علف زن چیست؟ کاربرد و بررسی انواع علف تراش

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزارآلات باغبانی پیشرفته ای وارد بازار شده است که در تسریع کارها بسیار تاثیر گذار بوده و از اتلاف وقت جلوگیری می کند . یکی از ابزارآلات باغبانی که بسیاری از باغبان ها ، پارک بان ها از آن استفاده می کنند دستگاهی به نام علف تراش و یا چمن زن می باشد که با برندهایی مختلفی مانند علف زن ماکیتا و ... تولید و عرضه بازار می شوند اما باید قبل از خرید بدانید که کدام علف زن بهتر است . در این مقاله سعی شده تا شما را با معرفی علف زن و انواع آن بیشتر آشنا کنیم چرا که هرچه اطلاعات بیشتری از دستگاه علف زن کسب نمائید  خرید بهتر و راحت تری می توانید داشته باشید

علف تراش چیست ؟

دستگاه علف تراش دستگاهی است که با استفاده از موتور الکتریکی و یا به صورت برق الکتریسته برای کوتاه کردن چمن ها و هرس کردن استفاده می شوند . به طور کل می توان گفت علف تراش جایگزین روش های قدیمی و سنتی ابزارهایی مانند داس و قیچی های باغبانی شده است.علف تراش ها به دو دسته متفاوت تقسیم می شوند یکی علف زن حرفه ای و دیگری حاشیه زن است تفاوت این دو به میزان قدرت آن ها بستگی دارد اگر قدرت آن بیشتر از 2 اسب بخار باشد علف تراش و کم تر از آن حاشیه زن و یا همان داس موتوری می گویند .

تفاوت علف زن چهار زمانه و دو زمانه با یکدیگر

علف زن های بنزینی در دو نوع مختلف چهار زمانه و دو زمانه می باشند موتورهای دو زمانه از سوپاپ استفاده نمی کنند و همین امر موجب کم تر شدن وزن علف تراش می شود .موتورهای دو زمانه با هربار چرخش میل لنگ یک مرحله احتراق صورت می گیرد اما در موتورهای چهارزمانه با هر دو بار چرخش میل لنگ یک مرحله احتراق صورت می گیرد  این مرحله باعث افزایش توان می شود .از دیگر ویژگی های موتورهای دو زمانه وزن سبک ، قیمت کم تر نسبت به موتورهای چهار زمانه است .

علف تراش ، ابزاریست که برای هرس کردن چمن های اضافه استفاده می شود

انواع علف زن بر اساس نوع کاربرد

همان طور که تاکنون بیان شد علف زن ها با یکدیگر متفاوت اند و هر یک بر اساس نوع کاربردی که دارند و نوع ساختارشان مورد استفاده قرار می گیرند. علف زن ها بر اساس کاربری که دارند به دو نوع مختلف تقسیم می شوند که به شرح زیر است.

  • علف زن دوشی

 برای مناطق که مسطح است و علف های هرز در پایین قرار دارند همچنین نقاطی که دسترسی به آن ها سخت است، مناسب می باشد. در این نوع علف زن بیشتر فشار روی کمر و شانه است و فشاری به بازو وارد نمی شود. عل زن دوشی چون بر روی دوش فرد قرار می گیرد میزان فشار وارده موتور را به راحتی به شخص منتقل می کند و ممکن است تعادل شخص را از وی بگیرد.

  • علف زن پشتی

در این نوع از علف زن ها موتور به کمک یک لوله انعطاف پذیر به نیروی محرکه وصل می شود و وزن موتور بیش تر بر پشت فرد وارد می شود. به این نوع از عاف زن ها ، علف زن کوله پشتی نیز گفته می شود و نسبت به علف زن های دوشی سنگین تر می باشد.

انواع علف تراش ( چمن زن )

به طور کلی دو نوع علف تراش وجود دارد که به شرح زیر می باشد.

  • علف تراش بنزینی
  • علف تراش برقی

علف تراش بنزینی انرژی مورد نیاز خود را از طریق بنزین تامین می کند همچنین میزان قدرت موتورهای بنزینی 1/5 تا 3 اسب بخار می باشد که کاربر با توجه به حجم و نوع کار خود می تواند انتخاب می کند . این نوع علف تراش ها نیازی به کلید پریز برق ندارند و می توان در  محیط های مختلف از آن استفاده نمود .

علف تراش برقی همانطور که از اسمش مشخص است انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق شهری تامین می کند و قدرت این نوع علف زن های برقی از 1/5 تا 3 اسب بخار می باشد .

نکات مهم برای خرید علف زن مناسب

شاید برای خرید علف تراش این سوال در ذهن شما ایجاد شده که چگونه یک علف تراش مناسب انتخاب کنیم کافیست با توجه به چند نکات ، یک علف تراش مناسب کار خود را به راحتی انتخاب کنید .اولین نکته باید مساحت باغ و یا محل مورد نظر را در نظر بگیرید چرا که هرچه مساحت باغ بیشتر باشد به علف تراش قدرتمند تر و با کیفیت تر نیاز دارید . دومین نکته مهم به کیفیت و کاربرد علف تراش باید توجه کنید کیفیت آن را می توان به قدرتش ، میزان مدت کارکرد دستگاه در طی روز اشاره نمود چرا که هرچه دستگاه علف تراش قدرتمند باشد کاربردهایی بیشتری نیز به همراه دارد.

نکته سوم : علف زن با کیفیت صدای کم تری را در حین علف تراشی ایجاد می کند بنابراین در هنگام خرید باید به صدای کم دستگاه  علف تراش توجه ویژه ای داشته باشید. برای کسانی که  فضای سبز کوچک تری دارند علف تراش های 4 زمانه بسیار مناسب و ایده آل است چرا که صدای بسیار کمی را ایجاد می کنند.

دستگاهی را انتخاب کنید که به سرویس کاری کم تری نیاز داشته و حتما دارای گارانتی معتبر خدمات پس از فروش را داشته باشد. علف تراشی مناسب است که علاوه بر قدرتش از وزن سبک و ایده آلی نیز برخوردار باشد.

علف زن چیست؟
دستگاه علف تراش ابزاریست که برای از بین بردن علف های هرز ، کوتاه کردن چمن ها و هرس کردن استفاده می شود.
علف تراش دوشی بهتر است یا علف تراش پشتی ؟
علف زن دوشی برای افراد حرفه ای که سرعت کار برایشان مهم است پیشنهاد می شود و علف زن پشتی ابزاریست مطمعن که سهولت کاربر را در حین کار فراهم می کند اما از سرعت کمتری برخوردار است.
از چه روغنی برای دستگاه علف تراش می توان استفاده کرد؟
انتخاب روغن بستگی به نوع علف تراش دو زمانه و چهار زمانه بودن آن بستگی دارد.
ارسال نظر / پرسش در مورد علف زن چیست و چه کاربردهایی دارد؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح