چگونه کولرآبی را راه اندازی کنیم ؟

قبل از هرکاری ابتدا باید از خاموش بودن کولر وعدم اتصال برق اصلی به کولر اطمینان پیدا کنید و اگر کولر فیوز جداگانه ای دارد آن را قطع کنید بنابراین در حین راه اندازی و نصب کولر به نکات ایمنی باید توجه ویژه ای داشت . برای باز کردن درپوش کناری کولر ، درپوش را از محل مخصوص خود گرفته سپس به صورت عمودی به سمت بالا بکشید و درب را به طرف خارج کشیده و آن را بیرون بیاورید .
به پوشال های کولر نگاهی بیندازید و در صورت نیاز پوشال ها را تعویض کنید چرا که پوشال ها هر دوسال یکبار به تعویض نیازدارند . پوشال ها باید طوری به وسیله توری های سیمی محکم به درپوش ها بسته شوند که آب بر روی فن کولر و یا پمپ کولر و تسمه نریزد . کف کولر را کامل بشویید و اگر زنگ زدگی داشت آن را ترمیم کنید برای از بین بردن رسوب کولر می توانید از جرم گیر نیز استفاده نمائید ،  البته بهتر است پس از پایان فصل گرما این کار را انجام دهید زیرا درافزایش طول عمر کولر ، بسیار تاثیرگذار است . پس از شستن کولر ، یاتاقان های توربین و جا  روغنی های روی موتور را کامل روغن کاری کنید و هر دو فلکه را بچرخانید تا مطعمن شوید که در حرکت آن ها مانعی وجود ندارد . از کسی که پای کولر ایستاده بخواهید تا به ترتیب دکمه های کولر را بزند این کار شما را از سالم بودن پمپ آب و موتور کولر مطعمن می کند . تسمه گرداننده توربین باید در یک وضعیت متعادل باشد اگر خیلی سفت و محکم باشد به موتور فشار زیادی وارد می کند و ممکن است عمر موتور کولر را کوتاه کند و اگر زیاد هم شل باشد دچار گیرباژ می شود بنابراین تعادل تسمه گرداننده توربین باید حفظ شود . اگر تسمه از حالت عادی خود خارج شده و از نخ بیرون زده بود آن را تعویض کنید .
پس از این مراحل با پر کردن تشتک زیرین از آب و روشن کردن واتر پمپ مطمعن شوید که مسیر آب در شلنگ و سه راهه و آب پخش کن ها باز است اگر محور موتور لقی داشت می توانید با استفاده از واشرهای مخصوص لقی آن را بگیرید پس از روغن کاری یاتاقان ها شناور را به خوبی تنظیم کنید که آب از تشتک و یا دریچه اطمینان خارج نشود .
پس از انجام این مراحل مجدد کلید پمپ آب را بزنید اگر آب به درستی وارد کولر نشد باید شناور کولر را تعویض کنید . سپس بعد از بستن شیرتخلیه ، از زیر کولر آن را کنترل کنید که چکه نکند  . برای اطمینان از تنظیم درست شناور ، باید دقت کنید که سطح آب 1 سانتی متر پایین تر از حداکثر ارتفاع شیر تخلیه توقف کند  .
نکته : قبل از روشن کردن موتور کولر ، پارچه ای را خیس کرده و جلوی دریچه کولر قرار دهید تا گرد و خاک ها ی یکساله به همه جا پخش نشود .
دو دریچه ی کولر را بسته و دو کلید پمپ آب و موتور کولر را روشن کنید تا یکبار کار کردن کولر را ببینید در بعضی مواقع آب از بالای پوشال ها می ریزد و به جای این که از پایین تخلیه شود از وسط پوشال ریخته و به پمپ آب می پاشد که در این صورت کولر به درستی کار نمی کند . اگر پس از روشن کردن کولر با مشکلی مواجه نشدید دریچه دیگر کولر را ببندید .
 سایبان مناسب برای کولر
با تابش نور مستقیم آفتاب بر روی کولر بدنه فلزی کولر بسیار داغ می شود و باعث می شود که کولر خنکی مناسبی نداشته باشد بنابراین سایه بان مناسبی برای کولر خود انتخاب کنید که از داغ شدن بیش از حد بدنه کولر جلوگیری کند و فضای خانه شما را بیشتر خنک نگه دارد همچنین با استفاده از سایه بان مناسب مصرف انرژیِ کولر نیز کاهش می یابد .
برای افزایش بازدهی کولر آبی چه باید کرد؟
قرار دادن کولر در سایه و استفاده از سایه بان ، باز گذاشتن یک پنجره برای جریان هوا ، خالی کردن اب کولر در فصل گرما
چگونه کولر آبی را راه اندازی کنیم؟
با تعویض پوشال ، سرویس موتور و شست و شوی کولر ، کولر آبی راه اندازی می شود.
امکان سوختن کولر آبی بدون پمپ اب وجود دارد؟
بله. با خاموش کردن پمپ آب امکان سوختن کولر آبی وجود دارد چرا که جریان هوا به صورت پنکه و خشک عمل می کند.
شوره کولر آبی را چگونه از بین ببریم؟
با استفاده از جوهر نمک و سفید کننده های مواد شیمیایی می توان شوره کولر ابی را از بین برد.
ارسال نظر / پرسش در مورد راهنمای راه اندازی کولرآبی
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح