار باشد تا هنگام باز شدن آن را به بیرون پرتاب نکند
  • هرچه دسته پرچ بلندتر باشد کار کردن با آن آسان تر است.
پیشنهاد ویژه
فیلتر بر اساس قیمت
از قیمت
تا قیمت
بر اساس برند
گروه های مشابه
گروه بندی کالا ها
فیلتر بر اساس قیمت
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح