اور فرز نجاری چیست؟ + بررسی کاربرد اور فرز نجاری و انواع آن

دستگاه اور فرز نجاری ، برای ایجاد شیار و شکل دادن به لبه های چوب مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر شکل ظاهری همه ی اورفرزها ، شبیه یکدیگر هستند و شاید در امکانات و قابلیت هایی که دارند با یکدیگر متفاوت باشند و می توان گفت روش استفاده از اورفرز یکسان است .
امروزه در بازار انواع اورفرز نجاری با برندهای مختلفی مانند اور فرز نجاری ماکیتا ، اور فرز نجاری رونیکس ، اور فرز نجاری توسن و ... به فروش می رسند همچنین قیمت اورفرزنجاری با توجه به کیفیت و نوع برندی که دارند متفاوت است .
اورفرز ابزاریست که برای ایجاد شیار و شکل دادن به انواع چوب مورد استفاده قرار میگیرد.
انواع اور فرز نجاری
  • اور فرز با پایه ثابت
  • اور فرز با پایه متحرک
اورفرز با پایه ثابت ، دارای یک میز است و برای ایجاد شیارهای کم عمق و با ضخامت کم استفاده می شود اما اورفرز با پایه متحرک به کاربر این اجازه را می دهد که با دو دسته ای که دارد ، شیارهایی با عمق بیشتری ایجاد کند و معمولا نجاران به اور فرز پایه متحرک اورفرز دستی نیز می گویند و به دلیل کاربرد بسیارش توجه بسیاری از کسانی که با چوب سر و کار دارند را جلب نموده است .
اجزای مختلف اورفرز نجاری
مهم ترین بخش از اجزای اور فرز ، کولت نگهدارنده تیغچه است همچنین برای نصب تیغچه باید ابتدا پایه تیغچه را داخل کولت قرار داده و با چرخاندن مهره که توسط آچارهای خود دستگاه انجام می شود پایه در جای خود ثابت می ماند .
نکته : توجه نمائید که حتما تیغچه را در جای خود محکم نموده اید و قبل از این که دستگاه را روشن کنید از جایگذاری دقیق و محکم تیغچه مطمعن شوید .
یکی دیگر از اجزای مهم ابزار اورفزر نجاری ، تیغچه آن است که در مدل های مختلف اورفرز متفاوت می باشد . ساخت تیغه اور فرز در هر شکلی که بخواهید در بازار به فروش می رسد و فقط باید تیغه را متناسب با دستگاه اورز فرز خریداری کرده و نصب نمود .
در همه ی اورفرزها ، کلیدهایی ساخته شده اند که برای روشن و خاموش کردن دستگاه می باشد . این کلیدها ممکن است دیمردار و یا بدون دیمردار باشد از آن جایی که بهترین حالت برای استفاده از این دستگاه حالت دور بالا می باشد باید از همه ی توان دستگاه برای چرخش استفاده شود .
 باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده از اورفرز ، باید مهارت صحیح استفاده کردن از اورفرز را بدانید چرا که هرچه مهارت بیشتری داشته باشید خطرهای احتمالی نیز کم تر خواهند بود .
نکات مهم در حین استفاده از اورفرز
1- قبل از این که دستگاه اور فرز را به کلید برق متصل می کنید حتما ، از خاموش بودن کلید اورفرز مطمعن شوید .
2- در هنگام استفاده از اور فرز ، عینک ایمنی ، ماسک و گوشی ایمنی فراموش نشود
3-قبل از روشن شدن دستگاه ، از محکم بودن تیغه در کولت مطعمن شوید .
4- همانطور که می دانید اورفرزهای نجاری ، از سرعت بالایی در حین کار برخوردار است بنابراین هنگام کار با این ابزار از هر دو دست نگهداری شود .
اور فرز نجاری چیست؟
اور فرز نجاری برای ایجاد شیار و شکل دادن لبه های چوب در مشاغل هایی مانند نجاری و ساخت مبلمان استفاده می شود.
بهترین اور فرز نجاری را چگونه انتخاب کنیم؟
با توجه به نوع کارتان انواع اور فرز باید انتخاب شود. بهترین اور فرز نجاری را با توجه به برندهای شناخته شده بازار که کیفیت قابل قبولی دارند انتخاب کنید.
ارسال نظر / پرسش در مورد اور فرز نجاری چیست؟
CAPTCHA
تماس با ابزار میهن
فروش حضوری - تهران ، میدان امام خمینی (ره ) ، خیابان فردوسی ، پلاک 68 ، فروشگاه ابزار میهن
66716625
فروشگاه ابزار آلات صنعتی، ساختمانی و چسب میهن ابزار
فروشگاه اینترنتی ابزار میهن با موضوع فروش انواع ابزار و چسب ، یک فروشگاه اینترنتی در قلب بازار تهران با تنوع حدود 3000 محصول می باشد. لذت خرید اینترنتی را با ما تجربه کنید.

 

تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت ، متعلق به فروشگاه ابزار ، ابزار میهن می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح