انتخاب بهترین رادیاتور شوفاژ

یکی از قدیمی ترین گرمایش منزل با استفاده از شوفاژ می باشد برای گرم شدن این شوفاژها ، ابتدا حرارت رادیاتورها از طریق جا به جایی در هوای اطاق ، گرما شکل میگیرد به این صورت که هوای گرم رادیاتور که سبک تر است به سمت بالا حرکت کرده و سپس هوای سرد جایگزین آن می شود و این چرخش در محیط باعث گرم شدن اطاق می گردد .
آب موجود در رادیاتور در سیستم حرارت مرکزی از طریق مشعل و پمپ گرم می شود و آب گرم شده در موتورخانه به قسمت های مختلف ساختمان می رود و وارد رادیاتور هر قسمت می شود و زمانی که دمای آب کاهش یابد دوباره به موتورخانه بر میگردد و پس از گرم شدن ، مجددا وارد رادیاتور هر قسمت ساختمان می شود . جهت استفاده از رادیاتور و شوفاژ مکان هایی مناسب هستند که نیاز به کنترل دما و رطوبت نداشته باشند زیرا رادیاتور نمی تواند درجه حرارت و رطوبت محیط را تنظیم کند و در این حالت میزان دمای نسبی اطاق کاهش می یابد .
از نظر ظاهری رادیاتورها در شکل ها ی مختلفی ساخته شده اند و شما با سلیقه خود می توانید مدل هایی مانند ، رادیاتورهای سه شکل پره ای ، رادیاتورهای تخت یا پانلی و رادیاتورهای لوله ای انتخاب کنید و جنس آن ها از انواع چدن ، فولاد و آلومینیوم است . اما رادیاتورهای پانلی که جنس آن از فولاد می باشد از نظر کارایی بهترین نوع رادیاتور است ، زیرا این نوع رادیاتورها گرمای مناسبی را نسبت به پره ای ایجاد می کند و از نظر زیبایی هم بسیار مناسب تر از رادیاتورهای دیگر می باشد و به راحتی نصب و آب بندی می گردد همچنین امروزه رادیاتورهای پانلی را از مصالحی مانند سنگ ، شیشه و یا فولاد طوری طراحی می کنند که علاوه بر گرمایشی که در منزل دارد به عنوان یک المان تزیینی به چشم آید.
اما با وجود خصوصیات های خوبی که این رادیاتور دارد معایبی نیز شامل آن می شود ، جنس فولادی این رادیاتور امکان زنگ زدگی و سوراخ شدن را افزایش می دهد و در صورت این گونه آسیب ها تعمیر نمی شوند و باید تمام پانل تعویض گردد .
خرید شوفاژ و بهترین مدل رادیاتور
رادیاتورهای پره ای
در رادیاتورهای پره ای هر پره ارزش حرارتی مشخصی دارد و تعداد پره ها  گرما دهی محیط را معین می کند و جنس آن از آلومینیوم است ، افزایش و کاهش ظرفیت حرارتی یکی از مزایای این رادیاتور می باشد همچنین طول عمر بیشتری نسبت به رادیاتورهای پانلی دارند و در صورت صدمه دیدن شما می توانید فقط پره های آسیب دیده آن را تعویض کنید و به دلیل این که دیرتر زنگ زده می شوند برای فضاهای مرطوبی مانند حمام بسیار مناسب اند اما از نظر قیمت این رادیاتورها ، نسبت به چدنی و فولادی بسیار گران ترند .
لازم به ذکر است که رادیاتورهای چدنی به علت پایین بودن حرارت و حساسیت در مقابل ضربه دیگر تولید و روانه بازار نمی شوند .
در رادیاتور پره ای تعداد پره ها میزان گرمایش رادیاتور را مشخص می کند.
خصوصیات رادیاتور مناسب
رادیاتور مناسب رادیاتوری است که بتواند انرژی کم تری مصرف کند و از راندمان بالاتری برخوردار باشد و بتواند بیشترین ظرفیت حرارت را در کم ترین فضای ممکن را ایجاد نماید بدین معنا که دمای فضا را تا حدی از گرما حفظ کند و علاوه برآن رادیاتور با محیط مورد نیاز با سیستم گرمایشی همان موتور خانه متناسب باشد . ظاهر رادیاتور با دکوراسیون منزل بسیار مهم است . مقاومت در برابر زنگ زدگی ، کیفیت رنگ ، داشتن سطحی صاف و بدون لبه تیز از فاکتورهای مهم قبل از خرید است که باید به آن توجه نمود.
رادیاتور ایده ال در هنگام نصب ، باید به راحتی نصب شود و قیمت مناسبی نیز داشته باشد و در هنگام خرید به پشتیبانی خدمات و گارانتی تعویض آن توجه کنید .
نکاتی در انتخاب رادیاتور
1-در ابتدا توسط یک  کارشناس بارهای حرارتی و حرارت مورد نیاز محل مد نظر باید محاسبه شود با این کار هزیته های اضافی شما تا حدودی کاهش می یابد .
2-رادیاتورها را در قسمت هایی از ساختمان که سرما وارد می شوند نصب کنید مانند زیر پنجره ها و نزدیک جداره های خارجی بنا
3-در انتخاب شیرها توجه کنید زیرا اگر از شیرهای ترموستاتیک استفاده کنید علاوه براین که هزینه قبوض شما کاهش می یابد بلکه عمر موتورخانه و پکیج را هم افزایش می دهد و اگر شیرهواگیری خودکار نصب کنید عمل هواگیری به راحتی انجام می شود و آب به مبلمان و یا اثاثیه منزل نشت نمی کند هواگیری مناسب باعث افزایش عمر همه تجهیزات می گردد .
4-در رادیاتورهای پره ای مدلی را انتخاب کنید که در بازار از آن زیاد دیده شود تا در صورت آسیب دیدن پره ها برای تعویض پره به مشکل مواجه نشوید ، دقت داشته باشید هرچه عرض پره بیشتر باشد ، بلوک رادیاتور زیباتر خواهد بود و بهترین سایز رادیاتور پره ای 8 سانتی متر است .
5-در هنگام نصب ، فاصله رادیاتور با دیوار و کف را حتما رعایت کنید زیرا عدم رعایت فاصله باعث کاهش راندمان رادیاتور می گردد .
تمیز کردن سطح رادیاتور علاوه برافزایش راندمان حرارتی ، باعث می شود دوده در اطراف دیوار رادیاتور کم تر شود و برای گردش بهتر هوا بهتر است فضای اطراف رادیاتور باز باشد . از دیگر مزایای رادیاتور استفاده از رادیاتورهای حوله خشک کن در مکان هایی مانند حمام است که رطوبت حمام را کاهش داده و لباس های نم دار را می توانید با آن خشک کنید .
رادیاتورها برای ایجاد گرمایش از نظر شکل ظاهری به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟
به سه دسته تقسیم بندی می شوند رادیاتور پنلی ، رادیاتور تخت ، رادیاتور لوله ای
بهترین نوع رادیاتور کدام است؟
رادیاتور پانلی بهترین نوع رادیاتور است که از جنس فولاد ساخته شده و گرمای بیشتری نسبت به سایر رادیاتورها ایجاد می کند.
ویژگی رادیاتور مناسب چیست؟
رادیاتور مناسب انرژی کمتری مصرف می کند و گرمای بیشتری ایجاد میکند و در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم است.
برای تمیز کردن رادیاتور از چه موادی می توان استفاده کرد؟
برای تمیز کردن رادیاتور از دستمال مرطوب استفاده کنید و به هیچ عنوان مواد شیمیایی برای تمیز کردن استفاده نکنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای خرید رادیاتور،شوفاژ
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح