شما اینجا هستید : ابزار میهن  -> پیچ گوشتی

خرید پیچ گوشتی در مدل ها مختلف پیچگوشتی + 32 مدل جدید + قیمت عالی

فیلتر تخصصی

پیچ گوشتی چیست؟ واژه پیچ گوشتی به انگلیسی screw driver است و از کاربردی‌ ترین ابزارهایی که باید در هر کیف ابزاری وجود داشته باشد ، پیچ‌ گوشتی‌ ها هستند. با ساخت پیچ گوشتی سهولت باز و بسته کردن انواع پیچ برای کاربران فراهم شده است. سفت کردن پیچ‌ های شل شده یا تعویض پیچ‌ های قدیمی زمانی امکان‌ پذیر است که یک پیچ گوشتی در دسترس شما باشد. پیچ‌ کوشتی جزء ابزار ضروری برای هر خانه و هر مکان دیگری است و در شغل‌های مختلفی کاربرد دارد.

پیچگوشتی به وسیله نوک پیچ گوشتی که در ابتدای پیچ گوشتی با شکل های مختلف ساخته شده وظیفه باز و بسته کردن پیچ های مخصوص خود را دارند برای مثال پیچ گوشتی مثلثی یا همان پیچ گوشتی سه گوش برای استفاده پیچ های مثلثی ساخته شده است و نمی توان از پیچ گوشتی مثلثی برای باز و بسته کردن پیچ های مدل ستاره ای استفاده کرد. البته ناگفته نماند برای کسانی که با انواع پیچ سر و کار دارند پیچ گوشتی خاص به نام پیچ گوشتی همه کاره در سری های مختلف ساخته شده که با تعویض سری پیچ گوشتی به راحتی می توان انواع پیچ در مدل های مختلف را باز و بسته کرد. پیش گوشتی با کمک نیروی دست و به وسیله چرخش ابزار پیچ گوشتی قابلیت باز و بسته کردن پیچ ها را دارند به همین دلیل به آن ها پیچ گوشتی چرخشی نیز می گویند.
با مشاهده عکس آچار و پیچ گوشتی در انواع و سایزهای مختلف  و بررسی مشخصات در ابزار میهن می توانید پیچ گوشتی مورد نظر خود را به راحتی تهیه کنید.
پیچ گوشتی کاربردی ترین ابزار برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف
 
در این صفحه ما قصد داریم تعریفی جامع از پیچ‌ گوشتی تی و کاربردهای آن ارائه کنیم. برای علاقه‌ مندان به تاریخ و سیر تکامل ابزار، تاریخچه پیچ‌ گوشتی را در نظر گرفته‌ ایم و در ادامه درباره آچار پیچ گوشتی و برخی از مهم‌ ترین نکات ایمنی در رابطه‌ با استفاده از پیچ‌ گوشتی‌ها  را مطرح کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد پیچ‌ گوشتی‌ ها کسب کنید.
امروزه پیچ گوشتی های زیادی با کاربردهایی خاص مانند پیچ گوشتی ریز ، پیچ گوشتی ستاره ای و... تولید شده اند و نیاز کاربر را برای باز و بسته کردن انواع پیچ های مختلف برطرف نموده اند.

پیچ گوشتی ترمینالی

پیچ گوشتی ترمینالی یک پیچ گوشتی پلاستیکی از نوع ضربه خور است که به آن پیچ گوشتی الکترونیک می گویند. این پیچ گوشتی دستی مناسب برای باز و بسته کردن پیچ های شیار دار می باشد. و در جایی که برای باز و بسته کردن پیچ هایی که احتمال آسیب به تیغه و دسته وجود داشته باشد از یک پیچ گوشتی کوچک به نام پبچ گوشتی ترمینالی استفاده می شود. پیچ گوشتی پلاستیکی دارای دسته از جنس پلاستیک نرم می باشد.

پیچ گوشتی ترمینالی در انواع مختلف طراحی و تولید شده و شامل پیچ گوشتی دوسو ترمینالی و پیچ گوشتی چهارسو ترمینالی با سایزهای مختلف می باشد. دارای میله‌هایی بلند به منظور دسترسی آسان‌تر به پیچ‌های داخلی لوازم الکترونیکی که دور از دسترس هستند، می‌باشد.و می‌توان از آن در صنایع مختلف، مخصوصا صنایع الکترونیک استفاده کرد. قیمت پیچ گوشتی ترمینالی متفاوت است و با توجه به برند ، سایز و ... تعیین می شود. جهت خرید پیچ گوشتی ترمینالی می توانید همین حالا اقدام نمایید تا در اسرع وقت و با ارسال فوری این محصول را دریافت نمایید.

بیشتر بدانید : پیچ گوشتی ترمینالی

پیچ گوشتی عایق برق

یک پیچ‌ گوشتی عایق برق ابزاری است که دارای یک پوشش پلاستیکی سخت و غیر رسانا بر روی میله و دسته است. در این دسته از پیج گوشتی‌ ها تنها نوک پیچ‌ گوشتی در معرض دید است. این عایق کاربر را در برابر احتمال تماس با قسمت‌های زنده مدار محافظت کند. با داشتن پوشش محافظتی عایق، نگه‌ داشتن میله برای داشت تعادل بیشتر در حین کار، بی‌خطر است؛ علاوه بر مزیت‌ هایی که برای ایمنی کاربر دارد، یک پیچ‌ گوشتی عایق برق می‌تواند از آسیب به قطعات الکترونیکی ظریفی که ممکن است در اثر اتصال برق از بین بروند، جلوگیری کند.

پیچ گوشتی عایق برق ابزاریست دارای یک پوشش پلاستیکی سخت

در حالت ایده‌ آل یک پیچ‌ گوشتی عایق برق واقعی نه‌ تنها می‌تواند ایمنی الکتریکی فراهم کند، بلکه از نظر میزان ولتاژ برق هم رتبه‌ بندی شده است. این به این معنی است که برای پیچ‌ گوشی حداکثر ولتاژی که می‌تواند در برابر آن مقاومت کند، مشخص شده است. در انواع حرفه‌ ا ی از پیچ‌گوشتی‌های عایق این رتبه‌ بندی ولتاژ ۱۰۰۰ ولت است که برای سیستم‌های الکتریکی 220 ولت کافی است. 

پیچ گوشتی ترکمتر دار

نسل جدیدی از ابزار پیچ گوشتی ، پیچ‌ گوشتی ترکمتر دار است. در این دسته از یک ترکمتر برای اعمال گشتاور لازم برای بستن پیچ‌ ومهره‌ها استفاده شده است. به دلیل دقت بالایی که این نوع پیچ‌ گوشتی‌ها دارند، ایمنی بیشتری به اتصالات شما می‌بخشد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد ترکمتر دارید، می‌توانید به مقاله ترکمتر مراجعه کنید.

پیچ گوشتی جغجغه ای

چرخ جغجغه‌ ای یا چرخ ضامن دارد وسیله‌ ای است که فقط در یک جهت چرخش را ایجاد می‌کند و در جهت عکس آن حالت قفل دارد. در پیچ‌ گوشتی جغجغه‌ ای از یک چرخ جغجغه استفاده شده است که تنها در یک جهت دوران می‌کند. زمانی که شما از پیچ‌ گوشتی استفاده می‌کنید ، بعد از هر بار چرخاندن پیچ ، لازم است دست خود را جابه‌ جا کنید و یا پیچ‌ گوشتی را از پیچ خارج کرده و مجدد بچرخانید. با داشتن یک پیچ‌ گوشتی جغجغه ای نیازی نیست که این کار را انجام دهید و هر بار تنها کافی است که دسته پیچ‌ گوشتی را بچرخانید بدون آن که پیچ و سری پیچ‌ گوشتی بچرخد.

پیچ گوشتی جغجغه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

برای بستن پیچ ها در زاویه نامناسب با سرعت بالا خرید پیچ گوشتی جغجغه ای مانند پیچ گوشتی جغجغه ای سان فلگ گزینه مناسبی می باشد.

ست پیچ گوشتی

همان‌ طور که قبلا هم مطرح کردیم، پیچ‌ گوشتی‌ها را می‌توان به‌ صورت تکی برای کارهای شخصی و یا به‌ صورت ست خریداری کرد. پیچ‌ گوشتی‌های کیفی مخصوص دسته خاصی از افراد نیست و حتی افراد عادی هم می‌توانند یک ست پیچ‌ گوشتی برای خانه خود تهیه کنند.اما بیشترین کاربرد ست کامل پیچ گوشتی برای افرادی است که در یک حرفه خاص مشغول به فعالیت هستند. شما می‌توانید مجموعه پیچ گوشتی را به‌ صورت ترکیبی از انواع سایزها با سری‌های دوسو، چهارسو و ... تهیه کنید. انواع مختلفی از پیچ‌ گوشتی کیفی وجود دارد که برای شغل‌های خاص به کار می‌رود. برای مثال ست‌های عایق برای برق‌ کاران، ست‌های ساعتی مناسب برای جواهرسازی و کارهای ریز وست‌های با سایز بزرگ برای مکانیک‌ها و تعمیرکارانی که با وسایل بزرگ سروکار دارند.

با داشتن ست آچار و پیچ گوشتی ، دیگر نیازی به خرید اچار و پیچگوشتی های مختلف ندارید و پیشنهاد می شود برای خانه یک ست پیچ گوشتی کوچک تهیه کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از ست ها پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ های خانه نهایت استفاده را ببرید.

پیچ گوشتی کیفی یک ست پیچ گوشتی کامل در سایزهای مختلف می باشد

پیچ گوشتی دسته T

از لحاظ ظاهری این دسته از پیچ‌ گوشتی‌ها شکلی شبیه به T انگلیسی دارند. این طراحی از دسته باعث می‌شود که در دست گرفتن این پیچ‌ گوشتی‌ها راحت‌ تر باشد و همچنین گشتاوری که ایجاد می‌شود، بیشتر باشد. گشتاور بیشتر به این معنا است که شما می‌توانید پیچ را راحت‌ تر باز کنید. دسته این پیچ‌ گوشتی‌ ها بزرگ‌ تر از انواع معمول است و باعث می‌شود شما بتوانید فشار بیشتری به آن وارد کنید. فشار بیشتر در مراحل اولیه که در حال بستن پیچ هستید، لازم است.  پیچ‌ گوشتی دسته T در دو مدل ساده و جغجغه‌ ای ساخته می‌شود. پیچ گوشتی دسته تی چند کاره واتا با کیفیت ترین پیچ گوشتی دسته t تایوانی می باشد که قابلیت استفاده در محیط های متصل به جریان برق را دارد.

پیچ گوشتی دسته t بهترین پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ

پیچ گوشتی فاق مستقیم

این پیچ‌ گوشتی دوسو با زدن یک دکمه در کنارش می‌تواند چرخش و گشتاور لازم برای فرو کردن پیچ در دیوار یا خارج کردن آن را  فراهم کند. استفاده از آن نسبت به انواع دوسوی معمولی بسیار راحت‌ تر است و سرعت بیشتری دارد.

پیچ گوشتی چاکدار

نام دیگری که برای این دسته از پیچ گوشتی چاک دار مطرح کرده‌اند، پیچ‌ گوشتی دو شاخ است. پیچ‌ گوشتی چاکدار یا همان پیچ گوشتی دوسو وسط خالی دارای یک سری به شکل U است که تمام گشتاور به دو طرف پیچ اعمال می‌شود و سبب بسته‌ شدن یا باز شدن راحت‌ تر پیچ می‌شود. این پیچ‌ گوشتی دوشاخ برای تجهیزات الکترونیکی و مخصوص برق‌ کاران طراحی شده است و شباهت زیادی به شکل u پیچ گوشتی دارد.

پیچ گوشتی دو لبه ( پیچ گوشتی u )، در بازسازی مبلمان ، کارهای ساده نجاری و حتی وسایل نقلیه بسیار کاربرد دارد. همچنین پیچ گوشتی دو سو چاکدار برای ایمن سازی لوازم دستشویی و آسانسور نیز استفاده می شود.

پیچ گوشتی چاکدار معروف به پیچ گشتی دو شاخ دارای سری یو شکل می باشد

پیچ گوشتی مشتی

پیچ گوشتی مشتی از طول کمتری برخوردار است و به پیچ گوشتی کوتاه معروف می باشد. پیچ گوشتی مشتی بهترین گزینه برای باز و بسته کردن پیچ هایی که فضای آن کوچک است و امکان استفاده از پیچ گوشتی بلند وجود ندارد می باشد. پیچ گوشتی های مشتی با طول کوتاه وزن بسیار سبکی دارند و در مقابل ضربه بسیار مقاوم هستند.

پیچ گوشتی ضربه خور

در دو دسته کلی پیچ‌ گوشتی‌ ها ضربه خور یا غیر ضربه خور هستند. پیچ‌ گوشتی ضربه خور همان‌ طور که از اسمش پیداست به‌ گونه‌ ای طراحی شده است که توانایی تحمل ضرباتی که بر آن وارد می‌شود را دارد. برای این کار در بخش انتهایی دسته پیچ‌ گوشتی ، یک قسمت فلزی تعبیه شده است که در اصل به میله پیچ‌ گوشتی متصل است. این نوع پیچ‌ گوشتی برای زمانی مناسب است که شما قصد جداکردن دو قطعه  به هم متصل شده را دارید و یا این که با پیچ‌های زنگ‌ زده‌ای سروکله می‌ زنید که از جای خود تکان نمی‌ خورند.

پیچ‌ گوشتی تقه‌ ای همان پیچ‌ گوشتی ضربه خور است که از آن برای باز کردن پیچ‌هایی استفاده می‌شود که به‌ اشتباه در جای خود سفت شده‌اند. برای مثال پیچ از مسیر اصلی منحرف شده است و همین اتفاق هم نمی گذار که پیچ به طور کامل فرو برود. در این شرایط حتی نمی‌توان آن را از جای خود خارج کرد. پیچ‌گوشتی تقه‌ ای می‌تواند با تحمل ضرباتی که به آن وارد می‌شود پیچ‌های محکم شده را از جای خود درآورد. پیچ گوشتی ضربه خور جاب ، یکی از انواع پرفروش ترین پیچ گوشتی ضربه خور میباشد.

قیمت پیچ گوشتی ضربه خور همانند سایر پیچ گوشتی ها به کیفیت و برند آن بستگی دارد.

پیچ گوشتی ضربه خور توانایی تحمل ضربات زیاد را دارد

پیچ گوشتی ضد جرقه

کارکردن در مناطقی گازهای قابل اشتعال تجمع پیدا کرده است بسیار خطرناک است و یک جرقه کوچک هم می‌تواند خطرساز باشد. پیچ‌ گوشتی ضد جرقه آچاری است که مخصوص چنین اماکنی ساخته شده است. جنس آن از آلیاژ برنج بوده و از نیکل، کروم و آلومینیوم برای ساخت آن استفاده شده است کاربرد فولاد در ساخت پیچ گوشتی های ضد جرقه بسیار مهم است. در اصطلاح جنس آن‌ها را نرم می‌گویند چراکه در اثر اصطکاک بین پیچ‌ گوشتی و سطوح دیگر جرقه‌ ای ایجاد نمی‌شود. این در حالی است که پیچ‌ گوشتی‌های دیگر از فولاد بوده و با کمترین اصطکاک هم می‌توانند ایجاد جرقه کنند.

پیچ گوشتی ضد جرقه چیست و چه کاربردی دارد؟

پیچ گوشتی نود درجه

حتماً برایتان پیش‌ آمده که در فضاهای باریک می‌ توانید پیچ را مشاهده کنید و مطمئن هستید که مشکل از شل شدن پیچ است اما دسترس به آن برایتان خیلی سخت است. پیچ‌ گوشتی نود درجه برای این‌ چنین فضاهایی طراحی شده است. در اصل اگر مکانی که پیچ در آن قرار دارد بسیار باریک است، با استفاده از نوع معمولی یا جغجغه‌ ای پیچ‌ گوشتی نود درجه می‌توانید آن را تعمیر کنید. 
برای راحتی بیشتر در هنگام استفاده از پیچ‌ گوشتی نود درجه ، رابط‌ های مختلفی هم طراحی شده است. رابط نود درجه سر دریلی  و رابط چپقی نود درجه دو نمونه از ابزارجانبی پیچ‌ گوشتی نود درجه هستند که برای کارکردن در فضاهای کم مناسب‌ اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این رابط‌ ها می‌توانید به  محصول رابط نود درجه سر دریلی مراجعه کنید.

پیچ گوشتی رابرتسون

پیچ‌ گوشتی رابرتسون مخصوص پیچ‌ های رابرتسون است. ممکن است به پیچ‌هایی برخورد کرده باشید که در وسط آنها یک حفره مربعی شکل وجود دارد. این نوع پیچ‌ها به پیچ رابرتسون معروف هستند. برای باز کردن آنها از پیچ‌ گوشتی رابرتسون استفاده می‌شود و عملکرد آنها به این صورت است که پیچ‌ گوشتی در داخل پیچ چفت می‌شود و تکان نمی‌خورد تا بتوانید آن را بچرخانید.
این پیچ‌ گوشتی اغلب در صنعت برق و برای پایانه‌های دستگاه یا قطع‌ کننده‌های مدار استفاده می‌شود.
مزیت و معایب پیچ گوشتی رابرتسون
پیچ‌ گوشتی رابرتسون برای مناطق کوچکی که پیچ‌ گوشتی‌های بزرگ به دلیل فضاهای تنگ نمی‌توانند به‌درستی کار کنند بسیار مفید است. نیازی به نگرانی در مورد گشتاور بالا نیست زیرا برای مقابله با آن طراحی شده است. به همین ترتیب، فرورفتگی مخروطی از بیرون آمدن بیت جلوگیری می‌کند و جفت‌ شدگی عالی ابزار را به شما ارائه می‌دهد. عیب بزرگ آن این است که شما نمی‌توانید آن را برای همه انواع پیچ‌ها استفاده کنید زیرا برای درگیرکردن پیچ نیاز به درایور اندازه دقیق دارد. 

پیچ گوشتی فشاری

اگر به دنبال پیچ‌ گوشتی هستید که فقط آن را فشار دهید و کار خودبه‌خود پیش برود، پیچ‌ گوشتی فشاری مخصوص شما است با ساخت پیچ گوشتی فشاری سهولت باز و بسته کردن پیچ برای کاربران فراهم شده است. در یک پیچ‌ گوشتی فشاری دستی نیروی فشاری که به‌ صورت خطی به آن وارد می‌شود،‌ به نیروی چرخشی تبدیل شده و از آن می‌توان برای باز یا بسته کردن پیچ‌ها استفاده کرد. پیچ‌ گوشتی فشار قوی تنها به یک جهت دوران می‌کند و در جهت دیگر آزاد است. این باعث می‌شود که کارکردن با آن راحت‌ تر باشد. زمانی که بخواهید پیچ را در دیوار فرو ببرید، نوک پیچ‌ گوشتی به‌ صورت جدا از میله شروع به دوران در جهت عقربه‌های ساعت می‌کند. اما اگر بخواهید پیچ را از دیوار خارج کنید نوک در داخل میله ثابت می‌شود. شما می‌توانید پیچ‌ گوشتی فشاری را هم به‌ صورت دستی و هم به‌ صورت برقی استفاده کنید.

پیچ گوشتی فشاری ژاپنی بهترین پیچ گوشتی فشاری با طول عمر بالا می باشد و می توان قیمت پیچ گوشتی فشاری را بر اساس کیفیت و برند آن برآورد کرد.

پیچگوشتی فشاری ، با سری های مختلف یک پیچ گشتی همه کاره و کاربردی محسوب می شود که استفاده بسیار آسانی نسبت به پیچ گوشتی های ساده دارد. با استفاده از یک اداباپتور مرغک شش گوش ، می توانید همه انواع پیچ را توسط این نوع پیچ گوشتی فشاری باز و بسته کنید.

پیچ گوشتی فشاری ممکن است پس از استفاده های زیاد کارایی خود را از دست بدهند از این رو تعمیر پیچ گوشتی فشاری باید توسط تعمیرکاران مخصوص خودشان انجام شود.

پیچ گوشتی همه کاره

داشتن چندین پیچ‌ گوشتی ثابت ممکن است کلکسیونی جذاب برای شما فراهم کند اما حمل‌ ونقل و استفاده از آن راحت نیست. هر پیچ گوشتی بسته به‌ اندازه‌ اش وزن مشخصی دارد و قرارگرفتن مجموعه‌ ای از پیچ‌ گوشت ها در کنار هم به معنای حمل مقدار زیاد وزن است. البته شما می توانید به جای پیچ گوشتی از یک پیچ گوشتی شارژی نیز برای باز و بسته کردن پیچ استفاده کنید.
  • پیچ گوشتی همه کاره چیست؟ پیچ‌ گوشتی همه‌ کاره ابزاری است که برای همه مناسب است. این مدل آچار و پیچ‌ گوشتی از یک بدنه که شامل دسته و میله می‌شود و چندین سری یا بیت به‌ صورت جداگانه دارد. شما می‌توانید هر بیت را متناسب با نیازتان بر روی میله نصب کنید و در بین کار آن را با یک بیت جدید عوض کنید. سایزهای مختلفی از پیچ‌ گوشتی‌های همه‌ کاره وجود دارد و آن‌ها را برای انواع پیچ‌های دوسو، چهارسو، ستاره‌ ای و ... طراحی کرده‌اند.

با در اختیار داشتن یک پیچ گوشتی همه کاره دیگر نیازی به خریداری چند نوع پیش گوشتی دستی در سایز و مدل های مختلف را ندارید و این ویژگی از هزینه های اضافه برای خرید پیچ گوشتی در مدل و سایزهای مختلف جلوگیری می کند. ساخت پیچ گوشتی چندکاره از یک دسته پیچ گوشتی و یک میله پیچ گوشتی که انتهای آن به نوک پیچ گوشتی ختم می شود ، می باشد. نوک پیچ گوشتی در انواع مختلفی مانند دو سو ، چهارسو ، شش سو ، ستاره ای مربعی می باشند که در پیچ گوشتی چندکاره قابلیت نصب را دارند. برخی از پیچ گوشتی های همه کاره بازار قابلیت نصب انواع سری پیچ گوشتی را دارند اما در میان مدل های مختلف پیچ گوشتی های همه کاره مدل هایی به بازار عرضه شده اند که فقط قابلیت نصب نوک پیچ گوشتی های پرکاربرد مانند دو سو ، چهارسو ، ستاره ای را دارند.

مشابه پیچ‌ گوشتی‌های معمولی ، پیچ‌ گوشتی چند سر نیز انواع مختلفی دارد.انواع پیچ‌ گوشتی همه‌ کاره به‌ صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • پیچ‌ گوشتی همه‌ کاره دستی : پیچ گوشتی همه کاره دستی ، از نظر شکل ظاهری شبیه به یک پیچ گوشتی ساده می باشد اما با نگاه کلی به این نوع پیچ گوشتی چند کاره متوجه همه کاره بودن و قابلیت نصب انواع نوک پیچ گوشتی خواهید شد.
  • پیچ‌ گوشتی همه کاره مشتی : پیچ گوشتی مشتی ابعاد کوچک تری نسبت به سایر پیچ گوشتی ها دارد و برای فضاهایی که دسترسی سخت تری برای باز و بسته کردن پیچ دارند مناسب است. سری پیچ گوشتی های بسیار پر کاربرد مانند دوسو ، چهارسو ، شش گوش ، مربعی و حتی بکسی نیز قابلیت نصب روی این مدل پیچ گوشتی مشتی کوچک و جمع و جور را دارد.
  • پیچ‌ گوشتی چندکاره ۹۰ درجه : پیچ گوشتی یا رابط چند کاره 90 درجه  برای فضاهای باریک مناسب است برای مثال لبه های کمد که پیچ گوشتی های ساده امکان دسترسی را ندارند از پیشگوشتی و یا رابط 90 درجه استفاده می کنند. داشتن چندین سری قابل تعویض در پیچ گوشتی همه کاره 90 درجه سرعت کار را بالاتر می‌برد
  • پیچ‌ گوشتی همه‌ کاره جغجغه‌ ای: نوع جغجغه‌ ای مانند حالت تک کاره در یک جهت چرخش لازم برای باز و بسته کردن پیچ را فراهم می‌کند و نیازی به برداشتن ابزار از روی پیچ نیست.
  • پیچ‌ گوشتی همه‌ کاره T شکل: ظاهر آن به شکل T بوده و یک دسته بزرگ برای ایجاد گشتاور بیشتر به همراه چندین سری مختلف دارد.
  • پیچ‌ گوشتی همه‌ کاره عایق: مناسب برای محیط‌ هایی که جریان برق در آن وجود دارد و ایمنی لازم برای شما را فراهم می‌کند.
  • پیچ گوشتی همه‌ کاره برقی: سرعت باز و بسته کردن پیچ با این مدل به بیشتری حد می‌رسد. سری‌ها به‌ سرعت قابل تعویض هستند و برق گشتاور بالا فراهم می‌کند. همه این‌ها راندمان کار را بالا می‌برد. با خرید پیچ گوشتی همه کاره سرعت کار نیز افزایش می یابد.

پیچ گوشتی بیت خور با قابلیت تعویض سری پیچ گوشتی همه کاره محسوب می شود.

قیمت پیچ گوشتی

پیچ گوشتی قیمت مختلفی دارد و می توان گفت قیمت انواع پیچ گوشتی به نوع پیچ گوشتی ، سایز و برند آن بستگی دارد. بنابراین نمی توان یک قیمت ثابت برای همه پیچ گوشتی ها در نظر گرفت چرا که هر نوع پیچ گوشتی با کاربردهایی خاص برای باز و بسته کردن پیچ های مخصوص خود ساخته شده اند و از یک نوع پیچ گوشتی نمی توان برای باز و بسته کردن همه پیچ ها استفاده کرد.

برای مشاهده قیمت پیچ گوشتی موبایل ، قیمت پیچ گوشتی دستی در سایزهای مختلف وارد سایت فروشگاه ابزار میهن شوید تا از قیمت پیچ گوشتی کوچک تا بزرگ مطلع شوید.

خرید پیچ گوشتی

برای خرید پیچ گوشتی ابتدا باید نوع پیچی که قصد باز کردن آن را دارید بررسی کنید چرا که هر نوع پیچ برای باز و بسته شدن ، به پیچ گوشتی خاص خود نیاز دارد. برای مثال بهترین پیچ گوشتی برای تعمیرات موبایل خرید پیچ گوشتی موبایل است.

با خرید ست پیچ گوشتی نیز می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید چرا که ست های پیچگوشتی ، دارای چند پیچ گوشتی در سایزهای مختلف هستند.

پیچ گوشتی چهارسو

یکی از معروف ترین پیچ گوشتی ها انواعی هستند که به پیچ‌ گوشتی‌های فیلیپس مشهور هستند واژه پیچ گوشتی چهارسو به انگلیسی four-way screwdriver می باشد ، این پیچ‌ گوشتی‌ها یک سری به شکل X دارند. پیچ‌ گوشتی‌های چهارسو نوع اصلاح شده و بهبود یافته فیلیپس هستند. هدف از این اصلاحات این بود که میزان سرخوردن پیچ‌ گشتی در پیچ در هنگام استفاده به حداقل میزان ممکن برسد.
پیچ‌ گوشتی‌ ها را بر اساس سایز پیچ نیز دسته‌ بندی می‌کنند. برای پیچ‌ گوشتی‌های چهارسو معمولا از PH برای سایز بندی‌شان استفاده می‌شود و از PH0 تا PH3 دسته‌ بندی شده‌اند. کد Pz به پیچ‌ گوشتی‌های ستاره‌ ای و پیچ‌های ستاره‌ ای اشاره دارد. پیچ‌هایی که ساخته  کشور ژاپن هستند و برای مصارف صنعتی مناسب هستند، با کد J  یا JIS شناخته شده‌اند. سری‌های مختلف PH و JIS در اکثر مواقع باهم دیگر قابل تعویض نیستند و از نظر ویژگی‌های فیزیکی نیز متفاوت هستند. این نوع کدبندی پیچ‌ها باعث می‌شود که در حین انتخاب سری پیچ‌ گوشتی مشکلی پیش نیاید و بر اساس شکل پیچ بتوان از نوک مناسب استفاده کرد.
از نظر قیمت نیز قیمت پیچ گوشتی چهارسو کوچک نسبت به پیچ گوشتی چهارسو بزرگ ارزان تر است و با توجه به سایزشان قیمت گذاری می شوند.
انواع پیچ گوشتی چهارسو کدامند؟

پیچ گوشتی دوسو

واژه پیچ گوشتی دوسو به انگلیسی double-headed screwdriver است. پیچ گوشتی دوسو از رایج‌ ترین پیچ گوشتی هایی هستند که برای باز و بسته کردن پیچ‌هایی که دارای یک شکاف در بالا هستند، مناسب‌اند و به پیچ گوشتی تخت نیز معروف اند. این نوع از پیچ‌ گوشتی‌ ها هم از لحاظ قیمتی ارزان‌ قیمت است و هم تطبیق‌ پذیری بالایی برای باز و بسته کردن پیچ‌ها دارد. حتی می‌توان از پیچ‌ گوشتی‌های دوسو برای خراشیدن و بریدن اشیاء استفاده کرد. از لحاظ سایزبندی آنها را از اندازه‌های بسیار کوچک در حد پیچ عینک و ساعت  تا پیچ گوشتی دوسو بزرگ برای کارهای صنعتی می‌سازند. پیچ گوشتی‌های دوسو می‌تواند بلند و نازک باشند و به عنوان پیچ گوشتی نازک می توانند به‌ راحتی به فضاهای کوچک برسند یا برای آن که دوام بالایی داشته باشند،‌ آنها را ضخیم می‌سازند.

پیچ گوشتی دسته بلند برای انجام کارها و تعمیرات خاص استفاده می شوند.

پیچ گوشتی دو سو رایج ترین نوع پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ دوسو

پیشنهاد ویژه
فیلتر بر اساس قیمت
از قیمت
تا قیمت
بر اساس برند
گروه های مشابه
گروه بندی کالا ها
فیلتر بر اساس قیمت
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح