اهمیت دستکش های ایمنی در مشاغل های سخت

افرادی که شغل های سختی دارند ممکن است دستانشان در حین کارآسیب ببینند ، دست انسان را خطرات زیادی از جمله لبه های تیز و برنده در حین کار ، حرارت ، ارتعاش ، ضربات مکانیکی ، پرتوهای رادیو اکتیو در محیط های کاری تهدید می کند . جهت جلوگیری از این گونه آسیب ها استفاده از دستکش ایمنی مناسب بسیار حائز اهمیت است .
افرادی که با شغل های سخت و پرخطر سروکار دارند ممکن است دستشان در حین کار اسیب ببیند به همین دلیل دستکش ایمنی از اینگونه خطرات جلوگیری می کند
دستکش های ایمنی در کارهای کشاورزی ، کارخانه ها ، باغبانی و دیگر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد در هنگام انتخاب دستکش ایمنی به بسیاری از نکات ها باید دقت کرد.
دسته بندی دستکش ایمنی و الزامات آندستکش ایمنی
دستکش های ایمنی از نظر محدودیت های دست ، به سه دسته تقسیم بندی می شوند :
ساق کوتاه تا روی مچ ، ساق متوسط تا روی ساعد ، ساق بلند تا روی آرنج و علاوه برآن براساس قابلیت تحرک انگشتان به پنج انگشتی ، دو انگشتی و تک انگشتی تقسیم می شوند.
برخی از دستکش های ایمنی مخصوصا دستکش های حفاظتی در برابر حرارت از آسترهای کتانی در جدار داخلی دستکش ایمنی استفاده می گردد . در کل می توان تجهیزات محافظت از دست ها را به دو دسته تقسیم بندی کرد : دستکش های حفاظتی ، آستین های حفاظتی
دستکش های حفاظتی سه نوع هستند که در این مقاله برای اطلاعات بیشتر شما هر کدام را شرح خواهیم داد :
دستکش حفاظت در مقابل ضربات مکانیکی
دستکش های الستیکی ، چرمی ، اشبالتی ، برزنتی از دستکش های حفاظت در برابر ضربات مکانیکی می باشند و براساس میزان تحرک انگشتان و صدمات احتمالی جنس و قطر دستکش مناسب مشخص می شود . دستکش های زره دار نوعی دستکش با شبکه فلزی یافته شده از سیم های فولادی می باشد که دست را در برابر لبه های تیز از جمله چاقو و یا کاتر در حین کار   محافظت می کند .
دستکش حفاظت در مقابل مواد شیمیایی چیست ؟
جنس این دستکش ها از جنس الستیک طبیعی یا ترکیبات پلیمری مانند پلی وینیل کلرید می باشند کاربرد این دستکش ها در مقابل حفاظت مواد شیمیایی متفاوت می باشد .
دستکش  حفاطت در مقابل حرارت چیست ؟
دستکش های حفاظت در مقابل حرارت ، به دو دسته تقسیم می شوند 1-دستکش های مقاوم در برابرگرما 2-دستکش های مقاوم در برابر سرما و جنس آن ها از جنس چرم و پارچ است که هر کدام بسته به نوع کار انتخاب می شوند .
نتیجه کلی
دست و انگشتان انسان یکی از مهم ترین اعضای کمکی بدن محسوب می شود که برای محافظت آن در مقابل خطراتی مانند : برق گرفتگی ، سوختگی ، برش ، خراش ، سوراخ شدن ، تماس با مواد شیمیایی باید از دستکش ایمنی مناسب استفاده کرد زیرا بسیاری از حوادث هایی که در حین کار برای دستانتان رخ می دهد به دلیل استفاده نکردن از دستکش ایمنی می باشد بنابراین در هنگام کارهای سخت و خطرناک دستک ایمنی را فراموش نکنید .
چرا استفاده از دستکش ایمنی در بسیاری از مشاغل اهمیت دارد؟
استفاده از دستکش ایمنی در مشاغل های پر خطر سلامت انسان را تضمین می کند.
دستکش حفاظت در برابر مواد شیمیایی چیست؟
این دستکش از جنس الستیک طبیعی می باشد که دست را در مقابل مواد شیمیایی محافظت می کند.
دستکش ایمنی از چه خطرات هایی محافظت می کند؟
خطرات برق گرفتگی ، سوختگی ، برش ، تماس با مواد شیمیایی
ارسال نظر / پرسش در مورد اهمیت دستکش های ایمنی در مشاغل های سخت
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح