چگونه چکه کردن شیر آب ظرفشویی را برطرف کینم ؟

ابتدا فلکه آب را از زیرسینک ببندید و سپس دریچه راه آب را بسته و آن را با یک پارچه بپوشانید تا درداخل آب قطعه ای نرود پس از این مرحله دور دندانه های آچار نوارچسب بپیچید تا از خط و خش افتادن روی بدنه شیر آب جلوگیری شود همچنین برای گذاشتن قطعات شیر آب یک مکان مناسب نیز تعیین کنید . می توانید از سرکه سفید و یک پارچه مناسب برای پاک کردن گچ از روی اجزای شیر استفاده کنید .
چکه کردن شیرآب موجب هدر رفتن زیاد آب می شود با تعمیرشیرآّب از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم
روش جلوگیری از چکه کردن شیر آب
1-تعویض واشر برای جلوگیری از چکه کردن آب
معمولا شیرهای آب با واشرهای پلاستیکی کار می کنند که کارشان بستن گلوی شیر است این شیرها پس از استفاده های طولانی مدت به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند البته لازم به ذکر است که شیرهای بدون واشر عمر بیشتری دارند اما این نوع شیرها نیز پس از مدتی شروع به چکه کردن می کنند . برای تعمیر اینگونه شیرهای فشاری ، باید واشرهای گلویی آن را تعویض نمود با استفاده از آچار مناسب کلاهک شیر آب را باز کنید و با در آوردن پیچش دسته را به بیرون بکشید و با ابزار آچار فرانسه پیچ و چسب های شیر را هم باز کنید پس از باز کردن دسته شیر واشر گلویی را که با یک  ، پیچ برنجی پیچانده شده بردارید و یک واشر نو روی آن بیندازید .
واشرها را به روغن لوله کشی ضد حرارت آغشته کنید و پس از آغشته کردن روغن لوله کشی ، گلویی را از اجزای شیر جدا کنید و حلقه آن را که از علت های چکه کردن شیر آب است را تعویض کنید .
در برخی موارد نیازی به تعویض کل شیرآلات نیست و می توان فقط با نوار تفلون آن را بپوشانیم و یا حلقه را که موجب چکه کردن شیر آب می شود را تعویض کنیم . سایز حلقه ها از 3/8 تا 5/8 تفاوت دارد بنابراین در هنگام خرید حلقه باید به اندازه شیر توجه نمود و همانطور که گفته شد حلقه را به روغن لوله کشی آغشته کنید و شیر آب را بسته و محکم کنید .
همچنین اگر قصد تعمیر سردوش حمام خود را دارید می توانید با وارد شدن به لینک زیر اطلاعات بیشتری را کسب نمائید . 
منظور از چکه کردن شیر آب چیست؟
به هنگام خروج آب از قسمت پرلاتور هر یک از شیارهای آب در هنگام بسته بودن شیر آب به معنی چکه کردن شیر اب می باشد.
علت چکه کردن شیر آب ظرفشویی چیست؟
خرابی اورینگ ، خرابی کارتریج ، نامناسب نبودن اندازه سوراخ سینک ظرفشویی ،
ارسال نظر / پرسش در مورد تعمیر چکه کردن شیرآب ظرفشویی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح