جوشکاری مگ و میگ چیست؟

جوشکاری عملی است که در آن ، اتصالی از نوع دائم ، از طریق پیوندهای پایدار بین اتمی ، بین چند سطح مختلف انجام می گردد .
عمل جوش به دو گروه تقسیم می شود :
جوش ذوبی fusion welding
جوش حالت جامد solid state welding
از جوشکاری میگ (mig)  و مگ (mag) بیشتر بدانید
یکی از روش های متداول در زمینه اتصال ، استفاده از جوشکاری تحت پوشش گازهای محافظ با الکترود مصرفی (gmaw) است که در آن عمل اتصال ، با ذوب شدن منطقه مد نظر از طریق قوس الکتریکی ایجاد شده بین الکترود و قطعه کار انجام می گردد .
در این روش از یک گاز محافظ ، برای محافظت از حوضچه مذاب و قطعه کار مورد استفاده قرار می گیرد . اگر این گاز مانند گازهای آرگون و هلیوم خنثی باشد ، به این روش میگ mig می گویند و اگر گاز محافظ  ، مانند کربن دی اکسید فعال باشد مگ mag   گفته می شود .
جوشکاری مگ و میگ تفاوت هایی با هم دارند ، و تفاوت آن ها کاربردشان است از روش میگ جهت جوشکاری فولاد های ضد زنگ ، نیکل و مس و آلومینیوم استفاده می گردد اما از مگ جهت جوشکاری فولاد های معمولی و آلیاژی استفاده می شود .
راهنما جوشکاری مگ و میگ
تجهیزاتی که برای فرآیند جوشکاری تحت پوشش گاز های محافظ (GMAW) نیاز دارند:
1-دستگاه تغذیه سیم جوش
2-کابل
3-مشعل
4-منبع نیرو
5-قسمت مشخص کننده گاز محافظ
جوشکاری تیگ (tig)  چیست ؟
این فرایند یکی از طریقه های اتصال تحت پوشش گازهای محافظ با الکترود تنگستن است . با این روش قوس الکتریکی ، بین قطعه کار و الکترود غیر مصرفی تنگستن به وجود می آید . لازم به ذکر است که الکترود در این فرآیند به عنوان مصرف شونده نمی باشد بلکه نقش تامین کننده جریان الکتریکی را به عهده دارد و گاز محافظی که در این روش استفاده می شود  ترکیبی از گازهای آرگون و هلیوم می باشد و برای جوشکاری فلزات مانند منیزیم ، تیتانیوم ، الومینیوم و منگنز که اکسیدهای دیر گداز به وجود می آورند از این روش استفاده می گردد .
نکته ای که حائز اهمیت است باید در اجرای فرآیندهای کارگاهی نکات ایمنی را رعایت کرد و در جوشکاری از عینک و ماسک و روپوش مخصوص استفاده کنید .
جوشکاری میگ چیست ؟
در این جوشکاری بر محافظت از حوضچه مذاب و قطعه کار از گاز خنثی استفاده می شود که به ان روش میگ می گویند.
جوشکاری به روش مگ چیست ؟
اگر گاز محافظ مانند کربن دی اکسید فعال باشد روش جوشکاری به صورت مگ است.
تفاوت جوشکاری مگ و میگ چیست ؟
این دو روش برای کاربردهای مختلف استفاده می شود از روش میگ برای جوشکاری فولاد ضد زنگ ، نیکل ، مس و الومینیوم استفاده می شود و روش مگ برای جوشکاری فولادهای معمولی و الیاژی کاربرد دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای جوشکاری مگ(mag) و میگ (mig)
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح